Pesalah arak diberi duit belasan ribu?



(Sumber: Pahang Daily Online)
KUANTAN, 3 Mei
[1.30 pm] - Ini satu perkabaran yang amat mengejutkan kami terima. ia berkaitan perihal wanita yang bernama "Kartika Sari Dewi Sukarno" (foto). Beliau yang pernah menggemparkan negara dengan isu "hukuman sebat akibat minum arak" kini dikatakan menerima imbuhan bernilai RM13,000 gara-gara kesanggupannya membuat kerja amal khidmat masyarakat. Beliau yang baru sahaja menjalani hukuman terbabit di Rumah Kanak-Kanak Tengku Ampuan Fatimah, selama tiga minggu dikatakan mendapat imbuhan itu daripada Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP). Menurut sumber, pihak terbabit dikatakan terpaksa membuat bayaran berkenaan kononnya Kartika bukan sahaja dianggap menjalani hukuman tetapi beliau juga bekerja secara sambilan disitu. Andainya maklumat ini benar, maka ini adalah satu lagi berita yang amat mengejutkan sebenarnya. Tambahan pula, Kartika sepatutnya tidak dibayar walau sesen pun atas apa yang telah berlaku terhadap dirinya. Beliau mengaku melakukan "maksiat minum arak" dan telah dijatuhkan hukuman "sebatan" dan menjalani hukuman kerja amal seperti yang diperkenankan oleh Sultan Pahang. Kini, tiba-tiba beliau mendapat pula bayaran atas kerja amal yang dilakukan. Bukankah ini satu penghinaan terhadap undang-undang Islam di negeri dan negara ini sebenarnya. Kami sendiri masih kurang pasti, atas alasan apakah Kartika dibayar imbuhan sebanyak itu, sedangkan beliau jelas telah melakukan satu perbuatan "terkutuk" akibat meminum arak.


[Soalnya sekarang, apakah wajar umat Islam seronok melihat apa yang berlaku kepada Kartika ini. Beliau melakukan perbuatan yang dilarang oleh agama dan dijatuhkan hukuman, tiba-tiba dibayar pula imbuhan oleh pihak terbabit. Bukankah istimewa benar Kartika disisi agama Islam. Jika inilah yang berlaku kepada Kartika, maka sudah pasti lebih ramai lagi umat Islam akan "minum arak" di Pahang selepas ini. Malah mereka juga kemungkinan besar mahukan layanan yang sama seperti Kartika. Bukankah ini akan menggalakkan maksiat terus disuburkan di negeri Pahang yang sudah memiliki banyak tempat maksiat seperti Genting Highlands, Cherating dan sebagainya. Kami sendiri tidak faham dan musykil kenapa pihak terbabit perlu membayar Kartika?. Beliau sepatutnya bersyukur dengan hukuman yang telah dipinda dan tidak wajar menerima habuan tersebut. Inilah tanda-tanda akhir zaman yang melanda umat Islam di negara ini. Orang yang melakukan maksiat diagung-agungkan dan ditatang bagai minyak yang penuh. Maka itulah, marilah kita sama-sama mengambil ikhtibar atas apa yang berlaku ini. Jadikanlah ia sebagai sempadan dan pedoman untuk kita meneruskan perjuangan Islam].


CiLiK©: RM 13, 000 / 21 days = RM 619. 04 sehari, wah lumayan juga jadi kaki arak ni ye? Boleh dapat kerja amal dengan gaji RM 619. 04 sehari. Sape yang mabuk ni? Kartika yang minum arak tapi orang lain yang Mabuk!

23 Comments

  1. Kalau buat kerja amal tu je boleh tak dapat duit tu?!!!
    Minum arak dosa besar tak sanggup aku... tapi duit tu aku nak!

    ReplyDelete
  2. Harap pihak JAIP bg kenyataan terhadap isu ini.. saya amat berharap agar berita ini palsu!! Kalau benar2 benda ni berlaku,kita tunggu dan lihatlah berapa ramai lg manusia kat pahang ni khususnya dan insan kat serata malaysia ni amnya (agama islam) yg akan saja2 minum arak, (silap2 kat depan balai polis)agar senang kene tangkap, hukumannya?? mcm yg Kartika kene-just buat kerja amal,pastu dapat imbuhan.. emmmm.. sape nak jawab n bertanggungjawab????

