Monday

Benarkah PAS dikudakan oleh DAP dan PKR?



Satu persatu negeri yang berjaya ditawan Pakatan Rakyat diasak bertubi-tubi oleh Be End dengan memainkan isu-isu perkauman, agama, dan sebagainya. Nampaknya sedikit sebanyak ramai yang terpedaya dengan "mind game" yang digunakan oleh Be End. Dalam entry kali ini CiLiK© nak ulas satu isu yang sering digunakan oleh puak-puak Be End kononnya PAS sekarang sudah berubah dan tidak mahu lagi memperjuangkan Negara Islam. Benarkah dakwaan itu? Mereka seringkali menghasut orang-orang Islam dengan megatakan bahawa perjuangan PAS kini sudah tidak boleh lagi dipercayai kerana moto PAS ialah "Negara Berkebajikan" dan bukan lagi "Membangun bersama Islam".

Satu perkara yang ingin CiLiK© tekankan di sini ialah, mereka kini mengakui dahulu perjuangan PAS betul dan benar di dalam memperjuangkan "Hukum Hudud" dan "Negara Islam" namun kini PAS sudah berubah kerana telah berkawan dengan PKR dan DAP. Benarkah dakwaan itu? Atau sekadar mainan politik?

Jawapan CiLiK© ialah itu semua sekadar mainan politik ataupun apa yang CiLiK© katakan di atas sebagai "mind game". Anda fikirkanlah, kalau mereka kata perjuangan PAS dahulu benar dan betul mengapa dahulu mereka tidak menyokong PAS? Mengapa pada pilihanraya umum sebelum ini PAS kalah teruk di Terengganu dan hanya dapat bertahan separuh kerusi sahaja di Kelantan? Di sini jelas pada masa ini mereka hanya berpolitik dan memerangkap fikiran rakyat dengan propaganda.

Adakah dengan PAS menyertai Pakatan Rakyat bermakna PAS lari dari prinsip asal memperjuangkan negara Islam? Adakah kerana PAS bersetuju dengan konsep "negara berkebajikan" bermakna PAS tidak mahu memperjuangkan negara Islam? Jelas sekali ini propaganda, bukankah konsep negara berkebajikan adalah konsep di dalam negara Islam? Kalaupun PAS tidak melaungkan "Membangun bersama Islam" di dalam Pakatan Rakyat kerana menghormati kesatuan, namun konsep perjuangan PAS sebagai parti individu (bersendiri) masih kekal tidak berganjak dan tidak pernah berubah sama sekali.

Kita lihat UMNO dengan konsep perjuangan "Ketuanan Melayu" mengapa UMNO tidak melaungkan konsep "Ketuanan Melayu" di dalam Barisan Nasional? Jadi di sini bolehkah dikatakan UMNO sudah berubah kerana berkawan dengan Gerakan, MCA, MIC dan parti-parti komponen lain? Awas jangan terperangkap dengan "mind game" ini. Propaganda ini hanya untuk memberi kekeliruan kepada para penyokong dan pendukung PAS. Andai tersilap langkah anda akan terpedaya dan terperangkap dengan "Mind Game" yang digembar-gemburkan sekadar untuk memburuk-burukkan imej PAS sebagai Parti Islam se-Malaysia.


Ramai wakil rakyat dari PKR dilihat terjebak atau terperangkap di dalam permainan ini, mereka terperangkap dengan isu-isu agama dan perkauman dan menjadi keliru. Alhamdulillah pemimpin dari PAS masih kekal bertahan dan sedar tentang hala tuju perjuangan. Tidak salah memperjuangkan Islam malah sangat dituntut dan satu kewajipan kepada setiap Muslim tetapi anda harus mengenal pasti yang mana perjuangan yang betul dan yang mana sekadar perangkap? Jangan hanya kerana nama Islam anda melatah tak tentu pasal kerana menyangka sesuatu itu harus dipertahankan atas nama Islam namun yang sebenarnya satu perangkap.

Sebagai contoh, isu Maulidur Rasul, ini satu isu yang sengaja diperbesarkan untuk menaikkan kemarahan orang-orang Islam dan menanam propaganda supaya rakyat membenci Pakatan pembangkang. Sejak bila perarakkan yang telah difatwakan bidaa'h ini menjadi satu kepentingan atau kewajipan orang Islam melakukannya? Tetapi mengapa tiba-tiba orang-orang Islam berarak di jalan-jalan atas anjuran UMNO untuk membantah pembatalan maulidur rasul? Adakah benar perjuangan bidaa'h ini? Adakah memperjuangkan bidaa'h bermakna anda memperjuangkan Islam? Hati-hati tuan-tuan, jangan terperangkap. Umat Islam sememangnya sensitif dengan agama, lantas senang di manipulasikan oleh UMNO.


Adakah PAS tidak mahu memperjuangkan negara Islam? Jom ke Kelantan













CiLiK©: Zulkifli Nordin, niat anda mempertahankan Agama Islam dengan lantang memang saya puji, tetapi nampaknya anda terperangkap dengan politik pihak lawan. Anda lupa adab dan akhlak di dalam berjamaah. Berselisih pendapat tak salah, tetapi jangan sampai dipergunakan dan dikuda-kudakan.

42 comments

UMNGOK sekarang ni suke melaga-lagakan Pakatan Rakyat....

ele...PAS dlu pun suka melaga-lagakan BN jugak...dalam ceramah bukan main.hahaha...



banyak sangat spin sampai pening eh?

Alhamdulillah PAS berdakwah secara berhikmah
sinar2 Islam diterapkan secara halus dan lembut....

Salam.

Kalau rajin..baca le kat link bawah tu.Jangan tengok itu blog sapa...CUBA AMBIL NAMA PERTUBUHAN DALAM TU DAN PERGI SIASAT SEDIRI.

Cubalah..itupun kalau rajin baca dan tak nak berat sebelah.

http://pochongmenulis.blogspot.com/2010/02/dari-mana-anwar-mendapat-pembiayaan.html

aku suka advertising menggunakan tulisan jawi....

hahahaha.bebal sungguh otak kome.mana dia negeri atau negara hudud?? bila?? PAS bukan diperkudakan DAP tapi dah di perTIKUSKAN oleh DAP.Modal PAS sekarang cuma menggadai ugama.tu je.ckit2 isle isle isle.celako celako celako.syrga selipar jamban pun boleh anda percaya.huhuhu.malunya dgn sikap melayu2 PAS yg hampas ini.

Saudara Rahman
Saya tak mahu serang peribadi anda, tolong buktikan
perbuatan apa yg menunjukkan PAS menggadai agama?
Apa yang tak kena dengan perkataan cilaka?
Tang mana DAP tikuskan PAS?

Rahman,
UMNGOK perjuangkan ketuana melayu...50 thn perintah malaysia...berape byk sgt la melayu jg jd 'Tuan'..?

Jgn jd anjing Be End, okay ;)

woof2...

pemimpin dan ahli PAS tak ada pendirian....kata nak boikot TESCO,..tapi leh bukak plak kt negeri yng depa perintah...lagi satu...dlm ceramah selalu kutuk orang lain cinta dunia...tapi bila kes nak tuntut duit minyak...ngalah orang kafir lagi...depa lagi kemaruk duit....termasuk tok guru yng dah nyanyuk..apa diorang ingat khazanah negara ,satu negeri boleh bolot ke???..apa kata rakyat negeri lain???MasyAllah....hebat....Inikah Islam???..

Kt.Selangor lagi teruk....rumah urut tumbuh cam cendawan...hindu pariah makin berlagak sombong...siapa yang beri muka??/...China dan Hindu kalau mampus, semua salah Polis...kalau Melayu kena langgar oleh China mabuk, semua senyap...Lu pikir sendiri...

ntahnye....nak sokong membuta tuli pun..agak2 la..


setakat banner iklan camtu..sapa pun buleh buat.Kalau dah terer sangat,buat la hudud kat kelantan dulu.cakap pung pang pung pang...dah brapa belas tahun perintah..anak kelantan berterabur keluar.Kalau kelantan dah bagus sangat,x de nya ramai membe aku dari kelantan mengomel x da keja kat sana.

UMNO perkauman? Deyyyy..cina la ni kalau tegur diorang melalak.Pasai apa? Pasai hangpa dok sokong.Diorang tuduh UMNO Rasis..padahl diorang pun perkauman.Tak percaya tegur la satu dua kes pasal kaum cina...mau melalak bukan main.

UMNO pertahan hak melayu..diorang melalak..korang pun join sekaki.Nak jadi macam singapura ka? Tngok la sejarah sama.Bukan sejarah buku teks.Sejarah yang betul-betul.Teoh mati ntah kena bunuh dengan sapa pun x pasti lagi..siap pegang lilin tunduk-tunduk...mamat melayu UNISEL tu kena hentam dengan kereta YB PR sampai koma..senyap pulak puak-puak ni.Takda pulak melalak.

woit anony 7:01!
pung pang pung pang mendenye.. kalo bole da lame klantan nak jalankan hudud! Dah kerajaan tak bagi nak jalankan macam mane???
lain lah kalau kelantan dapat autonomi power macam kat acheh..

umno tak perkauman.. cuma dia sokong pekasam yang tak tau mende pasal ketuanan melayu, cakap LGE anti islam sebab tolak bidaah..
WOiT!

hahaha... ko pandai wat lawakk.. sejarah yang betul-betul?
sejarah yang betul betul ialah...
bace nehhh...
http://mypopin.tumblr.com/post/176224993/popmuda-post-1-top-10-myths-pasal-merdeka

woof2...anjing be end menyalak2...

ye, ajaran PAS yg sebenar dikala kite buleh melihat penyokong2nye menggelar sesama muslim yg tidak sebulu dgn mereka. so,korg nk kate PAS mengajar Islam dgn baik hatta kpd penyokongnye sendiri??

mane ade kes bayi kene buang n dibakar kalau x di kelantan??
mendidik anak negeri sendiri pun masih lemah, konon nk jlnkn hudud sebenar?? mainan politik, agama jd pertaruhan.

lg satu, berarak membela Teresa Cock masuk ISA n Anwar kene bicara lebih baik dr berarak menyanjung Nabi Muhammad SAW??
hingga bile berlaku sedemikian, ulama korg wat fatwa berdemonstrasi itu betul??

u guys have got to be kidding me..i deeply pity u guys.

xpyh nk gebang konon nk kuatkuasakn undang hudud, undang2 yg sedia ada tu kelantan patut kuatkuasakn dulu..didik org kelantan bertamadun sikit, smpi Selangor @ KL jd kaum jakun (Nik Aziz pun gelar org cmni) pempuannye kangkang sane sini, blek kelantan, buang bayi..siap bakar lg.
bende basic hal akhlak pon korg gagal laksankn, poyo la nk hudud konon. so yg bisnes seludup kt sempadan tu ko potong la tgn dorg kalau bukan sbb PAS gagal sediakn ekonomi utk rakyat kelantan.

hudud patut dilaksanakn apabila sume org dpt gmbrn jelas ttg hudud, qias n sebagainye..aku x tentang, cume didikan ttg hudud tu patut diutamakan dahulu.

ternyata melayu telah di momok2 kan dengan Ketuanan Melayu UMNO...Sungguh sadis :(

PIS (parti islam semalaysia) delete 8 March 2010 at 22:52

TAK TERMAKTUB DLM PERLEMBAGAAN PAS BAHAWA PAS NAK MENEGAKKAN NEGARA ISLAM...heheheh hahahah hohohooo...tak berani letak takut karpal singh lim kit siang marah...hahahahahahahhah hohohoohoho..lawaksssssss....

PIS (parti islam semalaysia) delete 8 March 2010 at 22:56

" TAK TERMAKTUB DLM PERLEMBAGAAN PAS BAHAWA PAS NAK MENEGAKKAN NEGARA ISLAM"...HEHEHE HAHA HOHOHO...KENAPA TAKUT NAK LETAK??..TAKUT KAT KARPAL SINGH LIM KIT SIAN G KE??HEHEEH LAWAKKKKKKKK....HOHOHOHO

PIS (parti islam semalaysia) delete 8 March 2010 at 22:58

CILIK jgn la taruk memperjuangkan negara islam..salah fakta...tak tersebut dalam mana2 transkrip/perlembagaan PAS...

harap diperbetulkan...hehehee hohoho..lawakss

PIS (parti islam semalaysia) delete 8 March 2010 at 23:23

alahh..PAS kelantan cuci la akhlak rakyat2 negeri dulu..aku penah dok kelantan ..aku tau la dark side diorang...bak kata orang mula2 kena betul hak dlm rumah sendiri dulu baru betulkan org lain..jgn sibuk nak salahkan org lain je..

Tunjuk papan tanda lah...apalah...mcm riak jer...riak tu syirik kecil..

PIS (parti islam semalaysia) delete 8 March 2010 at 23:51

Cerita pendek..kisah tak benar

..hari tu anak india sebelah sambil main2 dok nyanyi baca petikan ayat quran ntah mana dia dpt..aku pun marah la..sekali bapak dia marah aku..siap kluar petikan ayat quran lagi..aku marah la.."lu jgn main2 ayat2 suci kami".."apasal tak boleh ka? dia tanya aku"..."lu jgn main2 agama kami haa"..dia jawab "itu haji serban pakai semua kata tarak apa..lagi bagus, lu lagi mau cakap tak boleh"... aku terkedu..sapalah yang ajor diorang sampai mcm ni kata aku dlm hati sambil memerhatikan si india tadi memasang colok dan menggoncang loceng nak smayang senja dia...hehehe...

Tujuan atau matlamat perjuangan PAS ialah memperjuangkan wujudnya di dalam negara Malaysia sebuah masyarakat dan pemerintahan yang terlaksana di dalamnya nilai-nilai hidup Islam dan hukum-hukumnya menuju keredhaan Allah serta mempertahankan kesucian Islam, juga kemerdekaan dan kedaulatan negara.

Dasar yang diperjuangkan oleh PAS ialah lslam dengan seruannya ialah Allahu Akbar. Hukum tertinggi sekali dalam pegangan PAS ialah Kitabullah (al-Quran) dan Sunnah Rasul serta ljmak dan Qias yang terang dan nyata.

Walaupun tidak dilaungkan slogan negara Islam, tp dgn meletakkan Al-Quran dan As-Sunnah sebagai hukum tertinggi dlm pemerintahan tu dh menggambarkan perjuangan PAS. Perjuangan PAS diikat oleh Al-Quran dan As-Sunnah.

PIS, dlm rumah ko ada tv tak?apa yg ko nmpak hari2 dlm tv?dlm rumah ko ada internet tak?apa yg ada dlm internet?Walaupun kerajaan kelantan takleh bendung 100% maksiat, tp usaha2 keras utk membendung telah dilakukan. Boleh cerita apa kerajaan Malaysia dh buat utk banteras maksiat?

Aku malas nk ckp pasal pelaksanaan hudud di kelantan. Aku suggest ko tnya la pakar undang-undang mana pun, ttp takleh jln hudud slagi Perlembagaan Persekutuan tak dipinda.Tp kenapa bila soal pasal hudud, tuding jari kt PAS. Sapa yg suruh laksanakan hudud sebenarnya? PAS ke?adakah Allah hanya mewajibkan PAS utk laksana hudud?mana usaha UMNO utk mengangkat hukum Allah ni?dimana usaha UMNO utk letakkan Al-Quran dan As-Sunnah sbg rujukan dlm pemerintahan?Yg duk sibuk menentang tu ada la.Isu sebat menteri sapa yg kecoh nk bantah kononnya demi hak asasi wanita?anak sapa duk sibuk suh pesalah buat rayuan?baru kes minum arak. kena sebat pn 6 je bkn 80.weii...hukum sbenar 80 laa.skit tu pn nk kecoh.Blh tengok sapa yg taknak hudud sekarang?

Kenapa kita perlu memusuhi DAP?sbb mereka tolak Islam?Byk mana kita dh bg penerangan tntg Islam kt mereka sehingga mereka fhm apa itu Islam?Dulu, mereka tolak Islam sbb mereka salah faham terhadap Islam.Puncanya sbb kita tak beri penerangan.Jangan kita menganggap seseorang kafir tu sbg musuh Islam selagi mereka tidak diterangkan tentang Islam.Usaha PAS mendekati DAP mampu memberikan mereka gambaran lebih jelas tentang Islam.

buat PIS, ada ko tnya dia kenapa dia buat begitu?ada ko fhm apa makna ayat yg dibaca tu?Klu ko sendiri pn tak fhm, mcmana blh nk kata dia menghina Al-Quran?Boleh bg alasan kenapa org kafir tak blh baca ayat Al-Quran?dan orang India semayang pkai colok ke?

Tujuan atau matlamat perjuangan PAS ialah memperjuangkan wujudnya di dalam negara Malaysia sebuah masyarakat dan pemerintahan yang terlaksana di dalamnya nilai-nilai hidup Islam dan hukum-hukumnya menuju keredhaan Allah serta mempertahankan kesucian Islam, juga kemerdekaan dan kedaulatan negara.

Dasar yang diperjuangkan oleh PAS ialah lslam dengan seruannya ialah Allahu Akbar. Hukum tertinggi sekali dalam pegangan PAS ialah Kitabullah (al-Quran) dan Sunnah Rasul serta ljmak dan Qias yang terang dan nyata.

Walaupun tidak dilaungkan slogan negara Islam, tp dgn meletakkan Al-Quran dan As-Sunnah sebagai hukum tertinggi dlm pemerintahan tu dh menggambarkan perjuangan PAS. Perjuangan PAS diikat oleh Al-Quran dan As-Sunnah.

PIS, dlm rumah ko ada tv tak?apa yg ko nmpak hari2 dlm tv?dlm rumah ko ada internet tak?apa yg ada dlm internet?Walaupun kerajaan kelantan takleh bendung 100% maksiat, tp usaha2 keras utk membendung telah dilakukan. Boleh cerita apa kerajaan Malaysia dh buat utk banteras maksiat?

Aku malas nk ckp pasal pelaksanaan hudud di kelantan. Aku suggest ko tnya la pakar undang-undang mana pun, ttp takleh jln hudud slagi Perlembagaan Persekutuan tak dipinda.Tp kenapa bila soal pasal hudud, tuding jari kt PAS. Sapa yg suruh laksanakan hudud sebenarnya? PAS ke?adakah Allah hanya mewajibkan PAS utk laksana hudud?mana usaha UMNO utk mengangkat hukum Allah ni?dimana usaha UMNO utk letakkan Al-Quran dan As-Sunnah sbg rujukan dlm pemerintahan?Yg duk sibuk menentang tu ada la.Isu sebat menteri sapa yg kecoh nk bantah kononnya demi hak asasi wanita?anak sapa duk sibuk suh pesalah buat rayuan?baru kes minum arak. kena sebat pn 6 je bkn 80.weii...hukum sbenar 80 laa.skit tu pn nk kecoh.Blh tengok sapa yg taknak hudud sekarang?

Kenapa kita perlu memusuhi DAP?sbb mereka tolak Islam?Byk mana kita dh bg penerangan tntg Islam kt mereka sehingga mereka fhm apa itu Islam?Dulu, mereka tolak Islam sbb mereka salah faham terhadap Islam.Puncanya sbb kita tak beri penerangan.Jangan kita menganggap seseorang kafir tu sbg musuh Islam selagi mereka tidak diterangkan tentang Islam.Usaha PAS mendekati DAP mampu memberikan mereka gambaran lebih jelas tentang Islam.

buat PIS, ada ko tnya dia kenapa dia buat begitu?ada ko fhm apa makna ayat yg dibaca tu?Klu ko sendiri pn tak fhm, mcmana blh nk kata dia menghina Al-Quran?Boleh bg alasan kenapa org kafir tak blh baca ayat Al-Quran?dan orang India semayang pkai colok ke?

boleh pulak tunjuk papan tanda dia kata riak.Weii...papan tanda tu sebagai peringatan kepada rakyat dan salah satu method mendidik rakyat supaya menjada aurat.Ada ke kata riak.Yg riak tu mcm, buat msjid besar-besar,cantik-cantik, tp jemaah tak sampai satu saff. itu baru riak. buat masjid utk pameran.bukan ke tu yg menunjuk-nunjuk.ada ke wat papan tanda peringatan tu dia kata riak.yg iklan bertudung tu menunjukkan kelantan serius mempromosikan cara berpakaian dlm Islam.

PIS(Parti Islam Semalaysia) delete 9 March 2010 at 11:20

tAK PAYAH BELIT2 PJG2...SOALAN AKU TU KENAPA PAS TAK TARUK NAK TEGAK NEGARA ISLAM..SI CILIK DAH SALAH FAKTA...
STRATEGI NAK UNDI MUNGKIN..TAPI HANG INGAT DEPA SMUA TU BODO..KALAU TAK LAUNGKAN MATLAMAT SKRG BILA MAU TUNGGU? LAGI 20 THN? TAK YAH HIPOKRASI..ITU DAP CINA DAH BERAPA LAMA KAT MALAYSIA APASAL DARI DULU TAK DEKATI???NI SEMUA CAKAP2 BUKU TEKS..SKEMA...

CERITA PASAL ANAK HINDU TU SAJA JE..NAK KASI CONTOH KALAU KITA SOKONG BENDA MCM TU SECARA TERANG TERANGAN...KECOH DLM MEDIA TAK PE GUNA ORG KAFIR GUNA AYAT QURAN..BOLEH KASI DIORANG GUNA TAPI ADA CARA DIA ..HEMAH DIA...

HANG TAK TAU KA INDIA PUNYA COLOK...KECIK JE GELAP2..PI LA SIASAT TAKKAN ITU PON TAK TAU..HEHEH HOHOHO LAWOKKKK

PIS(Parti Islam Semalaysia) delete 9 March 2010 at 11:29

KNP ORG PAS PAYAH NAK NGAKU BILA KITA TEGUR SIKIT..MEMANJANG NAK NAFI.....NGAKU SIKIT2 PUN JADILAH...HEHEHEHE LAWOKSSS

PIS PIS... ko tanya UMNO kenapa tak taruk "ketuanan
Melayu" Dalam BN? Ini soalan merepek...
itu namanya menghormati rakan parti...
Yg pasti PAS tak ubah pendiriannya TTP perjuangkan Islam
kensep "NEGARA BERKEBAJIKAN" dalam pakatan rakyat juga
tak lari dari Islam... jgn nak belit2 bagi org keliru ye... :P

kit siang imam kami...hormat tok guru kit siang

PIS(Parti Islam Semalaysia) delete 13 March 2010 at 12:52

OH MENGHORMATI RAKAN..MAKNANYA BERKOMPROMILAH DGN KASI 'SLOW' SIKIT KLAUSA2 TENTANG TUNTUTAN PERLAKSANAAN HUKUM ISLAM...

BILA PR DAH MEMERINTAH MCM NI JUGAK KE? SIAPA YG KENA BERKOMPROMI?DAP OR PAS SEBAB DASAR PAS DAN DAP MMG JAUH SGT BERBEZA..PAS TAK BOLEH TERUS BERKOMPROMI UNTUK LAKSANAKAN HUKUM ISLAM SEBAB ITU LAH IMPIAN DAN MATLAMAT PAS..LAGIPUN SELALU PAS MELAUNGKAN AYAT MENYATAKAN KALAU PEMIMPIN ISLAM TAK LAKSANAKAN HUKUM ISLAM MAKA KAFIR...

SO MCM MANA? TAK NAK LEPAS MENANG JADI CELARU....

SEKIAN
...HOHOHOHO

ramainye lah yang memainkan politik perkauman. kepada sedare-sedare yang menanya kenapa Kelantan tak melaksanakan hudud, bute sejarah gamaknye kome nih. Kelantan telah membuat satu draf undang-undang hudud, dan telah dibawa ke DUN untuk pembentangan, dan diluluskan oleh Dewan, tapi apa respon kerajaan Persekutuan? "Jika sekiranya Kelantan melaksanakan hudud, kita (Persekutuan) akan mengambil tindakan". inilah respon Persekutuan... persoalannya siapakah yang menguasai kerajaan Persekutuan pada ketika itu? PAS kah? kalau tak tahu susun atur perkara sebenar, jangan main cakap sahaja...... takut dicap bodoh aje....

mghormati rakan parti???
lolz

ni aku nak jawab ni... pasal buang baby kt kelantan ni..... korang tau ke tak tau.... yg buang baby tu anak2 org UMNO yg duk kt kelantan... korang ingat kt kelantan ni xde ker org UMNO?? kes buang baby kat jeli... korang ingat kat jeli tu... sapa punya kawasan?? yg selebihnya sendiri mau ingat la.. aku sebagai anak jati selangor tapi skrg dh menetap kt kelantan ni.... ok ape duk kat sini aman jer.... selagi kita ni hidup diatas bumi tuhan ni... xpayah la nak citer negeri mana yg ok ker x ker... pasal hudud ni bagi sesiapa yg cetek pemikiran agama.. xpayah la nak berhujah sangat... nak x nak sebagai umat islam hukum tu dh cukup sempurna nk.... sesiapa yg mempertikaikannya.... sama la macam korang baca quran tapi korang x suka hurup alif,korang kena la baca tanpa guna huruf alif tu..... so apa jadi... fikir la sendiri...

This comment has been removed by the author.

hahaha..apela punye comment..dey tambi macha sume..ak anak jati selangor..duduk kt shah alam..bape byk org kelantan kt sini..gile banyak kot..n masing2 wat kepala cm negeri ni diorang punye..rmai gile..dey..balek negeri sndri lah..majukan negri sendri..PAS g majukan negri sndri tuh cpt2..jgn sebok nk duk persekutuan je..haha..lawak2..masing2 kt sini wat hal..sndri mau igt..hahaha..

oke..sng je..Setahu ak la dlu kn..ape yg pas tekankn sgt2??Menubuhkan negara islam..wah..ak amat suke..sbb mmg akan damai negare kite..n umno pn tah pape xnk laksanakn kn..mmg susa sket org2 umno nih..tp..haa..ad tapi..ape suda jd skang??yb nizar pn takot2 ckp kt dun perak.ckp manede PAS nk tubuh negara islam..dey..takot ka ngn DAP??hahaha..come on la sume..org2 kaum laen suke tgk kite berbalah..good..good..good job sume..

p/s: aku menanti kedatangan khalifah islam untuk mentadbir dunia aman seaman aman nye..dah akhir zaman dh kite..

nak cerita sikit..

Nabi Idris mengajar kita tentang ilmu falak
Nabi Daud mengajar kita tentang besi
Nabi Musa mengajar kita tentang sihir
Nabi Isa mengajar kita tentang ketuhanan
Nabi Muhammad mengajar kita tentang politik

tp umat Islam(di Malaysia terutamanya) tersangat la bodoh pasal politik, diplomatik mahupun matematik..

masing2 lagak besar kepala, perjuangan sendiri hebat, kutuk sana, kutuk sini..weh budak2 Pas, Umno, PKR..lengkapkan lah ilmu didada..pegi belajar silat, kung fu, tomoi atau papa pun..masanya dah dekat(bukan aku kata, tp org2 tua kasyaf yg kata)..kalau korang sanggup tengok sesama Melayu kena bunuh depan mata, anak bini korang kena rogol depan mata..silakan bro..teruskan politik yg merugikan kita ni..time tu, ko peluk la bendera Pas ko, ko cium la bendera Umno ko, ko bawak junjung la bendera PKR ko..

org Pas, Umno dan PKR (yakni Melayu) mcm monyet, suruh lompat, korang lompat..suruh teriak, korang teriak, suruh baring atas jalan, korang baring atas jalan..tp org DAP buat ape? diam dan tepuk tangan..aiyaa, ini olang Melayu manyak bodo ooo..wa punya anjing pun lagi tau mana tuan mana lawan..hahaha

haha knp penyokong pas layan PIS nie? dea hanya nk memecahkan belah je dan pshyco korang, ignore them sbb dorg tuh same je busuk aty, bg point y tahpape ,riak la ap la. nonsense. ckp mmc xd otak, childish!

semua aku x sokong
aku sokong kerajaan yang membenarkah perkahwinan sessama jenis je :)..peace!!

woof2...anjing PASik dari Pakatan Syaitan menyalak2...

kenapa nak salah kan PAS ke UMNO ke???nape x leh bincang elok2 demi kebaikan rakyat..bangsa melayu,cina dan india..serta bangsa2 len di sabah dan sarawak?
kenapa mesti dia kutuk dia..dia kutuk dia???
cube bincang elok2...kat sini pun dah tunjuk yang kite ni berpecah belah....kalau orang luar tgk..diorang mesti kutuk2 dan ketawakan kite rakyat malaysia....
saya harap malaysia akan terus aman dan rakyatnya bersatu padu...jauhkanlah malaysia dari segala perbalahan..amin

oit kome meh tgk video nih...bukan edit maa...
dari peminpim pas sendiri
http://www.youtube.com/watch?v=-tqXvbc_A90

poyo la lu kucing..ckp biar realistik..ajak perpaduan biar name islam...atas islam..bukan bangsa!! kalo ko bagus sgt ko bukak parti baru la..pk matang la,jgn dangkal sgt..kalo ko nk perjuang islam,ikut demokrasi,ko kne pinda perlembagaan..untuk pinda perlembagaan ko kne ade majoriti kt parlimen,tuk ade majoriti kne tanding p/raya.tuk tanding p/raya kne ade parti..sapee org tua yg ko ckp kasyaf??..kasyaf ni tahap waliyullah je ade..


EmoticonEmoticon