Monday

Lagi lawak bodoh UMNO-BN


Aduhai lucu betul UMNO BN ni, bila time nak kempen time tulah semua dia janji nak bagi, semua die nak sedekah! Benda-benda yang tak perlu bagi pun dia bagi! Tapi yang heran tempat yang betul-betul memerlukan tak pulak die nak bagi? memang lawak bodoh! Nampak sangat kepincangan BN, nampak sangat nak meraih sokongan sahaja. Masa pilihanraya sibuk tabur macam-macam untuk dapat kuasa!

Apa dia salah satu janji tiba-tiba BN sempena PRK Hulu Selangor?

Sumber Malaysiakini

Meskipun Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata lawatannya ke Hulu Selangor hari ini bukan untuk berkempen, namun kawasan parlimen itu dijanjikan empat buah sekolah baru.

Berucap kepada 500 guru dari Hulu selangor yang dihimpunkan di Sekolah Menengah Sains Hulu Selangor, Muhyiddin mengumumkan sebuah sekolah menengah dan tiga sekolah rendah akan dibina.

Kah kah kah bila tiba pilihanraya sibuk si Muhyidin nak buat sekolah kat Hulu Selangor! Bukan CiLiK© nak marah BN nak buat sekolah, baguslah buatlah banyak-banyak! Tapi yang menjadi persoalannya apa hal sibuk nak buat sekolah kat Hulu Selangor? Nak mintak sokongan rakyat ke? takut kalah? Habis macam mana pulak dengan tempat yang menjadi kubu kuat BN macam kat bawah ni? Mentang-mentang diorang dah jadi penyokong tegar BN dah tak payah bela nasib mereka? Ha ha ha nak jadi pak lawak ke ape muhyidin ni? malu kat orang wei!


Sumber berita Bernama




LONG LATIN (ULU BARAM), 2 April (Bernama) -- Empat orang guru di sebuah sekolah rendah di sini termasuk sepasang guru suami isteri terpaksa tidur dalam sebuah bilik sempit berukuran 20 kaki panjang dan 10 kaki lebar dengan ketinggian hanya tujuh kaki sejak tiga tahun lalu kerana kediaman guru yang sedia ada tidak mencukupi.

Guru Besar Sekolah Kebangsaan (SK) Long Lutin Edward Ngullie Anggun berkata sekolah terbabit yang dibina sekitar awal tahun 1980-an hanya mempunyai empat unit kediaman guru termasuk satu unit yang sudah uzur serta hampir runtuh dan tidak cukup untuk menampung 12 guru serta keluarga mereka.


CiLiK©: Toksah nak temberanglah Muhyidin tembelang ko dah pecah! Takkan nak tunggu MP mati baru nak buat sekolah kot? kah kah kah... Pengundi-pengundi Hulu Selangor, Rezeki jangan ditolak! Tapi Undi tetap undi PR!

18 comments

aduhai malunyelah pak din ni buat lawak
bodoh pulak ekekeke...

hak allah tidak diamanahkan pada tempatnya..seperti juga pemimpin yang tak sepatutnya..tunggulah balasan yang maha esa

aku paling benci ayat same setiap PRK..

"Projek telah lama dirancang, cuma kebetulan dilaksana semasa pilihan raya"

khak ptuih!

Umngok bingai ni sebok kata negara kita dah maju bangunan tinggi2, nak buat ape bangunan tinggi pun kalau rakyat tak maju lagi hidup miskin, bangang punya najib monggol

Oklah tu dia bagi tau kat rakyat apa projek kat hulu selangor..takkan tak boleh kot..hehehe..

Kalau dah mentaliti asyik membangkang mmg dah tak boleh nak ubah..mcm ni lah contohnya..nak buat baik pun tak betul..

Islam suruh kita bersangka baik baik tau bkn asyik bersangka tak baik.

Lantak ko lah...

Pak Din toksah wat lawak kat Hulu Selangor,kalau nak jadi pelawak lebih baik Pak Din ganti arwah pelawak Din Beramboi je kan nama pun dah dekat.

licik nih aku pelik~
ape yg kite sembang or ckp kn
sume die bangkang~
sume tang UMNGOK 2 btul pembangkang 2 bangkang~
die nih xpk ke?..ke wat2 bodo je

da mmg reality mane2 negeri pon...UMNGOK nmpak baek time plihanraya saje~...xley accept ke?...xpnh kaji ke PRK tahun lepas?..

kite bersangka baik, tapi kalau da buruk nyata2 nk sangka baik cmne?..

ape mentaliti ko kt kitorang?...bersangka baik ke kt kitorang?

ckp org je pndai~...sendiri 2 cermin la dlu~...serius da kne infection zombie kuat...

Kamen Rider Black~ delete 5 April 2010 at 19:27

LICIK
Oklah tu dia bagi tau kat rakyat apa projek kat hulu selangor..takkan tak boleh kot..hehehe..
Bagi time pilihan raye je ke..?itu pon kalo Be End menang..kalo kalah??

Kalau dah mentaliti asyik membangkang mmg dah tak boleh nak ubah..mcm ni lah contohnya..nak buat baik pun tak betul..
Ade bende kite boley sokong...ade yg kite kne bangkang...jgn la jd Pak Turut...atau pon pengampu...

Islam suruh kita bersangka baik baik tau bkn asyik bersangka tak baik.
Islam menganjurkan kite ikhlas dalam membuat kebajikan.....Janji2 Be End yg dtg time pilihan raye ni je ikhlas ke?

Lantak ko lah...
Lepas nie jgn byk bunyi plak...diam2 sudah..


dol
Ko bagi la duet pade die..srh bli cermin... :)

Nak sangka baik mcm mana kat korang kalau ayat2 yg keluar tak abis2 memaki mengutuk orang dan penuh kebencian..semua salah...

Inilah akibat kalau byk diterap politik kebencian..dah tak boleh ubah minda..

lantak korang lah..

bagus tul pilihanraya nih..dan2 sume bangunan nk naek..huhu

cik ahmad zaki oi! cakap memang senang..kalau hang dapat peluang sapu habis kot.

hmm..stelah diteliti sume yg diatas..sume btul..tp ngape kite perlu mngutuk antare satu same len?..sbb kutukan tu negatif..negatif xmmbine..sye bkn nk berckap tntg cmmnt2 ni sje..tp kseluruhan rakyat malaysie..rate2 kite dh khilangan adab dan budaye..lg truk..Islam semakin diketepikan..Islam xmngajar kite utk mencaci org len..kite sruh org cermin dri org..tp klu kite ckp camtu xprasan ke yg kite ckp depan cermin?..Hassan al-Banna pernah berkate..kite sume xkan dpt ubah dunie ni klu kite xubah dri kite sndri n kluarge kite..sudahkh kite ubah dri kite sndri n kluarge kite?..maaflah..sye bkn sorg yg perfect..ttp mlakukan kslhn yg sme seperti di atas..tp ingatlah Allah tu maha pengampun n penyayang..n Allah tu maha adil..

Anonymous | April 9, 2010 10:39 AM
cik ahmad zaki oi! cakap memang senang..kalau hang dapat peluang sapu habis kot.
_____________________________________________________

Ini adalah contoh pemikiran umngok. Mereka fikir semua orang macam mereka,kalau dapat kuasa mesti akan hanyut dan jadi setan. Pemikiran ini adalah kerana umngok telah membuktikan bahawa politik itu memang kotor tidak kira siapa yang terlibat.

Pemikiran umngok telah tidak dapat lagi melihat kebaikan malah dirasakan mustahil ada pemimpin yang berkuasa tetapi baik di dunia ini.

Orang yang telah lama dalam jamban tidak lagi dapat menghidu bau busuk jamban, dah lali. Bagi mereka udara busuk dalam jamban itu adalah sama dengan udara segar.

Yang herannya bila mengundi, memangkah umngok juga. Kalau dah tahu tidak ada orang yang baik kalau memerintah, mengapa perlu mengundi sesiapa, tak takut subahat ke?

Betul tak?

ALA KORG TAK FIKIR KE..ASYIK2 UMNO JE KENE MAKI CAM TU..MCM LA PARTI LAIN TAK DE WAT HAL SAME..JANJI2 NK BUAT ITU INI PADAHAL TAK MAMPU GAK..BONGEK!

aku setuju dgn anon@April 4, 2010 7:30 PM

statement cliche HUMNGOK BeEND "secara KEBETULAN projek diadakan di tempat PRK..." sepupu najib ponnn sibuk la nk buat highway sebab KEBETULAN...KEBETULAN PALA UMNGOK...tgk la PRU13 ni x larat KEBETULAN la nmpak gayanya

insyaallah..suatu hari kebenaran akan muncul dan org yg berjuang pada jalan Allah pasti akan menang juga..Allah maha mengetahui..cuma masa belum tiba lagi..

kalau dah macam tu kenapa tak PR sahaja yg buat or tlg penduduk long lati..
kenapa harus tunggu BN sahaja....
ni tempat dah kerajaan or BN bagunkan..
mulalah nak PR nak tunjuk belang,kutuklah..
cakap ni x betullah...apa2lah...
tengok lah PR ada x buat pembangunan or tlg rakyat...
jgn asyik nak salah kan kerajaan or BN jew...


EmoticonEmoticon