Saturday

Najib ugut pengundi Felda



Nampaknya Najib terpaksa berbelanja besar untuk memenangkan calon BN si Ular pembelit dan penipu Kamalanathan yang juga merangkap bapak pengundi hantu yang pernah mengundi secara haram di Sungai Siput untuk memenangkan Dewa MIC Si Samy Vellu. Merujuk kepada Petikan Laporan Akhbar Utusan Merapu (Utusan Malaysia) kepada pampasan yang diberikan oleh Najib kepada penduduk Felda Sungai Buaya,

Perdana Menteri berkata, pampasan berkenaan akan diagihkan kepada 100 bekas peneroka yang masih hidup, manakala bagi 263 orang yang sudah meninggal dunia, akan diserahkan kepada waris mereka.

Jelas sekali di sini kalau tak kerana ada Pilihanraya Kecil (PRK), jangan haraplah Najib nak turun bagi pampasan kepada para penduduk. Lihat sahajalah setelah sekian lama menunggu, penduduk yang berhak hanya tinggal 100 orang yang masih hidup untuk merasai pampasan yang dijanjikan kerajaan Bini Najib (Be End). Lagi ramai yang dah mati (263 orang) daripada yang masih hidup (100 orang). Kalu tak ada PRK di Hulu Selangor, jawabnya lepas 363 orang tu semua mati pun belum tahu Najib nak selesaikan masaalah mereka.

Malangnya Najib dilihat tidak ikhlas di dalam menyelesaikan masaalah penduduk, sebaliknya mengeluarkan kata-kata ugutan kepada penduduk felda seperti berikut, (petikan Utusan Merapu)menurut najib,

“Untuk baki pampasan, kita telah bersetuju untuk membayar pada harga RM160,000 seekar (0.4 hektar) apabila tanah dibangunkan.

“Bagi membolehkan tanah ini dapat dibangunkan, kita mesti pastikan Selangor dikembalikan kepada Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum akan datang.

“Jika tidak, kita tidak akan dapat kelulusan menukar syarat tanah, samalah nasib dengan Yayasan Basmi Kemiskinan (YBK),” katanya.


Berikut laporan penuh Akhbar Utusan Merapu (Sila klik untuk membaca)










Atau dalam bahasa mudahnya "Sekarang ni korang semua penduduk ambik dulu RM 1000 tunai, lagi Rm 49, 000 aku bayar kalau BN menang kat Hulu Selangor, Selebihnya kalau korang nak tunggu BN dapat rampas Selangor pada PRU akan datang, Kalau tak jangan harap!"


20 comments

hik hik... bleh plak ugut ek??? tp tu bkn ke di kira rasuah???

Buat macam gitu dah terang-terang rasuah...
Awat SPRM buat bodoh? Nak tangkap bapak jerung takut ke?
Kah kah kah SPRM memang bangang kalau berani tangkaplah,,,
Rasuah depan mata tu....

Jangan tutup mata SPR!!!!

berhenti menzalimi rakyat najib!

SPRM mana berani.... tangkap anak ikan boleh la...
Tangkap ikan besar sikit... masuk mahkamah jap lagi mesti lepas!!
Lancaula kalau Menteri-menteri ni besih aku potong jari lah...
Aku sendiri pernah tengok depan mata aku......

Eh.... relek je najib bagi rasuah?!
Malaysia ni dah jadi negara yan menhalalkan asuah ke?
Tak lama lagi jahanam lah Malaysia ni...

SENJATA HIKMAT DSAI UNTUK HULU SELANGOR- http://jasasikin.blogspot.com/

tangkap jangan tak tangkap..........laporan polis jangan tak laporan polis...he he he

kalau tak menang..macam mana nak setelkan masalah tu...


betul? mesti la kena bagi menang.Baru boleh ambil alih segala urusan nak setelkan masalah tu.

Kalau kalah pun,tetiba BN nak setelkan jugak,kang pembangkang kecoh-kecoh pulak kata BN nak campuri urusan kerajaan selangor.

Dey...PKR da tabur duit dulu la kat Hulu Selangor.Takda pulak ko kecoh.Ko tahu kan menda ni milo?

Kalau ko berpura-pura tak tahu,maknanya ko cuba sedapkan hati sendiri. =)

Nice try.Hanya ko sahaja yang tahu.

Oh ya..apa kes pasal ijazah palsu tu? Wakakkakakkkkakakkakaka!

dol..Najib ni baru je jadi PM.Dia tengah setel satu2 masalah.

Oh ya..apa khalid gagap da buat kat selangor eh? aku tgk kedai makan cina pun dah sesuka hati sampai ke jalan.tak macam dulu dah.semakin teruk.


dah jadi barua DAP..mana la berani sangat nak tegur..ye dak?

BANGSA KETURUNAN BODOH INI TIDAK AKAN SEDAR YG MEREKA TELAH TERTIPU KALAU BETUL NAJIB BERJIWA RAKYAT DAH LAMA KISAH TANAH INI SELESAI

bodoh pnya najis n sprm ko bleh ugut rakyat hulu selangor eh, nti ko pilihanraya umum nti jahanam la ko, parti Bini Najis.

sudah terang lagi bersuluh, rasuah sudah sebati dalam tata cara umno, ada ke patut ugut pengundi macam tu, macam ugut budak2..

tadi di rtm1, najib memberitahu pengundi di HS, sebagai PM dia boleh memberi peruntukan dengan syarat esok ahad kena undi bn kalau bn menang isnin dia akan lulus borang peruntukan...(satu kempen yang memalukan)

Penduduk Kubu Baru delete 25 April 2010 at 05:30

Dlm Beluten Utama TV3 Suku Jam8.00malam Waktu Malaysia..24Hb April 2010...Najib Janjikan Pada Sekolah Cina Akan Di Bantu Sebyk Rm3Juta...Jika BN Menang Pilihan Raya Kecil Hulu Selangor...Jika Tidak...Jgn Harap...Pastikan BN menang Dulu...Baru Cerita Bantuan Yg Najib Janjikan...Terang Lagi Nyata...TV3 Suku Sendiri Yg Siarkan

kalau najib baru jadi PM n baru nak selesaikan masalah satu2, sama la Pakatan Rakyat dekat Selangor. Ingat senang nak kikis semua masalah yg kerajaan BN letak kat penduduk selangor selama ni? hanya orang yg duduk Selangor/KL je tahu ape beza PR memerintah ngan BN memerintah.

Sekurang2 nya, dekat Selangor kalo bil air RM 11 telah disubisidikan. masa zaman BN, jgn harap RM 11, RM 1 pun belum tentu lagi dapat. Itu pun nak rampas lagi konsesi air dekat Selangor? tak cukup kaya lagi kot agaknya orang BN ni.

1 Malaysia ke 1 Najib? hahahahaha!

najib kau nie terikut2 game lapok stail dr mahazalim tue, tima

kasih la yer kau dah tunjukkan sikap buruk sebenar parti be-end bila ada pilihanraya.

najib bekas isteri kau Tg. zainah yg dulu tue terkena buatan

dengan rosmah puaka, selain itu dia juga bomohkan kau dgn bini

kau supaya berpisah dan buat hidup Tg.zainah merana!

Parti yg memilih Islam delete 25 April 2010 at 18:40

dlm kes ni...kte memilih pemimpin yg nk pimpin kite,
seteruk manepun Zaid yg diorg ckp 2, die ttp org ISLAM...
xkn kite nk pilih KAFIR LAKNAT 2 jd pemimpin kite...
kite nk mengundi pn kne tgk agama...
kalau dua2 islam,pilihla mne yg terbaik akhlaknye...

celaka najib dan umco

inilah hakikat yang sebenarnya sekarang... duit memang boleh beli segalanya. kita kena tahu pemimpin yang zalim lahir dari masyarakat yang teruk. kita tak boleh nak salahkan pemimpin kerana rakyat mahukan pemimpin yang dapat memenuhi kehendak nafsu dan kehendak mereka.

orang melayu masing2 bergaduh,bercakaran antara satu sama lain..kaum kami sdg bertepuk tgn..ha ha ha ha ha..jhnm la kau melayu.. x lama lagi kami akan mermpas sglanya.. anda semua truskn pergaduhan.. biar kami uruskan negara yg pnuh kkyaan ini.. ha ha ha ha


EmoticonEmoticon