Anak dewa UMNO pengarah Syarikat Arak



Anda lihat sendiri gambar di atas,bukan fakta rekaan, bukan fitnah buatan tetapi kenyataan yang pastinya akan dinafikan oleh zombie-zombie UMNGOK. Macam biasalah apapun perbuatan yang terang-terang haram dilakukan oleh pemimpin UMNGOK atau keluarga mereka boleh tutup sebelah mata. Zombie-zombie UMNGOK tetap melaungkan perjuangan Islam oleh UMNGOK adalah perjuangan Islam yang sebenar. Bak kata "Papagomo UMNO itu Islam dan PAS itu Melayu".

Mereka akan terus membuat spekulasi-spekulasi liar untuk mengaitkan pemimpin Pakatan Rakyat sebagai agen yahudi, anti-Islam dan sebagainya. Fakta-fakta yang CiLiK© bentangkan mereka kata fitnah, sengaja diada-adakan. Lantak kolah "mayat hidup" zombie-zombie UMNGOK!

Ayat 90 surah al Maidah:

Maksudnya:

“Wahai orang-orang yang beriman, sesungguhnya arak, judi, pemujaan berhala, tenung nasib adalah perkara kotor daripada perbuatan syaitan dan hendaklah kamu menjauhinya supaya kamu berjaya”.

Setelah turunnya ayat ini, Rasulullah saw bersabda:

“ “

Maksudnya:

“Sesungguhnya Allah mengharamkan arak, barangsiapa yang sampai kepadanya ayat ini, dan padanya masih terdapat arak, janganlah dia meminumnya, dan jangan menjualnya, berkata parawai hadis ini (Abu Said) maka orang ramai pun mengeluarkan mana-mana arak yang ada pada mereka lalu menuangkannya di jalan-jalan Madinah”.

2.Hadis riwayat Iman Ahmad daripada Abi Umar, Sabda Rasulullah saw “ “

Maksudnya:

“Telah dilaknat arak, peminumnya, pemberi minumannya, penjualnya, pembelinya, pemerahnya, orang yang memprosesnya dan pemakan harganya (wang hasil penjualan arak). Hadis ini jelas menyatakan bahawa semua jenis perkhidmatan dan penggunaan berkaitan dengan arak adalah haram”.

3.Hadis riwayat al Hamdi mengenai hukum haram menghadiahkan arak kepada orang kafir. “ “ Riwayat Kho’mar:

Maksudnya:

“Daripada Abu Huhairah ra, bahawa seorang lelaki pernah menghadiahkan sebekas arak kepada nabi saw kemudian ia menghadiahkan kepada beliau selama setahun, pada hal arak sudah diharamkan. Maka nabi saw bersabda “ Sesungguhnya arak telah diahramkan” Lelaki itu berkata “Bagaimana kalau saya jual?” baginda bersabda “Sesungguhnya minuman yang diharamkan minumnya haram menjualnya. Orang itu berkata lagi “Bagaimana kalau aku berikan sebagai hadiah kepada orang Yahudi?” Nabi SAW bersabda “Sesungguhnya yang mengharamkan (Allah) mengharamkan juga pemberian kepada orang-orang Yahudi, lelaki itu bertanya lagi “Apa yang harus saya lakukan? “Sabda Rasulullah saw “Tuangkanlah (buang)’

Hadis ini menunjukkan bahawa memberi hadiah arak kepada orang kafir adalah haram, oleh itu menjual arak kepada orang kafir tentulah lebih awal haram, kerana sekiranya memberi percuma adalah haram, tentulah menjual dengan bayaran harganya adalah lebih awal haramnya.

Mesyuarat juga merujuk kepada enakmen jenayah dalam sarak negeri Perlis 1991 dalam fasal 24ceraian (2) yang menegaskan bahawa:

“Mana-mana orang yang membuat, menjual, menghadiah, mempamirkan untuk jualan, menyimpan, membawa atau membeli apa-apa arak, atau minuman yang memabukkan adalah bersalah atas suatu kesalahan dan boleh apabila disabitkan dikenakan huhuman denda tidak melebihi tiga ribu ringggit atau penjara selama tempoh tidak melebihi dua tahun atau kedua-duanya sekali”.

Berdasarkan kepada dalil-dalil di atas mesyuarat membuat keputusan seperti berikut:

1.Islam mengharamkan umatnya mengambil sebarang manfaat daripada arak seperti minum, memberi minum, menjual, membeli, membawa, memproses, meluluskan lessen penjualan arak kepada Islam dan lain-lain yang berkaitan dengannya.

2.Orang Islam haram memberi sebarang perkhidmatan arak kepada orang Islam atau kepada orang bukan Islam samada berbayar atau tidak berbayar.

