Wednesday

Perak = rampasan kuasa + gile kuasa + hilang kuasa




Mahkamah semalam mengumumkn bhw Dato' Zambry kekal sebagai MB Perak yg sah. akhirnye setelah bbrp bulan rakyat Malaysia dihidangkn dgn pelbagai wayang gara2 pihak yg meroyan kehilangan kuasa, dan xjuga kurg yg berjoget apabila dpt memegang kuasa.

Keputusan diambil adalah berdasarkan bilangan ADUN yg berada di pihak Nizar hanya 28 berbanding 31 di pihak Zambry, termasuk 3 ADUN bebas. maka jikalau mengikut prinsip demokrasi yg lantang diperjuangkan oleh PR, Zambry adalah org yg berhak menjadi MB Perak. keidakpuashatian yg timbul adalah kerana PR melaksanakn hukum demokrasi mengikut kemahuan mereka, bukan atas dasar demokrasi yg sebenar. demokrasi mengikut PR adalah ape2 yg memihak dan menguntungkn PR dan kroni2nya shj.


Ibarat kata Tan Sri Azizan (MB Kedah), wajarlah kedua2 pihak menghormati keputusan mahkamah tersebut. mungkin beliau sendiri telah muak dan bosan melihat saudaranya di Perak terus diboneka oleh DAP dan PKR. walhal beliau sendiri sedar punca permasalahan ini adalah berpunca dr ahli hipokrit PKR dan DAP sendiri yg bertindak keluar parti. dan akhirnya Dato' Nizar yg dilihat terkinja2 meroyan akibat tidak dpt terus memegang title MB, malah terpakse menyerahkan semula Toyota Camry yg digunakan beliau.


LaLa© juga dapat melihat betape tingginya kemahuan beliau akan takhta MB berkenaan, jika dilihat sebelum keputusan mahkamah diumumkan, beliau sgt yakin yg beliau akan diisytihar sebagai MB Perak. tetapi apabila telah diumum, beliau terus menyambung perwatakan org gile meroyan. beliau sepatutnye sedar akan alamat dr Allah taktala ujian yg menimpanya seperti kehilanagn kuasa, dan kemalangan dgn Toyota Camrynya yg hampir meragut nyawa beliau x lama dahulu, beliau sepatutnye byk2 bersabar dan tidak terus menerus berperwatakan seperti org gile kuasa dan meroyan akibat kehilangan kuasa.

Lala sedar, dan ramai juga patut sedar bhw punca segala masalah yg timbul di Perak akibat dr PR sendiri. cukup2lah menuduh bhw kerajaan BN yg memulakn isu tersebut. sebenarnye integriti wakil2 rakyat PR yg patut dipersoalkan, dan juga kepimpinan tertinggi PR taktala mereka memilih wakil utk mewakili mereka pd PRU yg lalu. aktiviti keluar atau melompat parti ini bukan shj berlaku di Perak malah di negeri lain seperti di Selangor, iaitu ADUN dr Pelabuhan Klang.

Maka jelaslah PR memilih wakil2 rakyat mereka setakat tangkap muat, tanpa kredibiliti dan integriti yg sesuai utk menjadi wakil rakyat. bukankah ia melambangkn bhw PR tidak serius dlm perjuangan mereka utk membela rakyat dan negara? jd disini Lala ingin mengingatkan bhw PR perlulah sedar akan kesilapan mereka sendiri, dan berhenti menuding jari pd org lain atas setiap permasalahan yg menimpa mereka.

Diharap PAS dapat menjalankan lebih byk peranan dlm usaha mentarbiah dan berdakwah dikalangan sekutu2 mereka dlm PR agar nilai2 Islam yg dikatakan diperjuangkan oleh mereka selama ini tidak dianggap sebagai bahan politik semata2. sekian dr LaLa©.


9 comments

tak payah tunggu keputusan mahkamah.. aku dah tahu apa akan jadi "anwar akan kena sumbat lagi dalam penjara atleast lagi 5 tahun'. mahkamah tak boleh pakai.. sbb tu hukum Islam yg paling adil.. datangkan 4 saksi kalau tidak yg menuduh dikira Qazaf. betapa Allah dah maklum perangai busuk Manusia kalau hatinya busuk dan imannya kurang. buka ALBAQARAH ayat 30. malaikat tak setuju Allah ciptakan manusia sbb manusia boleh jadi 'makhluq perosak' dan menumpahkan darah. Allah tak jawab persoalan malaikat itu melainkan dengan jawapan veto sebagai tuhan 'Aku tau apa aku buat'. dalam pada sama Allah mewujudkan had dan undang2 iaitu menuduh zina dan liwat kena datangkan 4 orang saksi. MAU LAWAN TUHAN KA. lalu Allah beri ancaman lagi 'sesiapa yg tidak berhukum dengan hukumku maka mereka adalah orang fasiq, munafiq dan kafir'. So, mudah je kesimpulannya sesiapa yg mengaku MUSLIM kita tak susah dalam menilai kes Anwar. yg susahnya bagi mereka yg masih kafir.

setuju dengan pendapat di atas.

Daulah Khilafah

Lala nieh ckp mcm ikut Logic jek.. beek xyah buat komentar..

betul gile..cuba ko tgk..

1) 16 sept anwar nak tarik BN lompat parti...tak pe amaln demokrasi

2) Adun Bota kuar BN kejap...tak pe ini demokrasi

3) Adun PKR kuar parti sokkong BN... tak demokratik..pengkhianat..tak amanh pada rakyat..dan mcm2 yg buruk lg kluar.

hehe..nilai la sendiri..tak ke pendirian org gila kuasa?

Baiklah tak yah ulas hukum2 agama kat sini melainkan rasa ilmu agama dah cukup sampai boleh jatuh hukum kat org.

Yang aku tgk geng pro PR ni cukup suka main hukum..kafirkan org..semua tu hujung lidah korang je.

Hukum bagilah pada yang ahli bercakap..kadang2 kita dah rasa cukup paham..cukup pandai tapi belum tentu kita betul.

oraittttt

itu sebabnya usah layan orang yang kuat menceceh ni.

teman cuma nk cabar mereka ni mana2 yang anti kerajaan tapi berkhidmat dgn kerajaan berhenti kerja........gentlemen sikit . tak suka angkat kaki. tengok bolih survive tak...silap2 anak bini lari rumah.....tahan ke kena kutuk dgn kaum keluarga.
kalau ada yang bersikap gentlemen ni teman tabik dan hormat. baru walk the talk..

Anonymous | March 31, 2010 1:11 PM
itu sebabnya usah layan orang yang kuat menceceh ni.

teman cuma nk cabar mereka ni mana2 yang anti kerajaan tapi berkhidmat dgn kerajaan berhenti kerja........gentlemen sikit . tak suka angkat kaki. tengok bolih survive tak...silap2 anak bini lari rumah.....tahan ke kena kutuk dgn kaum keluarga.
kalau ada yang bersikap gentlemen ni teman tabik dan hormat. baru walk the talk..
_______________________________________________________

JAKA JAWAB :

Pemikiran kuno masih ada rupanya. Tidak dapat bezakan diantara kerajaan dan parti politik. Tolong ingat ni, dah malas nak ulang selalu...Kerajaan adalah seperti sebuah kereta dan parti politik yang menang pilihanraya dapat memerintah adalah seumpama pemandu kereta itu.

Kesalahan umngok ialah kerana menganggap kerajaan itu umngok dan umngok itu kerajaan. Maka seringkali mencabar berhenti kerja kerajaan jika anti kerajaan. Kesalahan kedua umngok ialah kerana menggunakan jentera kerajaan untuk kepentingan umngok dan BN hingga penyokong bengap mereka anggap umngok itu kerajaan.

Kalau anti kerajaan perlu berhenti kerja kerajaan, bagaimana dengan org umngok yg kerja kerajaan di negeri dikuasai PR? Berhentilah dulu kalau gentlemen..hahahhaa kan dah makan diri.

Itu sebab umngok ni dianggap ngok kerana sifir semudah itu pun tidak faham. Malas nak ulas lanjut lah. Macam cakap dengan tayar buruk je rasanya.

ayat last tak bleh blah tuu...tergelakkk aku....'TAYAR BURUK'...dah tau buruk tu tak reti2 plak nak tukar.

Dy


EmoticonEmoticon