Saturday

UMNGOK ni apahal pulak?


Oleh: ReJaM©

Kesian tengok pemimpin dan penyokong UMNGOK yang inginkan calon melayu dari wakil UMNGOK kerana kononnya calon Melayu akan memberi peluang lebih besar untuk Be End menang di Hulu Selangor. Tetapi malangnya, Mat Monggol yang sudah terperangkap dengan akidah 1 Malaysia terpaksa merelakan UMNGOK diperkudakan oleh MIC dengan menyerahkan kerusi Hulu Selangor ditandingi oleh MIC untuk membuktikan bahawa dia berada di jalan yang lurus dan terus mengikuti sunnah 1 Malaysia yang kononnya ciptaannya sendiri walaupun dia sendiri menggambarkan idea Satu Malaysia telah diciplak dari negara lain wakaka....

Kecewa bukan kepalang para pemimpin dan penyokong UMNGOK atas keputusan Mat Monggol itu sehingga ada Blogger pro UMNGOK yang tiba-tiba buat lawak bangang nak tawarkan diri menjadi Calon bebas menentang Calon MIC dari BN. Apa punya cerita ni? Apahal kecoh sangat diorang ni?

Sebenarnya aku tak kesah pun hal UMNGOK BN ni, lantaklah diorang nak kecoh! Nak bergaduh ke Nak terlingkup ke nak menangis sambil menyelam dalam longkang ke nak lari bogel ke itu hak diorang sikit pun aku tak mahu masuk campur. Tapi yang jadikan aku nak berbunyi ni pasal ada sekor pemimpin UMNGOK yang meroyan tak tentu pasal. Tak pasal-pasal nak cabar PKR letak calon bukan Melayu pulak kat Hulu Selangor. Ni apa hal pulak ni? Biol ke dah rosak hotak? Korang sibuk riuh rendah mintak calon Melayu tapi Mat Monggol tak bagi, tiba-tiba nak suruh PKR pun letak calon bukan Melayu juga.... senget hotak dia ni? kah kah kah sah meroyan... ini keratan laporan UTUSAN MELOYA (sila klik untuk membesarkan imej)






ReJaM©: Korang dah kena 'goreng' dengan MIC lagi nak banyak cerita!

9 comments

ini membuktikan fahaman politik mereka adalah bersifat rasis... 'dlm perenggan pertama pon dh tulis kene letak calon bukan melayu bagi memberikan keadilan kpd semua kaum' kalo camtu bek biar ade 3 pm bru lah adil sbg mane mrk yg teramatlah 1 malaysia faham tentang perpaduan... knp orang melayu x berlaku adil k.. camtu bek letak menteri wilayah persekutuan 2 org cina 'supaya berlaku adil lah katakan' sbb ramai je cine kan KL contohnya..

bosan dengan sikap penganut 1 Malaysia yg hanya pandai melaung2kan slogan tp kefahaman 1 sen pon xde...

UMNO = RASIS

haish..i tak tahan la. so this time nak komen.

request tah ape2 la umngok ni. ingat pkr heran ke cabaran diorang tu.hurmmm...layan je kan telenovela diorang ni~

biasa le orang kalau nak kalah memang macam tu .

Itu lah APCOUMNO dah tak de modal lain ke ... tu la sape suruh letak calon MIC masa pru 12 skrg nak mintak jd calon dah x dapat sebab ajaran 1 malaysia kate haaaraaam kah..kah..kah
Makin hari makin bangang la APCOUMNO nk suruh PKR letak calon bkn melayu lak... apesal plak...cadangan aku letak calon bebas ramai-ramai (si LICIK boleh jadi calon pakai lambang bintang) kah..kah..kah..
amusza

betul la. cilik, jadi calon bebas lambang bintang. hihihi~

ya, nak kalah mcm tu la. pas ni episod bantuan sana sini la kat kawasan tu. prihatin la sangatttt~

Inilah akibatnya dah terikut2 gaya Pakatan Rakyat...sblm ni kerja diorang asyik cabar orang.. bdk BN ni dah terikut2 plak...maafkanlah dia sbb terambik gaya korang semua..

aduhh! peninggg kepala tengok gelagat org2 politik nie!!

dier request bkn mlayu psl takut kalah..haha...tula namenye xskolah en licik..mudah tpedaya n terikut2..haha

Keadilan bukan semata2 kerana mengikut bilangan pengundi berasaskan bangsa. Pemimpin yang baik akan adil kepada semua walaupun mewakili minoriti bangsanya sendiri.

Setelah gagal mendapatkan calon melayu dari ketua dia, umngok menyibuk pula urusan rumahtangga orang lain. Tak habis2 menceroboh dan mengamalkan budaya politik liwat umngok ni.

Kita percaya idea sebodoh ini pun bukan datang dari umngok tetapi datang dari otak yahudi APCO. Kesian yahudi tu, dah mati akal nak tolong umngok ni...ngok sungguh.

Betul tak?


EmoticonEmoticon