Monday

Ini barulah dinamakan juara rakyat!




Lihat pada gambar di atas, warga emas tak kira bangsa, tak kira agama, berpusu - pusu datang dan diberikan wang saguhati sama rata memandangkan kerajaan pakatan rakyat pulau pinang telah berjaya menjimatkan sejumlah wang belanjawan 2009.

Kerajaan Negeri Pulau Pinang sekali lagi mencatat lebihan belanjawan 2009 RM 77.3 juta berbanding dengan anggaran defisit RM 40 juta yang sepatutnya lebihan adalah RM 92 juta kalau bukan pembayaran pampasan RM 14.7 juta untuk skandal penyelewangan tanah Tang Hak Ju.

PERMATANG PAUH, 4 April: Kira-kira 4,000 warga emas telah menyerbu Maybank cawangan Desa Murni, Sungei Dua bagi mendapatkan wang yang dijanjikan oleh Kerajaan Negeri Pulau Pinang.

Bermula sejak semalam sehinggalah ke hari ini kebanyakan cawangan Maybank yang dikhususkan bagi pembayaran wang RM100 seorang tersebut telah dibanjiri oleh warga emas mengikut kawasan pilihan raya masing-masing.

Ahli Dewan Undangan Negeri Permatang Pasir, Mohd Salleh Man (gambar bawah) juga terpaksa berada di pusat pungutan tersebut bagi membantu warga emas yang mempunyai masalah semasa proses pembayaran dibuat.

Beliau yang juga Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang terpaksa berada sejak awal pagi sehinggalah proses pembayaran tunai berakhir pada petang ini.

Menurut Mohd Salleh warga emas yang mendapat surat untuk menerima wang daripada Kerajaan Negeri masih boleh menunaikan wang tersebut sehingga 16 April yang akan datang.

"Oleh kerana itu mereka tidak perlu untuk tergesa-gesa atau bersesak-sesak untuk mendapatkan wang tersebut kerana tarikh yang diberikan oleh Kerajaan Negeri adalah mencukupi bagi mereka mendapatkan wang yang dijanjikan.

"Proses pembayaran berjalan lancar dengan kerjasama yang begitu baik diberikan oleh pihak bank kepada semua warga emas yang ingin menunaikan wang tersebut.

"Kehadiran semua petugas daripada pusat khidmat Dewan Undangan Negeri dan juga JKKK juga adalah bagi membantu petugas dan kakitangan bank untuk melicinkan proses pembayaran wang tersebut,"katanya semasa ditemui di Maybank cawangan Desa Murni, Sungei Dua.

Manakala Timbalan Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang, Ustaz Rosidi Hussain terpaksa berhadapan dengan 5 ribu warga emas bagi kawasan Parlimen Kepala Batas yang turut membanjiri Maybank cawangan Bertam, Kepala Batas untuk membantu mereka yang menghadapi masalah dalam proses pembayaran tersebut.

Pembayaran yang dilakukan sejak semalam sehinggalah ke hari ini secara tunai telah menyebabkan warga emas terpaksa beratur panjang bagi mendapatkan wang tersebut.

Rosidi berkata, kehadiran yang begitu menakjubkan membuktikan bahawa pemberian yang dilaksanakan oleh Kerajaan Negeri bagi proses pembayaran wang RM100 ini adalah sesuatu yang amat diharapkan oleh warga emas sebagai menghargai mereka selama ini.

"Proses pemberian ini merupakan salah satu tindakan terbaik yang dilakukan oleh Kerajaan Negeri bagi menghargai warga emas yang ada dalam negeri ini walaupun jumlahnya tidak begitu banyak.

"Namun begitu setidak-tidaknya ia dapat membantu mereka yang benar-benar memerlukan bantuan tersebut,"katanya.

CiLiK©: Amacam kerajaan BN bila nak bagi duit saguhati kat rakyat? kalau ade duit lebih-lebih tu bagi jelah kat warga emas, kita muliakan mereka. Walaupun Rm 100 bukanlah jumlah yang terlalu banyak, tetapi apa salah kalau ada duit lebih bagi-bagilah kat rakyat jangan kedekut sangat! Jangan time nak pilihanraya sibuk nak bagi gula-gula, hari biasa sibuk bersenang lenang tak peduli rakyat!

21 comments

alah setakat seratus nak tunjuk baik je tu....
nak buat hape?!! maruah warga tua bukan nilai seratuslah
bai!!!

At least bagi rm 100 bukan tym nak pilihanraya aje..mcm bank la kan, bila ada lebih kita bagi la dividen. Sama la mcm ni jgak..sbb org2 tua pun duk bayar cukai, dianggap sbg melabur dlm kerajaan.

Bukan mcm Be-End, tym2 pilihanraya baru nk nampak muka. janji itu janji ini. Smpai tiang lampu baru pn nak masuk paper. Lepas pilihanraya? Jangan harap la nak jumpa, silap ari bulan kena maki mcm kes kat johor tu pulak.

Ni la dia org Melayu yg korg duk bangga2. Xde kuasa melalak2 nak kuasa, dah ada kuasa x nak jaga elok2, jadi perosak pulak.

Be End - Boleh blah!!

Ennie

Kontraktor PRK Ijok dulu pun masih ada yg blom dapat payment dari kerajaan BN. Patutnya buat projek segera, wang pun kena la segera..

Pembangkan bagi duit boleh juga buat belanja beli beras atau pun beli apa yang patuk tapi BN bagi kain batik je tu pun kalau nak mengundi baru dapat.

Ini lah dikatakan kerajaan PR.walaupun 100 tp besar maknanya.
BN bayar rebat utk motokar tp insuran tinggi.tolak pi mi masuk
poket depa juga.Patut patut wakil rakyat BN kena buat sedekah jariah banyak sikit kat warga mas ni baru berkat.Tp puak puak umno ni semuanya dah gelojoh,tamak,busuk perut.Benar kata tok M
UMNO busuk hingga ke usus.

bai... walaupun nampak sikit, yang penting ikhlas.. 100x4000 org? byk gak kan.. yang penting bagi xde kene mengena dgn pilihan raya.. ni x.. nak pilihan raya.. ada lah projek yang akan d bina.. adoiyai..

Dari ABG ZAXX ( Sup Ekor A&A )

walaupun UMNO mampu sumbangkan bukit emas sekali pun tapi kalau tak ikhlas tak berguna juga dan Api neraka tempat yg sebaik-baiknya bagi kalian semua..korang tak belajar agama ker bai.. atau pun sememangnya korang ni tak beragama.. oh yerr.. lupa aku, bagi UMNO kan Ugama lain politik lain.. huhu..( jgn nuat lawak iblislah dalam milosuam ni wahai ahli UMNO ).

Sebab tu kalau rompak duit org berdosa besar tapi kalau rompak duit rakyat tak berdosa sbb merompak duit pakyat itu dikira politik dan ianya tidak berdosa sbb pegangan ahli UMNO adalah agama lain politik lain..

Minum arak ditempat lain berdosa tetapi kalau AHLI umno minum arak dalam lawatan2 keluar negara tak berdosa sbb lawatan keluar negara tersebut dibuat atas urusan negara dan politik ianya menjadi tidak haram minum arak adalah kerana Agama lain politik lain..

Bagi Ahli serta UMNO Semua pekara yg melibatkan politik adalah tidak haram kerana ianya tidak terbatas dgn segala hukum agama kerana bagi Ahli serta penyokong UMNO agama lain politik lain ( agama tidak boleh mencampuri urusan politik..)

Dari ABG ZAXX ( Sup Ekor A&A )

walaupun UMNO mampu sumbangkan bukit emas sekali pun tapi kalau tak ikhlas tak berguna juga dan Api neraka tempat yg sebaik-baiknya bagi kalian semua..korang tak belajar agama ker bai.. atau pun sememangnya korang ni tak beragama.. oh yerr.. lupa aku, bagi UMNO kan Ugama lain politik lain.. huhu..( jgn nuat lawak iblislah dalam milosuam ni wahai ahli UMNO ).

Sebab tu kalau rompak duit org berdosa besar tapi kalau rompak duit rakyat tak berdosa sbb merompak duit pakyat itu dikira politik dan ianya tidak berdosa sbb pegangan ahli UMNO adalah agama lain politik lain..

Minum arak ditempat lain berdosa tetapi kalau AHLI umno minum arak dalam lawatan2 keluar negara tak berdosa sbb lawatan keluar negara tersebut dibuat atas urusan negara dan politik ianya menjadi tidak haram minum arak adalah kerana Agama lain politik lain..

Bagi Ahli serta UMNO Semua pekara yg melibatkan politik adalah tidak haram kerana ianya tidak terbatas dgn segala hukum agama kerana bagi Ahli serta penyokong UMNO agama lain politik lain ( agama tidak boleh mencampuri urusan politik..)

Pakatan bagi semua ok.

..kalau BN bagi mcm2 le komplen bak kata tak bagi kena bagipun kena...hahaha

Tapi tu la..kasi 100 mcm nak cerita kat satu dunia...diam2 sikit dah la..Buat la cara islam ke "derma bukan tontonan"...

TQ lah dapat gak rasa RM100.Nilai kurang RM10.00 oleh seorang bekas menteri suatu penghinaan,kalau rasa nilai orang2 tua di Penang kurang RM10. BN patut kasi orang2 tua kurang2 RM 1000 sebulan.JANGAN LAH DILUKAI HATI ORANG2 TUA DI P.PINANG JIKA KITA SENDIRI TIDAK MAMPU MEMBERINYA.

licik,ang ni la tak paham bahasa kot.nk sorok mcan mana dah majlis tu majlis barakah ramai yg dapat.tp majlis ala kadar ja tak membazir macam umno buat kat hotel hotel mewah perabih duit rakyat ja.
lebih baik berjimat jimat amalan mulia.

BUATLAH CARA ISLAM 'DERMA BUKAN TONTONAN' LEBIH BERKAT KOT...HEHEHE
HEHEHE

HEHEHE

HEHEHE

taik la licik...kalau tak cakap...korang wat berita PR takwat satu keje pn...org buat bende baik..nak tunjuk sikit...walaupun seciput...ko cakap cara islam..derma bukan utk tontonan...behtu...yg BN bukan main canang2 konon2 die kasi subsidi...konon2 die bagi itu ini...macam duit dr poket dia sendiri tu ape...taik leeee

bagi nasihat free pun nak marah..hehehehe

org yg kurang agama,bile bercakap tentang agamaa...jadilah mcm slh sorg kt ats ni...

hehehe...maka terhasil la licik n sejenis dgnnya....heheheheh....

-bugs-

bagus2.....bkn mcm bn bg mase nk pilihan raya je.......100 pon duit gak......

ISHH2 KESIAN KAT KORANG SEMUA...BERGADUH SESAMA MUSLIM KRN POLITIK..BENDA YG LANGSUNG X BERGUNA KAT AKHIRAT..KORANG DUK KATA MCM2 KAT DIAORG (UMNO)TU ,KUTUK KAT DIAORG TU..CEPAT2 LAH BERTAUBAT..JGN TAHU DUK MAKI N HAMUN ORG JER..BUKAN KORANG YG WAT KEJA ,PK HAL EHWAL CMNER NK MAJUKAN NEGARA..KALU KORANG NIE BAGUS SGT,BIJAK SGT..KNAPE KORANG JD ORANG MCM NIE JER....JGN MEMPOLITIKAN AGAMA...RASULULLAH S.A.W BERJUANG TUK MENEGAKKAN AGAMA ISLAM..BERJUANG MENENTANG YAHUDI...KORANG BERGADUH KRN POLITIK ,PASTU MAKI2 PADA ORG YG TLH MEMBANGUNKAN NEGARA,PASTU MENGAGUNG2KAN KERJA ORANG KAFIR.....JGN BERLAGAK BAIK SGT LA..ORG SOKONG PAS PUN BLOM TENTU SEMBAHYANG CUKUP,AKHLAK BAIK...KALU KORANG BETUL2 MANUSIA BERIMAN..KORANG TAKKAN MAKI SESAMA SAUDARA KORANG SENDIRI WALAUPUN DIA BUAT SALAH....PERDANA MENTERI PUN MANUSIA BIASA JUGAK,KALU KORANG JD PM..BLOM TENTU KORANG X KAN LUPA DARATAN...SO JGN LAH SUKA SGT MENILAI ORG..JADI2 LAH BUAT FITNAH ..APE YG KITA NMPAK X SEMESTINYA BETUL..KDNG2 MATA BLH MENIPU KITA...KITA SEMUA MANUSIA BIASE BYK BUAT SILAP...HANYA ALLAH JER YG TAHU MANA YG BETUL..SO KORANG X YAH LAH NK BERLAGAK BAIK N ALIM SNGT JUST KRN KORANG SOKONG PAS...BELUM TNTU BULAN PURNAMA AKAN MENERANGI KUBUR KORANG..PK PAKAI AKAL BKN LUTUT...

woi...seratus pn dh kire bersyukur taw...ape bende lh pemikiran org umno ni...xfhm btul lh...kalu pemimpin umno ckp rm100 ckit...ko tgk warga emas kt pulau pinang tuu beratur panjang...y?
bodoh nye umno...xblerh pk ker??taw nk habis kn wet rakyat...nk bg wet kt rakyat pny lah payah...makin menindas rakyat ade lh...
masyarakat malaysia mari lah beruabh menuju kerajaan pakatan rakyat...ssama untung,ssama dapat faedah...percayalah.=))-

kita sokong org buat baik kita pun dapat pahala baiii....sokong org buat jahat kita pun sama berdosa....takkan basic mcm tu pun tak reti ?? hang mengaji ke dak??

Dr Asri (mantan mufti perlis) ada habaq pasal pahala dan dosa undi nie... search la kat minda tajdid beliau....

Pahala tu la lampu kita dlm kubuq baii...tak reti2 lg ker???

to tanpa nam 12:52 AM...maknya najib memng lupa daratan la ea..oo...patutla...


EmoticonEmoticon