Thursday

Atas tutup belakang bukak





Korang pun mesti biasa tengok perempuan bongok macam kat gambar atas tu kan? Perempuan bongok ni nak tunjukkan ape sebenarnya? Cantik ke bontot die tu? Sekarang ni CiLiK© tengok ramai geng-geng bongok macam dalam gambar ni kat mana-mana terutama kat kawasan bandar di Malaysia. Yang suka tayang bontot ni bukan sahaja perempuan, yang lelaki pun ada, perangai bongok siapa tah dia ikut?

Yang free hair tu satu hal lah, diorang tu dah sah-sah tudung pun tak pakai, untuk bersangka baik kita anggaplah dia bodoh (jahil) jadi biasalah kalau boleh nak bogel biar semua orang nampak body dia. Yang jadi masaalah sekarang ni, kenapa perempuan bertudung ni pun jadi bongok? Korang rasalah diorang ni tak sengaja ke nak tunjuk bontot buruk busuk lagi membusukkan ni? Tak mungkin tak sengaja, kalau seorang perempuan Muslimah, nampak sikit rambut dia pun dia cepat-cepat tarik, takut bukan muhrim nampak, Takut dosa... Tapi kalau dah macam ni rasa berangin bontot pon masih buat tak tahu, paham-paham sudahla... Taik kucing keringlah kalau tak sengaja!!

Kalau kau dah nak jadi perempuan bongok sangat, janganlah pakai tudung wahai perempuan celaka!! Bukak je semua bogel terus, tayanglah apa yang kau nak tayang! Ini menjatuhkan imej perempuan Islam! Kalau dah nampak pakai tudung tu siapa pun dah tahu kau tu perempuan Islam. Tapi kau tunjukkan perangai celaka macam ni, semua perempuan Islam dapat imej buruk.

Imej Islam dah memang sedia diburuk-burukkan dengan pelbagai cerita oleh yahudi, nasrani dan sebagainya. Ni tambah lagi perempuan-perempuan bongok macam ni yang memburukkan perempuan Islam. CiLiK© rasa Yahudi pun belum tau nak menyamar jadi macam orang Islam untuk memburukkan Islam, tapi orang Islam sendiri memburukkan Islam. Hai ko ni memang celakalah.....!!


CiLiK©: moga jadi ingatan kepada yang dah ada perasaan nak jadi perempuan bongok kat luar sana tu. Jangan nak perasanlah bontot buruk busuk bongok! nak tayang kat orang nak buat ape?

81 comments

Astaghfirullah!!..MMG BONGOK TAHAP BELACAN!!

salam bro..pendedahan yang baik..

teruskan usaha bro..

betul bro..buat malu muslimah yang lain je..kerbau punya susu kambing dapat nama..

dorang tepkasa pkai tudung kot..tak pom dahi jendul.hahah.malu ai tgk gambar tesebut

Ya Allah..laknatlah kau wahai pompuan~

pakai tudong sebab rambut cam negro

wakakakakakkakaka

So .. bila kluar tuh .. jgn lupa bwk kamera ..

mcm artikel malaysia today jer nieh...

x kisah la dari mana. asalkan bongkar... bender yg baik x baik simpan sorang2..

ku biasa juga ternampak, nak marah pun ada tapi tak tau nak buat apa, sudah besar tapi bodoh lagi, harap kita dapat saling nasihat-menasihati.

Assalamualaikum

Sebab pakai tudung bukan atas dasar suruhan Islam sekarang ni tapi atas dasar trend atau kebiasaan dlm family je. Satu lagi yg buat saya hairan ialah pakai tudung tapi pakai baju lengan pendek. Ada seorang rakan abg saya datang dari negara lain iaitu negara Islam juga (saya lupa negara), menegur cara berpakaian wanita Muslimah di sini yang bertudung tetapi berlengan pendek. Katanya, dia hairan melihat menutup kepala sahaja, bukan seluruh aurat x seperti di negaranya. Abg saya memang terkedu mendengar teguran dia. Malu kot bila saya dengar cerita tersebut.

Saya sendiri pun bukan sempurna sangat pun berpakaian, tudung x labuh tapi sekurang2nya saya masih tahu aurat seorang Muslimah adalah seluruh tubuh badan kecuali tapak tangan dan mukanya. Kaki pun aurat gak tau, so, silalah berlatih memakai stoking, memakai tudung yang menutupi dada, baju tidak mengikut bentuk badan dan melabuhi punggung supaya tidak terjadi seperti dlm gambar. *teguran ini utk diri saya sendiri juga yg mana saya sendiri masih tidak mampu utk berstoking dan memakai tudung labuh. saya akan berusaha!*

ala bro, atas tutup dah ok, belakang buka ikut trend shaifool.. lagi pun nak kentut senang sket angin nak keluar.. hahahahaha

btol!!aku stuju ngan farah..mos gurl outder wearg hijab bcos of the trend.sbg cth yg kite leh slalu jumpe pakai tudung tp pkai tshirt short sleeve..sah2 xfhm hkum..pkai tdung tp baju ketat nk mmpos,pkai tdg tp jarang gler n rmbut tjuntai kt blkg..ape kjadahnye...hahaha..pe pn..sume ni kite kna mulekan drpd rumah lg..insyAllah smpai ke luar sane msyrkat nye pn Alhamdulillah.
p/s:aku rs da tiba ms kna laksana hkum hudud..kamon ler umno!!

erk...(beristighfar panjang)....*saya malu melihat gambar tersebut*..jika boleh,editlah gambar tuh...tutup ngan kaler itam bhgian yg terdedah...(sendored kan) pls..

blog nih ramai org tgk kan? lelaki takleh tgk aurat wanita kan? so, jgn la tayangkan gmbar yg leh menambahkan dosa org lain...

niat menegur mungkin da betul tapi cara saudara ni salah. Nabi kita dulu pun tegur secara berhemah dan berhikmah.. dalam islam kita semua adalah saudara.. tak elokkan mengaibkan saudara kita sendiri?sekadar mengingatkan..

Salam,

Sememanagnya budayayang melanda masyarakat islam hari ini seperti yang saudara tonjolkan (perkara yang di tonjol oleh mereka).

Ini lah akibat orang islam yang dilahirkan oleh (ibu bapa) tapi tak di ajar mengenal hukum hakam atau setengahnya dijara tapi mak bapak tak serious terhadap hukum hakam , akhir sekali penonjol penonjol aurat ini pon berleluasa.

Kalau i tegur , mereka akan menjawab kubur masing masing, macam lah mereka dah pernah masuk kubur. Walhal entah yang menonjol tu tak ada kubur langsung atau terpaksa berhimpit dengan alim ulamak. Macam mereka ni tahu aje kat mana mereka nak mampus.

Tapi kita tak upaya mengubah sikap dan pemikiran mereka kerana mereka yang memilih unuk menjadi bodoh dan sombong, tak boleh ditegur , tak boleh diajar dan tak mahu belajar.

Sesiapa empunya gambar yang menonjol ini wallahu aklam tapi sekiranya beliau tatapi tonjolan beliau ini nescaya beliau mengakui yang beliau tak berotak dan berpikir.

Sekian

bontot pic pertama 2 hot dowh!..hahaha

yup...aku pun memang setuju dgn artikel ni...fesyen sekarang entah apa2...konon fesyen wanita muslimah tp kdang2 tu nampak dada la, nampak bontot la, yg pakai baju adik la tp sume tu pakai tudung. entah apa2 la dorang ni. lagi 1 yg aku pelik trend tudung sekarang.sekarang ni ramai aku tengok perempuan yang pakai tudung indon pastu letak pin kat belakang konon2 nk bagi nampak batang leher yang jinjing.aku tgk care pkai tudung camtu da macam sister yang kat gereja la.erm...entah la

APCO mungkin boleh jawab fenomena dedah bontot tembam ini. Dengan trend pemakaian tudung sekarang ini maka diusahakan pula untuk buka bahagian2 lain, maka bontot menjadi mangsa. Setelah sekian lama dia tersembunyi kini terpaksa mendedahkan dirinya dikhalayak ramai.

Bila habis trend ini, akan ada trend lain pula, mungkin fesyen ala liwat pula dimana lubang belakang akan didedahkan pula. Ini tidak mustahil kerana liwat telah menjadi kempen umngok semenjak 10 tahun kebelakangan ini.

Nasib baik takde cop logo halal kat bontot tu. Kalau tidak terpaksalah pegawai JAKIM kena cek kehalalannya.

Betul tak?

kitkot:
ni seluar adik dia dia pakai...sal tu la tak muat....
letak je mercun katak kat celah2 tu...terkejut monyet la betina tu....hahahahahaha

hahaha....
satu usaha yg sgt bagus...teruskan lg..
dorg ni kalau tegur baik2 x jalan beb..

xblackx

itulah pompuan melayu yang mengaku islam..kalu betul2 islam xkan ditayangnya bontot yg tembam tue!kalu cantik xpe gak..sebagai orang pompuan aku sendiri rasa malu nak tayang kat org camtu!stakat pakai kat umah suami tgk xpe la..nie abis org nak tayang!skali angin tiup terus kesejukan..

xguna punya permpuan2 ni..
jatuh imej pompuan yg pakai tudung.....
fesyen kejadah apa ni???? bodoh!!!

Manusia dijadikan dengan serba kekurangan jadi jika saudara/saudari terlihat atau melihat sila tegur.

mcm org yg sameje..sape tuan punya gamba nie ek??..ko skodeng dy ekk??huhu

..Minta maaf ye tuan tanah..ehh..tuan punya blog..sy nak menyuarakan skit pendapat gak..sbb dah lama terbuku..Wpun sy bukan Islam, tapi sy malu gak nak tengok gambar2 ni..Sbg ppuan yg tahu malu, tutup2 la skit..Ni boleh mendatangkan kekonfiusan terhadap org bukan islam..Sbbnye, yelah dlm islam seorg muslimah tak boleh menampakkan aurat kan..dan tak boleh memakai pakaian yang ketat2 atau lengan pendek..dan kalau bertudung biarlah tertutup kat depan dan blakang wpun tak pakai tudung labuh..Bila kite org nampak mcm nie..slalu yang kite fikirkan saper yg salah..? ker tak diajar cukup2 ker tentang islam? Sy slalu nampak mcm ni kat maner2..nak ambik gambar post kan kat blog pun ragu2..Kadangkala terasa nak tegur kang nanti dia kata plak kite ni aper..? Wahai kawan2 muslimah..beringat la yee..Ni sekadar mengingatkan sesama manusia jer..

ko masukkan semut kerengge ke atau lipan celah bontot dia tu. lepas tu rakam aksi dia seterusnya...muaaaahhahahahaha...mari kita cuba.....

Ini sebab guna tudung kat negeri ini just adat menurut sebahagian orang, dan bukan tuntutan agama, jadi cam ni le akibatnyer...

hahaha...ko pn celake gak.g post kn benda nie..
nie pn da mengaib kn owg.
mengaibkan owg dose besar.
dan aku juge dose bile tgk post ko.
lol

bek xpyah pkai tdung..memalukan umat islam je..klu xpkai tudung n dedah bontot camtu nampk sikit cam kafir..

Lurah bontot tu kalauletak mercun pun best gak. Mau meraung 2-3 hari. Hahahahahahaha.

Pedih mata..tak baik siapa yg postkan gambar go stunt ni..boleh jadi dosa berpanjangan..

huh.. ape punya orangla pakai tudung api bawah?? adoi... manusia akhir zaman macam-macam perangai...

truknya....jhnama

td tngk laporan banjir kt tv 3.. mangsa2 perempuan elok je pakai tudung.. tp tngok bwh.. sume nmpak betis.. yg lg xley blh de sorng nie pakai sluar ketat atas lutut.. tp pakai tudung..

naik nafsu ku...................!!!!!!!!!!!!!awwwwwwwwwwwwwwwwwwwww..

Allahuakbar~!... gelak sakan saya tgk. MasyaALLAH!... harap2 siapa yg duduk berdekatan dgn hamba ALLAH tuh beritahulah dia agar dia tak terus mengaibkan diri sendiri. Saya pun masih belajar untuk.. tapi saya rasa cara terbaik adalah.. sekiranya kita pakai tshirt, sarung cardigan panjang kat luar. So selamat.

alahai.. agak2 la sikit gmbar tuh kasi blurr ke.. segan nengok nye. xlalu nak makan

tp betul lah post ni. ade yg jawab sebab seluar skang sume low, nak buat caner. tapi bleh je pakai baju labuh ye tak. wallahualam

adeh... i think i got a boner

bagus lah awak marah-marah dwrg dengan guna nama cmtu..

mak ak ckp,org melayu xsmestinye islam..org islam xsmestinye melayu..ni slh 1 contoh melayu bkn islam la ni..sbb org islam xkn wt cmni..mlu gler tgk..ak sbgai pmpuan pn rse ish..mlu!!ya allah,bg la hidayah kt pmpuan2 ni..n pmpuan2 islam yg len yg xamalkn ajran islam sbnarnye..ak mlu!!

assalamualaikummm.mengapa perlu memaki wahai sahabat.Alquran mngajar kte cara2 utk berhujah atau berdakwah.kerja anta mmg mulia.namun,anta kne igt matlamat tidak menghalalkan cara.Nabi juga mngajar kita dlm mngur atau sgl ap anda ingin utra kan biarlah dgn cara yg berhikmah.andai semua umat Islam berhujah spt ini, di manakah nilai Islam itu.sahabat dlm kita mlakukan sesuatu tetapkan lah niat kte hny krn Allah. ssguhnya Allah lbh mngthui sglnye.jika bgini bukan hny mrk ttp anta sndri tlh ljtuhkn imej Islam itu.smg Allah merahmati krja dakwah ini.aminnn..

tu sbb kiter sbgi lelaki kener perbetulkn pemakaian dorng...awek aku pun samer cam nie...tp mmg slalu knr maki la...hahaha...ndak jd bini...knr la ikut ckp laki kn...hohoho...indahnyr jadi laki...

mintak2 jauh....

salam..

Punca terjadinya benda sebegini ialah kurangnya pengetahuan mengenai islam@ lebih dikenali sebagai lemah iman.Mostly sekarang ramah muslimah mengenakan tudung hanya kerana mengikuti trend pada masa kini.Mereka juga tidak memahami hakikat sebenar bertudung.Senang cerita pemuda dan pemudi pada zaman sekarang sudah pun terpengaruh dengan budaya hedonisme yang dibawa oleh kaum yahudi.

Kepada sahabat-sahabatt sekalian, ambil lah kisah ini sebagai pengajaran.. ;)

* tahu, faham dan amal =)

gileee kentang putar tol la spe yg berlakon ni..kalah angelina joliee

gnekn cre yg berhemah sket..sy rse anda sgt beremosi mengeluarkn artikel ini..jika guna ayat yang proper rsenye lbh manis dibaca..gmbr 2 pun ptt disensored sket..gmbr 2 pun bleyh mndtgkn dosa pada sapa yg melihat..kita nk berdakwah gunalah cara yang bijak dgn tutur kata yg baik2..bkan scr emosi..kalau prmpuan 2 yg bce artikel ni,pasti dye akan memaki dri anda blk..bkn trse ingin berubah pun..

Inilah wajah segolongan perempuan zaman sekarang.. Salah siapa?

memalukan betul.....sbg perempuan, malu siot aku tgok...sbg muslimah, kena lah beringat....jgn Islam kt keturunan dan terpampang kt ic jer...bertaubatlah selagi pintu taubat masih terbuka

mudah skit nk kentut..hahah

klakar pulak tgk....ai...manusia2.....ble la nak insaf...slalu alpa

kuan ajo nye pmpuan,,,,,,ko igt bontot ko lwa sgt ke????eee sengal tol,,,,memalukan kaum muslimah dan agama islam je,,,pkai tudung bagai nk rak,,,,tp bontot cm nk tersembol kuar,,,,nk je aq ltak api dalam tu,,,,bru thu

hahahha...montot ye lawo pe...montot kowg x mcm montot die...hahhahaa

Ini merupakan penghinaan terhadap agama ISLAM.kalau nak bertudung biarlah dari hati dan kerana ALLAH bukan ikut trend ya adik2..peliharalah agama kita. renung2kan dan selamat beramal!

bubbly:
pe la k0rg ni tau kutuk je..yg tukang ambik gmbr pn 1 hal..klu dh nmpk 2 pegilah tegur..klu nk kec0h2 kt cni pn bkn dia thu...lg byk laa d0sa k0rg mengutuk..xssh nye nk tegur org

sy setuju ngn pendpt pakai tudung ikut trend...blh dikatakan hari niii..fesyen tudung niii...cantik2...ader stgh2 org, biler pakai tudung lbh cantik dr freehair...aper x nyerr... tutup ler skit dagu berlapis...lemak2 kt leher...hehe...korg x rase pelik ker biler pompuan yg maner pakaian sehariannyer cam jubah n tudung ala2 ariani tuu...dl sy panggil tudung ustazah, tudung indon..tp kt social network..x kisah ler fb, myspace, tagged etc selamba rock jerr...menyeksii...kdg2 nmpk cam ustazah jer minah tuu...tp hampeh gak...x yah ckp kt social network...org masjid pon...biler dok umah, kuar buang sampah... tudung ntah maner...sy setuju ngn ader yg kutuk pakai tudung ari niii cam sister kristian...sy nyampah sgt2 ngn pakai tudung cam bonggol unta tuuu....ntah aper2...nmpak cam alien jerrr...sori yerr...saper yg pakai tudung lagu tuuu...hati2...rasenyer mcm ader hadis pasal tuuu...x gune gak kalu dok tayang rambut cam bonggol unta...

Salam,niat nak menegur itu betul..cuma bahasa tg digunakan bg pendapat saya x sesuai dgn imej Islam yg hendak kita terapkan.Islam penuh berhikmah..kalau kita guna bahasa spt ini mb buat mrk lagi marah & x peduli.Mereka perlu faham erti menutup aurat,knpa perlu tutup aurat &akibat/balasan x menutup aurat.Jika kita guna bahasa yg kasar kita sebenarnya x ada beza dgn mereka.mungkin kita tutup aurat tapi x tutup mulut...

salam..
sawadeeka..

nk menegur tu aku rase biar beradab sikit,sebab aku rase cara teguran tu agak kasar serta mengaibkan.Lagipun tujuan empunya post gambar ini membuat teguran kerana ingin wanita2 islam di luar sana berubah dalam menitik beratkan adab dalam menutup aurat dan bukannya mengaibkan wanita itu.

hais.... pening i tgk all these pictures... owner punggung nie takkan tak perasan... plus yang tukang amik gambar nie tak gi tegur?...

kaka,,bile aku tgk pic ni...O.M.GOD...tp tu hak pompuan ni..apepun pompuan d lua sane jgn ikot k..yg lelaki ckup la tgk sekali...nt tgk bnyk kali ley jd dosa besar plak..

sah..
mmng disengajakan..kerana pakaiannya sahaj xmenunjukkan ciri2 muslimah...
memalukan kaum hawa btol depa nie..

apa nak jadi lah dgn awek zaman skrg ni,,pkai sluar tu agak2 la....

niat menegur mungkin da betul tapi cara saudara ni salah. Nabi kita dulu pun tegur secara berhemah dan berhikmah.. dalam islam kita semua adalah saudara.. tak elokkan mengaibkan saudara kita sendiri?sekadar mengingatkan..

Source: Atas tutup belakang bukak - MiLo SuaM http://milosuam.blogspot.com/2010/02/atas-tutup-belakang-bukak.html?ref=nf#ixzz14s0EzRcB

Wanita yg pakai mcm ni mmg memalukan dan percayalah mmg diorang sengaja pon! Takkan lah tak sedar kan? Saya tgk pon malu dan marah :(

Tetapi, yg mengambil gambar ni pon berdosa jugak. Dah tahu nampak org tu sampai terbuka begitu sekali, tegur la. Bukan ambik gambar mcm ni!

Yg post entry ni pon ada tanggungjawab juga, sila kelabukan part lurah tu. Mengaibkan org lain dan menambah dosa pembaca2 yg tgk gambar tu berulang kali.

Ish, nakgi muntah dulu *uweeek*

sial punya perempuan buat malu je...

Assalamualaikum... sya suji niat baik penulis blok untuk mengingatkan kaum hawa di luar sana ttg perkara ini. tapi setiap perkataan tu mesti lah beralas dan menunjukkan ciri2 islam.. jika cara teguran tu terlalu kasar, ini akan menambahkan lagi dosa.. saya lihat ulasan mengenai perkara ini terlalu kasar dan ini akan menambah satu lagi perkara negatif terhadap islam. kita x mau org bukan islam memandang islam dgn cara ini. jadi sila ambil perhatian dan kalau boleh jgn mengaibkan org lain dengan gambar2 tersebut. Ingat, dosa kite dengan Tuhan kita boleh bertaubat, tapi dosa sesama manusia akan hapus jika kita di maafkan oleh orang tersebut.. fikir2kanlah...

azhar-
tak salah menegur,tapi tak payah lah sampai guna perkataan bongok tu..aku tau,ni blog kau,kau boleh tulis ape yang ko nak tulis..tapi..cuma nampak mcm kasar lak.kita tau mende tu salah,tapi jangan menulis dengan emosi.maaf kalau komen aku ni tak membantu dalam era bebas bersuara ni..

nak tegur kne ade crenye..mst pandai mendomenasi org...xblh kasar2...mmg xelok pemakaian pmpn 2...tp tegur jgn gne bhs y kesat...biase2 je..kalo dh tegur tp xnk ubah 2 dosa die dgn tuhan...

Senang citer cam ni lah yek. Ramai pompuan2 sekarang pakai tudung....(yang aku buat kajian aku sendiri la kan) sebab:

1) Nak tutup aurat (ni bagus, kalau dia betul2 faham maksud tutup aurat yang sebenarnya menurut Islam)
2) Rambut rosak lepas buat rebonding/kerinting (ni cuma pakai sehingga rambut dah pulih semula dari kerosakan, pastu buka balik)
3) Rambut memang tak cantik dari lahir (contohnya rambut kerinting halus ala negro, atau rambut jenis keras kejong mcama berus dawai gosok tandas)
4) Ikut aliran fesyen semasa (sekarang trend tudung Indon manik sana manik sini. Dulu trend tudung wahida la, trend tudung Bienda la)
5) Mak ayah dan ustaz ustazah kat sekolah suruh pakai (ni adalah kebanyakkan remaja sekarang. Pakai kat sekolah je. Tak sempat sampai umah, dalam bas sekolah dah bukak)
6) Nak cover love-bite (astaghfirullah...apa nak jadik ni???)

Dan banyak lagi alasan-alasan pakai tudung yang positif mahupun negatif.
Tapi yang tak bestnyer, bila pakai tudung tak nampak seurat rambut pun, tapi pakai baju kebaya jarang cuma pakai korset ke ape ke nama tu ntah. Bahagian dada dan lengan sangat jarang. Bulu ketiak pun leh nampak.
Pakai tudung cantik ke main lagi, tapi seluar jeans ketat giler, nampak susuk peha dan bontot. Baju pulak, baju t-shirt kecik size Double S (tapi dia sepatutnya kena pakai Size L)
Pakai tudung, pakai t-shirt labuh tutup bontot, ok la tu tapi pakai seluar hitam ketat yang trend ramai amoi2 dan remaja melayu pakai tu. Ketat dan sendat, melekat habis kat kaki. Yang jarang pun ada yang berani pakai.
Kepala tutup cantik, tapi kain baju kurung/kebaya dia berbunyi "buka-tutup-buka-tutup-buka-tutup". Sebab kain jenis terbelah.

Macam-macam trend sekarang ni.

Apa la nak jadi dgn masyarakat muslim kita ni.......

AnAK AyAH DaN Ibu..

