Thursday

Najib bayar APCO untuk jumpa obama


http://web7.bernama.com/bernama/newspic/ge/USA14_120410_NAJIB_OBAMA.jpg

Alahai najib, surat khabar Berita harian, utusan sibuk pukul canang Najib jumpa Obama baru-baru ini. Kononnya Amerika puji Malaysia lah, Amerika mintak nasihat Malaysia lah. Ingatkan Najib ni betul-betl hebat sampai Obama pun boleh luangkan masa semata-mata nak borak dengan Najib, rupa-rupanya Najib upah yahudi APCO untuk molobi Najib kah kah kah kantoi! Sudahla Najib geli orang tengok weih! Malu kat orang, dah la kawan dengan Yahudi! Bangga pulak tu...


Menteri Jabatan Perdana Menteri, Nazri Aziz mengakui bahawa kos perkhidmatan yang dibayar kepada APCO Worldwide berjumlah RM76.82 juta setahun, malah memuji sumbangan APCO dalam usaha memperbaiki hubungan antara Malaysia dengan Amerika Syarikat.


Sambil menuding jari kepada dua orang bekas Perdana Menteri yang "menjejaskan hubungan antara Kuala Lumpur-Washington", Nazri mendakwa bahawa hubungan dua hala yang terjejas dalam tempoh 28 tahun ini hanya boleh diperbaiki dengan membelanjakan wang.

Nazri Aziz tidak menafikan bahawa kerajaan Malaysia menggunakan perkhidmatan APCO Worldwide untuk memperbaiki hubungan antara Malaysia dengan Amerika Syarikat, "APCO Worldwide bertanggungjawab untuk membina imej negara kita di Amerika Syarikat, agar hubungan kita dengan Amerika Syarikat lebih erat. Apakah anda menganggap syarikat tempatan Malaysia boleh mengeratkan hubungan antara kita dengan Amerika Syarikat?"

Hubungan Malaysia dengan Amerika Syarikat dianggap "kurang erat" semasa zaman pemerintahan PM keempat dan kelima, iaitu Mahathir Mohamad dan Abdullah Ahmad Badawi, jadi Nazri (gambar kiri) tidak melihat wujudnya masalah untuk memperbaiki hubungan dengan Amerika Syarikat atas nama diplomatik dan ekonomi.

"Sekiranya kita tidak berbaik dengan Amerika Syarikat, Amerika Syarikat langsung tidak akan mempedulikan kita. Kita perlu memperbaiki hubungan yang terjejas semasa zaman pemerintahan 22 tahun oleh Mahathir Mohamad dan enam tahun oleh Abdullah Ahmad Badawi. Anda ingat kita boleh meredakannya tanpa berbelanja?" tanya Nazri ketika ditemuramah media di parlimen, semalam.

Malah, Nazri menambah bahawa kerja melobi adalah sesuatu yang lumrah di Amerika Syarikat. "Anda perlu lobi (barulah kerja diselesaikan dengan baik), dan pelobi terbesar di Amerika Syarikat ialah pelobi Israel."


Memuji Najib


Setelah mempersalahkan Mahathir dan Abdullah, berikutan hubungan kurang erat dengan Amerika Syarikat yang memberi kesan kepada pembangunan ekonomi, Nazri seterusnya memuji PM sekarang, Najib Razak, "Najib bukan untuk dirinya, beliau melakukan ini demi negara. Apa salahnya berbaik dengan Amerika Syarikat? Ia hanya akan memanfaat ekonomi kita."

Najib mengambil contoh pertemuan antara Najib dengan Obama (gambar kanan), sebagai bukti untuk menunjukkan APCO Worldwide menjalankan tugasnya dengan baik. "Apa yang kita belanjakan amat berbaloi, kita mendapat pulangannya."

"Prestasi APCO Worldwide cukup baik. Setakat ini Obama hanya meluangkan masa untuk berjumpa dengan Najib dan Hu Jintao (Presiden China). China tu China (pengaruh besar), tapi Obama berjanji untuk bertemu dengan Najib," jelasnya.

Sebelum ini, Ketua Pembangkang Parlimen, Anwar Ibrahim ketika membahaskan Titah Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong dalam persidangan Dewan Rakyat penggal ini mencungkil kontroversi apabila mengkritik kerajaan kerana menggunakan perkhidmatan syarikat Israel, APCO Worldwide, yang juga digunakan oleh diktator negara lain.

"...Diktator yang kaya akan menggunakan (syarikat) yang terbaik. Jadi, mengapa mereka menggunakan APCO Worldwide? Ini kerana APCO Worldwide terlalu baik (perkhidmatannya). Kalaulah mereka nak membina imej yang baik di Amerika Syarikat, mereka perlu menggunakan APCO Worldwide," ulas Nazri.



Nazri berbohong


Sebelum ini, ahli parlimen Batu-PKR Tian Chua mengadakan sidang media di koridor parlimen, mempertikaikan kejujuran Nazri dengan menunjukkan jawapan bertulis daripada Jabatan Perdana Menteri. JPM memberi jawapan bahawa kontrak perkhidmatan APCO Worldwide bernilai RM76,820,563 setahun, jauh berbeza dengan jawapan yang diberikan Nazri sebelumnya ketika ditemuramah media, iaitu RM28 juta.

Namun, Nazri mendakwa bahawa kedua-dua pihak sebenarnya tidak pasti dengan angka RM28 juta itu, tetapi beliau berjanji kepada Tian Chua (gambar kanan) secara peribadi, bahawa beliau akan mengemukakan jawapan yang terperinci seandainya Tian Chua menulis secara rasmi kepada JPM.

"Jadi, inilah jawapan tepatnya," Nazri menegaskan bahawa beliau tidak menolak untuk memberi jawapan, "Anda boleh menyemak minit mesyuarat. Saya (pada ketika itu) berkata saya tidak mempunyai maklumat yang terperinci. Dan saya juga kata, seandainya saya ada maklumat terperinci, maka saya boleh mendedah kepada semua orang."

Dalam satu wawancara bersama Malaysian Insider pada 7 April 2010, Nazri memberi reaksinya terhadap tindakan ahli parlimen Pokok Sena-PAS, Mahfuz Omar yang melaungkan "UMNO-APCO" dalam dewan. Nazri berkata, "'UMNO-APCO' adalah tuduhan yang serius. Parti komponen Barisan Nasional, UMNO menggunakan RM28 juta untuk mengupah APCO. Tetapi, mengatakan UMNO itu APCO dan APCO itu UMNO, membawa makna bahawa kami memasukkan wang kerajaan dalam saku UMNO. Kenyataan sedemikian membawa maksud bahawa kerajaan jelas menyedari bahawa APCO dimiliki UMNO, dan kemudian membayar RM28 juta kepada APCO. Tuduhan ini serius sekali."



CiLiK©: Nampaknya dah semakin terbongkar cerita yahudi penasihat Malaysia ni, malahan Malaysia bangga pulak sebab pakai yahudi untuk menasihati urus tadbir Malaysia memang jahanam Najib ni.



"Sekali-kali tidak akan redha orang-orang Yahudi dan Nasrani sehinggalah kamu mengikut jalan-jalan hidup mereka." (Al Baqarah: 120)


25 comments

berat dah negara kita..yahudi disanjung sedangkan bangsa nilah yg menghancurkan umat islam..bangsa ni lah yg membunuh para nabi..tunggu masa je lah Malaysia berkubur gak..

sepatutnya kita kena yakin dgn kebolehan sendiri / rakyat tempatan / syarikat tempatan...dlm mengemudi negara dan rakyat..tak perlulah guna kepakaran orang lain. Apa sudah jadi dgn slogan MALAYSIA BOLEH/ 1 MALAYSIA ??? Kan ini dinamakan cakap tak serupa bikin...cakap lain..buatnya lain...

lbh baik kte blnjekn duit 2 utk buat amal..yg mdtgkn kbaikn drpd wt baik ngn org kapir..

verbal je? ade bukti ke? dah bosan la baca bende mcm ni, mcm mcm tuduhan tapi tak pernah terbukti, jadi milo sejuk, terus dilupakan. kalau banyak sangat tuduhan, tumpukan pada satu sampai terbukti, ye tak? setakat menulis dari sumber yang tidak diketahui, semua orang blh.

sedar tak sedar .. politik yg ada sekarang semuanya menjurus kepada yahudi .. demokrasi .. dan pemilihan .. itu kan sudah jelas di pelopori oleh yahudi .. mana islam kat sini ?? sama ada PKR, PAS, UMNO, BN dan PR .. perpecahan islam berlaku hanya kerana politik yahudi .. di tekan sekali lagi .. politik masakini adalah politik bersandarkan yahudi .. ber daulah kan yahudi .. yg org islam skrg pertahankan adalah politik yahudi .. cara yahudi .. kehidupan berpolitik berlandaskan yahudi .. SEDAR ATAU TAK ??

Islam sejak zaman rasulullah saw sehingga kehancuran khalifah uthmaniyah di turki .. itu la pentadbiran islam sebenar .. yg di bawa oleh rasulullah saw .. baru2 ini terbaca berita di wilayah chechnya .. islam tgh cuba menegakkan kembali daulah khilafah di sana ..

kita sebagai org islam wajib mempertahankan daulah khilafah dan menegakkan kembali pentadbiran khalifah di muka bumi ini berlandas kan sunnah rasulullah saw ..
di situ lah bermulakan penyatuan ummah .. bermulanya kehidupan jemaah .. bukan pecah belah yg ada skrg di sebabkan politik yahudi .. mana PAS yang di katakan parti islam ? sedangkan yang di kejar dan yg di pertahankan tidak lain dan tidak bukan adalah pentadbiran ciptaan yahudi ..

mari lah kita umat islam bersatu kembali .. tegakkan dan kukuhkan kembali "Daulah Khilafah" di muka bumi ini ..
campakkan sifat2 mazmumah dan perpecahan di sebabkan parti2 politik masakini .. islam perlu bersatu .. untuk mengembalikan pentadbiran "khalifah" ..
dengan kalimah lailahaillallah...

muhammadurasulullah ..

ingat wahai saudara2 muslim ku sekelian ..
kita dah ketinggalan jauh .. kita dah di pecahkan .. kita dah di hancurkan .. sejak kejatuhan khilafah uthmaniyah ..islam di tindas .. islam di hina .. hanya kerana pentadbiran islam ini di hancurkan kafir .. sejarah di selindungkan .. sejarah di surukkan oleh kafir .. oleh yahudi ....
melaka penah di bantu khalifah .. acheh juga begitu ..
satu masa dulu .. islam begitu kuat .. mengapa kini tampak lemah ?? adakah kita ingin melihat dan membiarkan tanpa berbuat apa2 ??

untuk anonymouse April 14, 2010 6:08 PM

Tgk ni

http://www.merdekareview.com/bm/news.php?n=10719

dan ini

http://www.malaysia-today.net/index.php?option=com_content&view=article&id=31171:rm76-juta-dibayar-kepada-apco-antaranya-menemukan-najib-obama&catid=14:beritakomentar&Itemid=100133

Salam

buat apa bayar 76juta nak bersembang ngan obama?? Undi Anwar jadi PM, obama akan jumpa DSAI free of charge!!!

buat apa bayar 76juta nak bersembang ngan obama?? Undi Anwar jadi PM, obama akan jumpa DSAI free of charge!!!

yer la ,.. amerika berbaik2 ngan dsai tu ada sebab ..

Haha bikin malulah najib... macam hampeh!!!

Inilah gambaran pemimpin yg kita agung2kan. Habiskan jutaan ringgit semata2 nak jumpa Obama. Ade ke Obama tu nak org2 miskin kat Malaysia ni? Takkan ada de. Berapa boleh digunakan duit tu utk membantu rakyat kita kat Malysia nih. Ada duit sume nak perabih.Pastu kenalkan lah cukai tu cukai ni utk tampung balik perbelanjaan negara. Duit negara tu duit rakyat..ade faham..

Agaknya brapa byk lah APCO akan bagi utk kempen presiden Obama 2012 nanti. Anonymous 11.42pm, kalau Amerika baik dgn Anwar bersebab kenapa Najib pun berlumba2 nak baik dgn Amerika? Jealous ke dgn Anwar? USD22 juta utk jumpa Obama? Obama is a very expensive man. Agaknya brapa byk presiden Hu bayar mcm tu yer sebab Obama beria2 sgt nak jumpa dgn dia?

klah tu..buat marketing...kang ekonomi tak bagus cakap kjaan tak buat apa2..bila buat marketing pun kutuk gak...hampehhh

pelik2,kenapa nak join nge yahudi?negara islam yg lain yg kuat kan ader,cthnyer iran

Anonymous | April 14, 2010 6:26 PM
sama ada PKR, PAS, UMNO, BN dan PR .. perpecahan islam berlaku hanya kerana politik yahudi .. di tekan sekali lagi .. politik masakini adalah politik bersandarkan yahudi .. ber daulah kan yahudi .. yg org islam skrg pertahankan adalah politik yahudi .. cara yahudi .. kehidupan berpolitik berlandaskan yahudi .. SEDAR ATAU TAK ??

mari lah kita umat islam bersatu kembali .. tegakkan dan kukuhkan kembali "Daulah Khilafah" di muka bumi ini ..

JAKA JAWAB :

Kita sedar memang dunia dan seluruh sistemnya dikuasai Yahudi. Orang yang menuduh Anwar agen yahudi pun tertakluk dengan sistem yahudi. Kita sedar demokrasi pilihanraya juga adalah dari acuan barat. Kita sedar seluar jeans dan computer juga dari barat. Kita sedar peluru, senjata mujahideen, alat ketenteraan juga dari barat. Pembelian alatan senjata pun akan menguntungkan yahudi tetapi mujahideen terpaksa beli juga demi melawan yahudi. Senjata makan tuan.

Dalam keadaan yahudi menguasai dunia , kita hanya mampu menggunakan saluran sempit yang ada untuk menyatakan kebenaran. Bukan kita taksub dengan demokrasi tetapi itulah saja saluran yang ada yang membolehkan kita menyuarakan kebenaran sedikit sebanyak. Sepertimana pembelian senjata musuh untuk menghentam semula musuh, kita harap demokrasi juga begitu.

Kita memang menyokong khilafah pada akhirnya sepertimana pergerakan Hizbut Tahrir. Tetapi melaungkan khilafah saja tanpa modes operandi tidak akan ke mana2. Rakyat Islam perlu dimaklumkan mengenai kesedaran pemerintahan khilafah. Bagaimana? Apa salurannya? Hanya menunggu Imam Mahadi ke?

Membiarkan orang fasik dan kafir yang akhirnya akan menguasai parlimen dan pemerintahan dengan sebab kita tidak mahu terlibat dengan demokrasi adalah tidak bijak. Kalau masuk tandas pun diajar dalam agama, apakah saluran sempit yang ada iaitu kertas undi tidak diberatkan oleh agama? Kecuali kita sudah cukup hebat dan kuat untuk menggunakan cara militar untuk menguasai negara dan melaksanakan khilafah.
_________________________________________________________

Anonymous | April 14, 2010 6:08 PM verbal je? ade bukti ke? dah bosan la baca bende mcm ni, mcm mcm tuduhan tapi tak pernah terbukti, jadi milo sejuk, terus dilupakan. kalau banyak sangat tuduhan, tumpukan pada satu sampai terbukti, ye tak? setakat menulis dari sumber yang tidak diketahui, semua orang blh.

JAKA JAWAB :

Tahniah kerana saudara kerana mementingkan bukti sahih. Maka jangan lupa menanyakan benda yang sama dalam setiap tuduhan dan fitnah kepada PR dan khasnya Anwar dalam isu Liwat 1 dan Liwat 2.

Dalam soal mencari kebenaran tidak harus ada sifat bosan kerana iblis dan syaitan serta yahudi tidak pernah bosan siang mlm pagi petang melaksanakan tugas jahat mereka.

Kalau saudara berniat mencari kebenaran yang sahih dalam setiap perkara dengan ikhlas dan kerana Allah, semuanya akan dikira pahala dan petunjuk akan dibekalkan oleh Nya.

Pernah tak saudara marahkan perut saudara yang asyik minta makan minum saja sehari 4 kali tanpa jemu? Kalau sedang memandu sanggup berhenti, kalau sedang tidur sanggup bangun, kalau sedang ek ek, setelkan dulu kemudian tetap akan cari makan dan minum.

Kenapa tak cakap saja pada perut, “Hei perut, aku dah bosan dengan kau asyik nak makan minum saja, dah puas aku buktikan dengan sumbat makanan dan minuman, apa lagi yang kau hendak?”.

Boleh ke cakap begitu ?

Betul tak?

whatever it is..the nucleur security summit still xberfaedah pd dunia krn gagal mnyekat n mamaksa israel expose diorgnye nucleur..rmai2 duk meeting kuasa2 besar pn xleh wat pape..ksimpulannye ni sume topeng utk mnutup kjahatan israel n wat2 iran lbih jahat..bullshit israel frever n always

This comment has been removed by the author.

UMNO in mengidapai suatu penyakit yg terlalu sukar utk diubati iaitu sindrom yg boleh membuatkan mereka lumpuh akal fikiran selama2nya iaitu sindrom tak boleh terima kenyataan serta malas menimba ilmu dan mencari fakta kebenaran..

Justeru itu bila cilik bongkarkan tentang 1 Malaysia sama dgn 1 Indonesia yang mana ianya dikutip dari Apco sebuah syarikat Yahudi yg turut sama menyumbang dana bagi membunuh umat islam diPalastine, UMNo cuba nak memfitnah cilik kononnya cilik mengunakan teknik super impose pada banner 1 Indonesia yang dipaparkan... huhu bodoh punya UMNO..

Ramai rakyat dah buka website KRJogja.com dan dapat melihat sendiri majlis pelancaran 1 Indonesia ( Masyarakat Dahulukan Pencapaian Utamakan )..

Tapi UMNO sememangnya muka tak tahu malu.. kononya berjuang membela umat islam pelastine tapi dalam masa yg sama mengunakan wang rakyat sebanyak 76 juta setahun bagi membantu dana Yahudi membunuh umat islam di palanstine..

Demi Allah dan Rasul kami tidak redha wang rakyat negara ini disumbangkan oleh UMNO kepada Yahudi bagi membunuh umat islam Palastine.. dan kami berjanji akan mendakwa semua pemimpin serta menyokong UMNO dihadapan Allah di padang mahsyar nanti kerana mengunakan duit kami bagi membunuh saudara seagama dgn kami di Palastine..

Marilah kita sama2 menyahut seruan Sheikhul Al-Azhar Sheikh Yusuf Al-Qaradawi supaya semua umat islam di dalam dunia ini memenangkan Parti Politik yg berjuang menegakkan Hukum Allah kerana dgn tegaknya hukum Allah di dalam negara2 Umat islam barulah umat islam kembali bersatu bagi menubuhkan sistem Khalifah.. bukannya menegakkan semangat kebangsaan ( assobiyah ).

Justeru itu maka mejadi tanggung jawab kita semua memenangkan Parti Politik yg benar berlandaskan Al-Quran dan hadith Rasulullah bukannya Parti politik yang bersekongkol dan menerima pakai khidmat nasihat dari Yahudi Laknatullah..

Apakah Idea Yahudi itu lebih hebat dari wahyu Allah di dalam Al-Quran lalu kita menerima pakai segala khidnat nasihat serta buah fikiran Yahudi Laknatullah tersebut..

ade link sahih untuk setiap berita diatas?atau sekadar brita karangan mengunakan akal sendiri?jgn tunjuk kat UMNOGOK yg kita ni suke bawak brita palsu..

ala..source dari laman web yg "suka" pembangkang, bg la link dari laman web yg neutral atau dari APCO sendri.Laman web ni buat brita sendri,yg lain sebarkan

milo tu dibuat oleh syarikat nestle.. kamu tau syarikat nestle tu dari negara mana??? hehehehehehheheheeh,israel la bro,,,

boikot air milo...nestle ada kaitan ngan yahudi.

ooooooo.....bnyk tol korg kritik erk?? pandai2....plihanrya akn dtg aku nk undi korg2 kt dlm ni jd pm...aku nk tgk per kbikan yg akn korg wt utk ngra... mnusia kritk mmg pndai...tp ble kne kt btang idung sndri, bru nk sdar jd pm ni ssah. datuk najib, sory datuk.. nnt kter try undi diaorg yg pndai ckp ni. tgk diaorg leh x jd pm yg bgus sgt mcm diaorg ckp.hak3!!!...


EmoticonEmoticon