Wujudkah Laporan Pusrawi tentang isu liwat?

Terlalu banyak perkara-perkara pelik berlaku di dalam isu liwat yang melibatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dituduh meliwat bekas pembantunya Saiful Bukhari bin Azlan. Salah satu persoalan yang sangat pelik ialah mengapa perbicaraan ini masih diteruskan sedangkan Laporan Perubatan dari Hospital Pusrawi jelas sekali mengesahkan bahawa Saiful Bukhari tidak pernah diliwat?

Sekiranya benar ada laporan Pusrawi seperti yang disiarkan Malaysia Today, walaupun terdapat air mani Anwar sekalipun di dubur Saiful, kejadian liwat masih lagi diragui kerana ada kebarangkalian terdapat unsur khianat menggunakan sample air mani anwar pada kes liwat 1998 yang lalu untuk dilumur ke dubur Saiful. Sekiranya kesan tusukan pun tiada apa lagi nak cari kesan air mani betul tak? Apa kejadah Anwar nak pancutkan mani beliau di dubur Saiful tanpa melakukan tusukan? Kalau itu yang berlaku, maka ini bukan isu liwat, tetapi isu onani.

Namun begitu satu persoalan yang lebih penting ialah benarkah wujud laporan PUSRAWI yang disiarkan oleh Malaysia today? Atau Raja Petra sekadar buat cerita bohong?

Sebelum membuat laporan Polis pada 28 Jun 2008, Saiful telah ke Hospital Pusrawi untuk melakukan pemeriksaan. Dr Osman di dalam laporannya menulis bahawa tiada kesan tusukan "penetration" ke dalam dubur saiful untuk membuktikan dia pernah diliwat. Ramai yang mengatakan Laporan Pusrawi yang disiarkan oleh Raja Petra kamarudin di blognya adalah rekaan semata-mata dan sengaja diada-adakan untuk memancing sokongan rakyat kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim. Berikut 2 helai salinan laporan Pusrawi yang pernah disiarkan di dalam Blog Malaysia today. (Sila klik untuk membesarkan image)






Oh ya maaf tulisan doktor ni tak semua orang boleh paham, untuk lebih memahami apa isi kandungan laporan di atas, sila klik rumusan di bawah ini untuk membesarkan gambar.




Sekiranya Laporan ini benar, jelas sekali inilah bukti yang kuat bahawa Saiful tidak pernah diliwat sekaligus bukti bahawa Anwar tidak bersalah. Namun begitu, adakah laporan ini benar ataupun sekadar fitnah?

Jawapannya, laporan ini terbukti benar dan bukanlah satu fitnah kerana Dr Osman sendiri di dalam satu sidang media telah mengakui bahawa salinan laporan yang disiarkan oleh Malaysia today itu adalah salinan Laporan yang benar ditulis oleh beliau (Dr Osman) sendiri. Ini buktinya, sila klik untuk melihat petikan berita beserta video sidang media beliau.











CiLiK©: Tepuk kepala tanya akal.

34 Comments

  1. terima kasih tuan punya blog ni... penerangan saudara mudah faham... teruskan usaha... kita expired kan umno pada pru13 ni..

    ReplyDelete
  2. Bagus cilik.. dedahkan semua konspirasi ni cilik..

    ReplyDelete
  3. hahahha..orang umno kan bongok...

    ReplyDelete
  4. Sebarkan kepada semua rakyat
    semoga mereka celik dan bersedia untuk
    tumbangkan Be End.....

    ReplyDelete
  5. Kamen Rider Black~10 March 2010 at 18:46

    ade2 je juak2 Be End nk cube menafikan kebenaran....cess...

    ReplyDelete
  6. utk pengetahuan kita bersama,pusrawi ialah bkn klinik@hospital kerajaan..utk pemeriksaan oleh doktor2 dlm sebarang prosiding mahkamah..hanya keputusan dr doktor2 d hospital kerajaan saja yg dibenarkan kerana b4 seseorg doktor b'tugas di hospital@klinik@poliklinik kerajaan,doktor tu akan buat akuan bersumpah utk beri perkhidmatan yg bersih yg bebas drpd penipuan sdgkan doktor d sektor swasta tiada akuan bersumpah b4 b'tugas..jd laporan kesihatan dr doktor swasta@ngo spt pusrawi xleh diterima sbb tiada akuan bersumpah sebagaimana doktor2 di sektor kerajaan...practice ini dah lama dijlnkan b4 b'lakunya kes liwat dsai lagi...

    ReplyDelete
  7. plik la aku org atas aku ni............ bende dah benar pun dia nk sangkal lagii....

    ReplyDelete
  8. Pada jam 5:31 pagi di hari 10 March 2010, si bengap di atas membuat komen mengatakan doktor kerajaan membuat akuan sumpah untuk memberi perkhidmatan bersih. Bengap amat bangang. Setiap doktor bertugas tak kira awam ke swasta ke, termaktub pada etika kedoktoran - iaitu menjara privasi pesakit dan tidak boleh buat laporan palsu. Selain itu diorang tak buleh tulis preskiption atas diri sendiri. Itu lain cerita.

    Lagi satu ... pegawai kerajaan pak-pak polis tu , pun angkat sumpah ... pegawai penguatkuasa pun angkat sumpah .... tapi apesal SPRM masih tak cukup tangan nak uruskan kes rasuah pegawai kerajaan .....

    Mungkin kerana sumpah mereka ... umpama sumpah laknat saifool... sumpah seorang laknat.

    ReplyDelete
  9. haha mmg klakau..da kalo doctor konfirm ler trikat ngan professional ethics xkisah ler mane2 sektor..tp rsnye kalo krajaan maybe lg bias ke arah kerajaan psl kalo berplg tadah nnt kna sack or dikatekan xmngenang budi..huhu

    ReplyDelete
  10. dalam banyak2 perkataan kat gamabar tuh...aku tak paham yg satu tuh jer..dalam tuh dier tulis mcm nih... "pesakit di katakan telah di cederakan di bahagian dubur dengan barang plastik. Ingin membuat laporan perubatan"

    anwar punya barang tuh pakai plastik ker? hahahahaa

    ReplyDelete
  11. Saiful mengadu dia dicederakan dgn
    barang plastik. Tapi Dr tu tgk takde
    langsung kesan yg dia katakan tu...
    Dr tu pun taktau Kalau saiful diliwat
    oleh anwar(seperti dakwaan Saiful)

    ReplyDelete
  12. saudara2 sekelian,akaun bersumpah doktor d sektor awam berbeza gan surat akujanji penjawat awam..dah termaktub sejak dahulu kala lagi b4 timbul isu dsai vs saypol,mmg hanya laporan pemeriksaan d hospital@poliklinik awam saja yg sah bagi prosiding mahkamah.dlm akuan bersumpah doktor d sektor awam,dia mesti beri maklumat yg sahih kpd mahkamah sebagai tambahan kpd janji utk elak rasuah DSB dlm surat akujanji penjawat awam..bkn saya nak kata si polan ni bersalah sdgkan si polan ni pulak x salah, saya cuma nak tunjukkan bhwa betapa laporan pemeriksaan d swasta@ngo mmg xleh pakai d mahkamah..tu aja...

    ReplyDelete
  13. Apa yang kita harus tahu ialah,
    dari segi teknikal sahaja laporan
    Pusrawi tidak diterima oleh mahkamah
    kerana ia adalah klinik swasta, tetapi
    Adalah HARUS atau MESTI bagi klinik @ hospital
    kerajaan mendapat hasil pemeriksaan yang
    sama dgn PUSRAWI. Sekiranya laporan hospital
    Kerajaan berbeza dgn ketara jelas sekali ada yang
    tak kena.... Mahkamah tak terima laporan
    PUSRAWI bukan bermakna Dr Osman bodoh atau
    Laporan Pusrawi tak betul..
    Jadi kalau check di Hospital kerajaan pun
    mestilah dapat hasil yang sama iaitu
    "TIADA KESAN TUSUKAN DI DUBUR SAIFUL BUKHARI!"

    ReplyDelete
  14. aku raser mcm nih lah....kat pusrawi..doktor tuh tutup mata masa check dubur siful tuh...tuh yg kata takde kecederaan...kat hospital kerajaan plak..doktor tuh bukak mata...pasal tuh la nampak kecederaan...hahahahaha

    ReplyDelete
  15. PIS( Parti Islam Semalaysia)11 March 2010 at 08:53

    INI KES MAHKAMAH JGN LA SIBUK2 SGT....SETAKAT BACA HUJAH SI CILIK SAJA PAS TU DAH 100% BUAT KEPUTUSAN MANA BOLEH..KENA TGK KETERANGAN DUA2 PIHAK..JGN LA SBB HATI SANUBARI MENYOKONG BANG NUAR MAKA APA2 SAJA KENYATAAN DAN TEORI YANG MENYOKONG ABG NUAR DI SUKAI DAN IYAKAN MEMBUTA TULI..RILEKS..TGK PELAN2 KAJI2 DULU BARU BUAT KEPUTUSAN...IKUT HATI MATI IKUT RASA BINASA...

    ReplyDelete
  16. Kepada PIS...
    Kami (sebagai rakyat) bukan nak cbuk pasal kes masih berjalan dimahkamah tapi ko ingat rakyat ni batu ke... daripada awal lagi tuduhan dan perbicaraan yg dijalankan banyak perkara yg meragukan timbul contoh 1. sayfool kata diliwat berkali-kali tapi dlm report yg dibuat diliwat sekali, 2. buat apa dia gi jumpa najib sebelum buat report 3. sayfool simpan 2 hari air mani dlm duburnya (org lain boleh buat ke) dan banyak lagi yg meragukan TAPI kalau jenis org yg suka MENYONDOL DAN MENJILAT sahaja akan percaya kes liwat ini benar-benar berlaku...

    ReplyDelete
  17. kepada PIS akai ada ke

    ReplyDelete
  18. Kepada PIS hang ni macam babi le aku ingat.

    ReplyDelete
  19. Baru tadi aku baca risalah yang diedarkan semalam di Seberang Jaya. Tiga doktor pakar HKL mengesahkan "TIADA BUKTI KLINIKAL BERLAKUNYA PENEMBUSAN PADA LUBANG DUBUR SAIFUL DAN TIADA KECEDERAAN MEMPERTAHANKAN DIRI BERLAKU.....selain itu TIADA kesan kecederaan lama atau baru pada lubang dubur Saiful .
    Ini laporan perubatan yang digunapakai dalam mahkamah sebab dibuat oleh hospital kerajaan.

    ReplyDelete
  20. Ha itu dia, kalau ada maklumat
    kongsilah mizi, kita dedahkan habis-habisan....

    ReplyDelete
  21. PIS( Parti Islam Semalaysia)11 March 2010 at 23:05

    AKU TAK PENAH MAKI HAMUN CARUT ORG ..ITU BUKAN CARA AKU....KALAU BEZA PENDAPAT TAK KAN TAK BOLEH?...TIMA KASIH LAH YANG CARUT AKU TU..SEMOGA DIBERKATI TUHAN SELALU..

    HEHEH..LAWOKKKSS..

    ReplyDelete
  22. PIS( Parti Islam Semalaysia)11 March 2010 at 23:28

    TERKENANG SEMASA DULU...
    LOKASI: MARKAS PAS TMN MELEWAR
    PENCERAMAH: MAT SABU
    TAHUN: 90AN ,,BANG NUAR MASIH UMNO.

    " BILA DIA JADI MENTERI KEWANGAN LESEN2 JUDI BERTAMBAH..SAPA LULUSKAN? ..."

    GITULAH PETIKAN NYA...MARAH TUL MAT SABU MASA TU....MASA TU JE LA,,MASA NI TAK DAH...DAH SAMA KULIT...

    SEKADAR RENUNGAN..HEHEHEHEHEH LAWOKKKKSSS

    ReplyDelete
  23. pis..konar baring lak ko nihh..

    ReplyDelete
  24. PIS tolong fokus bila berhujah jgn
    masukkan hal-hal lain, kalau nak cerita hal
    lain tak cukup ruang nak berdebat...
    Gerakan dahulu siap berarak bawak penyapu besar sebagai
    simbol nak sapu Melayu semua ke laut, tapi sekarang
    dah bersekongkol dgn pejuang ketuanan Melayu.
    bukan takmau jawab dakwaan2 ko tu, tapi lari topik..
    nak cerita hal lain kat tempat lain...
    Harap faham cara berbincang....

    ReplyDelete
  25. haha lawoksss lah PIS nie, aku tau hang ni AMNO, x AMNO, parti berkumpulan BE END of the day...

    ReplyDelete
  26. kenapa die macam takut2 jek.sore gagap2.nak cakap xreti baca xmungkin.ke doktor tu memang gagap.tula,besenya kalau orang takut nih,kita bole tengok gaya badan die,air muka die sume.

    ape pendapat si cilik?

    ReplyDelete
  27. ROlet...aku dari awal2 da tahu si seypol 2 penipu besar...to pis...jo x pyah nasihat...klu x percaya kt medium internet or seangkatan...kt mana lagi...RTM???...media prima???????,,,,UTUSAN????????? semua BIASSSSSSSSSSSSSSS!!!...pandagan daro pembangkang LANGSUNG x ambill PEDULI!!!...nk caya kt sape lg??????????...inilah medim kami untuk berbincang....yang xsuka x payah baca...x begitu cilik...

    ReplyDelete
  28. kes DSAI ni dah lama la...kalau tak dek angin mana pokok nak bergoyang..tak per lah kita tggu jer keputusan nya nnt..tp tak tau bila..pasti sebolehnya nak di tangguh lagi..eeeemmmmm...

    ReplyDelete
  29. OPINION:
    boleh x dr osman di bawa ke mahkamah sbg salah sorang saksi peguambela????
    maksudnye kes DSAI vs saypool akan tergendala wat seketika sbb kes akan berubah 'DR OSMAN VS DR HUKL'
    even statement private doctor x leh pakai in court, tp title doctor tetap x leh di persoal...
    zaman skang nie doctor kerajaan pn boleh di beli
    sbb lau korg study english law y diguna pakai tu, basiss doctrine 'hanya statement govt doctr' tu sbb gaji dorg di byr oleh goverment

    ReplyDelete
  30. Suruh Saifool sumpah kat depan Kaabah pula lah.

    Biar dia puashati dengan dakwaan dia. Mudah2an jawapan diturunkan segera dari langit. Senang cerita.

    Liwat atau tidak, yang menjadi masalah Saifool dan umngok sekarang ialah untuk mendapatkan sampel DNA dalam lubang neraka Saifool dan mengesahkan bahawa sampel itu bertarikh dalam lingkungan tarikh mengaku di liwat.

    Aku rasa akhirnya Saifool akan dihapuskan juga oleh konspirator di belakang dia kerana kes ini akan gagal.

    KJalau doktor boleh dianggap menipu, maka apa salah kita juga kata Saifool lagi menipu, Najib penipu dan semua umngok menipu.

    Saifool dah terdesak, projek liwat dah nk gagal, duit dah sapu banyak. Semuga semua mereka akan pecah belah dan menghancurkan satu sama lain.

    ReplyDelete
  31. Ingat hukuman Allah di akhirat nanti. Dosa memfitnah & mengumpat adalah dosa besar. Allah pun tidak boleh mengampunkan dosa ini melainkan org yg terainiaya tu sahaja. Jadi janganlah kita mengumpat apatahlagi membuat fitnah....wallahualam..

    ReplyDelete
  32. Insyallah akan ada teknologi yg boleh kita mengatahui umur DNA tersebut. Jika mereka menggunakan sampel DNA lama Anwar masa kes 1998 dulu mungkin pakar2 DNA dari luar negara tu ada teknologi terbaru yg boleh mengesan umur sample DNA dari jubur saifool itu....

    ReplyDelete
  33. adakalanya manusia apabila menipu, dapat dibaca dari gerakan mata, pandangan , getaran suara dan gerakan badan.

    Alngkah baiknya kalau ada video sewaktu perbicaraan, boleh gak kita ramai-ramai menafsir .

    Anyway, read an article about duplication of DNA. In future DNA boleh di klonkan dengan mudah. Tapi sy amat bersyukur, sbb bukti 3 barang kes anwar itu ditolak. bayangkan implikasi nya di masa hadapan kalau diterima bukti tersebut. Sesiapa saje yg minum ke makan , tertinggal brg spt botol, sudu or etc tu bersepah kat balai polis ke, senag2 je polis ambik buat bukti DNA tuduhan jenayah . x kan naye. Kes anwar akan jadi precedence kes utk masa depan.

    ReplyDelete
  34. by the way... baca suratkhabar utusan semalam... jawapan by saifoll... sya menolak dan badan saya kejang. so.. klu badan kejang boleh ke kena tusuk..hahahahaha.... just wonder....

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan