Utusan laporkan rakyat muak dengan UMNO

Baru-baru ini heboh dengan penerbitan tabloid "Selangor Kita" yang dijual dengan harga RM2. Ketua penerangan UMNO Selangor Abdul Shukur menafikan sebarang kaitan UMNO dengan penerbitan tabloid tanpa permit itu. Yalah, kalau dah diorang kata takda kaitan kita bersangka baiklah, mungkin memang benar tiada kaitan dengan UMNO Selangor.

Tapi yang tak masuk akal dan lawaknya Utusan mengulas seperti berikut.

"Abdul Shukur juga tidak menolak kemungkinan penerbitan akhbar itu hasil daripada suara rakyat yang sudah muak dengan pemimpin pakatan pembangkang".

Rakyat mana yang muak dengan pemimpin pakatan pembangkang nih? Utusan lupa ke kat Selangor ni UMNGOK adalah pakatan pembangkang? Hahaha, bukan ke biasanya Utusan akan edit berita sampai nampak Pakatan Rakyat yang jahat dan tak betul?

Kalaulah Utusan sekadar menyampaikan apa yang diperkatakan oleh Abdul Syukur, nampaknya dia sendiri mengistiharkan bahawa rakyat dah muak dengan UMNGOK (pembangkang). Kalau benar begitu baguslah, sememangnya rakyat Selangor dah muak dengan UMNGOK dan Barisan Nasional, sebab tulah pada PRU12 Bulan Mengambang di Shah Alam dan Gerhana Bulan di seluruh Selangor.

Sila klik untuk membesarkan imej dari petikan berita Utusan.



Tapi catatan ini membuktikan bahawa Abdullah Syukur masih tak sedar tetapi perasan lebih!! Dia perasan yang UMNGOK adalah kerajaan di Selangor.

Antara tajuk dimuatkan akhbar berbahasa Malaysia itu ialah Arak menu biasa di Selangor, Selangor Darul Urut dan Pengakuan mangsa liwat Anwar.

Akhbar itu turut membawa satu rencana terbitan 6 September 2000 iaitu temu bual dengan wartawan homoseksual Ashley Lee dengan tajuk During the Anwar trial it was easy to get lucky.

Kebanyakan rencana akhbar itu menyasarkan Ahli Parlimen Shah Alam dari Pas, Khalid Samad; Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim; Exco kerajaan negeri dari DAP, Ronnie Liu dan Naib Presiden PKR, Azmin Ali yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri Bukit Antarabangsa.



CiLiK©: Rakyat mana agaknya yang sanggup bersusah payah menerbitkan Tabloid haram ni agaknya ye? Isu siapa yang dibawakan tu? Bukankah isu-isu tu yang lantang dibawakan oleh UMNGOK untuk menghentam Pakatan Rakyat? Kau ingat rakyat ni semua bongok ke? UMNGOK bongok! Dan UMNGOK jangan lupa korang tu pembangkang bukan kerajaan. Kah kah kah perasan lebih!! Macam haram!

36 Comments

  1. Alahai..ini semua modal lapuk..jika tiada laporan polis di buat...kompom TST dah ler..wakaka..wakaka...Jika tak dah tentu mamat ni jadi HERO buat laporan POLIS atas penerbitan bahan HARAM ni..yang penting jika laporan menyebelahi mereka maka jadi HALAL lah penerbitan nyer.....

    ReplyDelete
  2. halal haram bukan isu BN or UMNO.. bende ni PAS je yg buleh tentukn halal haram, ye x? pakatan pembangkang merujuk kpd PR, so xpayah la putar belit fakta kalau si cilik bijaksana dan matang. lgpun tabloid2 or edaran pro-pembangkang lebih byk dr yg pro-kerajaan. sape yg mule budaya fitnah-menfitnah? fikir la sendiri.

    ReplyDelete
  3. benda ni biasa dah..pakatan yg mulakan benda2 ni semua.so xpyh la penin2 nk kata itu ini kerana semua budaya mmg pakatan yg mulakan.

    ReplyDelete
  4. Ada bukti, anoynmous di atas ku?

    ReplyDelete
  5. Persoalan:

    1.Kenapa dalam kes ni,Michael Danby dan geng2nya seramai 50 orang dari Australia yang sokong pertubuhan gay kat sana,secara terang-terang suruh mahkamah gugurkan hukuman kat anwar?

    2.Mana anwar dapat dana banyak sangat? Aku cuba track back pertubuhan-pertubuhan yang menyokong anwar.Aku banyak buat kajian sendiri.Aku baca sumber dari kerajaan dan pembangkang.Kenapa? Sebab tuhan bagi aku akal,aku cari fakta dan guna akal aku untuk berfikir.Sebab aku tak suka disuapkan oleh satu pihak secara membuta tuli.Hasilnya,KENAPA pertubuhan-pertubuhan yang memberikan dana kepada Anwar ni didokong oleh tokoh berpengaruh yahudi? Apa yahudi ni mahu sebagai balasan? Ini yang aku mula menyampah dengan Anwar dan Khairi Jamaludin.Ya,kJ dari umno.

    3.Kenapa anwar sibuk melobi dirinya sendiri di US di hadapan hartawan-hartawan yahudi? Kenapa Anwar mintak tolong US dalam kesnya masa bersembunyi kat kedutaan turki dahulu? Keluar ja dari kedutaan turki,US terus bagi amaran kepada kerajaan malaysia.Apa ni? Anwar ni anak belaan US ka?

    4.Raja Petra bersembunyi di London.Tempat persembunyian bukan main mewah.Sapa taja? Kalimullah? Sapa Kalimullah tu? Ejen singapura? Kalimullah ni berjaya menyusup masuk zaman abdullah badawi dulu.

    5.Anwar kata dia tak mengamalkan kronisme..nepotisme...bla bla..dan selalu kutuk umno jika pemimpin umno lantik anak bini @ sedara mara dalam jawatan.Persoalannya...apa jawatan isterinya dalam parti? Apa jawatan anaknya dalam parti?

    6.Macam mana dengan kenyataan karpal sendiri "no more delaying tactics?".Bagaimana dengan kenyataan salah seorang kenyataan seorang lagi peguam PR di luar mahkamah yang mengatakan "peguam dibayar untuk menangguhkan perbicaraan." pergilah kaji.Pergilah cari.Maklumat banyak di internet.


    Kaji semua pertubuhan yang sokong anwar.Kaji sejarah diorang kepada dunia.Tengok apa sumbangan pertubuhan-pertubuhan ni kepada kemusnahan dunia islam.

    Akhir sekali,tolonglah....lihatlah kes ini secara global.Ada banyak musuh islam di luar sana cuba untuk ambil kesempatan.Tak perlu la PR berbangga dengan pertolongan orang-orang luar ni.Masing-masing nak ambil peluang.

    Milosuam,kau banyak buat research kan?Masa research tu,bebaskan minda 'mindset' untuk sokong pembangkang.Aku biasakan aku untuk tidak menyokong mana-mana pihak.Sebab jika aku taksub atau sokong mana-mana pihak,aku akan buta hati,buta fikiran.

    Tuhan bagi aku akal,jadi aku tak akan dengar secara membuta tuli.

    Cuba lihat thailand.Kita terlalu pikirkan hak rakyat.Kuasa rakyat.Sekarang cuba tengok.Demonstrasi tak habis-habis.Bandar kena tutup.Sapa yang rugi? Kita cuma perlukan pemimpin yang tahu untuk memimpin.Bukan pemimpin yang jadi boneka kepada negara lain.Jika hendak pikir rakyat,sampai kiamat tuntutan tidak akan habis.Kita cuma perlukan pemimpin yang tegas.Aku juga benci rasuah dalam umno.

    Tapi,dalam ulas isu,tak perlu berat sebelah.Macam dalam post ni,kenapa anda tidak bangkitkan berpuluh-puluh tangguhan yang dilakukan oleh pihak anwar?

    Kita selalu nampak dari jauh.Orang kata,hamid karzai boneka US,pemimpin Fatah boneka US.tAPI,di Malaysia? Sapa yang jelas menjadi boneka US?

    Oh ya,btw,jika anda selalu kata anonymous ni pengecut ke apa...sy cabar anda...dedahkan muka anda.Saya cabar ja,kalau tak berani tak apa.Tak perlu cabar saya balik sebab saya tak kondem sesapa.

    Kalau boleh jawab soalan saya tu..jawablah.Kalau tak boleh jawab,simpan dalam hati,fikir masa tenang.Anda bertanggungjawab dengan tulisan saudara.Saya sekadar bertanya.Tak perlu spin semula soalan atas tu.Hanya jawab.

    Diharap,perbincangan ilmiah dapat dilakukan tanpa ada caci maki.

    Salam.

    ReplyDelete
  6. dua2 anon umngok tu dah disajikan fitnah yang tersembunyi sejak 50 tahun lagi..even belum lahir pun ibu bapa diaorg dah disajikan benda yang sama..diaorang mana tau nak menilai mana satu yang benar atau salah..so bila dah wujud media alternatif, cepat je menuduh pihak lain yang memfitnah..sendiri pikir guna otak la jangan guna lutut..

    ReplyDelete
  7. ni mamat anon sorang lagi..cabar orang suruh dedahkan muka tapi dia sendiri guna anon..ish tak paham sungguh aku..kalo sendiri dah tak nak dedahkan diri..nape la yang sebuk suruh orang plak..kerajaan yang ko sokong skarang ni takde minta sokongan dari negara asing? takde buat bisnes dengan negara asing? ko g buat la research sendiri dulu..cakap tak serupa bikin

    ReplyDelete
  8. Betul tu..50 tahun bukan 5 tahun..masuk ni dah 6 PM UMNGOK..tetapi kenapo MELAYU masih ketinggalan dalam semua bidang..Kenapa Melayu P.Pinang jer nak di hebohkan bagaimana dengan MELAYU MALAYA ni....Yang JUTAWAN hanya dari kelopok depa jer..Tanah simpanan MELAYU banyak yg tergadai tanpa pembela dari PEMIMPIN MELOYA UMNGOK...Raja melayu dah kehilangan kuasa dan terlalu bnyk lagi kepincangan..malas nak cite..Hanya mereka yang dah di JUMUD minda jer menyokong tanpa berfikir...entah la...

    ReplyDelete
  9. anonymous yg mengeluarkan persoalan~

    1. australia nih jiran malaysia dan juga allied malaysia, so imbas kembali ape yg blaku kt burma/korea. australia xmo jd malaysia jd macam 2. kenapa australia protest jugak ialah hubungan malaysia-australia semakin erat dan mereka tahu dengan kes ini membuat kn malaysia lembab dalam pertumbuhan ekonomi. lagi satu, kes nih da jd 2 kali. sebelum pye kes telah dibongkar kan oleh wall street journal macamana SB memalsukan bukti utk mengenakan anwar. munawar anees pon sudah besuara psl 1st trial. so ade macam ke nk percaye yg kedua?

    2. dana apa yang anda maksud kan?

    3. haha?...kate mengkaji dengan sendiri tanpa berat sebelah dari mane2 pihak. anwar bersembunyi di kedutaan turki untuk mengelak dari dicederakan. anwar membuat keputusan utk duduk di kedutaan turki pon selepas anwar mintak jaminan keselamatan dari polis. tp polis wat dunno je. so mane2 negara pon sound pimpinan negara malaysia, cuz apabila seseorang minta jaminan keselamatan, tugas polis adalah memberi.

    4. raja petra lari ke london~ die di taja...hahaha...persoalan kepada anda balik~ mane sumber yang mengatakan raja petra ditaja?..mulut org xterima la cho~
    dan sumber mane yg mengatakan raja petra duduk di london tempat yg mewah?

    5. anwar mmg bkn lantik bini die~...bkn lantik anak die..weyh~ kaji la blik pangkat2 dlm organization 2...sape yg mengumpul dana, sape yg proses dokumen utk menubuhkan sebuah parti..adoi~
    ckp pk pkai otak

    6. nih aku xphm, so skang aku nk fakta bkan ckp mulut...boley je nk berhujah secare baek. tapi bagi la bukti nye?...bkn maen tabur je

    skang aku nk ksitaw psl thailand~
    hahaha
    even thailand mcm 2...tp mcm mane perkembangan ekonomi nye boley lg pesat dari malaysia?...so malaysia patut nye skang, especialy pimpinan umno patut kurang kan fitnah pencapaian diutamakan....

    1 more thing,
    cilik nih juz post yg berdasar bukti yg sahih xde fitnah2,
    xde salah nye dlam post cilik nih. komen hang pon lari dari cite kt atas nih. tp xpela, aku reply je

    so xde caci maki dari aku kan?

    terima kasih bagi sape yg sudi membaca

    assalamualakum wbt

    ReplyDelete
  10. jgn lah kata 50thn UMNO perintah tak buat apa2 kat Melayu..

    Byk jugak perubahan kat org Melayu..Dulu lepas merdeka berapa kerat org Melayu ada degree Master Phd..Dulu British bagi biasiswa majoriti pada non malay.
    Nak cakap kita ketinggalan dan sebagainya tu tak pa lah at least bangsa kita dah mula bergerak.
    tapi nak ubah sikap Melayu tu sendiri yang paling susah. Bila sikap bangsa tu boleh berubah barulah boleh maju.

    Memetik kata Sarjan Hassan .." aku tahu bangsa kita masih muda dan lemah..tapi yang penting kita sesama bangsa bersatu padulah"....

    ReplyDelete
  11. Mana-mana negara pun ader orang dapat degree Master Phd..ape nak heran sangat..

    ReplyDelete
  12. ni satu kerja gila....maulidur rasul pun bawa bendela kah,,adui mahu hidup pun susah mau mati pun kene pegang bendela...
    http://1.bp.blogspot.com/_AnovcU-a9ZY/S4jkRU_t0-I/AAAAAAAAGGc/74KDulyhVZQ/s400/umno.jpg
    dah buang tebiat gamak nyer..

    ReplyDelete
  13. aku cakap banding dulu dgn skrg..kalau UMNO teruskan cara british dan tak nak tolong org melayu dlm pemerintahan entah apa nasib pendidikan bangsa Melayu...apalah sengal betul..itupun tak paham.....

    ReplyDelete
  14. DOL..hujah kau lagi dangkal rasa aku..kau sekolah takat mana??

    ReplyDelete
  15. Kalu dah MERDEKA nak dapat PHD pun susah...memang la sengal ngok..cuba ko buka mato ko besar2 skit MASAALAAH dan SKOP yang lebih luas..ko pun satu sengal..:)

    ReplyDelete
  16. aku citer banding dulu dan skrg...jgn la ckp UMNO langsung tak tolong Melayu itu jer.bab rasuah ke ape ke ..tu memang lah ader..aku pun tak suka..but cara korang cakap sepanjang 50 thn tak de satu pun UMNO buat betul...aku rasa tu pendapat tak betul..SENGALLL...

    ReplyDelete
  17. Jgn mare beb.....Kita harus pandang KINI; AKAN DATANG dan SELAMA nyer dalam kontek yang lebih luas..Bukan nyer DULU KINI dan selama nyer je.. :)

    ReplyDelete
  18. KOTA KINABALU: MCA akan meneruskan usaha untuk membolehkan pelajar dari sekolah persendirian Cina yang berkelulusan Sijil Peperiksaan Bersepadu (UEC) menyambung pengajian mereka di universiti awam....
    Aku repek MCA, mereka berjuang bagi hak mereka bukan semata hak DAP, GEREAKAN atau MCA..Sudah tiba mas nyer UMNO juga menuntut supaya Klomerat cina yang kaya di BUMI yang tercinta ini plak membuka runag kerja buat PHD melayu yang bersepah di pasaran...Jika UMNO bleh bagi sebahagian hak PENDIDIKAN, Pekerjaan dalam JABATAN kerajaan...kenapa plak tidak yg ini JANGAN sampai bila PKR plak memerintah baru nak cakap PHD melayu bersepah2 dipasaran tanpa kerja sejak PKR memerintah...entah lah.....

    ReplyDelete
  19. marah gak la dgn org lebih2..tapi DULU kena tengok.. sejarah sgt penting..bila tak paham sejarah tu yang jadi susah dan tak paham..

    UMNO tak salah, bangsat dlm UMNO tu jer kene betulkan...

    UMNO buat kerangka pengurusan islam..adakan sekolah agama..masjid ..jabatan agama..zakat...dan sebagainya.Jgnlah nak nafi. Bab rakyat rosak moral dan sebagainya tu masalah pengisian, kena sama2 lah betulkan.

    Memang lah UMNO tak cakap dia nak negara islam tapi dia mendukung islam..

    PAS pun sama lah tak de pun cakap dlm perlembagaan dia nak negara islam..(itu yang aku musykil)..tapi kata memperjuangkan islam lebih dari UMNO.letak je lah dlm perlembagaan ..apa yang takut sgt?

    erkk..sori merapu panjang plak pak cik..warghkakakakaka

    ReplyDelete
  20. Aku setuju dgn ko..Jom kita SELAMATkan UMNO (UMNO tak salah, bangsat dlm UMNO tu jer kene betulkan...) TAPI macam maner nyer...:)

    ReplyDelete
  21. "PAS pun sama lah tak de pun cakap dlm perlembagaan dia nak negara islam.."

    ???betul ke? masyallah. apa pasal ek? takut DAP ke? atau kepentingan politik?

    Apa ni PAS??

    --mintak penjelasan (stail mcm dlm dewan rakyat)

    ReplyDelete
  22. Aku setuju dgn ko..Jom kita SELAMATkan UMNO (UMNO tak salah, bangsat dlm UMNO tu jer kene betulkan...) TAPI macam maner nyer...:)....
    Tentang perlembagaan PAS atau UMNO aku tak tau sbb aku tak berparti jadi aku tiada kepentingan terhadap dua2 PARTI tersebut yang aku cari kebenaran supaya aku bolih undi siapa pemimpin aku masa akan datang...salahkah?????

    ReplyDelete
  23. Hai tak payah belit2 lah kawan dasar PAS ialah
    Al-Quran dan Hadis... Negara Islam tu bukan ada
    dalam Al-Quran ke?

    Waman lam yahkum bima anzalallahi faula ika humul kafirun
    "sesungguhnya kafirlah pemimpin Islam yang tidak menjalankan hukum Islam di negaranya"

    ReplyDelete
  24. Ini masaalah org UMNO suka buruk sangka bila kita tanya bagaimana hendak menyelamatkan UMNO dia tak mau bagi fifkiran bernas dok nak salahkan orang lain....hai entah ler...

    ReplyDelete
  25. Nampak nyer aku terpaksa tentukan sendiri di PETI UNDI..terima kaseh

    ReplyDelete
  26. alahh..susah sgt ke nak cakap PAS nak buat negara islam bila
    memerintah?? nak takut apa?
    atau strategi nak belit non muslim ke?ini semua political mileage jer..(bohong sunat kot)

    takkan lepas Pakatan Rakyat menang baru nak cakap pasal negara islam..pas tu gaduh lak sama sendiri dlm pakatan..mamposs..

    Tgk apa Lim Kit siang komen pasal wanita kena sebat tu..haaa tu baru sikit contoh...

    ptuiiii...


    atau takut Karpal singh marah???

    ReplyDelete
  27. Mungkin benar kata2 saudaar...Yg memerintah sekarang adalah UMNO..UMNO yang bermasaalah sekarang apo kita nak heran dengan PAS...biarlah depa dgn 10000000 slogan sekali pun yang nak gabra buat apo...Bukankah kita ni negara DEMOKRASI...Persoalan nyer sekarang jika kita benar sayang dan cintakan UMNO...Macam maner kita nak selamatkan nyer dari PEMIMPIN yang rakus dan mempergunakan MELAYU untuk kepentingan diri mereka.......
    Waman lam yahkum bima anzalallahi faula ika humul kafirun
    "sesungguhnya kafirlah pemimpin Islam yang tidak menjalankan hukum Islam di negaranya"
    Harap2 Pemimpin UMNO tak begini begitu hendak nyer...amin

    ReplyDelete
  28. UMNO ada masa lagi 2 thn nak berubah..kalau celaka dan perosak dlm UMNO still ada ..UMNO akan lingkup next PRU..aku pun takkan undi diorang kalau tak berubah..aku benci rasuah..

    then..aku nak undi sapa? next choice PAS la..ISLAM..tapi dgn syarat PAS alone..no DAP n PKR coalition..

    Kalau PAS mcm tu jugak...buat undi rosak la..erkk..baik tak payah buang masa....dok rumah je la...kohkohkoh..

    ReplyDelete
  29. Ape susah sangat..ko undi jer siapa yang ko fikirkan layak (Pemimpin yng konsisten pendirian politik nya)..Yng PASTI 2 TAHUN..pastikan bermula dari sekarang..Jika tidak ahli2 UMNO yang bertanggungjawab kerana masih menyimpan mereka yg dah berpenyakit ni...Pulangkan semula UMNO kepada orang MELAYU..biar mereka sendiri yang memilih pemimpin mereka dari peringkat cawangan. bahagian dan seterus nya peringkat tertingi..usah biarkan tangan ghaib dari atas menentukan siapa yang harus dipilih TAPI boleh ker...
    Kalo bleh baguz ler..jgn salah kan org lain plak nanti...

    ReplyDelete
  30. itu je bley jwb?..
    dangkal?
    adoi~
    meh sni zeo_inc@hotmail.com

    ksi ape yg hang bley ckp~
    dengan bukti~

    ReplyDelete
  31. kepada Anonymous | February 27, 2010 3:56 AM....
    sebelum tulis 2....pkir btoi2...
    umno xde wat perubahan pa pown....
    hnaya kenyangkan famili sendiri je.......
    klu kaw kata da perubahan.... setakat pendidikan je wat pe....
    yg lain xubah... umno memerintah kedah dekat 5o tahun...
    tp apa yang di ubah oleh umno??
    xde pa pown... hg g tngk la daerah padang terap, baling dan sik...
    no kawan termisikin d kedah.....
    jgn cakap sj la UMNO wat perbuhan... kaji dlu...
    btoi ka UMNO wat perbuhan.....
    daerah padang terap 2....bekas MB mahathir khalid nya kawasan...
    tngk la da maju ka???
    rakyat kebuluran bnyk lagi dala.
    dlu da kilang gula kat c2, yg hampir 4000 pekerja dr padang terap boleh bekerja... tp tngk sekarnag. sebelum UMNO jatuh dlu, depa jual tanah kilang 2 kat buqhori, slah sorg terkaya d malaysia... pas 2 dia buang semua org pekerja ambik org asing...
    mana UMNO yang memprjuangkan Melayu.....??
    sngal punya org, cakap xpikir dlu...
    g wat kajian dlu......

    ReplyDelete
  32. kajian juboq hang..kalau mata dah tertutup dan hati penuh kebencian org buat jasa apa pun tak nampak..hang nak cari negara yang 100% perfect susah la..hang sendiri pun tak perfect..

    hati kena cuci dulu baru tak pikiaq guna juboq..pikiaq pakai kepala no..

    ReplyDelete
  33. Penyokong2 UMNGOK mmg bongok...Parti Untuk Manusia No Otak itulah dia UMNO...Name pun dh terang2 Parti Untuk Manusia No Otak...Ckp pun xde otak la

    ReplyDelete
  34. morning bos ku ayuk di coba bergabung di agen kami yang proses deposit dan withdraw nya sangat cepat hanya butuh 2 menit saja
    www s128agen org / www s128agen com,
    - sabung ayam ( hot game )
    - sportsbook
    - tangkasnet ( hot game )
    - tembak ikan
    - ANA poker ( New Games )
    ayo join segera dan daftar kan akun kalian bersama kami , karena kami masih punya banyak games menarik untuk kalian semua
    mainkan :*
    Contact Kami :
    BBM : D8B84EE1
    Line id : agens1288
    WhatsApp : 0878-6720-2559

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan