50 Ahli Parlimen Australia gesa gugurkan tuduhan liwat DSAI



Petikan Dari Akhbar Sinar Harian: Lima puluh ahli parlimen Autralia menggesa Kerajaan Malaysia agar menggugurkan dakwaan liwat ke atas Dato Seri Anwar Ibrahim, Kumpulan dari dua parti terbesar Australia itu yang terdiri daripada ahli parlimen dan senator mengemukakan memorandum serta memberi amaran kepada kerajaan Malaysia bahawa dakwaan itu akan mencemarkan imej Malaysia di mata dunia.

Mereka mendesak kes ke atas Anwar diketepikan dalam usaha memulihkan keyakinan terhadap kedaulatan undang-undang di Malaysia.

Memorandum bantahan itu diserahkan oleh Ahli Parlimen daripada Parti Buruh dan Pengerusi Jawatankuasa Kecil Hal Ehwal Luar Parlimen Australia, Michael Danby kepada Pesuruhjaya Tinggi Malaysia, Salman L Ahmad di Canberra, kelmarin.

Berita terbaru yang diterima
Ketua-ketua pertubuhan Islam dari USA, Arab Saudi, Pakistan, Afrika, dan beberapa negara lagi turut telah menandatangani memorandum membantah dakwaan ke atas Dato Seri Anwar Ibrahim. berita ini akan update sebentar lagi.

1 Comments

  1. Selamat pagi bos ku tersayang ayuk main sabung ayam bersama kami :) - sabung ayam ( HOT GAME ) - sportsbook - tembak ikan - tangkasnet ( HOT GAME ) S12888 com/ www s128agen com / S12888 net Contact Kami : BBM : D8B84EE1 Line id : agens1288 WhatsApp : 0878-6720-2559

    shineeeee

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan