Wednesday

Juara rakyat syok sendiri rupanya


Sebelum korang tengok ape yang CiLiK© nak tunjukkan nih, CiLiK© nak gelak dulu keh keh keh.

Punyalah pukul canang sana sini si UMNO ni, konon berjuang untuk rakyatlah, pertahankan agama Islamlah, memperjuangkan Melayulah, macam-macam lagilah. Tapi yang lawaknya diorang pemimpin-pemimpin dan penyokong parti perkauman ni mengistiharkan diri pulak sebagai juara rakyat kah kah kah... Apa kebenda juara rakyat tu? Diorang dok pukul canang dalam TV3 suku, dalam Utusan Meloya dan Berita Harian, konon-konon rakyat suka, sokong dan berterima kasih dengan UMNO si juara rakyat nih. Tapi pada hakikatnya rakyat terutamanya orang Melayu dah tak percaya dengan UMNO ni! Diorang syok sendiri je lebih keh keh keh!


Ini die keputusan undian dari Sinar Harian, ternyata 95% Melayu dah tak percaya UMNO lagi. Tulah ko hingat rakyat Malaysia ni bodoh macam dulu-dulu ke? Habiskan duit sampai 60 juta upah Yahudi untuk naikkan imej Kerajaan, imej UMNO, last-last kena tendang juga dengan rakyat, keh keh keh...




CiLiK©: Selamat berkubur PRU13 wahai UMNO. Zombie-zombie UMNGOK bangunlah! jadilah manusia jangan jadi mayat idup lagi! Korang dah sedar UMNGOK ni kaki kelentong buat ape nak sokong lagi? Pilihla Pakatan Rakyat pulak! Kalau Pakatan Rakyat besok dan jadi macam UMNGOK juga kita tendang juga! Kita join parti Cap Botol Kicap! keputusan di tangan kita jangan takut untuk berubah. Kita undi dia tapi hari-hari kita kena kencing kena tipu, jom kita ajar UMNO dan Barisan Nasional! PRU 13 Jangan Bagi can!!!

19 comments

haha..
I LikE It!!
agak2 nt lesen sinar harian kne tarik x..?
nk tahu je..

Kamen Rider Black~ delete 31 March 2010 at 07:32

i loike.. ;)

wow

95% adalah rakyat...

5% adalah berahim, najib, rosmah...n kroni..kah kah kah

xkisah r tu..tp aku setuju dgn statement CiLiK,kita benamkan Umno-BN dulu kali ni tp klu pasni PR pun wat perangai yg sama..kita ajar PR gak,jgn terikat dgn parti..rakyat y berkuasa mnentukan n mbuat pilihan dlm pilihanraya..kembalikan org2 politik ni sbg org y bkhidmat & dgajikan utk ksejahteraan rakyat..bkn utk penuhkan kocek dowg sdr atau bkhidmat utk parti..dowg kn sampaikan suara jerih rakyat,bukan rakyat mdengar arahan n omongan mrk semata..

Kah...kah...kahh...
Lawak sungguh UMNOk ni tu la lain kali jgn buat statistik cam ni lagi kan dah malu... jgn fikir rakyat masih menyokong UMNOk lagi ke.. semakin hari semakin benci n meluat dengan telatah UMNOk (mgkn dalam 5% tu si LICIK pun ade undi sekali) kah..kah..kah..Juara Rakyat syok sendiri...kah..kah..kah..

amusza

elehh..syok sendiri..heheehe...lantak ko lah

BN ada intelligent punya report..benda2 mcm ni tak main la..utk syok sendiri boleh la kot..

tahniah sinar,memberitahu kebenaran

sape yg syok ni? korg kot syok sndr..to justify ur stand on a vote done by a newspaper,does it reflect all readers? thus all rakyat? do this vote got integrity in collecting rite number, level survey should it reflect total mindset of rakyat?

korg yg syok sndr, kt parlimen skrg org pkr pn bantai pkr, korg butakn mate pekakkn telinga ke?sape yg jd mayat hidup skrg? lu pakatan kencing rakyat ke org2 UMNO? pls write sumthing brilliant rather just to reflect ur ignorant.

orang kat atas aku ni tak dapat terima kenyataan ke?
Dr Mahathir dewa politik korang pun sendiri dah cakap dalam
ucapannya di majlis perkasa, yang orang-orang Melayu sekarang
dah tak yakin UMNO boleh bela nasib Melayu...

aik, korg percaya ckp Dewa Dr Mahathir plak skrg? Apa da jadi dgn Dewa Anwar Ibrahim dan barisan Dewa Pakatan Rodok korg? ni la, da xtau nk turn mane, ckp Mahathir yg dulu musuh plg kafir kononnye pun buleh diambik wat rujukan..

i simply pity u guys..ish3..

woi org kat atas sape yg dengar ckp mahadey tu... itu sebagai cth la lol... sbg bekas pemimpin no 1 UMNOk pun dah akui yg rakyat dah tak yakin dgn UMNOk ni kan pulak rakyat... oooiii udahlaa bukak la mata tu sikit kate perjuangkan agama tak kan nak bersekongkol dgn parti yg bekerjasama dengan yahudi oooiii ...bile laaa Najib nak terangkan kedudukan APCO kat Malaysia nie.....ape la alasan die tu...

amusza

Kamen Rider Black~ delete 31 March 2010 at 23:12

elehh..syok sendiri..heheehe...lantak ko lah

BN ada intelligent punya report..benda2 mcm ni tak main la..utk syok sendiri boleh la kot..


Hanye penyokong tegar UMNGOK aje x mampu terima kenyataan.. ;)

tak gitu, kengkawan?

Aku sokong kamen rider....
Pemimpin UMNGOK semua dah panas bontot...
lebih2 lagi najib... bayar yahudi APCO
berjuta-juta tapi rakyat tetap tolak UMNO...
Mahadhir dewa UMNO pon sendiri dah ckp
UMNO tak mampu perjuangkan rakyat!
kah kah kah... ape lagi kwan2 semua....
jom tinggalkan UMNO!!!

terima kasih bro cilik atas pndedahan2 berfakta... hari ni last aku dalam buaian UMNO yang melenakan...

Haaaa aku tahu orang diatas aku ni le yang salah satu 5% di antara penyokong kapir umngok tu.

bodoh!sep pkr dlm ni sume kno tipu..haha....mu tgk la dulu...kputusan tu..die ambik dr mano??die tanyo sep2 pkr jugok...mestilah sep2 pkr x sokong UMNO!try mu tanyo ore sluruh malaysia ni..tanyo scara rawak..bodoh!pigi mampus daaa!!!!

Semua org Melayu adalah bragama Islam. Melayu kne brsatu padu dlm memperjuangkan tanah air kita agar bebas dr anasir2 luar yang mencampuri urusan negara apatah lagi dasar2 negara utk rkyt. gerakan reformasi ke arah yang lebih baik amat diperlukan. jgn bersekongkol dgn umno.. umno dh trnyata x relaven dan pengkhianat sebenar rkyt Malaysia.. persiapkan diri utk mendepani PRU13 kerana kita bakal menghadapi perang kecil dan tentangan hebat drpd jentra kerajaan seperti polis dan sbgnya.. niatlah dlm hati, smoga kita berada dlm keadaan "Jihad Ke Jalan Allah"..

kalau orang melayu tak percaya kat umno nak percaya kat siapa. pkr asyik mengadu masalah mereka kat amerika kalau tak kat bangsa eropah. pas sama juga kalau tak bergabung dgn pkr dan dap susah nak angkat kaki. jadi kita yang berbangsa melayu jangan terlalu syok kat diri sendiri nanti anak cucu kita merempat kat kampung sendiri. jadi kepada mereka yang muda, berpelajaran dan berkemampuan majulah kehadapan memperbetulkan keadaan bukan mengeruhkan situasi.

Seri Bahasa | April 2, 2010 8:37 AM
kalau orang melayu tak percaya kat umno nak percaya kat siapa. pkr asyik mengadu masalah mereka kat amerika kalau tak kat bangsa eropah. pas sama juga kalau tak bergabung dgn pkr dan dap susah nak angkat kaki. jadi kita yang berbangsa melayu jangan terlalu syok kat diri sendiri nanti anak cucu kita merempat kat kampung sendiri. jadi kepada mereka yang muda, berpelajaran dan berkemampuan majulah kehadapan memperbetulkan keadaan bukan mengeruhkan situasi.
.................................

JAKA JAWAB :

Apa bukti PKR mengadu pada US? Kes Anwar telah mendapat sokongan seluruh dunia islam dan bukan islam. Undang2 barat yg dilihat tidak dapat memberi kelebihan pada umno dlm menghadapi Anwar telah dicabuli. Maka marahlah org barat kerana umno menghina undang2 mereka. Kerana itu mereka merasakan perlu menyokong Anwar.

Tidak ada sapa yg menghasut dan mengupah utk menolak umngok. Realiti dan terlalu byk isu telah membuat rakyat sedar. Umngok umpama barah yang perlu dibedah. Jika tidak bangsa dan agama akan lebih rosak teruk. Jika dibiarkan maka anak cucu akan merempat.

Penyakit perlu diubat, tunggul perlu ditebang, ruyung perlu dipecahkan dan umngok perlu ditolak.

Mengatakan hanya umngok yg membela melayu adalah kesesatan. Umno ditubuh 1946, 500 tahun dulu org melayu telah ada empayar dan selama itulah berjuang melawan penjajah. Mana ada umno masa tu?

Yang ada ketika itu adalah kekuatan akidah dan agama yang didukung oleh para ulamak dgn suntikan iman dan ilmu.

Menolak umno ini lah salah satu perkara utama jika hendak maju ke depan. Keruh suasana adalah fenomena dlm usaha membetulkan kekaratan umno selama ini. Ubat memang pahit tetapi wajib ditelan jika nk sembuh. Kehidupan dan kemajuan rakyat akan lebih baik tanpa umno. Ketirisan 28 billion tiap tahun adalah salah urus umno yg perlu diperbetul.

Dan yang penting rakyat dapat dipulihkan pemikiran mereka daripada kempen lucah umno iaitu LIWAT..tak sudah2.

Kepada Seri Bahasa....Negara kita dulu Tanah Melayu...hak org melayu tp disbbkn UMNO lah maka melayu merempat kat tanah air sendiri, pas tu UMNO nak tunjuk bagus, minta 30% hak ekonomi drp kaum lain....ni Tanah Melayu tp hakikatnya kita terpaksa minta sedekah kat kaum lain....UMNO dah perintah 53 tahun tp pemimpin2 UMNO, anak-beranak, suku-sakat dn kroni2 dorg je yg kaya-raya...Negara kita ni kaya ngan pelbagai sumber tp disbbkn salah urus serta rasuah maka kekayaan negara hanya dinikmati oleh golongan tertentu jer....majoriti org melayu yg lain terpaksa survive utk hidup di negara sendiri.

papialo.


EmoticonEmoticon