Friday

Juara Rakyat roboh rumah rakyat miskin



Ya ini dia "Juara Rakyat" yang membela nasib rakyat! Teruskan menyokong UMNGOK "Juara Rakyat" Rakyat didungukan, Penyepaian diutamakan. Semoga rakyat Terengganu yang menjadi Zombie-zombie UMNGOK gembira dengan kejayaan Kerajaan Terengganu merobohkan rumah rakyat miskin. Inilah sifat terpuji yang harus dipuji, jangan bagi muka kepada rakyat, jangan bagi can rakyat untuk menang barulah UMNGOK boleh jadi "Juara Rakyat".

Berikan sokongan penuh kepada UMNGOK supaya pemecahan lebih banyak rumah-rumah rakyat miskin dapat dilaksanakan. Kali ini barang pun tak sempat nak keluarkan rumah dah kena robohkan. Akan datang sebelum tuan rumah bangun tidur UMNGOK akan terus menyondol rumah mereka supaya tuan rumah sekali bersepai. Untuk mengalahkan rakyat UMNGOK harus pandai bermuslihat untuk kekal menjadi "Juara Rakyat".

Lihat video di bawah ini Klik untuk play.



KUALA TERANGGANU 2 MAC - Tindakan kerajaan Umno-Barisan Nasional meroboh rumah rakyat miskin di Kuala Terengganu dianggap zalim dan tidak berikemanusiaan.

Timbalan Ketua Angkatan Muda KEADILAN Terengganu Muzafeq Affyulzaifuzam Muhammad berkata kerajaan Umno-BN tidak melindungi hak warga miskin tetapi sebaliknya menindas mereka.

Pagi tadi Timbalan Ketua AMK Pusat Fariz Musa ditahan oleh pihak polis kerana menghalang kerja meroboh rumah di Kampung Paya Bunga, Kuala Terengganu.

Fariz yang juga Ketua AMK Terengganu dikatakan yang berada di dalam sebuah rumah bersama pemilik rumah semasa kerja meroboh dijalankan kakitangan Pejabat Tanah Kuala Terengganu telah mengalami kecederaan di bahagian kepala kerana di timpa bumbung rumah manakala pemilik rumah tidak mengalami kecederaan.

Kira-kira pukul 10 pagi tadi sebanyak 10 buah rumah telah di robohkan yang menyifatkan tanah yang diduduki oleh penduduk kampung tersebut sebagai tanah setinggan.

Tanah tersebut telah diwartakan sebagai tanah haram selepas pemerintahan PAS pada tahun 1999.

Sebelum ini Ikatan Anak Watan Darul Iman (IKHWAN) telah menghantar memorandum kepada Menteri Besar Terengganu Datuk Ahmad Said bagi melanjutkan tempoh notis yang diterima penduduk pada 28 Februari 2010 bagi mengelakkan diroboh.

Memorandum tersebut merayu agar empat keluarga yang tidak mampu menyediakan wang deposit rumah dan juga untuk menyewa rumah diberi tempoh.

Ini kerana keluarga terbabit hanya menerima zakat sebanyak RM250 sebulan dari Majlis Agama Islam dan Adat Melayu Terengganu (MAIDAM) dan jumlah tersebut tidak mencukupi bagi menampung perbelanjaan.

Muzadeq ketika dihubungi memberitahu sehingga hari ini IKHWAN masih belum menerima jawapan dari Menteri Besar berkenaan memorandum tersebut.

"Saya kesal kerana Menteri Besar tidak mengambil apa-apa tindakan malah jawapan dari memorandum yang kita hantar pun belum ada jawapan

"Kita bukannya nak halang dari merobohkan rumah tersebut tetapi minta tempoh dilanjutkan agar empat keluarga yang tak mampu dapat dapat diberikan rumah," jelas beliau yang juga merupakan Setiausaha Agung IHKWAN

Empat buah keluarga telah kehilangan harta benda disebabkan kerja meroboh dan mereka yang hanya tingga sehelai sepinggang hanya menunggu di tepi jalan memerhati rumah mereka diroboh.

CiLiK©: Juara Rakyat harus terus mengalahkan Rakyat! Jangan bagi muka kepada rakyat! kekalkan kejuaraan anda. Tahniah UMNGOK!

6 comments

zionis roboh umah rakyat palestin

umno roboh rumah umat Islam sendiri

zionis makan duet derma palestin

umno ragut duet royalti kelantan

zionis gila kuasa gila dunia

umno sama cm kt ateh tue

amerika+zinois = umno

memang celaka UMNGOK!!

hidup melayu........di tepi jalan
hidup melayu........di tanah haram
hidup melayu........di kawasan setinggan

ketuanan melayu...... melayu jd kuli
ketuanan melayu...... melayu kerja kilang

aku dh ckp dah...

umno/bn ni akn tahu pn klu pihak media hebah kn...
tu pn hebah nk poyo konon bantu...huhuhu

maner rumah kos rendah umno/bn?4kluarga jer pn huhuhuhu...
ko tgk dpt bantuan zakat jerr?bantuan pihak negeri huhuhu xda' pi mana?huhuhu

Umat Islam mana yg rela berkawan dan bersahabat dgn UMNO ni..??
Korang boleh tnya seluruh umat islam dalam dunia ni siapakah di antara mereka yg sudi berkawan dgn musuh Allah ini..!!
Dosa UMNO membunuh umat sebangsa dan seagama ( islam ) tidak mampu dilupakan oleh umat islam di mlaysia mahu pun di indonesia..

Masa Kes Memali.. Ribuan umat islam di seluruh Nusantara termasuk indonesia, selatan philipina dan patani ( thailand )melakukan solat hajat meminta serta memohon dgn linangan air mata agar Allah hancurkan pemimpin melayu yg tergamak membunuh Umat islam di Memali... cuma TV Malaysia jer yg tidak memaparkan berita2 tersebut sedangkan Tv di seluruh dunia islam memaparkan peristiwa kekejaman tersebut..

CNN tak membuat liputan peristiwa tersebut kerana Mamak Mahathir Kutty Mohamad tu adalah kawan baik Yahudi maka semua siaran TV di barat tidak membuat sebarang ulasan kerana yg terbunuh di mamali itu adalah musuh yahudi/ nasara dan juga musuh ketat UMNO.

dulu orang cakap letak beruk sebagai calon kat johor pun confirm menang punya..sekarang ni mungkin terbalik,letak sape2 pun kat PR,confirm menang..

kerajaan didahulukan,rakyat diabaikan.


EmoticonEmoticon