Thursday

Zambry nak roboh pasar!


Masih ingat isu DAP Pulau Pinang yang cukup panas sebelum ini sehingga pemuda UMNO turun menjadi kera-kera di jalanan (pinjam ayat KJ)? Kali ini Zambry nak robohkan pasar! Cepat Pemuda UMNO siap sedia untuk jadi kera-kera di jalanan! Kalau dulu DAP nak robohkan 5 biji kedai Melayu UMNGOK panggil DAP anti Melayu! sekarang ni Zambry nak robohkan berpuluh biji kedai, bukan sahaja Melayu malah kedai bangsa lain pun ada, nak panggil ape? Anti Rakyat? kah kah kah!

Mat Razali bersama para peniaga Pasar Gunung Rapat
Ipoh menyuarakan bantahan perobohan pasar dan membina
yang baru disitu
7 Apr, Ipoh : Hampir 200 orang peniaga-peniaga pasar Gunung Rapat di sini telah membuat demonstrasi beramai-ramai pagi ini untuk menyatakan bantahan mereka keatas cadangan meroboh pasar lama dan membina pasar baru yang dijangka menelan belanja RM6 juta.

Mereka menyatakan rasa kesal diatas sikap Dato Bandar yang tidak mahu berunding dengan mereka berhubung isu tersebut.

Dato Bandar telah memanggil mereka pada 8 Mac yang lalu dan menyampaikan taklimat berhubung projek tersebut tanpa meminta maklum balas daripada peniaga-peniaga disitu.

Mereka lebih suka pasar lama ini dibaik pulih dengan kos yang lebih jimat

Menururut jurucakap peniaga-peniaga di situ, Encik Mat Razali, Dato Bandar Ipoh telah bersetuju untuk menemui mereka dipejabatnya pada 30 Mac jam 4.30 yang lalu.Tetapi apabila mereka pergi ke pejabatnya pada tarikh dan waktu yang dijanjikan itu, Dato’ Bandar tiada di pejabat, katanya ada urusan ditempat lain.

Mereka mendesak supaya Dato Bandar menetapkan satu tarikh dan masa yang baru untuk membincangkan hal cadangan perobohan dan membina semula pasar basah Gunung Rapat tersebut.

Ini towkey ikan yang sering saya langgani..

Mereka berharap Dato Bandar sudi mengadakan pertemuan dan berbincang dengan mereka untuk mengetahui permasalahan mereka berhubung rancangan untuk meroboh dan membina semula bangunan baru pasar disitu.

Ditanya apa sebenarnya bantahan mereka terhadap projek pasar baru tersebut, Mat Razali menerangkan bahawa lokasi tersebut tidak berapa sesuai dengan kos yang bakal menelan belanja RM6 juta itu dan minta suatu tapak yang lebih luas dan lebih selesa.

Mereka membantahlah tuu! Ada sesiapa yang boleh baca...

“Tempoh pembinaannya mengambil masa yang lama antara 2 ke 3 tahun ; dan kami ditempatkan ditapak sementara yang jauh dan tidak sesuai,” kata Mat Razali.

“Kami mencadangkan supaya pasar ini dibaik pulih dengan kos yang lebih murah iaitu antara 2-3 juta sahaja dan tidak merumitkan kami dan orang ramai yang berurusan dengan kami,” jelasnya lagi yang mewakili seratus lebih para peniaga disitu.

Lagi bantahan para peniaga...
Menurut Mat Razali, mereka telah pun mengahantar satu memorandum kepada Dato Bandar beserta tanda tangan 1,500 petisyen orang ramai yang membantah perobohan dan membina pasar baru disitu.

Mereka juga membantah atas adanya campurtangan pihak ketiga dalam projek tersebut serta terdapatnya peniaga-peniaga luar yang diberikan tempat atau ruang yang lebih selesa berbanding dengan para peniaga asal pasar tersebut.

CiLiK©: Ambik kau kena kat batang hidung sendiri! kah kah kah

Sumber: Al Husseyn

12 comments

apahal cina je ramai?

roboh je la..

kalau x roboh lak...bkn umno name nye...

dun tok sheet!!!

perasan atau tidak di zaman pemerintahan UMNO BN, banyak sungguh bala bencana menimpa negeri perak.. kami mengharap cahaya nur ilahi.. kembalikan keizzahan Islam di bumi perak

apasal berita ni x keluar TV??

kalau berlaku di kelantan, PulauPinang, selangor atau kedah...tentu masuk berita utama....

semua tahu Pak jib ni pernah kawin dulu dengan Ku Yah bini no 1....bini no 2 rosma Rozy dulu ade suami pertama dan juga anak...

masa rozy pernabersama suami pertama, dia buat hubungan sulit dgn pemimpin umno yg last skali adalah najib....tapi skarang ada deepak (carpet man)

Pak jib ni pernah di tangkap berkhalwat dengan penyanyi terkenal ZZ di NS telah di cover up oleh Isa samed

BN= Babi Negara

puak puak umno ni gila projek.sebab tu nak roboh pasar lama nk wat baru.Gila gila.harap puak puak umno insafla.jgn dok kata kat pulau pinang ja.ingat la sikit,kalau dah gila kuasa jagan bagi rakyat perak jadi mangsa.

macam-macam....haih..tolonglah berkhidmat untuk rakyat

cepatlah innalillah korg semua ni.... perosak keamanan negara je...

hidup tak pernah kenal erti bersyukur... pandai konon nk menegak agama, tapi diri sendiri bagaikan kapal yang tidak berkemudi,bila dipukul badai terumbang kesana ke mari..

MB Perak kn Melayu tulen yg nk dr najib...

Poster tu tak cukup lah.

Mana poster 'Zambry Penipu, Letak Jawatan!' dan sebagainya ?


EmoticonEmoticon