Tuesday

Penghianat amanah rakyat sertai UMNO




KUALA LUMPUR, 2 Mac: Pengkianat perjuangan rakyat hanya layak bersama Umno dan Barisan Nasional (BN), kata Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar.

Mengulas aksi lompat beberapa beberapa bekas pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR), beliau berkata, kemasukan bekas Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, Mohammad Fairus Khairuddin ke dalam Umno dan pengisytiharan beberapa orang wakil rakyat keluar dari PKR dan menjadi bebas adalah untuk menyempurnakan agenda Umno dan BN.

Apa yang berlaku itu, katanya, membuktikan Umno dan BN adalah ‘parti tong sampah dan tong najis’ yang layak menghimpunkan bungkusan sampah dan najis di dalamnya.

"Keluarnya mereka akan mewujudkan suasana persekitaran PKR dan Pakatan Rakyat (PR) yang lebih baik.

"Ini akan menjadi PKR dan PR sebagai parti yang bersih dari kekotoran dan najis yang membusukkan dan menjadikan PKR dan PR bebas dari menjadi sarang pengkhianat perjuangan rakyat. Pengkhianat perjuangan rakyat hanya layak bersama Umno dan BN," tegas Ahli Parlimen Pokok Sena itu.

Sebelum ini, kata Mahfuz, ‘parti tong sampah dan tong najis’ itu berkerjasama dengan tiga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Perak yang didedahkan oleh Umno dan BN sendiri sebagai perasuah.

Kes kedua-dua mereka begitu menggemparkan kerana turut melibatkan rasuah seks.

"Mereka ini keluar dari PKR bersama seorang Adun dari DAP untuk menyokong 'parti tong sampah dan tong najis' merampas kerajaan PR Perak.

"Umno dan BN sanggup bersekongkol dengan orang-orang yang dilihat rendah moral oleh rakyat untuk kepentingan politik singkat mereka," katanya.

Beliau bagaimanapun melihat apa yang berlaku itu sebagai satu proses pembersihan dalaman PKR dan PR.

"PAS telah melalui proses ini satu waktu dulu, bukan sekadar wakil rakyat tetapi Presiden PAS, pimpinan tertinggi dan mereka yang digelar ulama meninggalkan PAS.

"Namun PAS terus mantap dan maju dengan didukung oleh pimpinan dan ahli yang ikhlas," katanya.

Proses tersebut juga, katanya, membuktikan parti-parti kompnen PR hanya layak didukung oleh pimpinan dan ahli yang ikhlas dan jujur kepada perjuangan memartabatkan kuasa rakyat.

"Ini adalah proses yang natural dan tak mampu dilakukan oleh proses organisasi.

"Dari sudut proses organisasi kita tak upaya nak tapis sedalam-dalamnya niat dan agenda sebenar seseorang.

"Tetapi proses alam semulajadi (sunnatullah) yang pasti akan menentu dan melakukan pembersihan parti dari pengkhianat perjuangan rakyat," katanya.

Beliau menggesa mana-mana wakil rakyat yang keluar dari PKR dan PR agar melepaskan jawatan mereka.

CiLiK©: Tiada apa yang harus dirisaukan dengan tindakan petualang-petualang rakyat ini, biarlah semua pembelot ni keluar dari Pakatan Rakyat, menahan petualang seperti ini seperti menahan 'taik' di dalam perut. Baik berakkan sahaja. Rakyat semua tidak perlu risau dengan tindakan "taik-taik" ini kerana inilah sahaja cara yang mampu ditunjukkan oleh Najib bagi menggambarkan seolah-olah Pakatan Rakyat sudah hilang sokongan. Tetapi Najib lupa "taik-taik" ini hanya keluar seorang diri bukan keluar bersama rakyat tidak ada apa yang dirisaukan. Seperti semasa PRU12, ramai membayangkan PKR hanya tinggal Wan Azizah seorang sahaja kerana Ezam Mohd Nor menyertai UMNO, tetapi apa jadi pada PRU 12? Rakyat kini lebih bijak berpolitik dengan menolak kerajaan Be End.

26 comments

Pemimpin yang pentingkan isi tembolok
mcm ni biarkan sertai UMNO semua...
Semoga pemimpin akan dtg tinggal yg
bersih2 saja....

beb, bagi kita mungkin benda ni tak ada hal.
tapi bagi pengundi atas pagar, dengan org yg tak faham dgn issue ni akan bias terhadap BN PRU13

alhamdulillah....PKR sedang mengalami proses pembersihan kendiri dalam menghadapi PRU13.

Rakyat tidak menyokong mereka kerana nama mereka Fairuz, Zul, zahrain, tan, osman dll.... tapi rakyat menyokong mereka atas prinsip dan dasar yg di war2kan oleh mereka sblm PRU.

Keluarnya mereka dari PR utk menyertai ameno dgn meninggalkan prinsip2 yg didokong oleh rakyat tadi pastinya tidak akan memberi impak kepada sokongan rakyat terhadap PR.

Yg pasti rakyat akan tetap menolak ameno di atas prinsip yg di pegang oleh rakyat.... PENGKHIANAT AMANAH RAKYAT akan tetap ditolak...INSYA-ALLAH

aku sokong...yg mane2 pemimpin yg talam dua muka dan penyokong atas pagar ni kuar,tak mnyusahkan org..biar yg tinggal betul2 bersih je..najib mesti suka sbb ramai org yg tak da pendirian duk dalam pimpinan dia,senang dia nak arah,nak suap,join syer lah...silap2 dia yg terlingkup...

so shahrul n kakashi sokong PR sdg dlm proses pembersihan..maka benarlah korg selama ini kotor? ye x?

org ni xsume lompat ke UMNO, tp most of em keluar parti n jd bebas. so selaku wakil rakyat yg lebih rapat dgn pucuk pimpinan parti, dorg lg jelas agenda sebenar Anwar, Lim n Nik Aziz.

korg yg bwh2 ni kene kitai dgn dongeng2 dorg je..logik?

ni lagi sekor tak guna dlm PAS...dia dgn mat sabu ..suka maki org..suka guna ayat2 hina org..tak konsisten dgn parti islam..

cakap pandai..perli org pandai..tapi dia dua ekor ni kosong..tak dak apa...

Aku nak org sokong PAS jawab dgn jujur sejujurnya...

Kenapa sekarang PAS keluar mcm2 kenyataan cthnya berdosa..tak amanah dan mcm2 kata nista lagi bila geng2 ni kuar dari PKR..

Knp aku tak dgr langsung cakap2 mcm ni masa anwar nak buat 16 sept. Yang aku dgr ini demokrasi.

Knp korang mcm ni..kenapa? kenapa? yang salah tetap slah..jgn sebab dia memihak pada korang maka ia mcm jadi 'halal". Aku rasa ini sgt hipokrit.

Dan adakah jika di takdirkan Anwar masuk balik BN dia akan jadi "jahat" balik yang mcm korang maki hamun dlm ceramah semasa dia di dlm BN dulu.

Kenapa mudah sgt tukar2 mcm sesumpah...

Harap jawab spesifik soalan ( bab2 lain x mau campur) dan jgn putar belit..

budak2 gay nuar dah tak da modal sekarang ni.....tu lah dah kena tutuh ngan nuar dah....

weh blog aku nk gak msk list ang... tqtq

Tengok geng UMNO putar belit, proses
pembersihan dari orang-orang PKR
yang masih berperangai UMNO....
maka taik2 ini dimasukkan ke UMNO ekeke

ngapalah tak da org PAS jawab soalan aku? atau memang tak boleh nak jawab?

PIS(parti islam semalaysia) delete 3 March 2010 at 14:58

"Sebolehnya sila tinggalkan nama anda, jangan baling batu sembunyi tangan. Komen pengecut adalah sampah! komen sampah jangan marah kalau dibuang ke tong sampah!"

tuan blogger dulu la buat..tunjuk muka..profil peribadi, alamat lengkap agar kami boleh mengenali lebih dekat, apamacam ? ada berani?..

Sebolehnya sila tinggalkan nama anda, jangan baling batu sembunyi tangan. Komen pengecut adalah sampah! komen sampah jangan marah kalau dibuang ke tong sampah!

(ayat boomerang)dah kena dah kt batang idung tuan blogger sendiri...

letak dulu profil blogger..jgn jadi blogger hantu.

P/S: nak tulis tu pikir ler dulu

apalah sampai ke situ...

1-saya mintak letakkan nama (sekadar nama samaran) supaya
mudah korang semua nak berhujah, cuba lihat
bila ramai anonymous, mcm mane nak refer?
sebut anonymous lebih dari seorang pakai
nama anonymous, jd bukankah sukar untuk berhujah?

2-Bila dah ada nama kita akan tahu
nama tertentu merujuk kpd org yg sama
jd perbincangan akan lebih mantap

Pasal ni pun tak puas hati ke?
haiya......

aku rasa negeri kita ini nama jerk demokrasi tetapi hakikatnya macam republik jek. tiada kebebasan dalam memilih serta memberi pandangan. silap sikit masuk ISA,naik court. Ko tgk kt Britain wakil MP dia claim voice misscall 12 pence pown msk paper. bukan claim yg besar2 pown? Malaysia.. ko org fikir la sendir..

PIS (parti islam semalaysia) delete 7 March 2010 at 22:48

memang tak puas hati..tuan blogger punya ayat tak sedap langsung di dengar..ubah la sikit..lembut sikit..

PIS (parti islam semalaysia) delete 7 March 2010 at 22:51

Ada taik lagi besar dlm PKR...taik UMNO..sebab dia tu dulu UMNO..Bang NUar Berahim..tak nak bersihkan ke? Nak jugak korang kat taik..

warghkakakakakakkakakakakakakaakak.....kelako siutttt..

sokong pemimpin yg ikhlas delete 8 March 2010 at 13:58

sokong parti yang memperjuangkan islam....ni sibuk dgn perjuangan kaum.....melayu la china la ....korang ni orang islam ke???....parti mana yang halalkan arak,disko pub casina.....dinegara ni....bini pemimpin sendiri pun tak pakai tudung...nak ajak orang lain masuk islam hadari...pirahhhh...
contohi pejuang islam yg sebenar--ikhlas mcm tuan guru nik aziz.....mmg aku respect habis...mmg berpandukan Al Quran

PIS (parti islam semalaysia) delete 8 March 2010 at 22:40

perjuangkan islam konon..sekali karpal jerit saja sudah terkincit..jadi tikus..pada org islam brani lak maki hamun..pada kapir jadi penakut...munafik..hipokrasi...hohohooo kelakoo..

PIS (parti islam semalaysia) delete 8 March 2010 at 22:43

kalau nak berih PR yg tinggal cuma penyokong je..pemimpin semua nya taik...

hohohoho..kelako ....warghkakakka

PIS (parti islam semalaysia) delete 8 March 2010 at 22:45

Nak buang taik Pakatan Rakyat alamatnya tinggal penyokong jela...pasal pemimpin semua taik...hohohohoohoo


lawaksssss,,,

PIS (parti islam semalaysia) delete 8 March 2010 at 22:47

"pemimpin yg kuar ibarat kepala taik...bila dah kuar anak2 taik pun ikut sekali..penuh jamban...ptuiiii.lawakkk kotor..

PIS (parti islam semalaysia) | March 7, 2010 6:51 AM

Ada taik lagi besar dlm PKR...taik UMNO..sebab dia tu dulu UMNO..Bang NUar Berahim..tak nak bersihkan ke? Nak jugak korang kat taik..

warghkakakakakakkakakakakakakaakak.....kelako siutttt..
___________________________________________________________

JAKA :

Anwar telah terkeluar daripada jamban umngok dahulu dan telah dikeluarkan oleh Mahataik kerana dia tidak sesuai duduk dalam jamban. Sila rujuk buku Shit karya Shahnon Ahmad utnuk lebih menghayati bab taik ini.

Mahathir tidak tahan dengan 'wangi'nya Anwar yang tidak dapat dibusukkan oleh jamban umngok, maka sebelum umngok hilang ciri2 jamban busuknya itu maka ANwar perlu disingkirkan.

Dan adapun pengikut2 umngok ini memanglah gemarnya berbicara bab taik, najis dan lubang belakang. Ini adalah dipercayai sebagai ketulahan kerana suka memfitnah bab berkenaan. Dan bahawa sanya inilah ajaran pemimpin2 mereka yang dalam masa pengikut mereka sibuk berbicara bab liwat dan najis, mereka menyapu harta negara sebagai harta mak bapak mereka. Errrrgh kenyangnya.

Maka amat lah tepat jika BN itu dianggap barisan najis.

Betul tak?

betul betul... JAKA aku sokong ko... pasal kes Anuar ni... apa lagi yg org2 UMNgOk ni nk kecoh2 sgt.... tok mahathir kita kn dh buat pengakuan... semua tuduhan kes liwat keatas Anuar ni palsu belaka.... mmg org2 UMNgOk ni sesaje jer... buat2 jadi buta tuli... sebab2 ada kepentingan memasing la tu kut... apa2 pun layannnnn.....

muhammad | March 4, 2010 8:29 PM

Sebolehnya sila tinggalkan nama anda, jangan baling batu sembunyi tangan. Komen pengecut adalah sampah! komen sampah jangan marah kalau dibuang ke tong sampah!

(ayat boomerang)dah kena dah kt batang idung tuan blogger sendiri...

letak dulu profil blogger..jgn jadi blogger hantu.

P/S: nak tulis tu pikir ler dulu

......................

eleh apa bukti nama ko muhamad? entah2 nama ko saifool

Cilik,

Jangan layan..dia ni SB tu
agen APCO, nak sabotaj org2 PR
Tak letak nama bkn pengecut tp strategi
tk suka blog yg ade nama jgn masuklah
pi main2 jauh2 kt rumah najib

bagaimana katak peliharaan pakatan rakyat hehehe adakag pakatan rakyat juga tong najis hehehehhe kesian ,,,,,,,pusing2 melayu kan,,xper,xda hal punyer,,,bodoh punya melayu,,,,,,empunya blog aku harap banyak kan lagi mengutuk umngok yerk..parti melayu yang haram jadah,,,melayu memang haramjadah ,,,,,mampos melayu,,,mampos umngok,,,,mampos pas,,,,hidup DAP DAN PKR,,,


EmoticonEmoticon