Bukti Najib bersekongkol dengan Yahudi

Sebelum ini ada desas desus yang mengatakan Najib Razak menggunakan perkhidmatan perunding imej Yahudi untuk menaikkan imej beliau di mata rakyat. Kalau sebelum ini kita lihat pendedahan anak dewa UMNO si Tun Mahathir menjadi Pengarah Syarikat Arak philipina, rujuk sini Anak dewa UMNO pengarah syarikat arak kini kita lihat pula Najib bersekongkol dengan yahudi untuk menaikkan imejnya.

Memetik The Times Of India (TTI), Free Malaysia Today melaporkan bahawa APCO Worldwide juga memberikan perkhidmatan kepada diktator Nigeria, Sani Abacha dan presiden seumur hidup Kazakhstan, Nursultan Abishuly Nazarbayev.

Pelanggan-pelanggan lain APCO termasuk jutawan Mikhail Khodorkovsky, yang juga salah seorang pemimpin muda Parti Komunis Rusia yang dikaitkan dengan kegiatan mafia.

Akhbar The Edge dan laman berita Malaysian Insider tahun lalu melaporkan kerajaan Malaysia memilih APCO dengan kontrak bernilai RM20 juta sebaik saja Najib menjadi Perdana Menteri untuk memulihkan imejnya yang sering dikaitkan oleh media-media seluruh dunia dengan pembunuhan Altantuya serta misteri di sebalik pembelian kapal selam Scorpene dan jet Sukhoi yang diselubungi misteri.

Pada 1 September lalu, APCO Worldwide membuka cawangannya di sini selepas perjanjian yang ditandatangani dengan kerajaan Najib.

Em malaslah nak cerita panjang-panjang korang tengok sendirilah klik gambar berikut untuk membesarkan image kalau tak puas hati boleh pegi terus ke alamat yang tertera.

Siapa APCO? klik image untuk membesarkan gambar



APCO bersekongkol dengan Najib, klik image untuk membesarkan gambar





One of the first clients of APCO’s new office will be the Malaysian government, which is retaining APCO to assist in evaluating its capabilities to communicate through new media. APCO will also assist the Malaysian government’s new leadership by sharing recent developments in strategic communication undertaken by governments in Europe, North America and Africa. Separately, APCO will be providing support in Washington, D.C., to Malaysia’s ambassador to the United States.

“As Malaysia moves forward, the government wants to ensure that it is able to provide information to the public quickly and transparently, making use of all relevant new technologies,” said Kraus. “Our team in Kuala Lumpur will include seasoned professionals from many countries, including Malaysia, who are on the cutting edge of new media. They will work to assist in strengthening the government’s online and other strategic communication capabilities to speed the delivery of accurate information to the media and public.”



CiLiK©: Kalau dahulu Zombie-zombie UMNGOK menuduh Anwar agent yahudi melalui spekulasi-spekulasi liar tanpa bukti kukuh, kali ini kita lihat bukti Najib bersekongkol dengan yahudi bersama buktinya sekali apa zombie-zombie UMNGOK nak jawab?

48 Comments

  1. Baguslah najib, ko memang nak yahudi berkembang biak
    kat negara ni... celaka najib, celakalah kau!!!

    ReplyDelete
  2. berbeza sgt dgn fitnah yg dibawa oleh papagomo menerusi blog dia tu..sumber diragui..kebenaran sah2 x dibuktikan..fitnah melulu semata2 nak mengaibkan..
    crita ini mmg amat sukar utk sesiapa pun nak mereka-reka..jadi mmg tak timbul isu validity sbb bukti da sah2 terang dan nyata..ptutla media baru sekarang semakin menjadi2.sehingga YDA Tuanku Mizan murka..mungkin khidmat nasihat dari APCO menjadi salah satu faktor yang menampakkan secara jelas "perang" media yang dibawa oleh Najib..sehinggakan media organ BN memutarbelitkan fakta dan seolah sengaja mencari cerita nak menjatuhkan pihak pembangkang..

    Isaac Ismael

    ReplyDelete
  3. Kamen Rider Black~15 March 2010 at 20:42

    Juak2 UMNGOK...sila komen... ;)

    ReplyDelete
  4. klau juak2 umngok still lg nk backup biawak pekan nih...aku xtaw la nk ckp ape~

    npak sgt x gheti nk trime hakikat or xgheti bace langsung...

    ReplyDelete
  5. Tujuan company nie yang sebenar bertapak di Malaysia ialah untuk mencari IMAM MAHDI yang dijangka akan muncul di sebelah timur (asia tenggara). Dengan adanya comm yang pantas antara Washington dgn Malaysia, segala maklumat dr sini akan cepat dihantar ke USA dan ISRAEL. Ingat AL-MASIH DAJAL telah ada sekarang, cuma tunggu utk dizahirkan sahaja... lagi pun service dr company nie merangkumi byk perkara, dr yang awam hingga yang sgt sulit.... maknanya USA dan ISRAEL dapat memantau pentadbiran negara kita....

    ReplyDelete
  6. dah lama pemimpin2 tinggi negara dari UBN guna khidmat nasihat yahudi samada utk tujuan politik ,kewangan dan ekonomi.Cuma ramai rakyat tak tahu.
    Didepan umat Islam cakap Islam,kutuk Israel,kutuk yahudi,kutuk Washington tetapi dibelakang buka pintu luas2 utk puak2 harbi ni masuk.

    ReplyDelete
  7. dari zaman Dr.M lg umngok ni guna khidmat zionis!

    sbb tu la jenama org yahudi bleh lepas masuk malaysia.

    Singapore = israel zinois asia

    ReplyDelete
  8. Kalo balaci TUAN MELAYU tak nampak...memang sah MATO buto, otak depa dah rosak abis...Karpet MERAH punya hal satu MALAYA GEGAR..Yg ni memang SAH setiduri dgn YAHUDI..apo plak alasan depa...Memang sah UMNO dah ketandusan Para ILMUAN dan Cerdik Pandai yang tingal hanya YES BOSS, gua ikut lu BOSS..Duit bila bleh dapat BOSS...wakaka...wakaka...

    ReplyDelete
  9. bodoh korang semua ni.lupa diri.bacalah sejarah.

    ReplyDelete
  10. Mana pegi PIS tak nak komen ker atau ko akan bagi komen "hanya Tuhan akan membalasnya"... Sebab itu la aku mmg tak setuju konsep 1 Malaysia yg di bawa oleh Najib nie kerana ia menyerupai konsep 1 Israel yg di bawa oleh Uhud Barak skrg dah jelas siapa agen yahudi sebenarnya tapi mereka-mereka ni (UMNOk/Be eNd) nie dari zaman TDM lagi mereka dah menjadikan yahudi sebagai penasihat mereka...

    ReplyDelete
  11. ntah ler... banyak sangat cerita merapu dari yang betul... nak percaya dan tak nak percaya pun susah... semoga negara MALATsia ni kekal aman makmur serta berada di bawah lindungan ALLAH yang maha esa... sama2 la kita doakan yang mana terbaik untuk diri kita dan keluarga kita serta masyarakat islam sekeliling... AMIN...

    ReplyDelete
  12. aikkk...kali nih aku tak nampak pun komen dari PIS...internet problem kot...hahahahaha..ker tgh nak susun ayat tuh...kekekeke

    ReplyDelete
  13. Kamen Rider Black~16 March 2010 at 20:28

    Byk nye anonymous...susah le nk qoute.... (-_-")

    Ariff.....ade juga juak2 UMNGOK mcm ko kat sini yek...bukak la mate besar2... ;)

    ReplyDelete
  14. sy dah bace pasal company ni...
    dia syarikat swasta yang menawarkan khidmat nasihat com.
    so ape masalahnya? klu syarikat ini menawarkan pekerjaan kepada orng tempatan tuk jd pro.
    company ini x jalankan perniagaan haram, bukan judi, arak, pelacur.

    ReplyDelete
  15. http://www.apcoworldwide.com/content/locations/key_staff.aspx?office=kuala_lumpur

    ReplyDelete
  16. kenapa forum ni berbincang guna emosi eh?
    x pro langsung..moderator kate tiada makian, tp ak tgk semua mcm x reti bace arahan.
    bincang cara baik la, semua ada pendapat masing2, jgn maki2 orng, cermin diri kita.
    bincang adalah untuk jd ke arah baik, bukan gaduh.
    klu asik kutuk pendapat orng lain, ak rase baik x yah open topik tk bincang, just bace je.

    ni pandangan ak la, harap semua dapat bekerjasama, kita duk dalam negara yang sama, susah senang kita rase bersama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju. Lg 1, yg guna nama Anonymous ni konfem2 pengecut kan? Dok maki hamun tak tntu arah. Kalo brani, appear nama la... Kan bagus taip yg molek2 bahasanya... Org Islam takkan mencarut... Nk mngata kat Yahudi dan sebagainya lg, cermin diri tu, dh bagus sgt ke yg dok mncarut2 memaki hamun bagai tu?

      Delete
  17. Dulu P.Ramlee kata UMNO ni SARKAS..
    Sekarang ni dah bertukar jadi Yahudi pulak iiyerrr...!!!

    Kalau P.Ramlee masih hidup dah tentu dia pun geleng kepala sebab dgn kecerdikan dia mentafsir yg UMNO telah bertukar menjadi SARKAS rupa2nyerr UMNO lebih hebat dari tu..

    Dari SARKAS telah bertukar menjadi YAHUDI...

    Apa kmone Pak Ajis dan Pak Sudin...
    Huhuhu...!!!

    Baik Pak Ajis dgn Pak Sudin sambung kembali cite pasal Pendekar Bujang Lapok : " Kalau zaman Si Ramlee dulu dia panggil SARKAS Din.. Zaman sekarang ni SARKAS dan Jadi Yahudi daaaaa....!!! "

    ReplyDelete
  18. Dulu P.Ramlee kata UMNO ni SARKAS..
    Sekarang ni dah bertukar jadi Yahudi pulak iiyerrr...!!!

    Kalau P.Ramlee masih hidup dah tentu dia pun geleng kepala sebab dgn kecerdikan dia mentafsir yg UMNO telah bertukar menjadi SARKAS rupa2nyerr UMNO lebih hebat dari tu..

    Dari SARKAS telah bertukar menjadi YAHUDI...

    Apa komen Pak Ajis dan Pak Sudin...
    Huhuhu...!!!

    Baik Pak Ajis dgn Pak Sudin sambung kembali cite pasal Pendekar Bujang Lapok : " Kalau zaman Si Ramlee dulu dia panggil SARKAS Din.. Zaman sekarang ni SARKAS dan Jadi Yahudi daaaaa....!!! "

    ReplyDelete
  19. cakap mcm org xde otak la mamat atas ni...
    nak cakap kosong sembang kedai kopi la..

    ReplyDelete
  20. Kita sebenarnya telah diberikan peringatan untuk awasi/aware dengan golongan Yahudi ini (Dalam Al-Quran pun sudah sebut). Mereka pandai memanipulasi, menjajah pemikiran setiap orang, and it's no wonder, sebab mereka adalah golongan yang dikatakan bijak walaupun kaumnya sedikit. Taktik bijak iaitu menjajah tanpa dikesan.

    Kita semua tahu bahawa kaum Yahudi telah membunuh ramai rakyat Palestin yang tidak bersalah, dan kita sudah lihat cara kejam mereka dan sepatutnya kita marah dengan tindak tanduk mereka. Menyembelih saudara seislam kita. Mmg TERUK.

    Melihat apa yang Dato' Seri Najib mendapatkan nasihat dari org Israel itu sendiri, buat aku terkilan, tak terkata. DSNajib pernah berkata ia adalah ILHAM dia sendiri. Tapi, sebenarnya dia minta "nasihat" rupanya. 1Israel = 1Malaysia, sangat serupa.

    Persoalan akan timbul seperti;

    1.Kenapa DSNajib tak meminta nasihat dari orang2 disini atau negara lain selain Israel?
    2.Mana keaslian untuk pembangunan negara? kenapa tiru Israel?
    3.Kenapa bersekongkong dengan Israel kalau slalu kutuknya?
    4.Tahu tak agenda sebenar Israel?
    5.Ingat tak Al-Quran berpesan supaya kita berhati-hati dengan kaum Yahudi?

    banyak lagi persoalan sebenarnya. Tapi, ramai kita malas menilai.

    ReplyDelete
  21. Kamen Rider Black~17 March 2010 at 01:19

    hooo..fairus backing najib ya....kalau nk tgk penyokong BN xde otak...boleh tgk di fesbuk...semua pengecut, xbrani ber hujah, emosi.....suke keluar kenyataan bodoh macam ...boleh tgk post2 UMNGOK di group mcm KBSB...kalau nk...saya blh paste kan utk fairus,....nk tgk x, betapa 'sembang kedai kopinya' penyokong umno nie??

    ReplyDelete
  22. Saya nak katakanla, kalau terus mengampu, sampai bila takkan maju. Terus mengampu, tu je kerja2 org dalam facebook DSNajib. Dan slalu complain2, tapi kalau x laksanakan, rugi juga. Kita mengkritik supaya ada balance. And For your information, kritikan boleh membawa perubahan, tapi progress perubahan depend pada siapa yang menerima kritikan.

    ReplyDelete
  23. fairus nie shot loe akal nyer...mmg la syarikat swasta xwat bisnes arak,judi...tp ko tgk la dari mne...ISRAEL bai....haram r2..atoyai..betol x kamen rider...haha

    ReplyDelete
  24. Kamen Rider Black~17 March 2010 at 20:22

    anonymous...letak le name...senang nk qoute..huhu..
    bak kate upin n ipin...betul2...

    ReplyDelete
  25. kenapa mesti najib pilih israel?
    1.israei ni bangsa yg degil dan sombong
    2.israel pandai belit/menipu
    3.suka langgar perjanjian
    4.pandai bodek/menguasai amerika
    5.suka bunuh org islam
    6.suka roboh mesjid
    7.suka rampas tanah org Palestin
    ada lagi?....

    sebab tu kita tengok perangai najib/umno/BN serupa Israel.Kalau bole dia nak jadikan rakyat Malaysia ni mcm rakyat palestin.

    ReplyDelete
  26. ABABIL.

    Rosaknya negara dan rakyat adalah akibat dari memilih Pemimpin yang tak bertanggung jawab dan yang tak bertakwa, tak beriman.

    ReplyDelete
  27. Nak menipu tengok sikit la.... sekarang nak kata apa

    http://www.apcoworldwide.com/content/News/press_releases2010/kuala_lumpur0310.aspx

    ReplyDelete
  28. Haha, ingat kita nak percaya dgn APCO skrg? Yg penasihat Najib ambik tu adalah pelobi Israel, bekas banduan dan berfikiran extremist. Dan dia adalah orang Yahudi, so why should we trust them? Kita dah dpt bukti awal2 dan skrg, nampaknya info diorang(APCO) ubahkan demi dasar kepentingan UMNO dan Isreal.

    Kalau APCO buat penafian, ko caya bulat2? HAha

    ReplyDelete
  29. org Yahudi boleh nafi macam2. dan skrg ada org caya dgn statement dia skrg? Dan APCO tak nafi diorang bagi nasihat pada Najib kan kan? haha.

    Dan si penasihat yg Najib mintak tu adalah Pelobi Israel, Bekas Banduan dan juga berfikiran extreme. So, kenapa ambik????????? Kata ini idea Najib?? Wtf

    ReplyDelete
  30. aku x nak negara malaysia aku jd macam palestin 1 hr nanti.. di jajah oleh israel.. masjid2 diroboh..umah d bedil..

    ReplyDelete
  31. salammualaikum semua..
    pertama sekali mari kita renungkan kembali..
    hadis terunggul Rasulullah s.a.w yg bermaksud:-
    "Ku(Rasulullah) tinggalkan 2 perkara(pusaka) kepada kamu(umat Muhammad), taklah kamu akan tersesat selama-lamanya, selama mana kamu masih berpegang kepada keduanya, iaitu Kitab Allah (Al-Quran) dan Sunnah Rasul-Nya (Sunnah 25 Rasul)".
    "Tarok tufikum, amroini ma in tamassaktum bihima, lan tadillu abada, kitaballah hi wasunnata rasullihi"

    Melalui hadis ini, dapat kita ketahui bahawa Rasulullah berpesan kepada kita semua(umat Muhammad) menjadikan Al-Quran dan As-Sunnah(25Rasul) sebagai rujukan utama. Disini, jelas menunjukkan Muhammad hanya seorang utusan dari Allah s.w.t yang membawa syariat bagi seluruh umat manusia. Peranan utama diri setiap umat islam sekarang adalah utk kembali ke rujukan asal iaitu Al-Quran.

    Di dalam AL-Quran jelas menceritakan kisah-kisah(sejarah) 25 Rasul, iaitu dari Nabi Adam a.s sehinggalah Nabi Muhammad s.a.w. Sejarah sekarang yg di jadikan sebagai rujukan adalah tidak tepat. Ini terbukti apabila hampir kesemua maklumat tidak mempunyai dasar yang kukuh; seperti isu pereka cipta bendera malaysia, yang jelas tidak diketahui siapakah yang sebenarnye mereka cipta bentuk bendera malaysia sekarang.

    Jelas bahawa Negara Malaysia sekarang masih belum mengikut @ menjadikan hadis terunggul Rasulullah s.a.w. itu sebagai peringatan, kerana negara malaysia masih belum dapat menyelesaikan SATU kes sebat Kartika yang masih menjadi tanda tanya. Jika benar negara ini diistiharkan sebagai negara islam, kenapa perlu takut atau gentar untuk melaksanakan hukum Al-Quran?? Kesalahan tetap kesalahan, dan tidak boleh ditukar ganti menjadi kebenaran. Adakah hanya kerana kepimpinan yang ada kepentingan peribadi sehinggga menggadaikan hukum Islam??

    Sebagai rujukan, surah Al-Anfal;Ayat8.firman Allah s.w.t yg bermaksud "Agar Allah menetapkan yang hak dan membatalkan yang bathil walaupun orang2 yang berdosa itu tidak menyukai".
    justeru, kebenaran yang terbongkar, pasti ada pihak yang tidak menyukai. Dengan itu, tetaplah percaya dan terus berpegang kepada Al-Quran yang menjadi petunjuk dari Allah s.w.t.

    =) satu lagi rujukan, surah Al-Mu'min;Ayat4.firman Allah s.w.t yg bermaksud "Tidak ada yang memperdebatkan tentang ayat-ayat Allah kecuali orang-orang yang KAFIR(INGKAR). Kerana itu janganlah pulang balik mereka dengan bebas dari suatu kota ke kota yang lain memperdayakan kamu"

    Sekian, wassalam.

    ReplyDelete
  32. Sebarkan sekongkolan BN umngok ini dengan Yahuudi kepada semua rakyat terutama orang2 kampung. Sekongkol dengan Yahudi makna mengiktiraf musuh Allah. Iktiraf musuh Allah bermakna sokong mereka menzalimi umat Islam Palestin. Sokong mereka zalimi Palestin bermakna redo mereka bunuh kanak2 wanita dan teroris. Bermakna redho mereka mengancurkan agama Allah.

    Agak2 penyokong2 ini nak mati nanti boleh mengucap ke? Agak2 Nabi saw. nanti akan mengatakan "kaum adalah umat ku" ke kepada mereka itu.

    Orang yang pertama bawa Yahudi masuk negara ini adalah Dewa umngok iaitu Mahathir yg membenarkan pasukan kriket mereka masuk atas alasan biar mereka tgk mcmana kita hidup harmoni berbilang agama. Hahahahaha. Dia inilah yang raja katak tabal sebagai idola PERKASA untuk membela orang melayu. Ini adalah kerana tidak pernah berlaku dalam sejarah seekor katak pun diiktiraf sebagai cerdik pandai.

    Betul tak?

    ReplyDelete
  33. APCO=UPKO=UMNO=APCO=ZIonis=Isreal=Ehud Barak=Najib
    hidup najbi !!!! hidup zionis !!! hidup ehud barak !!!
    hidup 1Malaysai !!! hidup One Israel !!! hidup 1 Indonesia Masyarakat didahulukan, pencapaian diutamakan.

    ReplyDelete
  34. en fairus...
    adakah anda org yg selalu dengar ceramah??
    adakah anda suke bile negara malaysia ni tak lame lagi akan menjadi negara dipenuhi oleh orang Yahudi Laknatullah ini??
    adakah anda pernah dengar jauhi kaum israel??

    3 tuh ckp untuk suwo anda menjawab solan itu...

    ~~penanye solan

    ReplyDelete
  35. apabila dtg seorg yahudi kepada salah seorg dpd kalian diatas adakah kamu menjauhinya?? atau takut kepadanya?? kenapa??

    ReplyDelete
  36. NAbi Muhammad pun pernah buat kerjasama dengan yahudi...kalo tak caya baca balik piagam madinah...so ape Masalahnya dengan bekerjasama dengan Yahudi...Lebih baik 1Malaysia yg menyatukan rakyat...daripada berpecah-belah...menyalahkan orang lain...kalo dilihat kepada parti Pembangkang lagi teruk...disponsor Oleh agen Yahudi Laknatullah melalui Frederich Naumann Foundation...Ejen yg mengajar dakyah Politik Yahudi Liberal dekat pemimpin pembangkang...kalo tak macam mana diorg boleh tahu ada perisik yahudi dekat Malaysia...fikirlah wahai sahabat...fufu

    ReplyDelete
  37. walau sehebat mana pon kalian berhujah,dasar negara ini xkan dapat diubah oleh kalian.ini benda betul.tapi ini adalah sesuatu yg sgt bagus.sy byk sekali mendapat info di ruangan ini.

    Hanya Pemimpin jer yg boleh ubah nasib rakyat,& hanya rakyat jer bleh pilih pemimpin.

    tapi sejak dari zaman mahathir lagi saya pernah mendgr ura2 dari seorang rakan yg mengatakan bahawa negara kita ni sebenarnya masih belum merdeka lagi.sy berfikiran mngkin beliau maksudkan pemikiran anak bangsa yg masih belum merdeka @ kemajuan infrastruktur negara yg masih belum maju.tapi saya silap.dia kata penjajah x pernah ingin memberi kemerdekaan kepada negara kita.kita sebenarnya masih lagi dikontrol oleh penjajah(Britain la)lpas itu dia kata britain nie pon dikawal oleh satu badan yg lagi besar & berpengaruh yg bernaung atas nama gereja vatican.cerita nih panjang jugak tapi ringkas kate yahudi la yg control dunia skrg nih.

    Negara besar yg lain mcm China,rusia nie diorang x takut pon.tapi yg die org takut sekali adalah kebangkitan musuh azali mereka sejak dari dulu lagi yakni agama islam.

    takutnyer diorang ni dgn kebangkitan islam sampai ade sorang jeneral yahudi tuh cakap

    "misi kamu yg utama sekali walaupun pada pengakhirannya adalah murtadnya meraka dari agama meraka,namun yg paling utama adalah jika kita boleh menjadikan mereka lupa akan islam dalam kehidupan mereka"(islam pada nama jer)

    jadi kepada semua saudara seagama,sudah terang yg yahudi tuh mmg musuh kita.kenapa kita harus sokong lagi boneka mereka.

    tapi saya x heran kalu org macam najib nih payah nak jatuh(macam Mahathir) sebab ade Organization yg jage kepentingan meraka nih.malahan mase Mahathir blom bersara pon diorang nih dh pilih sape PM yg akan dilantik selepas itu.

    Ingat la kaum yahudi ni mendapat pertolongan saper lag selain IBlis laknatullah.

    ReplyDelete
  38. wahai anyongseehayoo,memang Rasulullah sndiri ada membuat prjanjian dengan yahudi.tp,adakah baginda tunduk dan takut trhadap yahudi??Puak yahudi tu pula jenis yang mcm mana??prnahkah kamu mndengar pasal prgerakan freemason dan illuminati??sedarlah bahawa dunia kita penuh dengan penipuan....

    ReplyDelete
  39. rakyat didahulukan mati... pencapaian najib diutamakan
    idop 1najib
    idop 1rosmah
    nerakela korg

    ReplyDelete
  40. anyonghaseeyo bengong kot!!

    ReplyDelete
  41. Salam wahai saudara2 Islam sekalian, jgnlah kita bergaduh2 lagi, bertekak lidah...mcmana kalu bangsa lain, yg dr agama lain tengk laman ni, dapati kita semua x bersatu berpecah belah...kutuk sama sendiri...ye kita memang perlu menegakkan kebenaran, tp biarlah dengan cara yg berhemah.. ikut sebagaimana cara Rasul junjungan kita Nabi Muhammad S.A.W..baginda tetap senyum bila dibenci, tetap tenang bila dimusuhi, ttp membantu walau disakiti, ttp menyeru walau diusir pergi, knpa kita mudah marah bila org lain x memahami, mudah benci walau dinasihati..ikutlah bahawa qudwah kita adalh nabi, hiaskanlah diri dengan akhlak peribadi...
    kdng2 tu kita jgnlah mudah percaya dengn khbar2 angin yg melanda situasi sekrng..ye kita semua hnya pandai berckp je tp kite perlukan bukti untk menyokong pendpt kita..
    kpada saudara2 Islam sekalian juga, jgnlah kita hanya nama Islam saje tp apa sumbangan kita terhadp sesama saudara Islam kita sendiri?? kita hanya pandai ckp je Dr Mahathir mcm tula, Dato' Anwar mcm nila, cuba kalian semua berada di tempat mereka? bukan senang nk mentadbir 1 negara yg dihuni oleh bukan shj pelbgai bangsa malah pelbgai agama..itulah, rujuk semula sirah Rasulullah kita, rasulullah bukan shja mentadbir negara yg dihuni oleh org Islam, tp pelbgai agama juga berada di bwh naungan baginda...Lihatlah betapa agungnya pentadbiran Rasulullah kita, boleh mentadbir kerajaan yg terdiri drpd plbagai agama tetapi tetap memerintah negara tersebut dngan hukum2 Islam..aman je pentadbiran Rasulullah ketika itu..org Musyrikin pun aman damai di bawah pemerintahan baginda..dr situlah mereka akan tertarik dengan Islam dan mengamalkan Islam dlm kehidupan seharian mereka..sesunnguhnya kita perlulah bersyukur sebb lahir dlm Islam dan merasai nikmat Iman yg sebenar...itulah nikmat Allah S.W.T yg tdk terhingga kpad hambanya......

    ReplyDelete
  42. for ur info, negara kte ni dah dlm pemerhatian puak2 israel..tunggu mase je nak jd mcm palestin n iraq tuh..tp kte xsedar sbb dorang pndai memutarbelitkan sesuatu..tp kn dlm al-quran kn Allah dah kata yg kaum israel dan nasrani tu adalah musuh org2 islam..xkan tu pon x ingat..tolonglah jgn m'perbodohkn rakyat cmni..ingat kami xtau ke keje2 kotor pemimpin kt malaysia ni..xpe2,, Allah maha kaya..kalo korang xkene kt dunia, kt akhirat masih ade utk balas 'jasa baik' korang tuh!
    wassalam~

    ReplyDelete
  43. Moderator ni dia ambik ja subpage israel dlm APCO punya website. tapi di mata readers, bleh salah anggap si Israel tu CEO APCO. Yg moderator tunjuk kat atas just salah satu director sahaja

    ReplyDelete
  44. Aku Penyokong UMNO..
    tapi ngan statement ni ....
    slamat tinggal UMNGOK...
    Slamat tinggal Najib...
    aku nk tgk anak cucu aku hidup kat Malaysia ni tanpa yahudi

    ReplyDelete
  45. Dah 3 tahun, Malaysia tak Yahudi pun lagi. Elok je PM pergi rasmikan Sekolah Malaysia di Gaza. Takde pula orang Palestin tembak sebab katanya Najib agen Israel.

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan