Thursday

Tiga Pakar DNA asing bantu DSAI



Di dalam membantu kes perbicaraan Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim telah meminta bantuan tiga orang pakar Deoksiribonuklik Asid (DNA) dan Forensik yang dibawakan khas dari luar negara

Seorang daripada barisan peguam Anwar, Sankara Nair di berkata, ketiga-tiga peguam itu akan dibawa ke Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur bermula pada perbicaraan esok dalam satu kenyataannya.

Pakar-pakar tersebut ialah Dr Brian Mc Donald dari Sydney, Australia, pakar forensik Dr C Damodaran, dari Chennai, India dan Dr David Wells dari Melbourne, Australia.

Dr Mc Donald merupakan seorang ahli patologi dari Universiti Western Australia dan juga merangkap Pengarah DNA Consults.

Dr C Danodaran pula mempunyai 28 tahun pengalaman dalam bidang forensik dan 36 tahun dalam bidang bio-kimia dan toksilogi.

Manakala Dr Wells merupakan Prof Madya dalam bidang jenayah di Universiti Melbourne dan Ketua Bahagian Perubatan Klinikal Forensik di Institut Perubatan Forensik Victoria.

Mereka akan menyediakan laporan kepakaran dalam bidang DNA yang akan dikemukakan dalam perbicaraan nanti.

Mahkamah yang bersambung esok akan mendengar permohonan Anwar supaya hakim, Datuk Mohamad Zabidin Mohd Dian menarik diri dalam perbicaraan tersebut.

CiLiK© : Persiapan rapi sememangnya sangat diperlukan, kerana DSAI bukan sekadar melawan Saiful di mahkamah, tetapi ada lembaga yang lebih besar di belakang Saiful.

9 comments

siapa yg biaya pakar2 DNA and forensic ni? anwar begitu kaya atau ade ejen2 antarabangsa yg membiaya mereka? ejen yahudi x terlibat?

Siapa plak ejen2 yahudi ni?..KO GILAA PERR ORG ATAS OIII!!
PUKIMAKKK LU LAA EJEN!!
KO NI MESTI EJEN MENJUBOR NAJIB & SHYFOOL NI!!

beb...dia tanya je.

aku pun nak tau gak,mana anwar dapat dana banyak sangat? Aku banyak kaji dalam internet,ucapan dari anwar sendiri.Tengok sumber kewangan diorang.

Bila aku teliti satu persatu pertubuhan antarabangsa yang sokong anwar ni...semuanya akan menuju ke arah yahudi.Ini yang aku musykil.

Kenapa pertubuhan yahudi ni sangat menyokong anwar? Kenapa geng autralia yang diketuai oleh Michael Danby yang menyokong pertubuhan gay di australia sokong anwar?

HARAP DAPAT JAWAB SECARA BERILMIAH TANPA ADA CACI MAKI.

Konspirasi_UMNGOK_II delete 26 March 2010 at 12:52

dana pembiayaan pakar dna anwar ni usahla diungkitkan..
yg harus dipertikaikan adalah keadilan & kewibawaan mahkamah negara kita ni..
cuba la korang yg pro umno ni baca media pembangkang plak..
korang xleh tgk sebelah pihak saja..
melainkan kamu yg pro umno ni hati dah hitam, xtahu yg mana betul & mana yg salah..

Bukankah setiap dana yang hendak masuk ke negara ini dipantau oleh bank negara? Adakah kekayaan dana PR diturunkan melalui paracute oleh Stealth 117 terus ke halaman rumah Anwar hingga tidak dapat dikesan oleh pemerintah dan perisikan negara?

Mengapakah apa saja bantuan daripada luar dianggap muslihat agen musuh? Apakah negara ini memang sangat berdikari dan tidak pernah meminta pertolongan dan kepakaran apa pun daripada negara2 luar? Bagaimana pula dengan sokongan dan bantuan dari dunia Islam yang Anwar dapat? Mengapa ini tidak pernah diambil kira?

Mengapa nak kira sokongan ketua kumpulan gay australia saja? Kalau ketua gay Micheal Danby menyokong pasukan bolsepak Negeri Sembilan semalam, adakah ini bermakna semua pemain bolasepak N.Sembilan adalah homoseks? Kalau seorang pelacur menyokong aku kerana ketampanan aku, maka adakah ini bermakna aku seorang pelanggan tetap pelacur berkenaan? Dangkal sungguh lah.

Bagaimana dengan sokongan Dr Yusof Qardawi yang Anwar dapat? Adakah ini bermakna Anwar juga agen ulamak berkenaan?

Sokongan luar hanyalah bersifat sampingan saja sedangkan isu utama ialah fakta2 pertuduhan dan perbicaraan mahkamah terhadap isu liwat itu sendiri yang sangat lemah dan penuh kartun.

Cerita2 laklok Saifool itu sendiri sudah cukup kuat mengambarkan bahawa tuduhan liwat memang satu konspirasi, ia tidak perlukan kepada sokongan luar sebenarnya.

Malah sokongan luar tidak dapat menjadi bahan pendakwaan atau pembelaan dalam mahkamah. Ini berbeza dengan lapuran kepakaran DNA dari luar yang boleh diambil kira.

Umngok jangan cuba alih fokus daripada fakta pendakwaan yang sudah mula lemah kepada isu lapuk konon Anwar agen negara asing.

Bukankah pemecatan Anwar secara zalim dan tuduhan liwat itu adalah perancangan Mahathir yang dikatakan ahli freemason dan sangat meminati pasukan kriket israel itu?

Lahirnya Anwar bersama PKR yang menggugat BN hari ini adalah hasil buah tangan kezaliman Mahathir sendiri, bukan kerja PAS atau DAP.

Sudah ! Mari kita kembali menghayati semula kedangkalan fakta perbicaraan kes Liwat 2 ini.

Yang pasti umngok bukan setakat mendapat sokongan yahudi malah menggunakan terus duit rakyat untuk memberi kontrak kepada yahudi dalam skandal APCO. Duit kontrak kepada APCO inilah yang menyumbang kepada pembunuhan rakyat Palestin yang didepan TV bukan main lagi pemimpin umngok marahkan israel kerana menyerang Palestin.

Bukan sifat munafik ke namanya tu?

Betul tak?

sangat bernas penjelasan dari saudara JAKA. terima kasih atas penjelasan yang sangat membantu. ana lebih faham sekarang. terima kasih

"Konspirasi_UMNGOK_II | March 25, 2010 9:52 PM
dana pembiayaan pakar dna anwar ni usahla diungkitkan.."
-Aik..apasal tak boleh dibincangkan pulak? Kes mahkamah tu,biar la berjalan.Yang ni pun kena ambil tahu jugak.Sapa yang berminat nak melabur untuk anwar? Dan sifat pelabur ni,setelah melabur,dia mahukan pulangan.Kalau dia berjaya tolong anwar,dan anwar menjadi PM...boleh bayangkan apa balasan yang pihak ni boleh dapat? Tolong pandang jauh sikit boleh? Banyak negara jadi macma ni dah.Tengok turki.Tnegok negara arab yang besar.SEMUA MENIKUS!




Aduh la JAKA.Gelak aku tengok komen ko.

Mula-mula ko cakap:
"Kalau ketua gay Micheal Danby menyokong pasukan bolsepak Negeri Sembilan semalam, adakah ini bermakna semua pemain bolasepak N.Sembilan adalah homoseks?"

Lepas tu ko cakap pulak:
"perancangan Mahathir yang dikatakan ahli freemason dan sangat meminati pasukan kriket israel itu."

Jadi..kalau mahathir minat pasukan Kriket,Mahathir tu ejen Yahudi? LOL! Jaka jaka...gelak la aku.Pusing2 cakap..TERBANTAI diri sendiri pulak.

Ok..mari kita masuk isu utama:

1.Bukankah setiap dana yang hendak masuk ke negara ini dipantau oleh bank negara?Adakah kekayaan dana PR diturunkan melalui paracute oleh Stealth 117 terus ke halaman rumah Anwar hingga tidak dapat dikesan oleh pemerintah dan perisikan negara?
-Hahahahaha...apa ko ingat bodoh sangat ke musuh2 luar sana? Ingat jenis bank in duit macam tu ja? Tolong la pandang jauh sikit.Banyak strategi halus boleh pakai la JAKA.Atas nama pertubuhan,atas nama NGO.Macam-macam la beb.Kalau nak bicara menda ni,tak akan ke mana-mana.Sebab tekanan politik yang banyak dari pihak Musuh.Israel semestinya.Aku rasa,ko pun tahu menda ni.Ko pun bukan bodoh kan.Aku cabar ko,pergi tengok apa pertubuhan anwar naung.Pegi jumpa orang yang uruskan kewangan dia.Pergi tengok apa hubungan pertubuhan anwar dokong dengan politik dunia.Kamon la.Jangan berat sebelah.Ini tidak,tegur PR sikit,terus kena cop talibarut UMNO.Perangai tak boleh tegur macam ni yang payah ni.


2."Bagaimana dengan sokongan Dr Yusof Qardawi yang Anwar dapat? Adakah ini bermakna Anwar juga agen ulamak berkenaan?"
-Aku nak tanya ni.Ko tahu tak APA SOALAN yang dikemukakan oleh anwar kepada ulama besar tu? Soalan yang anwar tanya,sangat GENERAL.Pergi cari sendiri.Jangan jadi malas.Kalau bawak ulama tu ikuti perbicaraan,silap-silap makan penampar anwar tu.Ko ni memang suka cakap menda atas tajuk eh JAKA? Tolong pergi dalam sikit.

3."Umngok jangan cuba alih fokus daripada fakta pendakwaan yang sudah mula lemah kepada isu lapuk konon Anwar agen negara asing."
-Sapa nak alih fokus? Orang sekadar hairan.Mana malaun anwar ni dapat duit banyak pegi sana sini.Taja sana sini.Upah sana sini.Sapa yang bekalkan beliau duit? Adakah orang yang bagi duit itu ada kepentingan dan muslihat? ITU SAHAJA! KENAPA CEMAS? LOL!

4."Yang pasti umngok bukan setakat mendapat sokongan yahudi malah menggunakan terus duit rakyat untuk memberi kontrak kepada yahudi dalam skandal APCO."
-APCO tak habis lagi? LOL.Kang dah diterangkan apa hubungan bisness dengan APCO tu.Ko ada baca tak perjalanan syarikat tu dan APA KONFLIK SYARIKAT TU DENGAN EJEN ZIONIS SERTA SUMBANGANNYA PADA DUNIA? Maaf lah nak cakap JAKA...AKU RASA..ko masih keliru antara Yahudi dan Zionis.Pergi baca lagi ya adik JAKA. =)


5."Sudah ! Mari kita kembali menghayati semula kedangkalan fakta perbicaraan kes Liwat 2 ini."
-BETUL! Aku sokong! Tapi nak hayati macma mana kalau Karpal asyik mintak tangguh ja! HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHHHHHHAHAHAHA! Boleh masuk rekod dunia woi! KAH KAH KAH

Hujah JAKA lebih jelas berbanding dgn hujah pecacai umgook tu. Saya berpendapat jika raja arab saudi boleh membiaya Anwar pergi ke Jerman utk rawatan sakit tulang belakang dulu, tidak mustahil rumah Anwar sekarang & segala kos perbicaraan Anwar skrg ditanggug oleh raja arab saudi tersebut.....

Yo bro ,

Apalah korang semua ni, korang tengok lah dari persepektif yang lebih jauh sikit.

Maksud ana ialah apa itu politik, dan sejarah politik malaysia. korang bercakar antara satu sama lain sedangkan ketua pemimpin malaysia tak kira pro dan kontra kerajaan semua berkerjasama antara satu sama lain.

Kalau korang tak percaya cuba korang tengok tengkurazalieh dengan s46 apadah jadi, musa hitam dengan kes memali, tengku abdul rahman...dan lain2.

Sorry lah kalau tngok dari persepektif party jiran pun kita benci, cuba tengok dari persepektif rakyat bersatu bukan 1. Setiap kali barang naik ada aje isu untuk alih perhatian rakyat, tak kira apa aje masalah rakyat ada lah isu BN dan PR, apa ni politik di gunakan untuk mengalirkan kemarahan dan kebencian. Menghilangkan kerunsingan masyarakat terhadap masalah yang ada di tangan. Kalau betul perjuagan nak bela rakyat tak pe ini nak cari pengaruh, makin ramai orang sokong mangkin penuh poket. Tak kira kat bank malaysia ke kat antara bangsa tak pun bank sedara mara.


Tapi tak pe korang buat la apa yang korang buat sekarang memecahbelahkan jiran2, merosakan ahlak yang pasti ALLAH akan balas perbuatan korang walau sebesar zarah sekalipun kalau baik dapat baik kalau jahat dapat siksa tuhan. Hidup ni pun bukan boleh tongkat langit.


Cuba korang bayangkan satu mongolia satu lagi liwat dah dah terang2 dah macam cerekarama. Orang bawahan dapat peruntukan kalau tak jadi pencacai macam aku ni duduk kat lantai...


EmoticonEmoticon