Wednesday

Najib dan Pak Lah langgar Fatwa




Penyokong-penyokong UMNGOK yang terus menyokong UMNGOK macam "zombie Kampung Pisang" akan terus menyokong UMNGOK walaupun pemimpin kebanggaan mereka membuat perkara mungkar. Dakyah-dakyah bersifat spekulatif terus digunakan, bila dengar fakta cabut lari sambil menangis.

Tajuk :
Fatwa Tentang Upacara Hari Pahlawan
Isu :
Fatwa :


(1) Amalan seperti tiupan “Last Post” , bertafakur dengan menundukan kepala,meletakkan kalungan bunga , bacaan sajak , nyanyian dan tiupan “Rouse” yang dilakukan di hadapan tugu dalam upacara menyambut Hari Pahlawan adalah bercanggah dengan Islam dan boleh membawa kepada syirik.

(2) Bacaan sajak yang boleh menimbulkan semangat kepahlawanan adalah diharuskan dengan syarat tidak dilakukan dihadapan tugu atau di tempat atau dalam suasana yang di larang oleh syara’.

Tarikh Pewartaan :
14 September 1995

Sumber: e-fatwa

Kerajaan sendiri yang mengeluarkan fatwa dan mereka juga yang langgar fatwa. Apa-apa yang mereka buat semua "Halal". Mana-mana perjuangan Islam yang dibawakan oleh PAS sentiasa diputar belitkan kononnya PAS mempolitikkan agama. Baiklah penyokong UMNGOK lantak koranglah zombie-zombie yang bangang..... (sila klik untuk membesarkan gambar)



CiLiK©: Kita lihat hari pahlawan tahun ini, sekiranya Najib masih meneruskan perkara syirik ini, Zombie-zombie UMNGOK wajib menentang sedarlah jangan jadi mayat hidup!

8 comments

Imam hadari dgn Al Fadhil
Imam 1 Malaysia kah kah kah....

kes nizar bawak lilin tunduk2 kat majlis teoh tu apa crita beb?


jawab jawab.....

Itu tandanya menghormati keluarga si mati bukan bermakna tunduk patuh... yang depa tu dok hormat kat patung-patung tu apa cerita? memangla dok ingat pejuang2 bangsa dulu... buat tempat lain tak buleh ka? nak tanya lah....sape ek golongan yang 'tunduk' kat patung ni??? ha jawab...jawab.....

Anonymous | March 3, 2010 6:32 AM ....fatwa dh kata x bole...maknanya mmg x bole la...kenapa nk mempertikaikan fatwa...hadoi...

Pak Lah bukan setakat langgar fatwa, sajak dia sendiripun dia langgar.

Masih ingat kah rangkap ini,"Bukan wang berjuta yang ku cari"..

Ini adalah rangkap yang paling munafik yang dilanggar Pak Lah bersama menantunya.

Kemudian rangkap lain. "Kucari dimana Al Ghazali, Al Shafie". Kedua ulamak tu sudah meninggal dunia, buat apa kau nak cari Pak Lah ooii. Kitab dia orang bersepah kat Minerva Book Store tu kenapa kau tak cari dan amalkan dalam pemerintahan?

Dua kali peruntukan besar diberi untuk meningkatkan pengangkutan awam, sehingga kini yang meningkat hanyalah tambang saja.

Pak Lah, Pak Lah...dah pencen ni tidorlah puas2. Tapi jangan lupa baca Ayat Qursyi sebab takut ade 'Jin' tidor sebelah Pak Lah.

Khairy, apa telah kau buat kat bapak mentua kau tu sehingga asyik tidor saja dan sangat menurut perintah kau?

B0d0 la sapa yang fanatik ttg p0litik...jaga amal ibadat sudah...jga akhirat..insyaallah selamat di sana kelak...

Tanpa Nama 7 Disember 2010 5:02 PM Awak lagi la bodo. Islam bukan sekadar jaga amal ibadat...akhirat tetapi merangkumi semua aspek kehidupan samada pemerintahan,ekonomi, undangx, hubungan sesama manusia, nasihat menasihati, tegur menegur sekiranya saudara kita membuat mungkar dan banyak lagi..........cari sendiri la...

sharifah-buaT ape yg wajib.aqidah kene kuat.mne2 parti skalipun... amal ibadah kene ikut syariat yg dibawa nabi muhammad saw.jgn berpegang teguh pd pendapat mazhab krn imam2 mazhab jgk xmaksum spt nabi saw..

buat pe nk marah maki2?nabi dh ajar care ubah cegah perkara mungkar..knp xnk ikut? menentang pemimpin yg ZALIM adalah WAJIB. Knp xberani nk bersatu umat2 islam di malaysia untuk menegakkan agama ALLAH cm kt mesir? in tansurullah yansurukum wa thabbit aqdamakum!


EmoticonEmoticon