Anwar Tangga ke 32 Global Thinker


Sebuah Website antarabangsa Foreign Policy yang menyenaraikan tokoh-tokoh pemikir dari seluruh dunia telah menyenaraikan Datuk Seri Anwar Ibrahim di tangga ke 32 daripada 100 Global Thinkers yang diiktiraf oleh website berkenaan. Beliau yang juga ketua pembangkang dan penasihat umum Parti Keadilan Rakyat Malaysia diikraf sebagai 'pemikir global' yang memperjuangkan demokrasi negara-negara Islam "for challenging the Muslim world to embrace democracy". Berikut screenshot dari website berkenaan (sila klik untuk membesarkan gambar)



www.foreignpolicy.com

CiLiK©: Kenapa tak pernah dengar pun berita pasal ni yek? Bukankah Anwar dah mengharumkan nama Malaysia? Owh lupa, Utusan Meloya, Kosmo, dan Berita Harian kata Anwar Jahat. Diorang kata Website antarabangsa ni bodoh tak pandai menilai Anwar macam Bijan nilaikan.

4 Comments

  1. ek eleh!!dari barisan bn/umno ta ada ke?kan umno dinobatkan dimata dunia dengan tertinggi terpanjang terlebar bapa itu bapa ini dan pelbagai lagi penjenamaan.takkan satu pun dari pemimpin umno tak boleh dapat.malu kita kat zimbabwe.

    ReplyDelete
  2. Tuan CILIK,

    Sampai hati tuan siarkan lagi pengiktirafan orang luar kepada Anwar ini. Sudahlah dunia barat pun sokong dia, pemikir Islam pun sokong dia, Dr. Yusuf Qardawi sokong dia, Almarhum Imam Tantawi keluar fatwa mengenai dia, ini Global Thinker pulak.

    Tidak kesiankah tuan kepada orang2 umngok yang pedih hati membaca artikel tersebut. Bukan setakat org umngok biasa, tapi percayalah pemimpin umngok pun senggugut dibuatnya. Mahathir lagi lah monyok muka dia baca ni. Alamat tidor kat sofa lah Siti Hasmah malam ni.

    Najib pun dari merah jadi biru bibir dia baca. Dia yang kempen melayu glokal tiba2 Anwar yang masuk dalam ranking Global Thinker.

    Tapi kalau umngok nak juga pemimpin mereka ada ranking mengatasi Anwar, mintalah tolong APCO buat laman web tipu. Bayarlah beberapa juta lagi dengan duit rakyat. Macamlah tak biasa lak.

    Atau suruh je APCO godam laman web tu dan letaklah nama pemimpin umngok mengatasi Anwar.

    Tapi jangan lupa nama Saifool mesti di atas daripada nama pemimpin2 umngok kerana dia saja yang berani ke depan untuk menjatuhkan Anwar. Yang lain semua berlindung di belakang punggung gebu Saifool dengan muka seposen, buat2 muka tidak bersalah.

    Hari tu Najib kata Saifool jumpa dia dalam keadaan ketakutan menggigil konon selepas di liwat Anwar.(hahaha macam anak dara sunti kena rogol kot). Tapi selepas membaca artikel di atas, ramai pemimpin umngok yang menggigil kegeraman dengan Anwar ni.

    Geram jangan engkau geram.....geram..geram

    ReplyDelete
  3. i'll make sure my name is on the list ~.~

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan