Bukti 1 Indonesia bukan fitnah BloG MiLo SuaM


Masih ramai yang meragui kesahihan gambar 1 Indonesia yang telah didedahkan di BloG Milo SuaM dalam entry yang lalu. Malahan ramai yang mengatakan bahawa gambar yang dipaparkan adalah gambar palsu menggunakan teknik photoshop. Baiklah kali ini CiLiK© dedahkan salah satu sumber gambar yang boleh anda teliti dari website indonesia KRjogja.com. Harap pencacai berhentilah memutar belitkan fakta yang benar. Behentilah menuduh CiLiK© menyebarkan fitnah! Sesungguhnya gambar tersebut adalah gambar yang asli. Sila klik untuk membesarkan imej:



Ini dia gambar yang dituduh sebagai fitnah oleh golongan yang cuba menegakkan benang yang basah! Sudahlah berhentilah merapu!


CiLiK©: Aduhai apesal ramai sangat yang tak boleh terima dengan pendedahan ni? Terlalu kecewa ke? kah kah kah....

27 Comments

  1. Link website di atas
    http://www.krjogja.com/news/detail/5816/.JJC.Lahirkan.Piagam.1.Indonesia..html

    ReplyDelete
  2. apa salah nya kalau sama.kita ni pun kebanyakannya dtg dari sana!!! benda yang baik jadikan tauladan kalau tak baik jadikan sempadan.rasa nya tak salah.jadi apa isu nya sekarang...tak baik kah 1 indonesia itu atau tak baik kah i malaysia itu.. apa pulak yang nak saudara cadang nak dilaungkan.. bagi la idea >>> jangan ngutuk je!!semua orng tak betul!!diri sendiri??????

    ReplyDelete
  3. bukan dok kutuk kata 1 indonesia tu buruk, jahat, huduh.....

    yg jadi persoalannya, APCO masuk indonesia = 1 indonesia
    APCO masuk malaysia = 1 malaysia..
    dulu tahun 1991 kat israel ada 1 israel...

    apa hal ni? xda idea lain ka nak buat??

    ReplyDelete
  4. Macam mana dengan kes israel for all... pas for all... tu pun,pengaruh israel gak ka?

    hahaaa...

    kalut la malaysia sekarang ni..semua menda israel...memang israel ni bawak bala betul.Berterabur habih orang melayu..Berterabur habih melayu nusantara ni...kecoh asia tenggara jadinya.

    hahhahahahaa...

    ReplyDelete
  5. bkn 1malaysia yg jd masalahnye..tp najib menipu..die kate tu idea die..apela bingai sngat xpaham2...

    ReplyDelete
  6. woit 'israel for all' tu pasal pelancongan la, bukan pasal politik..xde kene mengena ngn soal politik...

    kalau xcaya seacrh perkataan 'Islam for All', berlambak link/laman web...xkan nk kata laman web tu tiru 'israel for all' jugak?

    '1Israel' tu jelas politiknya, politik pemerintah...sama dgn 1malaysia...

    dlm laman web APCO, dorang mengaku dah 'APCO'kan Malaysia n indonesia..

    so, Malaysia, jadilah 1malaysia dgn slogan 'rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan'

    kat Indon plak, jadi 1indonesia dgn slogan 'rakyat dahulukan, pencapaian utamakan'...

    xkan xfikir kot totok umno woii

    ReplyDelete
  7. Sedih... idea YAHUDI LA'NATULLAH RUPANYA '1MALAYSIA' TU... NAK BUAT CAMANE, DAH PAK MONGOL (PM) PUN BUKAN CERDIK SANGAT, 1MANGKUK ADANYA...

    ReplyDelete
  8. islam hadhari mati atau idup lagi?ke pengikutnya pun tak lama lg nak mampos


    osusukom

    ReplyDelete
  9. Indra, Perlis

    Aku respek dengan blog MiLo SuaM ni... dah dua kali masuk harakah, themalaysianinsider, tahniah! teruskan menulis....

    http://www.harakahdaily.net/v2/index.php?option=com_content&view=article&id=26019:indonesia-juga-guna-khidmat-apco&catid=1:utama&Itemid=50

    http://themalaysianinsider.com/index.php/opinion/breaking-views/59823-indonesia-juga-guna-khidmat-apco--harakahdaily-

    aku akan terus menjadi pembaca setia BloG Milo SuaM....

    Menentang dengan fakta bukan auta!

    Tahniah Cilik! Teruskan menulis!

    ReplyDelete
  10. Inilah akibatnya terlalu taksub dgn slogan 1 malaysia smpai dah buktikan idea konsep ini dari APCO pun tak boleh terima jugak ape la bengap sgt pro APCOUMNO ni... sekarang si cilik dah buktikan sama sekali indon pun guna slogan 1 indonesia jugak guna khidmat APCO so.. masih nak nafi lagi nak bukti kan apa lagi.. tak cukup bukti .. pergi tengok sendiri link yg si cilik bagi tu baca artikel tu ... (StingRay - bukti kan israel for all & pas for all ada persamaan bagi bukti2 link mana2 yg boleh bukti kan ok jgn auta lebih ...)
    Menentang dengan fakta bukan auta!!!!

    amusza

    ReplyDelete
  11. StingRay | April 13, 2010 8:36 AM
    Macam mana dengan kes israel for all... pas for all... tu pun,pengaruh israel gak ka?
    hahaaa...
    kalut la malaysia sekarang ni..semua menda israel...memang israel ni bawak bala betul.Berterabur habih orang melayu..Berterabur habih melayu nusantara ni...kecoh asia tenggara jadinya.
    hahhahahahaa
    ____________________________________________________

    JAKA JAWAB :

    Slogan adalah isu kecil. Disebalik slogan itu yang besar. Iaitu penglibatan sebuah syarikat yahudi yang diupah untuk 'campurtangan' urusan2 penting terutama keselamatan negara. Ini isu nya!

    Anwar dituduh mendapat sokongan negara luar dan dikatakan membahayakan negara kerana meminta campurtangan asing.

    Kes APCO ini bukan setakat campurtangan tetapi mereka telah diupah untuk masuk kedalam 'seluar dalam' negara kita untuk melihat semua rahsia di dlm seluar dalam tersebut.

    Sampai masanya mereka tahu dimana yang hendak 'dipicit' yang akan menyebabkan negara kita 'senak'. Ini yang menjadi isu kerana yahudi ini tidak ada sekelumit kebaikan kepada manusia dan alam ini.

    Memang melayu patut kecoh dengan isu ini kerana ada melayu yang menyedarkan orang melayu lain daripada perbuatan 'sulit' mengundang musuh yang dilakukan oleh pemimpin2 melayu umngok.

    Ini kecoh yang wajar dan patutu dikecohkan.

    Mari kita bongkar lagi isu ini hingga ke akar umbi. Mereka yang terbabit mengkhianati negara perlu dicari dan di'sula'.

    Betul tak?

    ReplyDelete
  12. Kalaulah tahu mat2 indon tu kita pakai 1Malaysia sama macam 1Indonesia juga, maka kempen ganyang Malaysia tentu akan dihidupkan semula.

    Kita akan dituduh mencuri budaya mereka lagi.

    Lebih baik PM usaha utk buktikan Malaysia yang guna dulu 1Malaysia dan kemudian baru 1Indonesia.

    Tak pasal2 slogan saja 1Malaysia 1Indonesia, tetapi boleh membawa perpecahan, bukannya lagi bersatu.

    Rakyat indon ni ada kureng sikit tau. Suka cari pasal.

    Betul tak?

    ReplyDelete
  13. Dasar perdana menteri suka barang terpakai.cuba kita lihat semua yang dia beli termasuk bini semua barang terpakai,ni pula selogan dah pakai selogan orang.

    ReplyDelete
  14. bagi yg golongan yg lemah fikiran...kenapa hal ini jadi isu? korang belek2 la semula akhbar pencacai korang tu. korang cari sakap2 si najib ttg 1malaya kebanggaan beliau tu. apa najib sakap? ini adalah idea saya. haa dengar tu.

    jadi memg benarkah 1malaya tu idea najib? atau memang iindinesia tu ciplak idea najib? atau memg idea asal dari apco? isunya bukan imalaya tak baguskah baguskah. isunya memg banarkah idea 1malaya tu dtg dari najib? atau najib tidak bercakap benar?

    ReplyDelete
  15. Bukanlah pada nama "1Malaysia" menyamai dengan nama "One Israel" itu patut dipersoalkan. Sepatutnya kita nilailah sejauh mana kerajaan komited dengan konsep yang diketengahkan. Barulah nampak matang.

    Kalau terbukti kerajaan tidak komited dengan janjinya iaitu "rakyat didahulukan dan pencapai diutamakan", barulah boleh nak bangkitkan isu. Ini tidak, hal nama sama dengan negara lain pula dijadikan isu.

    Andaikata ada orang Melayu secara kebetulan menamakan anaknya sama seperti nama pemimpin Israel, tak mustahil orang itu dikecam hebat. Begitulah singkatnya pemikiran orang-orang Melayu pada hari ini. Patutlah susah nak maju dan ketinggalan dengan bangsa lain biarpun di negara sendiri.

    ReplyDelete
  16. nama 1 Malaysia dan 1 Indonesia tidak menghairankan mungkin kebetulan' Apa yang menghairankan bila:

    1- 1 Indonesia=1 Malaysia
    2- Malaysia pakai APCO = Indonesia juga pakai APCO
    3- Rakyat didahulukan pencapaian diutamakan= Masyarakat dahulukan pencapaian utamakan
    4- Lambang 1 Malaysia = lambang 1 Indonesia
    5- Kedua dua konsep dipakai oleh pemerintah negara bukan syarikat pelancongan atau lain-lain

    Adakah akal anda boleh terima bahawa ini semua satu kebetulan sahaja? Tolong pakai akal yg rasional....

    ReplyDelete
  17. aemh , indonesian tak habis2 kutuk malaysia maling lah , macam2 , tapi akhirnya dudk bwh telunjuk yahudi , harap2 pimpinan malaysia cepat2 lah sedar , suke jadi mcm lenbu kena cuck hidung ea dgn yahudi laknatullah ? fikir2 kan lah ,,

    ReplyDelete
  18. balik2 korang guna pakai nama israel, apa tak ingat atau tak belajar sejarah islam dulu2, nabi2 dan rasol2 kita ramai keturunan bani israel, yang jahat ialah zionis ulang sekali lagi zionis dan zionis lg!!, keturunan nabi ya'akob ada 12 kabilah ajer dan zionis tu bukan dari pecahan 12 kabilah tersebut, zionis tue menyamar ajer jadi org2 israel

    korang2 nie semua kena tipu dgn mediastream2 zionis ajerrr

    ReplyDelete
  19. balik2 korang guna pakai nama israel, apa tak ingat atau tak belajar sejarah islam dulu2, nabi2 dan rasol2 kita ramai keturunan bani israel, yang jahat ialah zionis ulang sekali lagi zionis dan zionis lg!!, keturunan nabi ya'akob ada 12 kabilah ajer dan zionis tu bukan dari pecahan 12 kabilah tersebut, zionis tue menyamar ajer jadi org2 israel

    korang2 nie semua kena tipu dgn mediastream2 zionis ajerrr

    JomoSamaTuaran setuju ngan pendapat diatas....ada otak pakai, jangan simpan dilutut bikin main bola..nanti telapas tu lutut, mana mo cari tu otak...ingat boleh beli di kedai spare part ke???

    ReplyDelete
  20. aku setuju dgn jaka.. bukan slogan yang jadi isu tapi disebalik slogan tu, dan dah dibuktikan terhasil daripada kroni israel... bila si laknatullah ni dah bertapak di negara kita, alamatnya semua rahsia negara kita dalam tangan mereka... nak mampus kalau dibiarkan... tak boleh jadi ni...

    ReplyDelete
  21. Saya orang Indonesia. Duduk KL dah 7 tahun. Mungkin tak semua tahu perkembangan di sana. Tapi yang saya boleh faham, slogan 1 Indonesia tak berapa popular di Jakarta. Kalo memang "1 Indonesia" ni adalah polisi kerajaan pusat dan wajib diwar-warkan di semua peringkat pejabat kerajaan negeri, sepatutnya senang cari link lain selain link daripada Jogja ni. Jadi saya pikir ini sakadar kerja malas kaki tangan kerajaan negeri Jogja yang mencuri idea 1Malaysia dari internet, bukan atas saranan APCO Indonesia. Jadi tak payah bayar RM77 bilion.

    ReplyDelete
  22. rakyat jiwa malaysia10 May 2010 at 12:40

    salam,

    pelik betul org malaysia ni, terutamanya orang melayu sendiri.

    atas nama keamanan, korang sanggup

    1. membiarkan pemimpin negara mengambil zionis sebagai penasihat
    2. membiarkan pemimpin meragut segala harta benda negara buat kesenangan peribadi mereka
    3. membiarkan pemimpin menguasai undang-undang, media dan akal fikiran korang

    malah, korang terlalu percaya keamanan ini disebabkan mereka semata-mata. dan tiada yang mampu melakukannya kecuali mereka sahaja. sedangkan, keamanan itu terbentuk dari sikap kamu sendiri bukan kerana pemerintah. kamu sendiri yang tidak mahu kucar kacirkan negara. kamu sendiri yang lebih suka tunggu dan lihat. maka lahirlah keadaan yang aman ini. sepatutnya, korang bersyukur dapat masyarakat yang sentiasa inginkan keamanan. bukannya bersyukur dgn pemimpin yang korang sendiri tahu penuh dengan korupsi, arak dan judi.

    kalau ye pun, korang sayang sangat kat pemimpin tu, jangan la sampai korang biarkan kemungkaran yang dilakukannya. jangan disenyapkan sahaja.

    nak pangkah mereka masa ngundi, pangkah je la. tapi, bila mereka buat salah, beri teguran yang keras supaya mereka tak main2. takkan itupun korang tak blh pikir!!

    kalau dah rasa tak boleh nak ditegur, tukarje. dan kalau orang yang baru pun buat mende yang sama. kita tegur pulak dia. dah tak mau ikut nanti, kita tukar je lagi.

    negara tak akan porak peranda kalau pemimpin ditukar. kerana yang buat keje tu bukannyer mereka. tp, orang2 kat kementerian dan semua pekerja kerajaan.

    barulah nanti, setiap pemimpin yang naik ke tampuk pemerintahan negara akan bersikap berhati-hati dan membuat keje penuh tanggungjawab sebab dia tahu masyarakat akan sentiasa memerhatikannya dan tidak akan membiarkan dia berlaku sewenang-wenangnya.

    zon selesa yang korang rasakan sekarang ini penuh dengan racun yang akan merosakkan masa depan dan iman generasi akan datang. sedar-sedar lah!!

    ReplyDelete
  23. sebenarnya tiada masalah dari segi slogan,,tapi yang menjadi masalahnya,,penglibatan yahudi dalam pemerintahan malaysia ni..apco yang ngok..buatla 2malaysia sekali pon,,xde maslahnya,,tapi kalo dah si yahudi laknat yang menjadi mastermind,,itula yang gua hangin..bodoh punya umno..

    ReplyDelete
  24. btl nabi2 dari bani israel..tetapi israel sekarng ini berfahaman zionis/zionis...apa da..

    ReplyDelete
  25. nampak sangat penipu...
    website buat sendiri... hahahaha

    ReplyDelete
  26. dasar penipu
    bandingkan link website nie...
    asli
    http://www.krjogja.com

    palsu
    http://www.krjogja.com/news/detail/5816/.JJC.Lahirkan.Piagam.1.Indonesia..html

    budak kecik pun tahu arr...

    ReplyDelete
  27. SELAMAT PAGI BOSKU AYO MARI DATANG DAN BERGABUNG BERSAMA KAMI DI WWW S128AGEN COM
    KAMI MENYEDIAKAN PERMAINAN MENARIK YANG DAPAT ANDA MAINKAN
    - SPORTSBOOK
    - SABUNG AYAM { HOT GAME }
    - TEMBAK IKAN
    - TANGKASNET { HOT GAME }
    AYO MASIH BANYAK LAGI GAME YANG KAMI SEDIAKAN
    Contact Kami :
    BBM : D8B84EE1
    Line id : agens1288
    WhatsApp : 0878-6720-2559
    yo must go

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan