Tuesday

Pengetua bodek 1 Malaysia


Tak ada apa nak dikejutkan dengan cerita-cerita lawak UMNGOK dan pentokong-penyokong diorang yang macam zombie kampung pisang nih. Ni ada lagi satu lawak bodoh seorang zombie UMNGOK yang juga merangkap seorang pengetua di sebuah sekolah di Malaysia.

Saya rasa terpanggil untuk menulis maklumat yang baru saya terima dari anak saya yang merupakan salah seorang pelajar di salah sebuah sekolah yang telah diumumkan sebagai sekolah berprestasi tinggi (SBT) oleh TPM.

Alangkah terkejutnya saya apabila anak saya memaklumkan semua pelajar di sekolahnya diwajibkan menulis surat 1Malaysia ke PM dan bagi pelajar yang tidak menghantar surat tersebut kepada guru berkenaaan pelajar-pelajar ini tidak dibenarkan 'outing' (keluar untuk sekadar beberapa jam pada Jumaat atau Ahad).

Mengikut anak saya arahan ini dari pengetua sekolah. Surat-surat yang ditulis ditapis oleh guru dan isi kandungannya terikat kepada idea-idea yang dibincangkan dengan guru. Permulaan harus lebih kepada memuji kepimpinan PM.

Persoalannya mengapa harus memaksa pelajar-pelajar menulis surat 1Malaysia kepada PM sedangkan gagasannya masih kabur dan mengapa harus memuji kepimpinan PM dan mengapa harus ditapis kandungannya?

Bukankah lebih baik menggunakan ICT di mana pelajar menulis dan terus email kepada email PM. PM harus tahu dan menerima hakikat mengenai apa sahaja pandangan dari rakyat.

Pengetua pun janganlah hendak jadi 'kaki bodek' dengan cara memaksa pelajar-pelajar dalam hal ini.Seusia ini (13-17 tahun) pelajar telah dipaksa dan tidak diberikan kebenaran menulis, di manakah demokrasi yang dicanangkan sehingga ke Washington.

Ibu pelajar SBT

CiLiK©: Aduhai pengetua macam ni pun ada, macam bangang.....buat malu je..

6 comments

pengetua sekolah mana tu??? kalau anak aku ada kat sekolah tu aku nak suruh tukar kat sekolah lain, tak pun jap lagi aku ambik cuti mc,nak pegi bakar kereta dia!!!!!

Pengetuo gilo tender la tu kalau tak kenapo mengelabah bona, surat dokek mak bapak sendiri pun tak ponah antar inikan pulak pado orang lain nak memuji muji tak tontu arah hisss gilo la smuo ni.

ni yg aku tak suka ni..anak2 kita yg tak tau ape2 lagi dah suruh jadi pak angguk pada pemimpin yg gila kan kuasa...kat umah kita ajar yg betul dan tak betul tp kat sekolah plak cikgu yg bengong plak ajar benda yg tak betul...kena antar anak kat sekolah Agama lah cam ni...

haha..hntr la sekolah agama. hmpir sume sekolah agama hatta di kelantan skrg da masuk kategori Sekolah Bantuan Kerajaan.

nk tau duit ape wat sara anak2 korg kt sekolah? duit cukai arak n judi yg ulama2 korg gebang2kn sebagai haram tu. tp x malu n hipokrit ambik faedah jgk.

lepas ni kerajaan patut wat polisi anak BN je leh masuk sekolah kerajaan..br adil. so katenye duit haram tu biar anak2 BN je mkn, korg g ternak Babi byk2 (mcm projek kt selangor, ye la, Msia x cukup Babi) n jual..

kerajaan..?
sekolah bantuan kerajaan..?
haha.. xperlulah..
sekolah je tahfiz.. bila kerajaan bantu, di ungkit2..
sbb mereka lupa itu tggjawab kerajaan..
haha

dh name kerajaan...2 mmg la tanggungjawab xkire org ameno ker pas ker dap ker...2 pon bole ngunhgkit ker???hahhaha...umpama mak bpk yg mmg tanggungjawab die sara anak...tp bile anak dh besa...dah ade pemikiran sendiri and xsetuju satu2 perkara tuh mak bpk ngungkit...ade ke mak bapak cm2???hikhikhik...


EmoticonEmoticon