3.Orang-orang Islam dilarang menjual dan meminum arak berdasarkan enakmen jenayah syarak negeri Perlis fasal 24 ceraian (2)

Bagi yang tak tahu syarikat apakah San Miguel Corp ni, ia adalah antara sebuah Syarikat Arak yang terbesar di Philipina. Anak dewa UMNGOK adalah salah seorang pengarah syarikat. Tak percaya? klik gambar di bawah tengok sendiri, kalau tak percaya juga nak pilih jadi si bangang yang suka menafikan lantak kolah labu....



CiLiK©: Bagi UMNGOK hal ini hal kecik je boleh tutup mata buat-buat tak nampak.

22 Comments

  1. alah biasalah, UMNGOK mana kira
    halal haram, bedal je janji perut kenyang...

    ReplyDelete
  2. ha..da perintah selangor tu..apa lagi.kasi buang la kilang arak besar kat shah alam tu.

    kata umno ni teruk.Aku cabar la geng PKR ni tutup kilang arak tu.Kalau BN x leh buat,PKR mesti buleh buat punya!

    Cepat tutup! Naik semak kilang tu aku tgk.

    ReplyDelete
  3. Mane anjing2 UMNGOK? aku nk tgk mcm mane korg nk backing Tuan korang nih??

    woof2...

    ReplyDelete
  4. nak tutp boleh ...

    tapi kena tutup BN dulu...

    sbb BN tulang blakang benda haram neh...

    kita minum dulooo...(teh tarik)

    ReplyDelete
  5. Arak itu haram tapi kalau ada lesen takpe.

    Tengok berapa banyak kedai arak kena tutup atau arak dirampas. Semua sebab tak ada lesen menjual atau tak bayar cukai.

    ReplyDelete
  6. apa da anon 1:06..ingt senang ke nak suruh tutup kilang arak kt shah alam tu..cuba ko check skit board of directors tu org2 sapa..org2 yg dibela oleh UMNGOK..lain kali wat research dulu sebelum senang2 nak suruh org g tutup..susah sgt ko pegi la demo kat depan kilang tu suruh tutup..UMNGOK betul

    ReplyDelete
  7. Macam tak tahu je dgn mahathir
    anak beranak ni... bapak hina Islam, hina
    sunnah... anak jadi mcm ni tak heranlah...
    Bapak borek anak rintik...

    ke mana tumpahnya kuah
    kalau tak ke nasi?

    UMNGOK memang bongok...

    ReplyDelete
  8. nik aziz pengecut..cuba cabar khalid tu tutup kilang air kencing syaitan kat shah alam tu..tau pun takut..dengan cina takut. apa dap cakap semua betul. zakat pun sampai kena bagi kat cina. nila orang melayu pkr dan pas, jadi anjing dap selama-lamanya. pkr ngna pas la bongok..sapa lagi sesuai jadi ketua pakatan? hadi awang? anwar dah nak masuk jel dah..so sapa? takde sapa kat pakatan rakyat. semua bongok - bongok belaka...jadi anjing tauke arak la pas/pkr semua...hahaha...

    ReplyDelete
  9. anon 6:26, baca la dulu komen2 kat atas atau buat research dulu apasal tak leh tutup kilang arak tu. lagi satu, cuba tanya sape yg bg approval buka kilang tu?

    ReplyDelete
  10. betol2...dewa2 besa kt kilang arak 2 sume org2 umggok...ape cite,atoyai nak ckp wat research lue la....wakaka

    ReplyDelete
  11. nilah kesannnya bila agama dan dunia dipisahkan...

    ReplyDelete
  12. takleh nak salahkan mahathir ataupun mirzan.. memang diorang dididik cara sekular... akhirat dah tak penting lagi.. kita pun lebih kurang aja sebenarnya.. pentingkan dunia ... kalau berani jom kita pi jihad di palestine... kalau tak berani ... sama la kita macam diorang

    ReplyDelete
  13. anon: 4:40,

    surah 66;ayat6 "Hai orang-orang yang beriman, peliharalah dirimu dan keluargamu dari api neraka yang bahan bakarnya adalah manusia dan batu; penjaganya malaikat-malaikat yang kasar, yang keras, yang tidak mendurhakai Allah terhadap apa yang diperintahkan-Nya kepada mereka, dan selalu mengerjakan apa yang diperintahakn"

    selamatkan diri dahulu......kemudian barulah keluargamu...

    ReplyDelete
  14. aparah Mirzan nih...hishhh,,,,,teruk betullah..kalau nak ambik part bussiness san miguel pun tgk la dulu root company tu ape..ape lahhh..

    Kdg2 aku terpikir jugak budak2 melayu yg kerja kat theme park genting, genting plantation tu apa lak hukum nya yek...diorang tak pun terlibat judi tapi root bussiness parent company dah judi..

    Lagi satu pasal kilang arak kat shah alam ada ke suara2 dari PAS nak tutp kilang tu? ada ke usaha2 dah dilakukan..jgn janji pilihanraya je.

    ReplyDelete
  15. 1. nak tutup kilang arak boleh tapi bukan senang. bukan pkr x ambil tindakan apa2 pun nak tutup kilang tu tapi biasala, byk prosedur. pkr x bdiam, skrang usaha masih diteruskan. lebih2 lg kilang tu ada kepentingan pada puak2 atasan. so is not easy macam cakap jer.

    2. isu jual arak. kalau korg belaja law, transaction in islam. org islam boleh jual arak tapi HANYA PADA ORG KAPIR SAHAJA. terdapat byk khilaf ulama ttg pkara ini. tp tentulah jalan yg terbaik tinggalkanlah apa yg haram. contohnya, klu korg keje kt seven 11, ada org islam nk beli arak korang haram jual kt dia. klu korg jual gak ngn korg2 skali dapat dosa. tp kalu topek cina ke tamil keling yg kapir nk beli, harus jual. sbabnya, 7-11 tu bukan bapak korg yg punya, so sbg pekerja, bekerjalah sbg pekerja. sbab ke 2, kalu x jual takot tjejas keamanan dan isu kselamatan, x pasal si puak kapir ni merompak ke mnyamun ke buat dajal ke kt korg kn.

    3. isu anak mahathir ada kepntingan dlm syrkat buat arak. kalau korg kaji balik, xyah g jauh2, kt malaysia ni pun syrkt arak dipegang oleh melayu islam, contonhya anak sultan perlis kalau x silap. bbalik pada isu ni, yg tbaik adalah tinggalkan yg haram. mungkin mereka2 yg ada kpentingn dlm syrkt arak ni x tau apa hukumnya, dan ada juga yg tahu tp bpegang pd khilaf ulama itu td. jd, isu ni perlu jd pngajaran pd umum. kalau nk mgaibkn org itu bukanlah yg tbaik. yg mana baik dan buruk tserahlah. waallahualam.

    ReplyDelete
  16. huhu diorang sndiri minum arak, judi.. pastu mkn duit dri sumber arak, judi.. bg mkn anak bini n kroni2 diorg.. sbb tu sume NGOK.. hati dah gelap, bnde yg terang2 dlm al-quran pon xbole nmpak..

    ReplyDelete
  17. bodoh la org2 umngok ni...y kt shah alam 2 sape y bg lesen arak?nape la ko nk mrh kt PKR lak.bkn PKR y bg lesen wat kilang 2.pikir la bodoh.kn kerajaan BN babi y bg..PKR hanya blh bg cadangan nk tutup kilang 2 je..y berkuasa BN wei..y ko nk mrh kt PKR 2 pe sal?gi la menyalak kt BN ko 2...bodoh nk mampus..cm haram..

    ReplyDelete
  18. penyokong BN dan pemimpinnya mmg pemikiran sekular ....aka...islam hadhari......sebab tu la halal dan haram tu diorang tak kisah sgt....rakyat yg bangang sebab pilih diorang, sape suruh pilih?......lepas tu marah- marah pulak....nanti PRU akan dtg pilh betul betul ye....jgn nak menyalak sana-sini sebab salah pilih.jgn melenting kalo minyak naik ,gula naik,cukai kereta naik,,saman naik....padan muka

    ReplyDelete
  19. tapi secara jujurnya lah,...tgk kat laman web tu xda pon nama anak mahathir tuh..? dah delete kot,....atau ni hanya fitnah semata2? saya x berpihak kepada sesiapa,..cuma hendak tahu akan kebenaran

    ReplyDelete
  20. saya dah cek; sanmiguel.com.ph/content.aspx?MID=0&coid=1&navID=7
    tapi dah tak ada lah nama tu....
    kepada semua siasat dulu benda tu betul atau tidak...
    elak kan diri dan keluarga kita dari dosa...

    ReplyDelete
  21. aku pun manusia21 March 2011 at 17:51

    kepada semua, termasuk saya...
    mengapa kita tidak berdakwah dengan menggunakan kemuliaan akal jika kita tahu perkara yang dilakukan oleh manusia tersebut salah dari segi syariah?
    adakah Islam yg kita anuti mengajar kita memutuskan silaturrahim?
    bukan kah perpaduan lebih utama?
    apa sumbangan kita terhadap islam?
    AKHIR ZAMAN.....FITNAH DAJJAL, KELALAIAN TERHADAP HUKUM ALLAH BERLELUASA....

    ReplyDelete
  22. nak tanya ckit..tuan punya blog ni org parti bn ke pas?

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan