Saturday

Nik Aziz di Sungai Buaya


Nik Aziz Tembus Sg Buaya Sebentar Tadi



Tok Guru solat sunat selepas Zohor secara berjemaah di Masjid Ar-Rahman, Felda Sg. Buaya.


Walaupun BN dan seluruh jenteranya (termasuk JAIS) berusaha untuk menghalang TG Nik Aziz masuk ke masjid-masjid di Selangor. Namun sebentar tadi TG Nik Aziz berjaya solat zohor di Masijd Ar-rahman, Felda Sg. Buaya.

Malahan TG Nik Aziz berjaya menyampaikan tazkirah Zohor kepada jemaah di situ. Walaupun pada asalnya ada segelintir penduduk Sg Buaya yang tidak senang dengan kehadiran TG Nik Aziz pada awalnya dan hanya duduk di luar masjid. Namun selepas mendengar tazkirah Zohor daripada TG Nik Aziz yang ikhlas (tidak langsung menyentuh hal politik), akhirnya mereka sendiri memohon kepada petugas PAS yang ada di situ untuk bersalaman dengan TG Nik Aziz.

Begitulah hebatnya tazkirah dari seorang ulama bernama Tok Guru Nik Aziz. Peluang yang ada pasti akan digunakan untuk menyampakan Dakwah Islam. Semoga penduduk Felda Sg Buaya dapat memberi undi kepada PR dan tidak terhutang budi dengan duit pampasan tanah RM 1000 tunai dan RM 49,000 dalam bentuk bank draf.







Antara jemaah yang kusyuk mendengar tazkirah Tok Guru Nik Aziz.



Masyarakat Felda Sg Buaya berebut-rebut untuk bersalaman dengan Tok Guru.


Masjid Ar-Rahman, Felda Sg Buaya.

21 comments

huhuhu...sikit hari lg sampaila TG NIK ABD AZIZ kt NEGERI KUAT UMNO utk menyampaikan TAZKIRAH...INSYAALLAH Persatuan Anak2 Kelantan Diperantauan(PERAKAN)Caw Johor Akan cube membawa TG ke PARIT RAJA BATU PAHAT JOHOR...INSYAALLAH...Sy Sebagai penduduk johor mengalu2kan kehadiran beliau...kami inginkan pimpinan dibawah ULAMA YG BERANI MENENTANG KEMUNGKARAN...MEMBANGUN BERSAMA ISLAM,ISLAM DULU,KINI DAN SELAMA2NYE...BUKAN UMNO DULU KINI SELAMANYE...itu moto org2 yg KUFUR!!!

berita2 dari tok guru selalu menyentuh perasaan, terasa sayu dan hiba, entah mengapa... selamat mengundi buat rakyat hulu selangor

xde vid ceramah ny ker????...=)

btl ckp kau Salman... bila lihat wajah dia pun dh rs kecil sungguh diriku ini! itulah aura tok guru... semoga allah selamatkan warga hulu selangor..insyallah!!! slmt mengundi~

JAIS tunggu apa lagi? Pi la tangkap TG Nik Aziz hahahahah apa punya turrrr la JAIS ni??

bile la org tua nik najis ni nk mati.
dah tua2 tu duduk rumah sudah la

Bila kita semua da mati nanti tau la sapa betul sapa salah, tepuk dada tanya iman, guna cermin mata ilmu, jangn main memkhinzir buta untuk membuat tohamahan dan tuduhan, jangan di kutuk ulama, kat mana level ilmu kita jika nak di bandingkan dengan ulama, kita ni tahap ayam jer, jika nak di bandingkan dengan TG Nik Abdul Aziz, hidup seharian hanya untuk berbakti kepada Islam, tapi kita macam mana? sekali lagi, tepuk dada tanya iman, setiap perilaku kita setiap saat akan di hitung di akhirat nanti, termasuk sapa yang kita undi....

Kau kena ingat peristiwa inie Dato Z, tak kira kau menang atau kalah...kena ingat iyer.

nik aziz ni ade degree/master ke yg tinggi sgt ilmu dia?
apsal dia xtermasuk plak ranking org plg bijak di muka bumi ni kalo dah tinggi thp gampang dah ilmu?

kalo dh msuk dlm top 50 most influential muslim xknla xbijak kot...kalo cmtu bapak ko yang bodo ngajor anak xreti respek ulamak pn ptut dpt...agk2 top 10 pn bley....

laaa top 50 je? ingatkan top 10 ke, top 3 ke
abis apsal korg nk dgr ckp org tua nyayuk yg ranking 50th?

apsal xjadi pengikut ranking no 1st?
atau korg bangang sgt nk ikut si nyanyuk raanking 50th?

ikut org bangang, jadi bangang aa

50 daripada berapa rmai org tk ckup bnyak ker?
yg korg bising2 ni rangking ke beraper???????

ulama' i2 waris nabi...
bkn kata-kata kosong...
malahan pesanan nabi...
apabila nafsu mguasai...
ulama' dcaci dan dmaki...
maka tggu lah dhari pmbalasan nnti...
kelak dbakar neraka...
pedih tidak terperi...
kita hnyalah hmba NYA saja...
usah lah ego mbangga diri...
mlutut hina mminta ampun...
namun tak ddengari NYA...
kerana pintu taubat sudah dtutup rapi...
maka bertaubat lah segera...
jgn dtangguh dosa yg mbebani diri...
-al faqir abdullah-

Hasad dengki org umngok dan berjiwa fasik sangat kuat kepada TGNA ni. Bukan dia ada jenayah apa2 pun. Hanya seorang ulamak tua yang sederhana, mengajar agama lebih banyak dari berpolitik. Bukan ada rasuah, rogol anak melayu, tipu wang rakyat, hidup mewah2.

Mereka dengki dengan karisma TGNA yang dihormati kawan dan lawan. Mahathir pun pernah mengadap TGNA, minta air jampi agaknya. Mereka dengki dengan ilmu TGNA, ketekunan beliau mengajar agama yang mana tidak ada seorang pun ulamak umngok komited begitu.

Jangan bagi alasan lain lagi. Bermakna sesiapa yang membenci TGNA ini tidak ada sebab melainkan busuk hati, hasad dengki, khianat. Semata2 nafsu jahat dalam diri sendiri.

Kalau Kelantan dikatakan tiada kerja hingga ramai keluar dari Kelantan utk bekerja, kita tanya apa kurangnya Johor dan negeri2 lain yg ramai rakyatnya keluar bekerja di Singapura. Malah yang bekerja di luar negara pun ramai kerana imbuhan lebih lumayan.

Kalau Kelantan dikatakan tidak membangun, apakah pembangunan bangunan saja yang dianggap membangun? Mengapa org Kg Baru tidak mahu melepaskan tanah mereka untuk dibangunkan? Apakah org Kg. Baru anti pembangunan?

Mana nak cari pemimpin umngok yang sanggup solat hajat di stadium bersama rakyat pada 2/3 malam macam TGNA?

Masih nak benci TGNA lagi? Something wrong with you.

utk melayu yg taksub sgt nk solat tu, sila menetap di arab. jgn dtg di malaysia. bwk sekali tok guru. ye la kan, org alim mana leh duduk kt tanah kafir, nnt masuk neraka

taksub nk solat? anta sudah lupa kah itulah kewajipan seorang muslim sebagai hamba Allah di dunia ini. orang alim mana leh duduk tanah kafir? dimana hadis yang mengatakan semua itu? tugas seorang muslim adalah berdakwah dengan nama islam supaya islam tersebar secara meluas tanpa mengira bangsa atau suku kaum. mengapa terlalu buta untuk melihat semua ini? sama2 ana kita fahami tafsir al-quran agar anta tidak terlalu benci kepada orang yang perjuangannya untuk menegakkan agama Allah. jangan dibenci orang sebegini. kelak di akhirat nanti lebih ramai yang akan membenci anta. na'uzubillahi minzalik.

hahah taksub nk solat? ckp pky lutut. owg pas, just ignore them,

~~Anonymous | April 26, 2010 6:36 AM~~~ nik aziz ni ade degree/master ke yg tinggi sgt ilmu dia?~~~

** nabi muhammad dulu jgn kan kate digree @ upsr,, menulis n membaca pn x pandai... so kalu ko pertikai yg ni,, ko masuk Kristian @ Jewish je,, cuz puak2 ni ramai yg ada master PhD dlm bidang agama dorang..........

nauzubillah....

katakan, ada seorang hamba Allah menegur seorang insan yang makan sebelum basuh tangan, perlukah hamba Allah itu mempunyai degree dalam kedoktoran.

kita dikurniakan dengan akal, bila kita dengar sesuatu kita boleh pilih untuk terima atau tidak.
walaupun seseorang bercerita tentang sesuatu yang biasa kita dengar, contohnya kewajipan solat, disisi Allah sudah besar pahalanya.
tidak kiralah walaupun insan itu seorang anak kecil yang bertanya, "pakcik dah sembahyang?"

saya bukan memihak kepada mana-mana parti politik, saya tidak suka politik, tapi kagum dengan perwatakan Datuk Nik Aziz.

ada lagi menteri besar yang lain boleh imamkan solat subuh?

zombie2 umngok nie,,,minum air zam2 bnyak2 lar...adeiiii....
hati hitam metalic!! ulama pon ko nak kutok? ni bukan otak ltak kat lutut,,tapi xde otak~ klu ko islam~ baik jgn ngaku lar,,,,memalukan!!

"utk melayu yg taksub sgt nk solat tu, sila menetap di arab. jgn dtg di malaysia. bwk sekali tok guru. ye la kan, org alim mana leh duduk kt tanah kafir, nnt masuk neraka"

ini sttment mmg tahap vongok~
1> aq tau ko niat nak cakap solat hajat kan?? ape ko ckup kuase? idop kat dunia ni xnk minx prtolongan NYA??
2> klu mksud ko btol solat(5wktu) ko mmg jgn ngaku islam..
3> "sila mntap diarab" klu nak solat?? hahaha...adeiii...mmg vahlol..,
4> "jgn dtg di Msia"..klu Allah beri plihan,,aq xnk plih msia derrr... *bukan aq x bsyukor ek...kang ade je zombie2 umngok ni putau belit fkta~
5> "bawak skali tok guru" ..hahaha...aq plak nk bawak kau~ yg ilmu kemane2 ngaban tuh~
6> "org alim xleh dduk tnah kafir..nnti msuk nrake"...ko ni agame ape? jews? haha,,mane kitab kuno ko tuntot nie..mane tok guru ko ikot daaa....NABI MUHAMMAD S.A.W dulu pon mnetap dlm ngara yg dkuasai kafir lar...hmmm..ko ni,,smpai dah ngaku kapir lak aq tngok~

*p/s: kpada rakan sperjuangan...sabar lah mnghadapi zombie2 umngok nieehhh... ~aq mmg x sbau~ nak makan kaki? hahaha...

Korang nie memalukan aku sebagai penyokong UMNO. Apedaaa.... kalau Anwar tu aku leh terima lagi korg nak bantai dia tp nik aziz nie aduhai.... ulama man! Aku anti PR pong x der la pulak sampai hati nak menghina ulamak pk2 kan lar ye.. buat malu aku je


EmoticonEmoticon