Saturday

UMNO cemarkan Islam di khalayak ramai


Rasanya dah dua atau tiga kali CiLiK© keluarkan gambar ni pada post-post yang lepas, namun begitu CiLiK© rasa gambar ini perlu ada postnya sendiri, supaya lebih jelas kebangangan puak-puak UMNGOK yang menyokong parti perkauman ini. Biasalah macam Astro cerita best selalu diulang-ulang. hehehe.

Korang tengoklah sendiri dan nilaikan. Ini bukan cerita tambah-tambah edit photoshop atau fitnah tak tentu pasal, ini kenyataan fakta yang diperolehi daripada gambar yang asli. Korang tengok sendiri bagaimana UMNO mainkan sentimen politik bongok diorang, UMNGOK akan terus-terusan mainkan isu perkauman dan isu agama untuk menghentam pentadbiran komponen Pakatan Rakyat DAP di Pulau Pinang.

Mereka ni konon "Hero" atau "Mujahidin" yang sanggup mati di dalam memperjuangkan Islam hingga ke titisan darah yang terakhir. Sanggup bergolok bergadai mengorbankan apa sahaja di dalam menjaga kemuliaan Agama Islam. siapa sahaja yang mencemarkan imej dan nama Islam wajib ditentang oleh UMNGOK.

Tapi bukankah UMNGOK sendiri yang mencemarkan nama Islam? Mencarut di khalayak ramai untuk memperjuangkan Islam adalah satu perbuatan yang mulia ke? Meletakkan nama Islam di dalam banner yang sama dengan perkataan "Pukimak" perbuatan yang betul ke? Inikah perjuangan Islam yang dibawakan UMNGOK? Inikah yang harus diikut oleh rakyat? Inikah budaya yang harus menjadi teladan kepada rakyat?


Orang bukan Islam akan lebih menghina Islam dengan cara perjuangan Islam yang bongok dibawakan oleh UMNGOK ini. Ini ke perjuangan Islam yang nak diharapkan daripada UMNO? Kalau dah nama bongok memang bongok, bodoh sombong, cakap macam bagus! Abuk pun tarak!! Jahanam......


CiLiK©: UMNGOK ni akan terus-terusan jadi bongok. Taik dengan nasi pun tak tahu beza. Dua-dua dia bedal janji kenyang. Nasi makan cecah dengan Taik buat lauk yang penting kenyang. Kesannya memakan masa untuk masuk hospital... lepas tu masuk kubur tunggulah....

36 comments

1."Mencarut di khalayak ramai untuk memperjuangkan Islam adalah satu perbuatan yang mulia ke?"

Err..macam mana dalam ceramah PR yang maki hamun sana sini...mencarut sana sini? peh..gebang lebih..sama ja! Siap nik aziz kata tuhan pun mencarut.Apahal beb?


2."Meletakkan nama Islam di dalam banner yang sama dengan perkataan "Pukimak" perbuatan yang betul ke?"

HAHAHAHAHAA! Gila la! Punya la takda modal.Woi..ko tak pandai baca ke banner tu? Cuba terangkan maksud dia.Astaga....TOLONGLAH! TOLONGLAH jangan keluarkan hujah-hujan camni milo.Aduhai......

Nice try....tapi sumpah aku gelak.

Barai jugak ko ni milo.Jilat sangat bontot "khalifah umar" korang kat penang tu.hahaha...

"PUKIMAK DAP
JANGAN HINA ISLAM."

PUKIMAK -> UNTUK DAP.
ISLAM -> JANGAN DIHINA.



Engkau ni tak reti baca ke apa Milo? Ni je tahap akal engkau? Ko nak buat 2 banner la kiranya? abes tu yang blog ko ni bercampur perkataan islam dengan caci maki ko? Camna cerita pulak tu?

hahaha jadi UMNO buat perkara
yang betullah ye?
bagus2 teruskanlah perjuangan kalian....
hahaha memang UMNGOK yg dah terang2 salah tu tak payah
la nak betulkan... apa punye manusialah....

ape la bongok pye komen yg diberi...da salah g nk sokong jugak~
ade otak pk la

org cm dlm gambar 2 pon nk sokong...xtaw la nk ckp ape~
da terang2 buat salah~
mencarut terang2 an...xkne tangkap ke?

zunar wat komik isu malaysia skang pon kne rampas...terbalik la bumi malaysia mcm nih..adoi~

milo,aku sokong ko,biasalah penyokong BN memang macam 2,semua yg dia buat xleh tegur la,semua betul(di mata diaorg ah),kita ni bukan nak mengata,kita cuma tegur apa yg salah,kepada penyokong BN 2,jangan lah emosi sangat......

pilihan raya,demokrasi 2 semua rancangan ISRAEL untuk memcah belahkan umat ISLAM,so jangan lah gaduh2,klu xpuas hati,bgtau cara senang,ISLAM xajar umatnyer bergaduh sesama sendiri

"PUKIMAK DAP
JANGAN HINA ISLAM."......
Pasal Perarakan maulidul rasul ke yg ko marah sangat tu..alahai itu tak ler besar sangat..Bilo ko memang besau dulu kenapo ko tak buat demo tuntut ketua MELOYA ko jd KM..apa plak alasan ko bagi GERAKAN jd KM..Ko org ni ckp jer lebih macam DOG menyalak bukit..Tapi reality nyer penakut juga........

PUKIMAK -> UNTUK DAP.
ISLAM -> JANGAN DIHINA
Alahai ko org UMNO jer ke yg tau pertahan kan ISLAM...Baru 3 ekor BETINA kena sebat psal persetubuhan haram...korang dah tak tentu arah...Apa salah nyer ISLAM LAW di gunakan..Kita org islamkan yang menjatuhkan hukuman Mahkamah syariah bukan nyer Kerajaan PAS...Baru skit dah huru hara...Bukan kah ISLAM ni lengkap dengan UNDANG2 nya sendiri di muka bumi ni...Agama lain aku tak tau ler..SO apo susah sangat kita nak terima HUKUM tuhan tu...ZALIM sangat ker???...AKu pun konpius ler dgn ko rg ni...

Tak payah susah-susahla Perjuangkan Islam
cara mencarut ni betul ke tak betul?
kalau dah tau tak betul jgn banyak bunyik
jgn nak tukar topik, nak cerita benda lain pegi
tempat lain.....

Jgn sombong kalau dah salah mengaku
salah... jgn nak dok kelirukan org mcm
bangang....

Mungkin betul ckp ko..kalo ko tak bangang (ayat ko tu bukan aku)..Bleh cite skit apo HEBAT nyer Perjuangan MELAYU ko dgn Perjuangan ISLAM PAS tu..aku dan pembaca nak tau juga so senang kami buat pilihan dok mencarut jer dlm forum ni tak guna juga...Bagi ler komen yang bernas baru ler senang org buat tafsiran.....

Kpd anjing UMNGOK (komen 1 & 2),
Berdemo n mencarut utk tegakkan Islam? Baik xyah..
Apa yg Milo@suam nak sampaikan, kenape perlu mencarut utk tegakkan Islam(kononnya)...Korang due ekor xkan paham..maklum la dah buta hati...

Nak perjuangkan ISLAM kene la ikut Al-Quran dan Hadis. Tegakkan undang2 Islam (Hudud), Praktiskan cara hidup Islam, bina hubungan yg baik dgn bukan Islam supaya diorg tertarik pada Islam dll....

Bknnye wat demo mcm nie @ wat perarakan Maulidur rasul ngan bwk bendera umngok...

Nak perjuangkan ISLAM kene la ikut Al-Quran dan Hadis. Tegakkan undang2 Islam (Hudud), Praktiskan cara hidup Islam, bina hubungan yg baik dgn bukan Islam supaya diorg tertarik pada Islam dll....
TQ......

Perjuangan MELAYU bagaimana plak?????...
Mane g mamat ni...Macam baling batu sorok tangan jer...
Cite skit perjuangan anda?????????

cuba aku cakap PUKIMAK UMNO!!!
apa cer korang?

Perjuangan Islam dh cukup....Adil utk semua kaum, bansa.....
xperlu la ade perjuangan Melayu....Nabi Muhammad s.a.w. berbangsa Arab, Baginda xpernah pun memperjuangkan ketuanan Arab....begitu juga khalifah yg empat.....

Kalo nk berjuang utk Melayu...sila join Umngok...

This comment has been removed by the author.

kalau ko kata PUKIMAK UMNO....org2 UMNO akan cakap,weh @^#%#&^^* korang mencarut kat UMNO,kata parti islam.....dorang akan berkata seakan akan wak2 2 hati dorang suvi murni j....

aku x pernah semangat nak perjuangkan MELAYU, aku semangat nak perjuangkan ISLAM, perjuangkan MELAYU ISLAM....MELAYU X ISLAM x tersenarai untuk diperjuangkan....

comment no 1; pasal nik aziz kata tuhan carut 2, ko ni mesti asik baca utusan,b. harian or media2 cov j kan...isu 2 dah lame dijelaskan, n UMNO pon terdiam ngan penjelasan 2....
hmmm...kalo nak bagi fakta,tunjukkan diri anda ni pandai, jgn IQ taraf bawah tapak kaki aku j layaknye...

"aku x pernah semangat nak perjuangkan MELAYU, aku semangat nak perjuangkan ISLAM, perjuangkan MELAYU ISLAM....MELAYU X ISLAM x tersenarai untuk diperjuangkan...."

Kita umat Islam bersaudara...x kira la die Cina ke, India ke, Iban ke, Zulu ke, Omputeh ke.....kalo perjuangkan Islma, Maknanya perjuangkan hak semua...bkn Melayu shj...
harap maklum..

"aku x pernah semangat nak perjuangkan MELAYU, aku semangat nak perjuangkan ISLAM, perjuangkan MELAYU ISLAM....MELAYU X ISLAM x tersenarai untuk diperjuangkan...."

Kita umat Islam bersaudara...x kira la die Cina ke, India ke, Iban ke, Zulu ke, Omputeh ke.....kalo perjuangkan *Islam, Maknanya perjuangkan hak semua...bkn Melayu shj...
harap maklum..

opss..typo

ini blog dia.. dia punye suka.. itu komen dia.. dia punye suka gak.. kita berakal utk mentafsir erti.. so.. pdulikan.. luncai tak akan insaf walau barkali-kali terjun dengan labu-labunya.. pak kaduk takan berhenti melompat gembira.. walau sekangkang keranya telah habis tergadai.. mereka takan nampak apa2.. kerana mereka ada kuasa dan harta..

tuhan juga mencarut??? tu seme fitnah umngok agaknya, selalu aku tengok, yang duk cakap2 kat dalam tv ke kat dalam radio ke pasal nik aziz, bile aku try nak tgok video dia, aku try tgok kat utube baru aku tahu yang umngok ni penyunting yang terbaik. orang cakap 20 patah dia pendekkan jadi 10 patah, lau yang dipendekkan tu tul tak pe la, ni yang dipendekkan tu menipu. tu la umngok. pandai sgt nak menipu, weh masuk wayang la weh. tak padan ngn ngok tu

"Kita umat Islam bersaudara...x kira la die Cina ke, India ke, Iban ke, Zulu ke, Omputeh ke.....kalo perjuangkan *Islam, Maknanya perjuangkan hak semua...bkn Melayu shj...
harap maklum..."

kau sndri kata kita umat islam bersaudara ....maksudnya selagi manusia yg berpegangan ISLAM adalah bersaudara, ko mesrti pernah dengar 'SAUDARA SEISLAM'...2 la maksudnya bersaudara....
aku kata perjuangkan SEMANGAT perjuangkan islam....so aku mean yg beragama islam la....MELAYU ISLAM 2 maksud aku untuk aku terangkan kepada umno yg ada melayu yg bukan islam yg x perlu kita semangat untuk perjuangkan....

umno perjuangkan melayu bukan islam...moto umno..ketuanan melayu, bukan ketuanan islam

1. Tukar PARTI pemerintah aku tak gentar..
2. Bertukar AKIDAH itu yang paling aku geruni...
Jika dipaksa buat pilihan..AKU pilih NO.1

"Kita umat Islam bersaudara...x kira la die Cina ke, India ke, Iban ke, Zulu ke, Omputeh ke.....kalo perjuangkan *Islam, Maknanya perjuangkan hak semua...bkn Melayu shj...
harap maklum.."


"kau sndri kata kita umat islam bersaudara ....maksudnya selagi manusia yg berpegangan ISLAM adalah bersaudara, ko mesrti pernah dengar 'SAUDARA SEISLAM'...2 la maksudnya bersaudara....
aku kata perjuangkan SEMANGAT perjuangkan islam....so aku mean yg beragama islam la....MELAYU ISLAM 2 maksud aku untuk aku terangkan kepada umno yg ada melayu yg bukan islam yg x perlu kita semangat untuk perjuangkan...."


...Kite perjuangkan Islam..automatik semua bangsa lain terbela........settle :)

itulah islam ajaran umno..org g smyg ko g smyg..time demo mencarut gaban..hahaha

dah letak perkataan ISLAM satu tempat dengan PUKIMAK.. tuh yg mencacatkan perjuangan tuh.. huhu

apa eh maksud sebenar PUKIMAK tuh ? akakak.. dah masuk satu lagi kesilapan besar mereka..

Wikipedia:
Perkataan ini berasal daripada perkataan slanga "Puki" (faraj) dan "mak" (emak) yang mencadangkan wujudnya perhubungan seksual sumbang antara seseorang dengan ibunya. Perkataan pendeknya adalah kimak.

Haiya mana. xder plak ngo2 & wanita2 Umno yang berkokok time nih eh. Betul punya silap besar

"PUKIMAK DAP
JANGAN HINA ISLAM."......
Pasal Perarakan maulidul rasul ke yg ko marah sangat tu..alahai itu tak ler besar sangat..Bilo ko memang besau dulu kenapo ko tak buat demo tuntut ketua MELOYA ko jd KM..apa plak alasan ko bagi GERAKAN jd KM..Ko org ni ckp jer lebih macam DOG menyalak bukit..Tapi reality nyer penakut juga.

-Dol..aku letak statement tu..nak bagi ko paham...yang ko melalak ke isu lain ni apahal? Dah sedar salah komen? Gila punya merepek.Banyak sangat pusing ko ni mat.Merepek macam ni sapa pun buleh.Boleh berbalik kepada ISU LETAK PERKATAAN ISLAM DALAM SEKALI DENGAN PERKATAAN PUKIMAK? Sila jgn meleret ke menda lain.Sekali lagi aku cakap...PUKIMAK DAP (Maksudnya kutukan kepada DAP) JANGAN HINA ISLAM (Menegakkan pendirian jgn hina islam). Menda simple macam ni pun nak buat isu? Pegi la jilat bontot LGE korang tu.Masa akan tiba..kita akan lihat sapa SI KITOL.



PUKIMAK -> UNTUK DAP.
ISLAM -> JANGAN DIHINA
Alahai ko org UMNO jer ke yg tau pertahan kan ISLAM...Baru 3 ekor BETINA kena sebat psal persetubuhan haram...korang dah tak tentu arah...Apa salah nyer ISLAM LAW di gunakan..Kita org islamkan yang menjatuhkan hukuman Mahkamah syariah bukan nyer Kerajaan PAS...Baru skit dah huru hara...Bukan kah ISLAM ni lengkap dengan UNDANG2 nya sendiri di muka bumi ni...Agama lain aku tak tau ler..SO apo susah sangat kita nak terima HUKUM tuhan tu...ZALIM sangat ker???...AKu pun konpius ler dgn ko rg ni...

-Ha...ni satu lagi.Meleret ke hal lain pulak.Sapa kata umno ja yang pertahan islam? Mandai2 ja buat statement sendiri.Ni la guna akal bengap.Bila masa tak bleh tegur? Yg aku nampak..geng2 PR ni la...tegur sikit..melalak macam apa.Siap keluar fatwa bagai..hahhaa....sekali lagi aku cakap...kita akan lihat..spa SI KITOL.

umngok..umngok..sampai bila la ko nk insaf...nk kena tunggu sampai masa rakyat trpaksa angkat senjata utk lawan ko ke??
ke nk tunggu sampai matahari terbit dari barat??

sedarlah...kita makin hampir dengan kiamat...jadilah tentera imam mahdi, bukan hamba dajjal al-masih...

Nama : Patam

slm...td ada dgr ceramah kat radio penang...
perarakan maulidur rasul...adakah dibuat kerana cintakan rasul??
atau hnya dibuat kerana trun temurun??
ada hikmah YB Lim Guan Eng xluluskn...
kalau ada yg cintakan rsul pun..aku rasa xsmpai 1/4 yg ada dlm perarakan tu...selawatlah keatas rasul sudah memadai asalkn hati ini ikhlas....

wassalam..

Ahhhh...buang masa jer baca komen org yg sama..anon anon anon.

Dulu-dulu kalau anak-anak mencarut pasti mulut kena cili. Kini bila bapak-bapak umno mencarut ibu-ibu umno baik sedia cili itu tanda nak kawin lagi.

bt apa kita nak maki hamun....
soal perarakan....memang xbetul...
cuba tgk dari sudut yg positif....
allah suruh kita mempertahan kan agama...sehigga ujung nyawa...
tp allah xsuruh dgn cara memaki hamun...

oriza: pndai mencari kslhn pemimpin aje...walau yg btol akn diaggp slh...

1. Bahasa dan seluruh alam adalah hak Allah s.w.t. jadi dia berhak atas segalanya termasuk lah bahasa melayu ini kerana ia bukan ciptaan manusia..tetapi adalah pemberian allah s.w.t. Jadi allah berhak mengunakan apa Haknya.iaitu segalanya termasuk bahasa.KErana dialah yg Maha berkuasa

2.Islam mengajar kita supaya beradab, baik kepada sesama islam dan juga yg bukan islam.ini supaya dapat menjadikan orang islam sebagai ikutan dan contoh masyarakat yg tbaik..dan ia boleh menjadi suatu dakwah kepada yg bukan islam

3.KEsimpulanya.Penulis banner ini(jika ia benar tulin dan bukan di edit) mencerminkan yg dirinya adalah jahil.baik dr segi agama dan adab sesama manusia.. Mereka yg jahil tidak boleh menjadi ketua jika ada pilihan yg lebih bagus.

Terima kasih

kalau dah ngok tu..umno la...umngok!! bangang,pencacai xbleh d ajaq...kuang ajaq!!

untuk penyokong PR: yang mana faqeh dalam ilmu masa'il, ilmu tauhid, ilmu fiqah, ilmu nahu, ilmu tafsir, jagalah akhlak...kalau dah lawan tu jahil, jgn la dibiarkan jahil, bila dikata terorist marah, dah nak perjuangkan islam kan, maka perjuangkan 100%, dan itu bermakna akhlak nabi pun anda kena bawak...contoh akhlak nabi berdakwah, kena baling najis, tak de pulak nabi baling balik najis tu..ok lah, mungkin ada yang akan kata "tu nabi bro...kita bukan" ...dah tu, nabi tukan sebaik2 ikutan...ni tak, name je penyokong pas, tapi akhlak kadang2 lebih kurang same mcm umngok punya org...

UMNO suppoerter: dah salah tu udahla..toksah nak tegakkan benang yg basah...apa salahnya mintak maaf, dah mencarut tu dosa tu...lain kali jaga akhlak..banyak yang aku tgk akhlak masing2 dah mcm kena hasut syaitan, bezanya kadang2 yang satu pihak pakai kopiah putih, yang satu lagi pakai songkok senget..bila mau habis daa???? org luar tgk ketawa bro........

jgn ikut akhlak iblis sentiasa berasa dirinya lebih baik...

alah korang nie..bt 2 salah, bt ni salah..pe yg btl???...klu dah xpangkah 2...mencarut kat bkn bangse sndri (selain ISLAM)...tpi puak sndri (DAP)..ia jadi SALAH plak...tpi ble de pemimpin menyebut CILAKE...korang rse camne??xyh kecoh2...just jaga bangse sndri dari dtindas..korang xsdr ke,kite nie hampir keseluruhan pn dah dkuasai leh bangsa asing...adoiiii..kornag...renung2 kan la....xyh pk pe yg kte pangkah..tapi pk bangse2 kite...sudah...lepas nie,klu berlaku peperangan...xde org2 asing nak bantu kite nye...

parsi
orang2 UMNGOK da ketandusan idea untuk menipu rakyat malaysia... pg kubur lg bgus..

tajamkan akal kita...ada yg marah bila nik aziz tu kata Allah mencarut...kenapa pulak Allah x boleh mencarut? Allah maha besar dan pencipta alam....klu betul pn Allah mencarut tidak salah sebab dia pencipta kita...yg salah kita klu mncarut sebab kita diciptakan/hambanya-Nya...


EmoticonEmoticon