Wednesday

MB Perak Rampas Tanah Rakyat?




IPOH, 16 Mac: Dewan Pemuda PAS Negeri Perak berharap Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir menghormati peruntukan Perlembagaan Persekutuan dan tidak berhelah berkaitan pampasan pengambil alihan tanah berjumlah RM37 juta yang diminta Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) di Kuala Sepetang, Taiping.

Naib ketua pemudanya, Salman Saleh berkata hak penduduk di kawasan itu sewajarnya didahulukan dan bukannya beralasan untuk tidak memberi pampasan.

"Kami akan mempertahankan dan juga akan terus memperjuangkan hak penduduk Kuala Sepetang, Taiping berkaitan pampasan bagi tanah rizab seluas 94.5 hektar mereka. Hak mereka harus di dahulukan dan bukannya mencipta pelbagai alasan untuk tidak memberikan pampasan sepertimana yang telah di peruntukan oleh Perlembagaan Persekutuan," katnya dalam satu kenyataan.

Tambahnya lagi, pentadbiran Zambry yang sebelum ini mengatakan telah banyak menerima pelbagai pelaburan yang besar sudah tentu tidak akan mengatakan bahawa tuntutan tersebut sebagai keterlaluan.

"Jangan mencipta pelbagai alasan untuk menidakkan hak rakyat yang perlu di jaga. Jika sebaliknya, kami berharap rakyat sedar akan kemampuan pentadbiran Datuk Seri Zambry yang masih bergelut dengan kemelut kelembapan ekonomi negeri," ujarnya.





CiLiK©: Dah ambik tanah tu bayarlah, jangan buat alasan bukan-bukan. Walaupun kamu tu bukannya Menteri Besar pilihan rakyat, tapi kamu kena ingat slogan boss kamu Rakyat Didahulukan, Pencapaian diutamakan.

7 comments

huh, bkn perak kene byr kt ktmb ke nilai tu utk ambk tnh utk pastikn pddk dlm tnh berkenaan x dihalau ktmb? cube si cilik siasat betul2 hal ni.

baiklah sekiranya ade sebarang kesilapan saya akan maklumkan nanti....

polok: si cilik kena periksa dulu sebelum bt kenyataan.

Meluat Tengok Muka Zambry Ni, Muka Penuh Taik

Apa ke he mike marah bebenor.agak nya kalau bagi bededub setongkol depan mata ..... handsome jadi nya ye

tuan tuan sekalian harap maklum.nampak ja hitam tp pak jib suka
sebab gigi putih.Muka tu nak jadi putih macam man dah dok polok
duit rakyat.

napa org2 melayu dok sokong MAMAK nie naik jadi mb! zambry nie MAMAK bukan melayu!undang2 tubuh kata bumiputera bukan MAMAK!

tak sampai seminggu jadi mb MAMAK nie beri duit RM10k kat kuil batu caves! islam ke dia nie!!


EmoticonEmoticon