Saturday

Isu liwat satu konspirasi?


Adakah isu politik Malaysia pada hari ini hanya untuk mengalihkan pandangan rakyat?




Apa pendapat anda? Sila tinggalkan komen di bawah...

15 comments

Hikari: x mungkin .... tapi nmpk cm ada kemungkinan

Dunia ni penuh dengan kemungkinan dan kebetulan hahaha...

mungkin ya mungkin tidak.....tapi manusia akan berfikir ikut logik..........yang logik akan menang dan mendapat tempat......so BN ke PKR ke kalo nak berlakon ke , menipu ke..biarlah logik dan boleh diterima akal ye????

rakyat tetap mcm biasa tak kira la apa isu politik sekali pun......yang tergugat dan tak buat kerja adalah pemimpin kita ni.mereka yang sepatutnya menumpukan perhatian menaikkan ekonomi negara sebab setiap keputusan mereka membawa impak besar kepada ekonomi...saham ,,matawang etc tapi kalo rakyat biasa mcm aku ni ,,,ponteng kerja satu bulan pun takde effect sgt pd ekonomi negara...ekonomi sendiri je yang effect

Pokok pangkalnya, Malaysia terbit daripada negara penjajah tanpa perang. Cuba pikir, boleh tak kita disamakan dengan Iraq dan Afghanistan sekarang ini. Ada beza tak terbitnya kerajaan Umno dengan 2 negara tadi. Apalagi sebelum merdeka tanah Melayu kaya dengan pelbagai hasil bumi.

no komennnn,,,,, tak mungkin kot,,,,

Mane datang malaysia terbit daripada negara penjajah tanpa perang..g blaja sejarah balek g..tp jgn dok rujuk buku sejarah sekolah..tu x tepat...g selongkar perpustakaan negara ke,arkib negara ke...internet pon ade...jgn men ckp je..

Ni sapa punya katun bacul ni?..Reka-rekaan jer..
Mahathir dah mengaku yg dia buat kes liwat & penjarakan Anwar..
Ada dlm video youtube..Carila jgn malas!!
Suka sgt buat ceta tahyul..

jgn nak pecahkan pakatan rakyat k..x dak org nak belakon dok penjara lama2. x kan nak mengabdikan diri dlm pnjara smpai umoq 80lbh klau sabit kesalahan kot..buat masuk penjara x smpai 5 tahun dah mati xpasai ja..ntah apa2 punya lawak..

amik iktibar jek...

klu nk lagi power

p la tgk THE ARRIVAL part 0 - Part 50(ending)

new world order!!!

mana ko tau anwar dok penjara
ko dok penjarake
nmpk anwar kat penjara ke
seda2 je die nek pajero dtg mahkahmah
dlm video ade?
bak datang video kehidupan anwar di penjara tu

agenda new world order!

gua yakin ni agenda freemason

come on la.ni suma dah dirancang.politik suck okay

Kalau kartun ni keluar sebelum tahun 1997 mungkin sesuatu yang ada nilai untuk diperhatikan. Tetapi kalau semua cerita dalam kartun tu memperkatakan majoritinya peristiwa yag telah berlaku dan sedikit andaian/spekulasi yang akan berlaku, maka ia tidak ada kredibilitinya.

Hanya fantasi orang yang berotak yahudi yang cuba mencipta cerita konspirasi yang hebat2. Semata2 idea dan ilham penulis kartun yang berfantasi.

Mengapakah begitu susah payahnya dua pemimpin itu untuk mengalih perhatian rakyat kepada masalah ekonomi yang mana tahap ekonomi masih tidak sampai bankrup lagi? Bukankah kalau ekonomi hancur, ketika itu Anwar atau Mahathir pun tidak berguna lagi? Mengapa Mahathir perlu takut rakyat marah kerana ekonomi lemah sedangkan beliau telah banyak harta di luar negara, sekelip mata boleh cabut lari macam Marcos.

Persoalan inilah yang mengkartunkan kartun tersebut sebenarnya. Tidak logik langsung.

Anwar bersusah payah merelakan diri menerima fitnah, Mahathir bersusah payah mencemarkan maruahnya dengan menzalimi Anwar hanya untuk mengalih perhatian kepada ekonomi yang belum nazak lagi. Haahahahahahahaha

Apa yang mungkin lebih logik ialah Mahathir hendak memadamkan/menutralkan pengaruh Anwar dalam ABIM dan gerakan Islam sedunia, maka atas hasutan Yahudi maka Anwar ditarik kedlm umno supaya boleh meng'islam'kan umno kerana Mahathir nampaknya suka kepada nilai2 islam.

Setelah Anwar tidak dapat dinutralkan/diumnokan maka dia dipecat dengan hina kerana jika Anwar jadi PM, Islam akan diperkasakannya, umno parti tunjang melayu akan lebih baik. Amat parah bagi yahudi jika umno pulih dan lebih islamik kerana satu2 parti tunjang melayu islam sudah kembali ke pangkal jalan. Ini tidak akan dibenarkan oleh yahudi.

Umno mesti terus menjadi parti islam melayu sekular yang mendukung kebejatan dan undang2 kufur kerana ini akan melemahkan orang melayu dan islam dalam tidak sedar.

Lihatlah bagaimana Datu Harun Idris disingkirkan daripada umno dengan isu rasuah sedangkan ianya telah lama berlaku sebelum itu. Dalam bukunya Datuk Harun menceritakan bagaimana dia selalu dipujuk oleh freemason untuk masuk jadi ahli tapi akhirnya dia menolak. Maka dengan kehalusan konspirasi yahudi freemason, dia dijatuhkan.

Dan dikatakan Mahathir telah menerima pujukan untuk menjadi ahli freemason, maka dia terus berkuasa lama dan terus berkuasa walaupun tidak memegang jawatan lagi.

Apa yang berlaku kepada Datuk Harun adalah hampir sama yang terjadi kepada Anwar.

Dengan kefahaman dan kepercayaan saya ini, maka saya menolak kebenaran kartun tersebut dan bukankah ianya juga satu lagi usaha untuk memburukkan Anwar Ibrahim?

Mahathir hanya pelakun sampingan dalam kartun itu. Dia pun memang bukan target yahudi kerana memang bukan baik sangat pun.
Nampaknya kebencian Mahathir terhadap Anwar bukan saja dalam realiti hidup tetapi dalam kartun pun masih menyerang peribadi Anwar untuk menimbulkan keraguan penyokong Anwar.

Bagi umat Islam, mengapa hilang punca untuk mengetahui kebenaran yang tersembunyi. Silalah menghadap Tuhan dengan solat istiharah? Bagi orang umngok.....setelkan solat fardhu dulu lah.

Betul tak?

Kalau kartun ni keluar sebelum tahun 1997 mungkin sesuatu yang ada nilai untuk diperhatikan. Tetapi kalau semua cerita dalam kartun tu memperkatakan majoritinya peristiwa yag telah berlaku dan sedikit andaian/spekulasi yang akan berlaku, maka ia tidak ada kredibilitinya.

Hanya fantasi orang yang berotak yahudi yang cuba mencipta cerita konspirasi yang hebat2. Semata2 idea dan ilham penulis kartun yang berfantasi.

Mengapakah begitu susah payahnya dua pemimpin itu untuk mengalih perhatian rakyat kepada masalah ekonomi yang mana tahap ekonomi masih tidak sampai bankrup lagi? Bukankah kalau ekonomi hancur, ketika itu Anwar atau Mahathir pun tidak berguna lagi? Mengapa Mahathir perlu takut rakyat marah kerana ekonomi lemah sedangkan beliau telah banyak harta di luar negara, sekelip mata boleh cabut lari macam Marcos.

Persoalan inilah yang mengkartunkan kartun tersebut sebenarnya. Tidak logik langsung.

Anwar bersusah payah merelakan diri menerima fitnah, Mahathir bersusah payah mencemarkan maruahnya dengan menzalimi Anwar hanya untuk mengalih perhatian kepada ekonomi yang belum nazak lagi. Haahahahahahahaha

Apa yang mungkin lebih logik ialah Mahathir hendak memadamkan/menutralkan pengaruh Anwar dalam ABIM dan gerakan Islam sedunia, maka atas hasutan Yahudi maka Anwar ditarik kedlm umno supaya boleh meng'islam'kan umno kerana Mahathir nampaknya suka kepada nilai2 islam.

Setelah Anwar tidak dapat dinutralkan/diumnokan maka dia dipecat dengan hina kerana jika Anwar jadi PM, Islam akan diperkasakannya, umno parti tunjang melayu akan lebih baik. Amat parah bagi yahudi jika umno pulih dan lebih islamik kerana satu2 parti tunjang melayu islam sudah kembali ke pangkal jalan. Ini tidak akan dibenarkan oleh yahudi.

Umno mesti terus menjadi parti islam melayu sekular yang mendukung kebejatan dan undang2 kufur kerana ini akan melemahkan orang melayu dan islam dalam tidak sedar.

Lihatlah bagaimana Datu Harun Idris disingkirkan daripada umno dengan isu rasuah sedangkan ianya telah lama berlaku sebelum itu. Dalam bukunya Datuk Harun menceritakan bagaimana dia selalu dipujuk oleh freemason untuk masuk jadi ahli tapi akhirnya dia menolak. Maka dengan kehalusan konspirasi yahudi freemason, dia dijatuhkan.

Dan dikatakan Mahathir telah menerima pujukan untuk menjadi ahli freemason, maka dia terus berkuasa lama dan terus berkuasa walaupun tidak memegang jawatan lagi.

Apa yang berlaku kepada Datuk Harun adalah hampir sama yang terjadi kepada Anwar.

Dengan kefahaman dan kepercayaan saya ini, maka saya menolak kebenaran kartun tersebut dan bukankah ianya juga satu lagi usaha untuk memburukkan Anwar Ibrahim?

Mahathir hanya pelakun sampingan dalam kartun itu. Dia pun memang bukan target yahudi kerana memang bukan baik sangat pun.
Nampaknya kebencian Mahathir terhadap Anwar bukan saja dalam realiti hidup tetapi dalam kartun pun masih menyerang peribadi Anwar untuk menimbulkan keraguan penyokong Anwar.

Bagi umat Islam, mengapa hilang punca untuk mengetahui kebenaran yang tersembunyi. Silalah menghadap Tuhan dengan solat istiharah? Bagi orang umngok.....setelkan solat fardhu dulu lah.

Betul tak?

jaka ngok gak.ntah hape2 kupasan dia ade freemason gak.haha.bgla link mahathir ngaku saje2 penjarakan anwar.apsal anwar xsaman?bukan dia kaki saman ke?maruah dia tu..ke betul2 liwat ni?

kalau aku umo 10 tahun pun aku blh sepak je klu ade sape2 nk liwat aku..ni umor 20 lbih..mcm sial je kata ade org main jubor dia...lain la kalau dia layan skali..skali rasa sedap gak kot..hehe..sbb tu dia layan je..pastu bila bg duit..sanggup maruah tergadai..org macam ni patut kena sumbat pakai gergaji..baru dia tahu mcm mana diliwat..hehe..


EmoticonEmoticon