Sunday

Janji Palsu BN pada rakyat miskin




Hari ni kita imbas balik janji manis Be End yang telah ditabur kepada rakyat berpendapatan rendah di Malaysia. Janji manis yang akhirnya telah bertukar menjadi janji palsu! Inilah yang dikatakan "Juara Rakyat" Rakyat didungukan! Kuasa diutamakan! inilah dia gaya pemimpin Barisan Nasional meringankan beban Rakyat!

Masih ingat dengan SKIM SUBUR? kononnya Sebanyak 43,500 keluarga miskin tegar berpendapatan RM450 sebulan di bandar dan RM420 di luar bandar akan diberi kupon bagi 30 kilogram beras percuma setiap bulan!

kononnya Lebih 150,000 keluarga yang berpendapatan RM1,500 sebulan (bandar) dan RM1,000 (luar bandar) pula akan menerima tiga kupon subsidi masing-masing bernilai RM10 setiap enam bulan sekali

Kononnya pemberian kupon akan disalurkan menerusi semua anggota Parlimen termasuk daripada parti pembangkang. lihat laporan akhbar berikut (sila klik untuk membesarkan gambar)




Ya betul kupon memang dah dapat! Adakah kerajaan BN ni nak suruh rakyat berpendapatan rendah makan kupon-kupon nih? Berasnya mane? tabur janji manis sesuka hati, bagi kupon banyak-banyak tapi beras tak dapat-dapat. Mengapa sampai hati kerajaan buat begini pada rakyat berpendapatan rendah?

Mereka menerima kupon dengan penuh kesyukuran, dengan ukiran senyuman kerana ada simpati dari kerajaan untuk meringankan beban mereka yang ternyata susah. Tetapi kupon hanyalah kupon, beras sekadar janji palsu dari si "Juara Rakyat". 60 juta dibayar kepada APCO, 500 juta jadi komisyen Kapal selam, 500 bilion saham bumiputera hilang entah kemana, berjuta-juta lagi dibazirkan untuk kepentingan pemimpin-pemimpin UMNGOK dan BN. Apa yang tinggal untuk rakyat miskin hanyalah sekadar kupon untuk dijadikan santapan.....


CiLiK©: Sampai hati kerajaan bohong rakyat miskin, mereka tak ada internet, mereka tak bangkang kerajaan, inilah penyokong tegar BN. Tetapi inilah nasib mereka, masih menggenggam erat kupon harapan, namun beras yang ditunggu tak kunjung tiba.

11 comments

salam bro, jgn buat2 lupa pula kpd BN - Barang Naik! Beras Naik! Babi Natang..... Bengong Najib!!!!! apa rakyat bawahan boleh offer? tunjuk belang warna di peti undi 4-5 tahun sekali laaa. kini sahabat handai di Hulu Selangor bernasib baik dapat peluang keemasan ini. aku mohon kalian tolak BN masa PRK Hulu Selangor nanti.

Sdr admin, jangan lagi gunakan gambar yang sama bagini, sebab senang musuh nak tembak balik, kata ni semua propaganda. Bukan kurang bukti untuk tajuk ini. Melambak di mana2. sokongpr.

Menipu negara, bank, royalti pun tidak menjadi masalah kepada umngok. Memfitnah TPM(DS anwar Ibrahim) mereka sendiripun boleh dibuat dan disokong tanpa akal kerana menyokong ketua membabi buta.

Apatah lagi menipu rakyat yang daif seperti ini.

Pesan Nabi saw orang yang tidak menghiraukan orang miskin adalah orang yang mempermain2kan agama.

Sepasang pintu pagar rumah pemimpin umno lebih mahal daripada rumah dan isinya bagi keluarga2 miskin ini. Jangan sampai mereka ini berdoa kepada Allah untuk mengajar kamu wahai pemimpin2 penipu.

Betul tak?

enth apa apa entah... lau nk kaya usaha la... nk harap bantuan je pai bila pun x senang.. pai bila nk maju. ini pandai berckp n pandai komplen je..

Kamen Rider Black~ delete 4 April 2010 at 23:55

enth apa apa entah... lau nk kaya usaha la... nk harap bantuan je pai bila pun x senang.. pai bila nk maju. ini pandai berckp n pandai komplen je..

Bukan masalah nak kaya@ harapkan bantuan@ nak komplen....skrg ni, kerajaan dah janji, kne la tunaikan.......

Lain kali bace btul2 artikel si Cilik nie...jgn la kluarkan tunjukkan kebodohan ko dengan komen tak kne ngan topik...

huyyoo sedap tul bahasa kempen memburuk kerajaan ..terharu aku membaca..indah dan mengujakan bahasanya..tersusun indah kemas rapi..perghhhhhhhhhh....lantak kolah..

harap2 sesiapa yg membaca jgn telan terus..rasa dulu...kalau betul sedap kunyah la dulu sblm telan....perghhhhhhhhh...

BN memana penipu dari dulu hingga sekarang.....
Kita mesti mengundi perubahan......

BN????
yeke janji depa 2....
JANJI je 2...
sekadar JANJI nate beghok...

dilu kini dan selamanya penipu........

aku rase.x kisahla sape kat atas tu nanti
dah dapat peluang ,dapat kuasa ,dapat tengok duit juta2 tukar tangan mase belanjawan mesti la nk tumpang skaki, kawan2 dulu dok sokong mase si polan ni nak jadik pemimpin mesti naik jadik kroni nye ,ha pe lagi duit rakyat le bagi knyang anak bini,orang miskin dah x dipeduli. maki memaki dah jadi hobi, carut kat pemimpin2 len ,xkisah pembangkang ke bukan ,dah biasa!
ni la penyakit orang melayu kita yang dah betol no,haram jadah..same2 la doakan sume pemimpin kita dibukakan hati, memimpin atas dasar yang betul macam khalifah dulu2.summe orangg puas hati.
care islam tu win win . berubahhlah umno.malas dah aku nak nngok orang tua dok kna tpooo je ksian ,dah la nak mati dah kna t poo. duit tu ala gula2 je. nnti YB ntah kt mne

Botak tengah aku benci! Muka macam babi


EmoticonEmoticon