Friday

Lagi cerita UTUSAN berbohong


Lihat berita yang dilaporkan oleh utusan Malaysia berkenaan demonstrasi di hadapan kedutaan Sweden petang tadi. Lihat bagaimana fakta diputar belitkan serta menafikan penglibatan utama Ketua pemuda PAS yang mengetuai perhimpunan bantahan itu bersama NGO yang lain.




Macam biasa UTUSAN MELOYA akan terus memutar belitkan sebarang cerita yang berpotensi untuk memberi pandangan baik kepada Pembangkang. Kali ni Utusan putar belit cerita kononnya Persatuan Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS) yang mengetuai Demonstrasi Bantahan di depan Kedutaan Sweden. Bukankah GPMS sekadar badan NGO yang menyertai perhimpunan bantahan anjuran PAS? Mengapa Utusan kata GPMS yang mengetuai bantahan ini? Lihatlah akhbar penipu ini, beginilah mereka menanamkan propaganda kepada orang-orang kampung yang hanya bergantung kepada media arus perdana. Berapa ramai Rakyat Malaysia ditipu setiap hari dengan berita-berita politik yang berat sebelah?


Tidak hairanlah sebilangan besar rakyat sentiasa berfikir pembangkanglah yang jahat, pembangkanglah yang anti-Islam, pembangkanglah yang tak pandai memerintah, semua yang baik-baik kerajaan yang dapat nama. semua yang buruk-buruk dituduh kepada pembangkang.

Bagi anda yang tidak tahu, GPMS adalah sebuah badan NGO yang pro kerajaan Barisan Nasional, maka di sini jelas sekali Utusan memberikan kredit kepada GPMS sebagai ketua demonstrasi sedangkan perhimpunan ini dianjurkan oleh Pemuda PAS. GPMS dapat dilihat sebagai pro kerajaan terutama di dalam isu Pulau Pinang sila rujuk di sini Juara Rakyat hantar kuman wakili debat isu Pulau Pinang

Sekarang anda nilailah sendiri siapa yang mengetuai Demonstrasi bantahan ini melalui video di bawah. Kita tak nafikan penglibatan GPMS, tetapi mereka sekadar menyertai perhimpunan bantahan anjuran PAS. Sejak bila GPMS jadi ketua?






CiLiK©: Akhbar penipu dan berniat jahat. Isu begini pun mahu diputar belitkan bongok!

16 comments

Utusan ni memang penipu!
bodek kerajaan je kerja dia...
Rakyat hari2 ditipu!

Boycott UTUSAN!!!!!!

dah bosan dah baca utusan....

Kamen Rider Black~ delete 26 March 2010 at 19:28

Asalnya UTUSAN mmg ok, mase dolu2...sebelum dirampas oleh UMNGOK....skrg dh jd hampeh, bias, racist dsb...skrg UTUSAN MELOYA...

utusan meloya sama taraf cm majalah playboy..

tidak sihat dan minda tidak berkembang utk dibaca...

ekekekekeek

korang ni yang bodoh.. elok2 negara aman saja nk bg kucar kacir... tak payah nk jd penipu la,, sapa yg tak de kepentingan diri.. lihat diri sendiri dulu. inilah kalau orang yg terlebih pandai.. x pernah nk baca panjang,, x puas hati ckt,, negara sendiri nk dihancurkan.. melayu kalau dah tak boleh hidup sepakat.. sedapla bangsa lain mengambil peluang.. bangsa lain sibuk meraih keuntunga,, melayu pula sibuk nk bergaduh sesama sendiri... bagus2 perkara yg korang buat ni... tunggu je la... x lama lg kita akan dijajah semula,,,

maaf kan saya kerna tidak turut serta
n mgpa bngga kn kerajaan plak ni???
erm khairy ader tak dlm phipnan nie??
jgn xder plak...
syg kn maruah negara jer sampai nabi pown lupa

maybe ade dua puak ke time demonstrasi ni...jgn la cpat melatah

Kami tak puas hati dengan kerajaan
kami tak hancurkan negara tetapi kami
bongkarkan, kemudian barulah kami hancurkan
BN dengan mengundi Pembangkang!!! he he

dari kecik xpenah bace utusan..=))

-MHZ

to : Anonymous | March 26, 2010 4:33 AM

ko tu yg bodoh..ko pandai sgt ker?
negara ni da lama kena jajah...
sistem perundangan dan perlembagaan ikot cara penjajah jgk...
jgn kate org laen bodoh, kalau ko pandai sgt...
ko nk wat ape? tunjuk sket kt aku...
minda ko sendiri yg kena jajah oleh BN...

sy telah merancang utk buat pengeboman besar2an di pejabat utusan malaysia,
Jabatan Pengarang Utusan Melayu (Malaysia) Berhad,
46M, Jalan Lima Off Jalan Chan Sow Lin
55200 Kuala Lumpur..
xpkai ahli jihad..
terus bom dari atas langit..kuang2

Kamen Rider Black~ delete 27 March 2010 at 01:21

"korang ni yang bodoh.. elok2 negara aman saja nk bg kucar kacir... tak payah nk jd penipu la,, sapa yg tak de kepentingan diri.. .................. tunggu je la... x lama lg kita akan dijajah semula,,"

Kepada Anonymous, jgn jd BODOH.....nampaknya anda masih terlena..buat pengetahuan anda yg masih terleka, negara kita telah lama dijajah.....Penjajahan x semestinya berbentuk penaklukan secara fizikal shj.....tp termasuklah dari segi budaya, pemikiran, dan sebagainya......

MELAYU? Assabiyah sungguh...mcm perangai jahiliyyah Quraisy...Nabi Muhammad s.a.w x ajar pun supaya kita pentingkan bangsa...Islam itu bersaudara, x kiralah Melayu, Cina, India, Orang Asli, Arab dll.....Dgn nonmuslim, kite
dianjurkan berbuat baik kepada mereka..selagi mereka x tunjukkan permusuhan dengan Islam......


Tgk dalam Malaysia skrg...siapa yg hina dan merendah2kan Islam?

ALLAH bg kita otak supaya boleh berfikir...berpandukan Al-Quran dan Hadis...bkn guna akal dan hawa nafsu sahaja...

dh lama xbc utusan... famili mmg boikot utusan...

dulu,zaman sblm merdeka,masa allahyarham abdul rahim kajai jad kepala,mmg mantap.nama time tu, UTUSAN MELAYU.lps merdeka,kerajaan (umno/bn la.sapa lg?) nk ambil alih dan jadikan lidah rasmi kerajaan sbb depa tau kuasa dan pengaruh yg ada pada UTUSAN MELAYU.habeh semua org UTUSAN MELAYU memberontak dh bermogok.depa xmau terbitkan akhbar.KERAjaan (baca:umno/bn) tangkap dan sumbat depa ni dalam ISA.kerajaan amek org utusan singapura utk terbitkan akhbar.dan diubah nama ke UTUSAN MALAYSIA.

sejarah la ni,bhai.aku baca cerita ni dlm mastika.keluaran mana aku dh xingt.lama dah.fyi,atuk kwn aku reporter kena tgkp sbb mogok,masuk ISA..

p/s:kalau aku salah,tlg betulkan..

utusan cap ayam

ada guna juga utusan ni....buat bungkus BNajis


EmoticonEmoticon