Tuesday

Berita Harian Si Batu Api


Aduhai apalah jahat sangat si Berita Hairan nih? Kerja jadi batu api tak habis-habis, pantang nampak celah Pakatan Rakyat ada saja yang nak diperbesar-besarkan. Diorang ni memang sengaja seboleh-boleh nak cari salah Tok Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Tok Guru tak makan rasuah, tak ada skandal seks, tak curi duit rakyat, tak buat rumah banglo besar-besar, Tak robohkan gerai Melayu, tak jadi agen Yahudi dan macam-macam 'tak' lagilah. Diorang ni mati kutu nak 'attack' Mursidul Am PAS.

Ada tak ada kang takut kena marah sebab tak buat kerja fitnah, Terpaksalah cari isu apa-apa janji rakyat jadi benci dengan Geng Pakatan Rakyat yang jahat (pada dakwaan mereka). Akhbar bangang pembelit, yang jelas sekali diorang tak tipu berita nombor ekor je!

Korang tengok sendirilah berita ni, dipetik dari Berita Harian Online. Klik untuk membesarkan image.



Berakal ke tak berakal isu 'jakun' ni pun boleh masuk surat khabar? Isu yang tak ada diada-adakan, yang kecil diperbesar-besarkan. Nampak sangat editor Berita Hairan ni berniat jahat. Dah kaum jakun pulak dia nak kempen suruh bencikan Pakatan Rakyat. Apa ke sengal la diorang nih?!

Kenapa pilih nak siarkan berita macam ni? Kenapa tak dikeluarkan sekali definisi 'jakun' menurut Dewan Bahasa dan Pustaka? Kenapa tak terangkan salah paham ini? Kalau begitu cakap saja kat Kaum Jakun suruh Dewan Bahasa dan Pustaka mintak maaf kerana keluarkan definisi jakun. Jangan lupa report Polis sekali biar Dewan Bahasa dan Pustaka kena tangkap wakakaka....

Ini bukti DBP menghina Kaum Jakun.



CiLiK©: Apelah sebut perkataan 'Jakun' pun nak report Polis. nak mampos ke ape nih? Dah tak berakal macam beruk. Dah nama UMNGOK memang Bongok! Betul tak CiLiK© kata dalam entry sebelum ni? UMNGOK ni suka besar-besarkan cerita, cerita takde diada-adakan, yang kecil dibesar-besarkan. Media UMNGOK ni betul-betul memperbodohkan rakyat!!! Ah peninglah korek idung lagi baik.


Berita Harian untuk Bacaan Beruk

15 comments

sama je la.....sana kutuk sini, sini kutuk sana....elokla....gaduh kan bagus,kan best...... baru bangsa melayu boleh maju....baru anak2 bangsa boleh elok budi pekerti.....hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

nak maju cam ne lg...asyik kena kencing je...heeeeee

Media arus perdana yang membangangkan rakyat
Inilah media yang memajukan tahap bangang Rakyat
cayalah Si Clik, dedah lagi dedah!!
Tegakkan kebenaran.....

bodoh siot sek jakun tuh. meme jakun sungguh. haha

adoih~tgk r saper yg wat artikel tuh..dia xphm bahasa melayu nk komen2 org..piiiraahh!!!

Jap2.. aku nak bagi komen sbgai pior rakyat kelantan.. bagi aku maksdu TGNA cakap "JAKUN" dalam dialet kelate.. ada x video or suara TGNA cakap sal ni? coz dari aku baca paper Berita Hairan ni, x silap, nada TGNA adalah nada dialat pior kelate... orang yang ketinggalan zaman.. org yang iq dia rendah.. dgn kate lain semua menda x tau..hehehe.. jadi kes ni pun nak sampai ke polis ke?? tp selalunye kalo report, laju je polis amik tndakan nih..hehehe..

repot ar sprm skali...hohoh

'Jakun' yg dimaksudkan TGNA ialah, pelik @ terpukau (ayat dak2 zmn skunk)cth ayat "Gle 'jakun' ko.. x pernah nampak PSP ke?".. Mungkin ada kaitannya dengan orang asli, tapi TGNA dah tentu x berniat ke arah menyinggungkan dorg.. Ntah2 kaum org asli Jakun x ckp pape pn, dorg yg wat cter sendiri @ pn penulis BH ni meme ramai dari suku kaum Jakun x? hehheh.. Allah'hualam

kalau orang buat jahat kat kita takpayah lah kita balas..
biar kan saja.. kalau kita balas, kita nampak lagi jahat dr org2 tu.. Percaya pada Tuhan kita yg satu, Allah.. Dia maha mengetahui..

wakakaka.. berita harian mmg bengap + bodoh.. dah tak da isu la tu.. aku baca pon nak muntah.. berita terlampau bodoh..

dulu suruh blaja, malas. skrg terima la atas kebodohan korang. sempit btol akal..bodoh!(xde perkataan lain yang terlintas kt pikiran aku bile pk pasal umngok)

aku skng da xbeli paper slain kosmo..
sbb brita sukannya ade page utk EPL..
tu je..
haha..
yg lain wa mmg x sentuh beb..

Tak sama beratnya kesalahan menyebut 'jakun' tanpa sengaja mengguris hati orang asli dengan kesalahan menipu harta rakyat, membodohkan rakyat, memfitnah liwat 2 kali, membunuh orang mongol, mengupah orang yahudi, membeli katak2 puru, membazir berbillion wang 'bapak' kita dan terlalu banyak hingga tidak tahu dimana hendak mulakan.

Apakah 'jakun2' itu lebih terguris hati dengan kata2 Tok Guru daripada merasai kemelaratan hidup mereka sehingga tidak boleh keluar daripada imej 'jakun' walaupun setelah setengah abad parti yang mereka sokong memerintah?

Betul tak?

melayu sekarang....wajib tgok....!!!

http://muizzashari.blogspot.com/2010/05/dimana-silap-kita-wahai-bangsaku.html

Marahnya umgnok dengan perkataan TGNA itu ialah kerana jakun ialah merujuk kepada umngok itu sendiri dan bukan kepada org asli di hutan.

Umngok ialah jakun sebenar. Itu sebab sgt marah apabila disebut jakun.


EmoticonEmoticon