Aku sokong pd azhar.. ade care nk tegur manusia yg ko kata bongok nih... ko tuh xbongok plak ker post gambar atau artikel yg mendedahkan aurat pompuan nih... aib doh...n ko pown dpt dosa.. actually kan..ko blh jek blur kan pic bhg bOnTot tuh sbenarnya. haa,kalo xreti nk edit meh aku tolong editkan.. perghh, actually artikel ko aku rasa bgs..sbb utk memperigtkan pd gurl2 yg agk bongok nih supaya lbh berhati2 dan lbh mnjaga aurat mereka kan..TAPi aku rase cara ko mmg mcm xdek otak skit lah..xbnyk pown..n for the Wan Sri Kembangan :
betul ker ko uat research bout why gurl bertudung?? atau research tuh ats diri ko sbenarnya...? ahahha sori.. senarai yang ko details kn tuh mmg xmasuk akal.. actually sbg gurl lah kan, aku rasa rambut original is more beautiful. y? bcoz kebanyakan gurl yg aku berkawan dieowg free hair n her hair is original...no rebonding or curl2 wat ever lah.. yg bertudung sbb trend n bla bla tuh skurg2nya dowg ade gak niat nk pakai tudung tutup segala cacat cela yg ade.. kita pown xtau allah terima atau x perlakuan mereka..yg penting kita xdek hak nk hukum perlakuan dowg dosa atau xdosa..hmm... lagi satu aku nk tnye ko nye pakaian mcm mana ek??? jubah serta burdah ker??? aduss... kalo saiz peha ko 's' n ko n pakai saiz 'xl' agk melampau lah kan.. hmmm agk2 r research yg ko bg tuh... mmg kita geram tgk pic yg kt ats td tuh.. tp dye yg tanggung dosanya n ko kalo ade dpn mata dowg sekalipown ko akn tegur x??? aku pasti ko xkn tegur, n kat akhirat nnt malaikat akn tnye ko nape ko xtegur gadis tuh bahawa auratnya sedang terbuka??? ko nk jwb pe??? JADI, JGN LAH HUKUM MANUSIA SESAMA MANUSIA LEBIH2..ALA KADAR CUKUP GENG.. BENDA2 NIH SUME MENUNJUKKAN BAHAWA AKHIR ZAMAN DAH HAMPIR TIBA.. MCM AYAH AKU SALU KATA, JGN WAT DOSA BESAR NAK, AKHIRAT DAH HAMPIR..BYK TANDA2 YG DAH MUNCUL SPT KEJADIAN STUNAMI,GEMPA BUMI,BANJIR TERUK NIH SUME MALAPETAKA DUNIA YANG TELAH ALLAH JANJIKAN PADA KITA YG SEMEMANGNYA IA AKN BERLAKU PADA ZAMAN KITA..IA BKN APE, CUMA NK MEMPERINGATI SUPAYA KITA LEBIH BANYAK BERIBADAT DAN BUKAN HANYA MENCARI KESALAHAN ORG LAIN.. INSYAaLLAH.. SALAM SEJAHTERA UTK SEMUA.. =)

Anonymous yang kat atas ni....

Sedap ye bahasa awak...
ha ni...kalau ye pun betul ke tak research Wan Sri Kembangan tu...awak sakit hati kenapa? Saya sebagai seorang perempuan sendiri dulu pun pernah tergolong dalam kelompok yang Wan Sri Kembangan tu cakap. Dulu saya sebelum kahwin pakai tudung suka-suka. Bila boring malas nak pakai...yelah...ikut fesyen semasa...ikut kawan2. Tapi sekarang alhamdulillah. Saya dah berubah, dapat suami yang beriman, mendidik saya ke arah akhlak cemerlang. Alhamdulillah.
Dan bukan saya seorang saja yang dalam kelompok yang WAn Kembangan tu cakap, member2 ofis saya (tempat kerja lama) pun sama la jgk. Diorang tu bila suka pakai, tak suka bukak, malam gi disco pakai seksi.

cara awak bercakap tu, macam awak dah bagus sangat ek?

Ini ler jadinyer kalau ikut ajaran asrora Jabat...hukum dah ada,, dalil ada...nas...hadis...al-Quran lengkap semua...last2 ikut otak sendiri...

amboi..banyaknyew komen...psl bontot pon nk bising

nak tanye owner ni boleh, mak ko pkai tudung camne?? ade lilit2 lah leher tak?? tak pon ade tak pkai tudung stail indon tu?? stil nampak bentuk tetek.. hahaha... jawab... kalo boleh letak gambar mak ko or adik ko or kakak ko or nenek ko kalo boleh aku nak tgk diorang pkai tudung camne...

Memalukan umat Islam jer berpakaian macam tu...

Earth Hour 2011

salam..
xpayah la kita menyebarkan keaiban orang.. mungkin bagus sebagai ingatan pada orang lain..tetapi pada masa yang sama..dapat dosa kering...tido mlm pun dosa kering masuk...


EmoticonEmoticon