Sunday

Gula-gula pilihanraya, UMNO perbodohkan rakyat!




Kenapa ya, bila pilihanraya kecil nak bermula, sibuk pemimpin UMNGOK janji macam-macam kat rakyat Hulu Selangor? Sedap betul, macam nak pujuk budak kecik, bagi gula-gula 20 sen!

Kempen pilihanraya kecil Hulu Selangor sepatutnya tidak boleh dimulakan selagi proses penamaan calon pada 17 April ini belum berlansung.

Namun, semalam Timbalan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin mengumumkan bahawa Hulu Selangor akan mendapat empat sekolah baru, dan projek pembinaan banjir bernilai RM2 juta ringgit.

Muhyiddin juga berkata Kementerian Pendidikan sedang mengenal pasti tapak sesuai untuk membina sebuah sekolah aliran Cina.

Hari ini pula Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengumumkan projek perumahan baru untuk warga Felda di Gugusan Sungai Dusun.

Projek bernilai RM32 juta ringgit ini membabitkan 2,50 unit, setiap satunya bernilai antara RM42,000 dan RM75,000 ringgit.

Rakyat Hulu Selangor jangan tolak rezeki, Diorang nak bagi kita Ambik! Tapi undi tetap Pakatan Rakyat!! hehe bak kata P.Ramli dalam madu 3, "rezeki jangan ditolak maut jangan dicari".

Nampak sangat bila nak pilihanraya sibuk nak bagi macam-macam kat rakyat, sebelum ni senyap! Inilah perangai pemimpin UMNO dan Barisan Nasional. Bila nak suruh orang sokong, macam -macam dia janji nak bagi, macam-macam dia nak tolong! Ayuh kita lihat keikhlasan UMNO-BN, kita pakat ramai-ramai undi PR, bila PR menang di Hulu Selangor, kita tengok, rakyat semua dapat tak apa yang dijanjikan tu? Keh keh keh, kalau diorang ikhlas nak bantu dan bela rakyat, walaupun kalah mesti dia teruskan janji-janji tu semua! jangan cakap je tapi tak buat!

CiLiK©: Rakyat ni digula-gulakan macam budak-budak, Say no to BN! Rakyat dah tak bodoh! orang kampung pun dah ada internet. tak harap lagi pada Utusan Meloya dan Berita Hairan yang memperbodohkan rakyat!

17 comments

wa.. bagus la ini mcm.. ade je PRK, ade la rezeki dtg dari umno.. huahua.. umno2.. time2 sblum ni xnk lak ko bagi.. lagi2 time PR pgg.. ade kerajaan pusat nk bagi bantuan..? haprak nk bagi bnyk2... kah2...

UMNO semakin terdesak! kah kah kah....
jom kita ganyang UMNO keh keh keh...

asal la rakyat still x perasan..
dah nk pilihanraya depa baru nk mai..
x kn la depa x perasan?
adakah bodoh?
haizz.....
jadi.. undilah dgn bijaksana.. :D

standet umno memang cam tu..mari je election mula la pusing sana sini menipu orang kampung...lepas election lesap ntah ke mana...

aku tak nak banyak...aku cuma nak tau dan mintak najib dng mat sembab jelaskan...APA JADI PADA SKIM SUBUR..???? ingat lagi...??? kasi beras percuma tuuuuuu.......

sampai hari ni...MANA BERASNYA..??? ramai kat kampung ni yang dapt KUPON BERAS TU...TAPI MANA BERASNYAA...????... Lihat seterusnya..

tapi takpe lah...umno lebih suka KAYAKAN PASARAYA SAVEMORE dari tolong orang kampung....kan umno tu JUARA RAKYAT...!!! huhuhu...

tang bab kasi sekolah tu,,,,,huuhuhuhu.....kita tengok lepas prk hulu selangor tu ada ke dak sekolah nya,,,,

hahahaha...carik modal lain la umno woooiiii.....

confrim pkr bole menang jelaaa . sekarang rakyat da bole fikir sendiri .lalala~

ini bkn rasuah ke nama nya???

dah diberi telan/baham sajalah, buat mcm biasa......undi tetap jgn bagi kepada umno/bn. amacam? boleh ya sahabat rodong di hulu selangor

ada lagik ke duit tue??masa pakatan ambil alih kedah pon duit ada rm300k lbh jer...hehe member aku laaagik banyak duit ropanya..

ali imran..

wow... bnyk lak duit k'jaan ni... opsss... mcm x biasa... kena la create projek...

DEPA BAGI AMBIKKK....UNDIIII SORI...

Kamen Rider Black~ delete 4 April 2010 at 23:48

Rezki jgn ditolak, undi jangan di beri ;)

Kalo macam ni lah cara nya...lebih banyak PRK lebih bagus dari PRU sbb comfirm setiap dearah akan dapat projek....Lepas ni kat mana plak akan ade PRK ya sbb AP kat atas tu ramai gak yang dah isyak...he..he..

tu r..time prk kt sume wat muke monyok bia krajaan bg mcm2 projek..tp pngkah pembangkang..huhu..bagus2..

krajaan xdak telo ka..kalo teror n juara rakyat xyah r bg gula2..lwn tgn kosg cm pr lor..ni abes dijoli duit krajaan ntah ade ke idak

Budaya tabur gula2 dan janji pada PRK sudah jadi budaya umngok.
Tapi ingat, budaya kencing juga menjadi budaya umngok.

Gula2 murahan diberi terus masa kempen, tapi janji yang besar2 belum tentu dilaksana selepas ini, apa lagi kalau kalah.

Sesetengah janji yg dibuat masa PRK, diulang janji pada PR Umum. Benda yang dijanji slow tidak bergerak. Disimpan semata2 utk janji pilihanraya.

Orang Hulu Selangor patut tengok prestasi kerajaan negeri sekarang sebagai pertimbangan untuk pilih calon PKR.

Rakyat tidak faham dan tidak terasa jika dikatakan ekonomi negara berkembang dengan geraf dan data2 indah yang dinyanyikan pemimpin negara.

Yang rakyat merasa dan faham ialah apabila 20gelen air diberi percuma. Kalau air pun percuma, bukan saja rakyat merasanya, kereta pun merasa(air basuh kereta), tumbuh2an yg disiram air pun merasa, binatang ternak pun merasa, bersuci pun percuma.

Dalam keadaan tiada benda yang percuma sekarang ini, buang air sebanyak segelas pun kena bayar, maka adalah suatu keajaiban apabila kerajaan negeri selangor di bawah PR dapat memberi sesuatu yang berharga dengan percuma.

Bagi penyokong umngok, apa kata bayar juga air 20 gelen itu kepada syarikat air di selangor sebagai tanda protes bahawa 'kami umngok tidak termakan oleh air percuma yang diberi PR, kami dah biasa membayar setiap benda di bawah BN'.

Boleh ke umngok buat gitu?
.

Siapalah UMNO tanpa RASUAH..
Hilang seri UMNO kalau tak bagi RASUAH

yg bijak brfkir je dpt tgk pe yg umno ni wt..yg msih kt pdlmn tu xtw ppe..kne bg mcm2 hepy nye dorg dpt dri pmimpin ngara..mate dorg da tgk baeknye umno..knon yg mmbntu dorg


EmoticonEmoticon