10 Dalil DSAI tidak Bersalah




Penyiasatan dan pendakwaan ke atas Anwar Ibrahim telah menimbulkan pelbagai persepsi dan spekulasi. Meskipun Anwar Ibrahim belum di dakwa secara rasmi di mahkamah, terdapat pelbagai kepincangan dalam siasatan dan dalam perjalanan kes ini. Berikut ialah 10 perkara misteri dan luar biasa yang timbul dalam kes Anwar.


1. Laporan Pengadu enggan diserahkan

Ini merupakan satu perkara yang luar biasa. Lazimnya, apabila seseorang yang dituduh dengan sesuatu kesalahan meminta laporan polis yang dibuat oleh pengadu, ianya akan dibekalkan dalam masa seminggu ke dua minggu oleh pihak polis. Tanpa laporan pengadu, orang yang tertuduh sukar membela diri kerana apa yang didakwa pun tentulah tidak jelas. Pengalaman penulis memohon laporan polis bagi membela anak guam membuatkan penulis hairan kerana penulis pernah beberapa kali mendapat laporan pengadu pada pagi yang sama penulis memohon. Kenyataan Hamid Albar bahawa laporan enggan diberi kerana pendakwaan belum dimulakan secara rasmi tidak masuk akal kerana masyarakat maklum Anwar telah ditahan oleh polis, keterangannya telah diambil dan beliau perlu membela diri dan reputasinya. Ini meyakinkan masyarakat bahawa laporan polis belum ada dan perbincangan sedang dibuat berhubung inti laporan tersebut untuk mendapatkan tarikh dakwaan yang paling sesuai.

2. Anwar ditangkap sebelum tempoh

Adalah sesuatu yang cukup memalukan apabila pihak polis memungkiri janji dan menangkap Anwar sebelum tempoh yang diberikan tamat. Tempoh diberi sehingga pukul 2 petang tetapi Anwar ditangkap sekitar pukul 1 petang. Mungkin polis terbawa-bawa sikap Pak Lah yang kerap membuat kenyataan palsu.

3. Anwar disabitkan bersalah sebelum dibicarakan

Apabila Pak lah diminta mengulas berhubung kes Anwar, Pak Lah dengan segera berkata bahawa memanglah penjenayah akan menafikan kesalahannya. Belum pun perbicaraan bermula, Anwar sudah disabitkan sebagai pesalah oleh Pak Lah. Pada masa yang sama, apabila Pak Lah diminta mengulas berhubung dakwaan ke atas najib dan Rosmah, Pak Lah dengan segera menyatakan bahawa Pak Lah berkeyakinan penuh bahawa Najib dan Rosmah tidak bersalah. Jika Mahathir dikaitkan dengan konspirasi perlantikan hakim, pak Lah selangkah ke hadapan dengan melantik dirinya sebagai hakim tidak rasmi.

4. DNA baru Anwar diminta oleh Pak Lah dan Khairi.

DNA Anwar sudah lama dimiliki oleh pihak polis berikutan siasatan kes lamanya. Paten DNA tidak akan berubah. Justeru DNA baru tidak diperlukan melainkan jika hendak digunakan sebagai bukti palsu yang hendak dicalit dibadan pengadu. Tindakan Khairi dan Pak Lah yang berulangkali menuntut Anwar memberi DNA barunya menimbulkan tanda tanya berhubung tujuan mereka. Apabila Anwar mendedahkan perkara ini di dalam muka depan Suara Keadilan, Pak LAh dan Khairi diam membisu. Kalau anak dara yang diam, ini bermakna anak dara tersebut setuju dengan pinangan. Justeru, diamnya Pak LAh dan Khairi seakan mengiyakan persepsi masyarakat bahawa inilah tujuannya.

5. Laporan Pusrawi

Perlu diakui bahawa laporan Pusrawi sebelum ini bukanlah laporan rasmi bagi kes Anwar. Meskipun begitu, fakta bahawa seorang doktor, meskipun bukan doktor pakar kes liwat, telah melihat lubang punggung Saiful dan tiada sebarang kesan koyakan atau apa-apa tanda diliwat adalah relevan. Meminjam istilah yang selalu digunakan di dalam kes-kes berkaitan Puspakom, pemeriksaan yang dibuat adalah pemeriksaan mata kasar. Meskipun begitu, ianya tetap relevan dan keterangan sudah cukup untuk menimbulkan keraguan munasabah. Pejabat Peguam Negara selama ini tidak membuat pendakwaan melainkan yakin dengan tahap 90% bahawa tertuduh memang bersalah dan bukti-bukti yang ada benar-benar kuat.

6. Bukti alibi Anwar memadai

Kepincangan dalam kes ini semakin menjadi-jadi apabila pihak polis berkeras meminta DNA baru Anwar sedangkan bukti alibi Anwar tidak dikaji. Sepatutnya, polis menyerahkan laporan Saiful kepada Anwar supaya Anwar boleh membela diri dengan menjelaskan di mana Anwar berada pada tarikh yang didakwa Saiful berlaku liwat tersebut. Seterusnya, alibi Anwar perlu disiasat. Sebagai contoh, Antihusam (blogger UMNO) mendakwa punggungnya telah saya liwat pada pukul 11 malam , 20 Julai 2008 di Hotel Sunway. Saya akan memaklumkan bukti alibi saya pada waktu itu. Contohnya, saya menyatakan bahawa pada waktu tersebut, saya menghadiri ceramah Ustaz Hadi di markas Pas. Terdapat lebih 20 kawan saya yang boleh membuktikan kehadiran saya. Justeru, mustahil saya meliwat Antihusam. Apabila pihak polis selesai menyoal alibi-alibi saya dan berpuas hati bahawa saya mustahil meliwat Antihusam, siasatan patut ditamatkan. Begitulah juga dalam kes Anwar. Tindakan pihak polis yang beria-ia mahukan DNA baru Anwar kelihatan senada dengan Pak Lah dan Khairi.

7. Pendakwaan oleh Pejabat Peguam Negara

UMNO ke sana ke sini membuat kenyataan bahawa kes Anwar tidak akan diuruskan oleh Pejabat Peguam Negara kerana Peguam Negara sendiri sedang disiasat berhubung dakwaan rasuah dan penyelewengan kuasa yang dibuat oleh Anwar. Pendakwaan, jika jadi, akan dibuat oleh Peguam Cara Negara. Masyarakat sedia maklum bahawa pendakwaan masih akan diteruskan oleh Pejabat Peguam Negara sekalipun diketuai oleh Peguam Cara Negara. Adalah pelik bin ajaib untuk mendakwa Pejabat Peguam Negara tidak akan dipengaruhi oleh Peguam Negara. Nama pun Pejabat Peguam Negara.

8. Laporan HKL

Timbul isu terbaru bahawa laporan rasmi HKL turut bocor dan laporan tersebut menyatakan bahawa Saiful memang tiada tanda-tanda diliwat dan mustahil Saiful diliwat. Ini menunjukkan Saiful tidak ikhlas membantu BN. Sekiranya Saiful komited membantu BN, Saiful sepatutnya pergi ke Lorong Haji Taib dan menyuruh pondan-pondan di situ meliwatnya beberapa kali agar kesan liwat ketara. Ini menunjukkan perancangan lemah BN dan ketidak ikhlasan Saiful dalam membantu BN.

9. Isu motif dan tujuan

Kes ini menimbulkan keraguan yang cukup banyak apabila kepimpinan UMNO seperti Najib mengakui telah berjumpa dengan Saiful sebelum saiful membuat laporan polis. Adalah menjadi pengetahuan umum bahawa Anwar adalah musuh politik UMNO. Justeru, polis sepatutnya menyiasat kebarangkalian berlakunya konspirasi dikalangan UMNO untuk menganiayai Anwar seperti yang pernah dibuat sebelum ini. Sebelum ini, mahkamah telahpun membebaskan Anwar dari tuduhan liway yang dijaja oleh UMNO berdasarkan sekeping surat layang.

10. Terlampau banyak percanggahan fakta kes oleh BN

Pada mulanya, Najib mendakwa tidak pernah berjumpa Saiful. Kemudian, Najib mendakwa pula bahawa najib pernah berjumpa Saiful 2 bulan dulu di pejabat untuk membincangkan biasiswa. Kemudian, Najib berkata pula bahawa Najib telah berjumpa Saiful 2 hari sebelum laporan polis dibuat untuk membincangkan biasiswa. Tiba-tiba, Najib mendakwa pula Najib telah memegang tangan Saiful yang kesejukan 2 hari sebelum laporan polis dibuat di rumah Najib sendiri apabila Saiful yang kononnya ketakutan datang mengadu diliwat.

Saiful pula mulanya mendakwa diliwat pada 26 haribulan di sebuah kondo di Malaysia. Apabila Anwar kelihatan mempunyai bukti alibi yang kukuh, saiful menjadi terdesak. Kemudian, Saiful menyatakan pula bahawa dia telah 3 kali menemani rombongan Anwar ke luar negara dengan memberi “hint” bahawa dia kononnya telah diliwat-liwat di luar negara beberapa kali. Ini menimbulkan pelbagai tanda Tanya. Mengapa seorang lelaki yang kelihatan tinggi dan sihat seperti Saiful membiarkan dirinya diliwat-liwat beberapa kali dan terus menemani Anwar ke mana saja. Sebagai contoh, jika saya diliwat oleh sesiapa, saya akan trauma dan akan segera menjauhkan diri dari orang tersebut.

Selain itu, Saiful juga sentiasa kelihatan ceria. Demi Allah, selama saya bekerja sebagai peguam, belum pernah saya menemui mangsa rogol atau mangsa liwat yang begitu ceria. Mangsa kes serangan seksual akan trauma, malu dengan masyarakat, rasa rendah diri dan biasanya mengalami kemurungan.

Saiful juga seorang lelaki. Tidak semudah itu hendak menembusi lubang punggung seorang lelaki. Asalkan saiful mengeraskan punggungnya, mustahil Anwar dapat meliwatnya. Sekiranya Saiful benar-benar hendak diliwat, dua atau tiga orang lelaki gagah diperlukan untuk memegang Saiful dan lubang punggung saiful perlu disapu minyak terlebih dahulu sebelum diliwat. Sekiranya ini yang berlaku, mustahil Saiful akan terus mengikut Anwar ke sana sini sehinggalah menemani rombongan Anwar ke luar negara sebanyak 3 kali.

Sebagai kesimpulan, kes Anwar Ibrahim ini tidak layak dibawa ke mahkamah untuk pendakwaan. Sekiranya saya ialah hakim bagi kes tersebut, saya akan melempar fail pendakwaan ke lantai kerana terlalu banyak kepincangan.

40 Comments

  1. Kalau Anwar BERANI BERSUMPAH, tak yah 10 dalil, 1 pun dah cukup dah. Ayuh PKR punya orang. Desak suruh Anwar bersumpah....

    ReplyDelete
  2. sumpah itu bawa makna atau drama sahaja?

    ReplyDelete
  3. Si CiLiK PENGECUT!!!

    Kenapa comment aku sebelum ni kau delete?

    Aku dah counter 10 Dalil bodoh kau tu satu per satu. Instead of answering it you opted to deleting it!

    Buat penat aku jek tulis panjang lebar.

    Kau memang balaci sampah!

    ReplyDelete
  4. Anonymous | February 19, 2010 10:41 AM

    Maafkan saya, blog ni ade lebih dari 1 admin yg ada full authority, jadi admin lain yang delete, kalau sudi sila counter sekali lagi, saya akan jawab satu persatu insya Allah, satu lagi harap bagi penanda diri, tak perlu jejak (link) sekadar nama samaran. supaya saya tahu siapa yg berkata-kata, jgn baling batu sembunyi tangan, sy sudi berdebat secara ilmiah di sini. Insya Allah. dan saya janji tak akan delete, saya dah maklumkan kepada admin yang seorang lagi. Dia tak akan masuk campur sebarang post sy selepas ini.

    ReplyDelete
  5. Aku tak perlu nak buang masa lagi. Sebelum ni aku tulis sampai kena bahagikan 2 bahagian untuk post comment aku. Kalau tak caya gi tanya member pengecut kau yang sorang lagi tu (kalau benar ada la).
    Kau cakap kau nak berdebat secara ilmiah. Gi la mampos! Apa yang kau bentangkan di sini pun blatantly wrong legally! Then you still have the guts to say that you're a lawyer.
    Orang yang takde substance tapi nak mengaku pandai. Sampai isu kuasa pendakwaan pun tak reti nak ulaskan..padahal benda yang sgt simple dan basic.
    Aku bukan ahli UMNO, PAS, PKR etc. Aku baca media alternatif sebab nak widen my horizon tapi blog kau ni is a major turn off!
    Memang bahasa aku kasar dengan kau... and I'm not sorry for that because kau memang layak sebab blog kau ni is a shithole!


    -Bapak Ci CiLiK-

    ReplyDelete
  6. salam sejahtera..
    i'm wholly interested in your alleged arguments as I'm an avid reader..be brave and counter..don't just curse..it only degrades you.even if this blog is alleged "s*******", it is still worthy a minute of reading it compared to your curses.

    ReplyDelete
  7. bleh la tahan 10 dalil ni...
    to bapa ci cilik:yg lu bebal bising2 kat sni pehal??kan mamat ni ckp ade lbih 1 admin...laen kali lu dah taip tu lu save la sengal....lu anta bnyk2 lg kat cni....bodo bising2....

    ReplyDelete
  8. habis kalau anuar bersumpah, lepas tu kira setel ke masalah ni..??
    dua2 xsalah..
    sorang sumpah kene liwat, sorang sumpah xbuat..
    lepas tu boleh selesai ke..??

    ReplyDelete
  9. apa da..
    fikir la elok2..
    stkt bersumpah..
    pencuri perompak pun penah bersumpah nk selamatkn diri..
    sengal

    ReplyDelete
  10. kpd ananymous yg bg 10 counter:

    kau mmg bodo lah dow.bangang gile kau nk.diorg delete mybe sbb kau punye counter tuh x relevan.kau rase saiful tuh betul n anwar tuh salah? weyy TIGA DOKTOR BERTAULIAH wey dh examined saiful tuh.bukan calang2 doktor taw x.masing2 pakar kot.klau xpuas hati,suh saiful tuh buat lg skali pastu result die trus ditunjuk kat media direct.ade bran?

    ReplyDelete
  11. bahasa kita melambangkan jiwa kita....kasarnya bahasa kita melambangkan kasarnya hati kita...

    ReplyDelete
  12. korg ni nk b'tekak apahal....!!???
    crite mcm owg de ilmu...tp ckp asyik nk blame owg je!!
    jgn duk malaysia la kalau prngai korg sume cmni...
    pe2 kes pun xley setel....!!!
    siap nk maki owg len lak....spe pnye kes skrg ni....
    xpyah nk mlnting...mntak ptunjuk drpd yg ESA...
    supaye keadilan dpt dtunjuk kn....
    b'doa supaye negara kte aman n damai...
    kn lbey elok....
    amin...
    -hamba allah-

    ReplyDelete
  13. kengkadang jiran aku panggil aku awie24 February 2010 at 18:17

    klaka lah yg membeking sefool nih..yg bgk 10 counter tuh lgk lah ngek..hakal letak celah kangkang...kes sefool nie skrip ke2 cite liwat oleh puak omngok...x kan lah x nmpak...bodoh sgt ke pe...mende simple...budak x skolah pon taw sape salah or x...

    ReplyDelete
  14. xsokong anwar langsung25 February 2010 at 11:17

    aku stuju ngn hamba ALLAH yg atas ni(Anonymous | February 22, 2010 6:41 PM).yg korg bising2 cakap saiful fitnah la apela,mcmla korg tau sangat ni skripla ape la sedang kn korg pon pk logik akal korg je,xde proof pon yg saiful ni fitnah.siap kata ada doktor bertauliah la.mcmla korg sendiri saksi doktor bertauliah tu siasat saiful.mcmla korg tgk doktor t punye certificate.org da cakap, tggu je la keputusan mahkamah.kot da betul bnyk sgt sangsi n syak wasangka dalam kes ni,kompom la anwar tu bole menang.tggu jela..

    ReplyDelete
  15. btul 2... hakim, polis, menteri kerajaan semuanya bodoh... polis gerak khas yg terbaik...

    ReplyDelete
  16. kengkadang jiran aku panggil aku awie25 February 2010 at 18:36

    aku pon x sokong anwar..tapi yang salah tetap salah...jgn sebab benci kan anwar yang salah jadik betol..kan?mende boleh fikir..simple je...klaka lah

    ReplyDelete
  17. ape bodoh sgt korg ni...benci la i...
    yg korg sibuk pahal biar la drg setel kes diorang
    papehal pun...MAMU mestiiiiiiii....MARI!
    hahahahahhahah

    ReplyDelete
  18. pape pon jubo saiful mmg sodap..hahahaha!

    ReplyDelete
  19. salan,,
    aku nk bukan la nk meyampuk..huhuhu
    tp klu di fikirkan secara logik la....
    anwar du dh tua, dan saiful 2 muda lagi....
    xkn la siaful 2 xleh nk lawan....
    org muda lawan org tua, mesti la org muda boleh....
    len la klu anwar liwat budak2 umur 12 thun.... terima akal jgk la...
    adusss..kepada penyokong umno 2, buka mata la, jgn terus bersekongkol dengan UMNO.. dh mmg jelas nmpak anwar xberslah...korg xdpt untung pa pown.... berdosa lagi da la....

    laksamana

    ReplyDelete
  20. aku gelak guling2 bc dalil no8 kekeke :D

    ReplyDelete
  21. assalamualaikum....
    sy nie bkn la fanatik thadap pmbngkng @krajaan..sy nie org yg bfikir mane yg btol@ mane yg slh...kdg2 krajaan ue ad slh nyer gak..pmbngkg pown cme...kiter nie...mahluk dmuke bumi Allah nie...wlupun org ue slh...jgn ar na benci2 kutok2...ad yg pndy mengluarkan dalil2 Allah...tp kutok maki sume...rase cam ta ptot..maaf sy nie ilmu nyer rndah...salam..-dd-

    ReplyDelete
  22. klaka la sape yg back up sayfool nehh

    wakakakakakaka

    mst syg sgt kt bontot say fool

    wakakakakakaka

    senang cite g makhamah jd hakim xpon jd lwyer

    wakakakakakaka

    tp dalil no8 lg klaka la

    wahahahahahah!!!!!

    ReplyDelete
  23. aku rasa punggung saifool buasir masa tuh that y senanng nak liwat dia kot hahahaaaaaa saiful buasir huhuuu

    ReplyDelete
  24. dunia hanya sementara...sekarang nie mahkamah dunia..tunggu la mahkamah di padang mahsyar nanti..masa tue mulut terkatup yang bercakap hanya anggota badan yang lain..masa tue hukuman yang dijatuhkan adalah seberat2 hukuman so kepada manusia di dunia ini tk kesah la anwar, najib tun razak, rosmah, saiful dan altantuya akan terbongkar jua disana nanti...so kepada yang akan teraniaya dan akan dianiaya, berani kerana benar dan setiap yang berlaku ader hikmahnyer..tapi satu ingatan memfitnah umpama membunuh so fikirkan la apa hukuman kepada yang memfitnah..sesungguhnyer Allah itu maha besar dan maha mengetahui..aminnnn..

    ReplyDelete
  25. Assalamualaikum w.b.t
    xpayah bising2 klu xsokong,
    terjah2,maki2...buang karan ja...
    lam ternet pon nak gaduh,xprofesional langsung,
    padahal mnyusahkn lgi ada la klu gaduh2...
    wat penat ja hati tu nak keras kecut sbb geram dgn org kt ternet.. Rakyat malaysia patut bersatu,xkira bangsa..ni dgn sebangsa punn gduh..kot la nk pikiaq pasal akhirat or ilmu yg patut nk ditambah di dada tu...sik gaduh,xmaju2..
    sik hari malaysia da kena jual pun xsedaq2... apa la... lecey ada golongan cam ni...
    _____bOb_______

    ReplyDelete
  26. Sesungguhnya mahkamah Allah di akhirat nanti akan terjawab segala kenyataan. Siapa yang sebenarnya bersalah saya tak kisah. Apa yang penting, yang bersalah pasti akan terima azab di akhirat. Itulah janji Allah Yang Maha Adil.

    Haha, banyaknya Anonymous. Yeah! kita sepasukan!

    ReplyDelete
  27. Baca dan nilai laa sendiri...
    kalau rasa nak counter balik 10 dalil ni, letak dlm BLOG SENDIRI. jgn nak menyemak kat area comment ni. ko copy la dalil ni dlm blog ko, pastu ko counter la puas2!

    Kalo takde blog, buat! kalo taktau buat, blajar! jgn jadi bodoh, jgn jadi sombong. BODOH SOMBONG!

    ReplyDelete
  28. 1) Hairan juga sampai skrg Anwar enggan bersumpah tidak meliwat Saiful..

    2) Hairan juga nape kes qazaf Anwar masih tidak bermula..

    -Jika Anwar benar, kenapa tak sumpah je? Tak bran???
    -Jika Saiful benar, kenapa tak mula lagi kes qazaf? Tak bran??

    Jangan2 dua-dua pun ada bersalah.. muahahahahaha...

    -My opinion based on those 2 facts. Tiada yg lebih adil melainkan mahkamah Allah di akhirat kelak.

    10 dalil ni kalau difikir secara logik tanpa emosi, memang memihak pada Anwar. Tapi untuk menilai dengan lebih matang dan adil, perlu baca juga 10 dalil yg counter yg terpadam tu.

    Nak berdebat biarlah dengan adab. Adab mencerminkan akal. Kalau debat penuh ngan cacian dan bahasa kesat, cerminlah diri sendiri, sebelum menilai pandangan orang lain.

    ReplyDelete
  29. Sumpah laknat tu memang ada dalam Islam ye.. tolong selidik dulu baru label orang guna otak ke tak. Kalau Anwar rela bersumpah dgn cara yg sebetulnya ikut Islam, apa nak diragukan? Kebenaran hanya Allah yg tau. Kalau Anwar betul2 sumpah ikut cara Islam, kan ia boleh jadi pembelaan yang kuat untuk dirinya sendiri..... That's the fact..

    Aku tak memihak siapa2.. Bukan Anwar, bukan Saiful. Cuma aku suka berfikir. Tu je.

    ReplyDelete
  30. Bersumpah bukan suatu yang digalakkan dlm Islam. Akuan bersumpah masih tidak menghalang proseding mahkamah. Orang boleh bersumpah tukar2 banyak kali hingga sumpah menjadi tidak bernilai lagi. Tidak penting untuk Anwar bersumpah kerana beliau sudah puas bersumpah pada fitnah Liwat I dulu. Yang penting mahkamah mesti adil dan wibawa.

    Lupakah anda bagaimana semua pemimpin dan menteri2 telah bersumpah di hadapan YDP Agung untuk menjalankan kerja dengan penuh amanah dan tanggungjawab. Tetapi mereka lupa hingga penyelewengan dan rasuah serta salah guna sudah menjadi darah daging kulit dan tulang serta roh kepada kebanyakan pemimpin BN.

    Betul tak ?

    ReplyDelete
  31. Saye confius encik... Yg membataskan fikiran saye bahawa Anuar x bersalah adelah disebabkan Sepul bersumpah laknat. Kalo ko agama x berape kuat pun mesti x brani sumpah mc tuh.. bahaya wei. Tapi yang herannye kenape si mangsa yg buat sumpah? kenapa bukan tertuduh? Tapi xpelah, sape2 yg tipu sape 2... haha siap ko nanti kena libas dalam kubur...

    ___abah kau___

    ReplyDelete
  32. Sumpah pegang al-Quran depan YDP Agong, itu sumpah lain. Yang aku maksudkan ialah sumpah laknat yang sah di sisi hukum, bila keadaannya penuduhan tidak mempunyai 4 saksi. Allah dah bagi solusi yang cukup sempurna. Memang sumpah laknat yg sah tu tidak akan menghentikan fitnah dan prosiding mahkamah sebab tu mahkamah sivil. Tapi fikirkan impak dan kesan yang besar, yang sudah nyata pasti menaikkan imej Anwar sekalipun prosiding mahkamah sivil diteruskan jika Anwar dengan ikhlas sanggup bersumpah mengikut syariat yang sebenar-benarnya. Janganlah nak dikelirukan dengan sumpah2 lain. Dalam court pun sebelum bagi keterangan, angkat sumpah gak...

    Maksud aku, sumpah yang sebenar2nya ikut syariat Islam.

    Sedihnye ada pihak yg selamba cakap sumpah tu mainan budak sekolah. Hukum Allah, undang2 Allah nak samakan dengan mainan budak sekolah? Fikir dulu sebelum cakap ye bang..

    Baik Anwar mahupun Saiful, dua2 mesti sumpah ikut syariat yg sebenarnya.... itu yg lebih baik.. Pihak mana yg berdolak dalik tu, hmmmmmm... ada la yg tak berapa kena tu..

    ReplyDelete
  33. Ada dua Al Quran berbeza ke? depan Agung lain, ditangan Saifool lain? Bukankah lafaz dia sama Wallahi Wabillahi Watallahi(versi Saifool watailahi). Tujuan sumpah apa pun sama iaitu untuk menguatkan pendirian seseorang terhadap sesuatu.

    Betullah bahawa 4 saksi itu cara yang mengikut Islam. Kita hanya hendak menjawab melayan desakan umngok untuk Anwar bersumpah. Nak cerita pasal 4 saksi itu sudah hukum hudud yang jauh panggang dari api untuk diperkatakan kepada umngok.

    Dalam soal sumpah yang mereka rasa boleh menang itupun sudah boleh dipertikaikan, apatah lagi kalau hukum hudud berjalan, masak Saifool.

    Anwar bukan mengejar imej. Belum tentu imej Anwar naik dengan bersumpah di depan golongan sumpah2 ni., Mereka peduli apa dengan sumpah Anwar. Cuba tengok Liwat 1 yang telah gagal dan Anwar hanya disabit kesalahan menganggu tugas polis, adakah mereka insaf dan menarik balik tuduhan, jauh sekali insaf dan mohon maaf kepada Anwar.

    Golongan yang sekongkol dengan yahudi ini tidak boleh dilayan semua kehendak mereka. Mereka bukan setia kepada janji. Peraturan mereka buat sendiri pun mereka langgar kalau tersepit hingga dianggap ada 2 set undang; untuk umngok dan untuk pembangkang. Ini realiti.

    Kalau 100 orang lelaki wanita jalang mengaku diliwat Anwar dan semua bersumpah, maka Anwar terpaksa menjawab sumpah 100 kali. Takde kerja lain ke Anwar nak buat.
    Apakah imej Saifool naik dan penyokong PR menyokong dan percaya kepada sumpah dia? Penyokong PR yang baik2 dan berakal ini pun tidak percaya kepada Saifool apatah lagi penyokong umngok yang kureng itu.

    Dan jangan ingat setiap sumpah akan dibalas Tuhan serta merta macam cerita si tenggang. Tiada siapa boleh paksa Tuhan turunkan lah bala, jadikan lah batu kepada yang sumpah dusta. Inilah fahaman sempit umngok terhadap sumpah. Tuhan berhak hendak membalas serta merta atau di akhirat nanti.

    Siapa kau hendak paksa Tuhan tunjukkan siapa bersalah hanya dengan sumpah? Tuhan bagi akal tapi penuh taik, bagi mata tapi buta, bagi kuasa perintah negara tapi membiarkan mahkamah tidak wibawa.

    ReplyDelete
  34. sumpah aku nk tergelak baca 10 dalil ni....

    ReplyDelete
  35. dsai kemaruk kuasa

    ReplyDelete
  36. 10 dahlil bengong, tahap bangang tapir, x tau hjg pgkl

    ReplyDelete
  37. jgn maki xtntu pasal , ni dah terbukti , kerajaan yg putar belit , bukaklah minda tnyerlah hati , tolonglah bukak mate tu luas2 , blaja tinggi2 tapi kalau xtau beze mne baek burok , msalah la tu.Allah tu da bg akal fikiran , pkailah seeloknyer.fikirlah dgn waras , xknlah laki mude cm saiful tu boleh kne liwat dgn DSAI yg tue dri die , xknlah saiful tu xboleh melawan haihhh~dan kalau nak tau , sumpah saiful tu tak boleh diterime , kalo tak cayer ,bkk you tube , dgr n fahami pendapat DR Danial.Allahhuakhbar~!

    ReplyDelete
  38. bodo punya SB pembawa fitnah.. mati nnt dlm kubur hncur lumat la dkerjakn munkar nankir.. pstu dlm neraka jahannam na'uzubillah... brtaubat lah para munafik!! kiamat telah hmpir tiba.. kita sememangny bkemungkinan bsar akn mghadapi tnda2 bsr kiamt jika pnjg umur.. msuk la link nie nk tau lbih lnjut --> http://komuniti.iluvislam.com/index.php?/topic/24485-keringnya-tasik-galilee-turunnya-imam-mahdi-dan-nabi-isa/

    ReplyDelete
  39. aku sokong dengan 10 dalil ni.pada yg bengap mcm keldai umno mna nk terima kenyataan.dsai nk turun tangga mahkamah pn nmpk dia dh uzur dan tahan sakit akibat balaci dulu belasah dia.ni nk liwat orang mcm sepol juburi.nti sumpah mkan diri.doa orang terinaya akan ALLAH makbulkan.tunggulah.......TAKBIR....ALLAH HU AKBAR.

    ReplyDelete
  40. yg cerdik lg brakal27 March 2011 at 01:08

    rase mcm xsabar lak nk tgk 10 counter dalil tu, ntah2 byk mencarut mcm comment2 pro saifool tu...hahaha

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan