Saturday

Utusan nak cover UMNO tapi kantoi


Korang rasa ape kene mengene bendera UMNO dengan sambutan Maulidur Rasul? Yang diorang ni dok julang bendera UMNGOK ni apa hal? UMNO perjuangkan kalimah "Hidup Melayu!". Memperjuangkan melayu, dan memperlekehkan perjuangan Islam oleh PAS, dan tidak mahu menukar dasar perjuangan kepada "perjuangan Islam", jadi apa yang diorang nak tunjuk dengan mengusung ke hulu ke hilir bendera UMNGOK nih sewaktu perarakan Maulidur Rasul?

Diorang nak tunjuk dioranglah "hero" Islam kerana berarak sempena Maulidur Rasul. Isu maulidur rasul pun dipolitikkan, masa sambutan Maulidur Rasul nak ajak orang berpolitik. Nak tunjuk ikon UMNGOK semasa perarakkan sungguh menjijikkan!

Kalu UMNGOK betul-betul nak perjuangkan Islam sila ubah dasar perjuangan parti kamu, tukar dasar kepada "Perjuangan Islam" bukan "Perjuangan Melayu". Jangan dok melalak dan meyalak nak perjuangkan Islam! Jangan dok merepek Perjuangan Melayu = Perjuangan Islam kerana Melayu sinonim dengan Islam. Al-Quran tak ajar memperjuangkan bangsa, dan jelas sekali Al-Quran tak ajar putar belit bangsa = Islam.

Utusan pun dah pening kepala nak cover gambar menjijikkan UMNGOK mengibarkan bendera UMNGOK semasa perarakkan maulidur rasul. Terpaksalah letak gambar kecik-kecik supaya orang tak perasan sangat. Kah kah kah bendera ape lagi yang warne merah putih dan ada kuning taik sket kat tengah tu kalau bukan bendera UMNGOK?! Yang ala-ala bendera Indon tu ha!!! kah kah kah... kantoi!!
(sila klik untuk membesarkan imej)



Benilah cara perjuangan Islam ala UMNGOK, inilah baru Islamic dengan mecarut di dalam perjuangan Islam. klik untuk membesarkan gambar.



Orang yang tak berjiwa Islam tapi cuba nak perjuangkan Islam, beginilah jadinya. huru hara jahanam!

CiLiK©: Macam-macamlah cara nak publisiti murahan si UMNGOK nih. Masa Maulidur Rasul pun nak tunjuk dia orang UMNO, nak berpolitik gak, nanti mati bawaklah sekali bendera UMNGOK ko tu ye kah kah kah.

26 comments

Mati kapan dgn bendera umngok @ sepanduk tu je.. Buduh betul!

Berarak sambut Maulud Nabi nak....ape yg Nabi Muhammad s.a.w. ajar diorg tak mao ikut....

Alah ini semua politik sempit UMNGOK!!!
Biarlah dia, tak lama lagi jahanamlah parti rasist nih!!

Bunga mekar bagi kat kera memang
jahanamlah jadi makanan...
Bagai kera dapat cincin
baru dapat cincin dah perasan
semua org lain buruk, tak sedar
muka sendiri tu kera kah kah kah
sebab tu mencarut pun steady je
untuk perjuangkan Islam....
Dia ingat dialah yang paling Islam
tapi hakikat macam kera dapat cincin....

Bukan kah ayat P***MAK tu satu ayat provokasi yang boleh mengeruhkan hubungan kaum di MALAYSIA...Macam mana bleh terlepas..Apakah pihak POLIS tak ambil tidakan terhadap DEMO haram ni..ade permit ker?????

eleh pembangkang pon mencarut xnak highlight. same je korang semua smpah. tau bercakap bercakap, habuk tarak. rakyat jugak nganga. yang bodoh macm penulis ni, menyokong la mmbabi buta. beruk di seberang laut nmpak, taik sendiri depan mata buat bodoh.

Dah blog ni BIAS. Ko nak apa lagi??

Kalau nak tgk pembangkang mencarut, baca utusan ke metro ke, banyak media2 kerajaan pegang. Isk2.

He...he..kita minum milosuam dulu...:)

nk kutuk pon agak2 la...
nk campur aduk time sambutan maulidur rasul pehal...
nmpk sgt x blaja agame...trus trang aku ckp bodoh drg ni...

AKU PUN SAMA....NAK SAMBUT ...ALHAMDULLILLAH......BAGUS....NAK MENYEBOK DENGAN BENDERA DIAORANG.....BOLEH BERAMBUSSSSS.....

kepada penyokong BN,jangan lah emosi sangat,ISLAM xajar umatnya bergaduh,klu xpuas hati,luahkan dengan cara yg baik....... baik BN ker,PAS ker,PKR ker,sama2 tegur menegur ah apa yg salah apa yg xkena,pastu yg kena tegur 2 jangan cepat melenting lak,sabar......

AKu tak kisah sangat UMNGOK ker...PAS ker...PKR ker...yang penting bior cakap serupa bikin masa memerintah...Jgn bila dah terasa geli2 nak kalah baru macam DOG menyalak bukit.....
Rakyat bukan bodoh macam dulu..Dulu MAK BAPAK aku dan DATUK NENEK aku yang salah sbb terima bulat2 pada UTUSAN MELOYA...Hari ini aku rakyat MERDEKA..Negara aku pendokong DEMOKRASI...AKu tak heran berapa banyak PARTI yg akan timbul..TAPI bior ckp serupa bikin...AKu salah ker...AKu ni PENDERHAKA MELOYA ker...AKU ni PENGKHIANAT MELOYA ker????....
Hidup mati aku MESTI menyokong UMNGOK ker walaupun terdapat banyak PEMIMPIN MELOYA dlm tu.....hai nasib2....:)

melayu dulu,kini.dan slamanya. delete 1 March 2010 at 02:01

parti mane pn same jer......mase tanding..mcm2 janji..lepas menang...habuk pn tadak........yg satu lagi masalah..duk degki sama melayu...mb dengkin kat anak buah/ahli dun......ape kejadahnya.....bodoh..org mlayu jgk yg rugi..sume pmbangunan trgendala sbb diorang xsebulu...bangkai btol la.....

wei jgn ambil kesempatan disbbkn maulidur rasul...nk paparkn pekerjaan parti huhuhu...

perarakan maulidur rasul ni xwajib pn...

perlu dan wajib ke perarakan maulidur rasul bawa bendera parti...?

ko tny org yg bawa tu pe tujuan dia bawa bendera UMNO tuuu?

xpelh sok mati jawablh ngn Allah s.w.t...

bende yg xwajib jd wajib huhuhu ni ker UMNO huhuhu...

Belum tentu suma PARTi sama beb..Sbb belum terbukti kata2 ko tu..UMNGOK yang memerintah MALAYA selama ni..aku blum lihat macam mana PR so tak bleh buat andaian lagi bro..so apa kata kita tukar kerajaan plak pd PRU akan dtg..ade berani??????......
MALAYA ini kita semua yang punya BUKAN depa sorg yang pun..

patut lah depa marah xdapat julang bendera dPenang.sayang bendera lebih dari nabi Muhammad SAW.DPenang banyak majlis ilmu sempena Maulidurrasul.Lebih bermanafaat dari julang bendera. Bawalah sepanduk yang memuji Nabi Muhammad.tentu mailaikat catat pahala.Yang buat sepanduk mencarut tu mengaibkan ibu ibu mereka saja.

mcm nilah, org tak brapa nk islam tp nk berlagak alim....nah kuar banner bongok tu....umno la katakan, takde harapan dah

Penyokong Kelantan dan Selangor bawak bendera PAS dan PKR masa Final Bola Tempohari macam-mana pulak?????

Itu dalam bola sepak...ini dalam maulidur rasul. fikirlah...sama ke bola sepak dengan maulidur rasul???????

buta islam tp nk sokong islam?? konon alim sgt la tu..same la mcm kes kalimah allah dulu tu..sbb tu smpai nk bakar2 tu. heh. bodoh je.

ini lah yg d'pnggil balik taik ke udara..last2 skali jatuh ats muke..hahaha malu gile..(umpama marah anjing pengotor smbil b'bogel)

Apa masalah nya..bawa jelah bendera PKR ke PAS ke..sapa larang?..

heheh...rasa nak tergelak tgk komen korang semua..tak mencerminkan sifat keislaman punn...hehehehe..

jgn politik je nak islam tau! peribadi dan sifat2 serta perlakuan, akhlak kena islam dulu....cau cin cau...

Bersahabat dengan yahudi bukan menghina Islam ke? Seleweng, tipu, fitnah, rasuah, salah guna kuasa, bunuh orang monggol, rogol anak melayu, raba bontot orang, tergadai Singapura dan Batu Putih(mata) dan banyak sangatlah lagi, ini semua bukan menghina ajaran Islam ke?

Kalau DAP 'terhina' Islam(secara tidak sengaja) itu mungkin kerana mereka tidak faham Islam, maklumlah tidak bersunat. Tapi umngok telah bersunat semenjak kecil tidak sedar penghinaan Islam yang mereka buat.

Nak kena sunat lagi sekali kot umngok ni?

Betul tak?

at least bukan perasuah dn penyokong buta tuli umngok tu...

ya2..sokong jaka...

lgpun Rasulullah x suh pn kita berarak...dia suh kita slalu brselawat...n yg pnting phm n ikut sunnah dia. x pyh tnggu time maulidur rasul ja buat dhsyat gempak.

cuma time maulidur rasul tu kita 'celebrate' seolah-olah ms ramadhan...lebihkn amal ibadat trutama di mlm hari. ini takat berarak lpstu mkn, then blk tido sbb letih brjalan jauh...watpa...klu dlm ms sama kita wat kmungkaran yg lain2 terutama mmbuat zalim kat brjuta rkyat.

bkn nk kata berarak tu x bgus...cuma ada kaedah/tnggungjwb yg lbih pnting pd hari maulidur rasul klu benar kita ni turut Allah dan Rasul. contohnya ceramah agama, ngaji quran, brzikir, solat sunat, n yg paling pnting bykkan selawat.

teladan umat islam dulu kdg2 tu smpai boleh mmbuatkn kafir trharu n kagum smpai msuk islam...tp skang rmai umat islam tnjuk contoh smpai kafir nyumpah seranah kita lg...antara contoh yg kerap kena sumpah caci maki ialah mat rempit, peliwat/pmbunuh/pnculik kanak2, pmimpin yg kejam, n byk lg...hehehe...

namanya je perarakan maulidur rasul, tapi laki pompuan bercampur campur, ish ish ish.. takde batas langsung. perarakan macam ni dah lebih kurang sama ngn demonstrasi secara aman penyokong parti.. patut ISA simbah je air pancut kasi semua balik dok umah jaga anak, ajar anak mengaji, berselawat ke ape ke yg patut. takde faedah langsung buat perarakan ni. buang masa buang duit...


EmoticonEmoticon