Sunday

Taktik hodoh bodoh UMNO




Semakin hari UMNO semakin terdesak, buat ceramah tak pernahnye ramai yang nak datang, kalau nak orang ramai datang kenalah bagi hadiah, bagi duit dan sebagainya ataupun panggil budak sekolah datang ramai-ramai ikut rombongan sekolah keh keh keh

Lihat sahajalah banner iklan ceramah UMNO di atas, Sekali pandang nampak macam Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Lim Guan Eng yang akan memberikan ceramah tetapi sebenarnya Datuk Seri Zahrain Ibrahim dan Ezam Mohd Nor sebenar. Ia sangat mengelirukan.

Ekoran itu, Majlis Tindakan Dewan Undangan Negeri (Dun) Pinang Tunggal dan Pakatan Rakyat Kepala Batas mendesak Polis membuat siasatan segera terhadap beberapa helai sepanduk yang mengelirukan rakyat itu.

Ia digantung untuk satu majlis ceramah di Kampung Paya Keladi pada 6 April ini.

Sebenarnya ia adalah program anjuran Angkatan Belia Muda Kepala Batas yang didalangi oleh Pergerakan Pemuda Umno Bahagian Kepala Batas.

Pemidato jemputan ialah Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Hashim dan bekas Angkatan Muda Keadilan (AMK) Malaysia, Ezzam Mohd Noor.

Pengarah Dun Pinang Tunggal, Mohd Akhir Che Mat berkata, laporan polis telah dibuat di Ibu Pejabat Daerah (IPD) Seberang Perai Utara pada pukul 9.00 pagi dan selesai pada pukul 11.00 pagi tadi.

Menurut beliau, pihak polis dikehendaki mencari dalang sebenar yang dikira sengaja menimbulkan perasaan benci membenci di kalangan masyarakat.

Bukan itu sahaja mereka juga harus menyiasat siapa Angkatan Belia Muda Kepala Batas yang menjadi penganjur program terbabit yang pastinya tanpa permit.

"Pihak polis dikehendaki membuat siasatan segera terhadap sepanduk yang terpampang di serata tempat yang memaparkan gambar Anwar dan Lim Guan Eng. Dari gambar itu seolah mereka yang akan berpidato, " tegasnya kesal.

"Keadaan itu membuktikan Umno ketandusan ideal untuk berhadapan dangan rakyat dengan mempergunakan dua tokoh besar tanah air sedangkan yang akan berceramah ialah Dato' Zahrain dan Ezzam, " jelas beliau yang juga Naib Pengerusi Pakatan Rakyat Kepala Batas.

CiLiK©: Semakin hari semakin hodoh taktik UMNO ni dan menggelikan malah menjijikkan! Selamat berkubur PRU13.

4 comments

"UMNO membusuk sampai ke usus" - Dr Mahathir

Isss!!!!!!!! umno memang teruk.Macam budak budak tak dak akai.
kalau dah tak tahan bubar aja lah.ni tak dah la busuk bekarat pulak tu.

ELEH KO G R TINGGAL KT INDON LG TERUK..TAK DAPAT MAKAN..NGOK..

Daripada kain pemidang hinggalah wang dan harta benda negara dan rakyat, semua diselewengkan oleh umngok.

Agaknya mereka tahu jika letak gambar najib, takde sapa akan datang dgr ceramah tu. Umngok heran kenapa rakyat memenuhi setiap kali pemimpin PR berucap.

Salah atu sebabnya ialah sebarkanlah luas2 fitnah terhadap pemimpin PR seperti kes liwat 2, rakyat akan mencari peluang untuk mendengar pihak yang kena tuduh.

Takkan nak dgr siaran media umngok saja hari2, bosan lah. Kaedah orang penakut, bercakap sorang2 tanpa beri peluang mangsa menjawab.


EmoticonEmoticon