    ReplyDelete
  3. aku pelik la..kenapa cite die nie slalu kuar paper..die seolah2 nk cr publisiti..kat malaysia nie belambak org islam minum arak..kenape die nie sorang jer dpt liputan media..sampai siap ade kumpulan jahil trtentu nak backup die...padahal die nie buat kesalahan besar minum arak..persoalan yg timbul adakah org yg minum arak harya layak dikenakan hukuman buat kerja amal??Apa pengajaran yg umat islam dapat daripada kes die nie?Adakah org islam yg minum arak akan insaf setelah kartika harya dikenakan hukuman buat keje amal semata2?Apakah kartika sudah betul2 iklas bertaubat?

    ReplyDelete
  4. Kemasukan APCO bukan saja2. Pemikiran umngok juga telah diresapi cara yahudi. Org yang membuat pengakuan di bawah pemerintahan umngok akan mendapat pembelaan dan disanjung.

    Chuasoilek dibela dan disanjung selepas mengaku beraksi lucah.

    Saifool dibela dan disanjung selepas bersumpah/mengaku diliwat.

    Azizan dreber Anwar bebas setelah mengaku diliwat.

    2 ekor katak di Perak bebas walaupun pernah mengaku menerima 'sedekah' seks walhal semasa mereka dalam PR, tuduhan rasuah mereka sangat kuat asasnya.

    Semua katak2 PR yang mengaku macam2 fitnah utk memburuk2kan PR semuanya dibela, disanjung dan diyakini menerima imbuhan yang lumayan.

    Kini kartika pula.

    Bagi mereka yang tidak mengaku dengan fitnah yang dilemparkan seperti kes liwat Anwar, Dr. Munawar, Sukma Darmawan akan ditekan, diperangi dan menjadi musuh umngok.

    ReplyDelete
  5. kartika ni bukan nak publisiti. cuma bila sukarela dan redha utk terima hukuman, banyak pihak2 anti Islam tak setuju dan sensasikan isu ini. ini termasuk pihak sultan yang tak setuju hukum hudud ini dilaksanakan. kelewatan terima hukuman kerana karenah2 pihak berkenaan. Kalau betul soal bayaran pun, mungkin kartika tidak setuju.

    ReplyDelete
  6. kalau macam tu... makin ramai la org nak minum arak.. sbb kena usaha skit je 3 minggu berkhidmat di rumah kanak2 pastu dpt 13k...

    ReplyDelete
  7. pasni ada aje la yg mngaku minum arak..lumayan beb..

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. AKU ADA BERBUAL DGN ORG2 UMNO MASA EXPO 1 MALAYSIA 1 POTDIKSON KAT DATARAN TELOK KEMANG HARI TU..

    BILA AKU TANYA ABG PERCAYA DGN AL-QURAN..?? DIA JAWAB YERR.. SEPENUH HATI.. ABG YAKIN DGN KERASULAH NABI MUHAMAD.. JAWABNYERR YERR.. ABG YAKIN DGN HADITH RASULULLAH.. JUGA JAWAPANNYA YERR..

    ABG MENDIRIKAN SOLAT 5 WAKTU..?? YERR..
    ABG BERPAUSA DI BULAN RAMADHAN..?? YERR JUGA JAWAPANNYA
    DAH MENUNAIKAN HAJI..??
    JAWAPANNYERR AL-HAMDULILLAH..SUDAH 2 KALI..
    BUAT PUASA SUNAT..?? DIA JAWAB SELALU..

    BENARKAN ABG BETUL2 YAKIN SERTA BERIMAN DGN AL-QURAN..
    DIA MULA NAK MARAH..

    DIA MULA MENINGGIKAN SUARA.. " KO INGAT AKU NI KAPIR KERR.."

    AKU TANYA LAGI " KALAU ADA ORG2 KAFIR MEMPERSENDA2KAN AYAT2 AL-QURAN DAN HADITH RASULULLAH MCM MANA..?? "
    DIA KATA AKU AKAN BUNUH KAFFIR TU..!!
    DIA JAWAB DGN BERSEMANGAT "AKU SANGGUP MATI KERANA MEMERTAHANKAN KESUCIAN AL-QURAN SERTA AGAMA ALLAH "

    WAH HEBAT DAN BERSEMANGAT BENAR ABG NI.. JAWAB AKU..

    AKU KATA LAGI " SEGALA2NYA TELAH MENCUKUPI UTK ABANG DIPANGGIL SEORANG ISLAM YG SEJATI "
    DIA TERSENYUM BANGGA, DAN TERUS MENJAWAB " TU LAH ENGKAU LAIN KALI JANGAN NAK MEMPERMAIN2KAN KEIMANAN SESEORANG ISLAM TU PERNGAI KAU NI MACAM PUAK2 PAS PULAK AKU TENGOK TANYA SOALAN2 MCM NI..AKU MARAH KAT KAU BUKANNYA APA SOALAN KAU SEOLAH2 CUBA NAK MENAFIKAN YG AKU NI SEORANG ISLAM.."

    LEPAS TU AKU CAKAP DGN DIA " MINTA MAAF BANG SAYA NAK TANYA SATU SOALAN JER LAGI BOLEH..? "
    DIA JAWAB " TANYALAH AKU TAK KESAH DAN TAK AKAN MARAH LAGI ASALKAN JGN KO PERSOALKAN KEIMANAN AKU TERHADAP AGAMA ISLAM YG PALING AKU CINTAI INI.. ISLAM NI DAH JADI DARAH DAGING AKU KO TAHU TAK..DEMI ALLAH AKU SANGGUP CERAIKAN ISTERI AKU KALAU ISTERI AKU MENGINA ISLAM " JAWAB DIA SAMBIL TERSENGEH2

    SO AKU PUN TANYA DIA KAT DIA
    " KALAU BEGINILAH KEKUATAN SERTA KEYAKINAN ABG KAT ISLAM APA KATA KALAU KITA LAKSANAKAN HUKUM HUDUD "

    TERKEJUT DIA TERUS MERAH PADAM MUKA DIA " KO NI NAK BAGI SEMUA BANGSA MELAYU MATI KERR..??. CUBA KO PIKIR BAIK2 KALAU LAKSANAKAN HUDUD SEMUA ORG ISLAM AKU KENA POTONG TANGAN, KENA SEBAT DAN KENA REJAM. LAGI PUN MCM MANA NAK ATASI KES ORG ISLAM DGN BUKAN ISLAM KALAU NAK LAKSANAKAN HUDUD..?? APA PUNYA BANGGANG KO NI.. KO DENGAR SINI BAIK2 AKU BAGI CONTOH KALAU LELAKI HINDU BERZINA DGN PEREMPUAN ISLAM... KITA BAWAK PERGI MAKAMAH SYARIAH YG LAKSANAKAN HUDUD.. MAKA LELAKI HINDU TU TERLEPAS MACAM TU JERR TAPI PEREMPUAN MELAYU TU YG KENA HUKUM HUDUD.. MANA ADIL MACAM TU..BUKANKAH ISLAM ITU AGAMA KEADILAN "

    AKU JAWAB " MMG BENAR LELAKI HINDU ITU BEBAS TETAPI PEREMPAUN ISLAM TU KENA HUDUD SO APA MASALAHNYERR.. KALAU BERLAKU JE KES MACAM TU ( PEREMPUAN ISLAM KENA HUKUM HUDUD SBB BERZINA ) SUDAH TENTU SEMUA WANITA ISLAM TAK AKAN BERANI BERZINA DGN DGN MANA2 LELAKI SEKALI PUN, BUKANKAH IANYA AKAN MENYELAMATKAN WANITA ISLAM DARI PADA DIANGKUT OLEH BUKAN MUKHRIM KE SANA KE MARI..??"

    DIA MULA TERDIAM.. DAN AKU TERUS PANCUNG LAGI..

    " ABG KATA ABG YAKIN DGN AL-QURAN DAN HADITH NABI SAYA YAKIN SEMUA KATA2 ABG SBB ABG SANGGUP MATI KERANA AGAMA ISLAM.." SAYA PEGANG APA YG ABG CAKAP TADI..

    " TAPI KENAPA BILA SAYA TANYA TENTANG HUDUD ABG MENETANG..?? SEBENARNYA BAGI SAYA INILAH MASALAH ORG2 UMNO MEREKA SEMUANYERR BERIMAN DGN AL-QURAN TETAPI MASIH TIDAK PERCAYA DGN KEADILAN ISLAM.. ESOK ABG PI JUMPA MANA2 ALIM ULAMAK UMNO CUBA TANYA KAT DIORANG APAKAH HUKUMNYA SESEORANG MUSLIM ITU YAKIN 100% DGN AGAMA ISLAM DAN AL-QURAN TETAPI TAK YAKIN PULAK DGN KEADILAN ISLAM.. BAGAI MANA AKIDAH SEORANG MUSLIM YANG TAK YAKIN DGN KEADILAN AGAMA ALLAH INI..APAKAH MEREKA SEMUA ITU MASIH DIKIRA SEBAGAI SEORANG ISLAM ATAU TERLAH TERBATAL SYAHADAH MEREKA"

    TERUS ABG TU KATA KAT AKU " PANAS BETUL PORTDIKSON NI YERR.. OK LAH ABG NAK PERGI BELI AIR BATU DULU NAK MINUM PERIT SANGAT RASA TEKAK NI BERDIRI TENGAH2 PANAS MACAM NI "

    INILAH SECEBIS KESAH BENAR AKU DI TELOK KEMANG PADA 1-2 MEI HARI TU..

    ReplyDelete
  10. AKU ADA BERBUAL SORANG BROTHER UMNO MASA EXPO 1 MALAYSIA 1 POTDIKSON KAT DATARAN TELOK KEMANG HARI TU..

    BILA AKU TANYA ABG PERCAYA DGN AL-QURAN..?? DIA JAWAB YERR.. SEPENUH HATI.. ABG YAKIN DGN KERASULAH NABI MUHAMAD.. JAWABNYERR YERR.. ABG YAKIN DGN HADITH RASULULLAH.. JUGA JAWAPANNYA YERR..

    ABG MENDIRIKAN SOLAT 5 WAKTU..?? YERR..
    ABG BERPAUSA DI BULAN RAMADHAN..?? YERR JUGA JAWAPANNYA
    DAH MENUNAIKAN HAJI..??
    JAWAPANNYERR AL-HAMDULILLAH..SUDAH 2 KALI..
    BUAT PUASA SUNAT..?? DIA JAWAB SELALU..

    BENARKAN ABG BETUL2 YAKIN SERTA BERIMAN DGN AL-QURAN..
    DIA MULA NAK MARAH..

    DIA MULA MENINGGIKAN SUARA.. " KO INGAT AKU NI KAPIR KERR.."

    AKU TANYA LAGI " KALAU ADA ORG2 KAFIR MEMPERSENDA2KAN AYAT2 AL-QURAN DAN HADITH RASULULLAH MCM MANA..?? "
    DIA KATA AKU AKAN BUNUH KAFFIR TU..!!
    DIA JAWAB DGN BERSEMANGAT "AKU SANGGUP MATI KERANA MEMERTAHANKAN KESUCIAN AL-QURAN SERTA AGAMA ALLAH "

    WAH HEBAT DAN BERSEMANGAT BENAR ABG NI.. JAWAB AKU..

    AKU KATA LAGI " SEGALA2NYA TELAH MENCUKUPI UTK ABANG DIPANGGIL SEORANG ISLAM YG SEJATI "
    DIA TERSENYUM BANGGA, DAN TERUS MENJAWAB " TU LAH ENGKAU LAIN KALI JANGAN NAK MEMPERMAIN2KAN KEIMANAN SESEORANG ISLAM TU PERNGAI KAU NI MACAM PUAK2 PAS PULAK AKU TENGOK TANYA SOALAN2 MCM NI..AKU MARAH KAT KAU BUKANNYA APA SOALAN KAU SEOLAH2 CUBA NAK MENAFIKAN YG AKU NI SEORANG ISLAM.."

    LEPAS TU AKU CAKAP DGN DIA " MINTA MAAF BANG SAYA NAK TANYA SATU SOALAN JER LAGI BOLEH..? "
    DIA JAWAB " TANYALAH AKU TAK KESAH DAN TAK AKAN MARAH LAGI ASALKAN JGN KO PERSOALKAN KEIMANAN AKU TERHADAP AGAMA ISLAM YG PALING AKU CINTAI INI.. ISLAM NI DAH JADI DARAH DAGING AKU KO TAHU TAK..DEMI ALLAH AKU SANGGUP CERAIKAN ISTERI AKU KALAU ISTERI AKU MENGINA ISLAM " JAWAB DIA SAMBIL TERSENGEH2

    SO AKU PUN TANYA DIA KAT DIA
    " KALAU BEGINILAH KEKUATAN SERTA KEYAKINAN ABG KAT ISLAM APA KATA KALAU KITA LAKSANAKAN HUKUM HUDUD "

    TERKEJUT DIA TERUS MERAH PADAM MUKA DIA " KO NI NAK BAGI SEMUA BANGSA MELAYU MATI KERR..??. CUBA KO PIKIR BAIK2 KALAU LAKSANAKAN HUDUD SEMUA ORG ISLAM AKU KENA POTONG TANGAN, KENA SEBAT DAN KENA REJAM. LAGI PUN MCM MANA NAK ATASI KES ORG ISLAM DGN BUKAN ISLAM KALAU NAK LAKSANAKAN HUDUD..?? APA PUNYA BANGGANG KO NI.. KO DENGAR SINI BAIK2 AKU BAGI CONTOH KALAU LELAKI HINDU BERZINA DGN PEREMPUAN ISLAM... KITA BAWAK PERGI MAKAMAH SYARIAH YG LAKSANAKAN HUDUD.. MAKA LELAKI HINDU TU TERLEPAS MACAM TU JERR TAPI PEREMPUAN MELAYU TU YG KENA HUKUM HUDUD.. MANA ADIL MACAM TU..BUKANKAH ISLAM ITU AGAMA KEADILAN "

    AKU JAWAB " MMG BENAR LELAKI HINDU ITU BEBAS TETAPI PEREMPAUN ISLAM TU KENA HUDUD SO APA MASALAHNYERR.. KALAU BERLAKU JE KES MACAM TU ( PEREMPUAN ISLAM KENA HUKUM HUDUD SBB BERZINA ) SUDAH TENTU SEMUA WANITA ISLAM TAK AKAN BERANI BERZINA DGN DGN MANA2 LELAKI SEKALI PUN, BUKANKAH IANYA AKAN MENYELAMATKAN WANITA ISLAM DARI PADA DIANGKUT OLEH BUKAN MUKHRIM KE SANA KE MARI..??"

    DIA MULA TERDIAM.. DAN AKU TERUS PANCUNG LAGI..

    " ABG KATA ABG YAKIN DGN AL-QURAN DAN HADITH NABI SAYA YAKIN SEMUA KATA2 ABG SBB ABG SANGGUP MATI KERANA AGAMA ISLAM.." SAYA PEGANG APA YG ABG CAKAP TADI..

    " TAPI KENAPA BILA SAYA TANYA TENTANG HUDUD ABG MENETANG..?? SEBENARNYA BAGI SAYA INILAH MASALAH ORG2 UMNO MEREKA SEMUANYERR BERIMAN DGN AL-QURAN TETAPI MASIH TIDAK PERCAYA DGN KEADILAN ISLAM.. ESOK ABG PI JUMPA MANA2 ALIM ULAMAK UMNO CUBA TANYA KAT DIORANG APAKAH HUKUMNYA SESEORANG MUSLIM ITU YAKIN 100% DGN AGAMA ISLAM DAN AL-QURAN TETAPI TAK YAKIN PULAK DGN KEADILAN ISLAM.. BAGAI MANA AKIDAH SEORANG MUSLIM YANG TAK YAKIN DGN KEADILAN AGAMA ALLAH INI..APAKAH MEREKA SEMUA ITU MASIH DIKIRA SEBAGAI SEORANG ISLAM ATAU TERLAH TERBATAL SYAHADAH MEREKA"

    TERUS ABG TU KATA KAT AKU " PANAS BETUL PORTDIKSON NI YERR.. OK LAH ABG NAK PERGI BELI AIR BATU DULU NAK MINUM PERIT SANGAT RASA TEKAK NI BERDIRI TENGAH2 PANAS MACAM NI "

    INILAH SECEBIS KESAH BENAR AKU DI TELOK KEMANG PADA 1-2 MEI HARI TU..

    ReplyDelete
  11. Hukum Islam hanya untuk orang Islam? Perkara ini luas perbahasannya. Jika negara memakai hukum Islam adakah negara juga ada satu lagi set hukum untuk orang bukan Islam? Jangan cepat2 anggap orang kafir terlepas daripada hukum secara Islam.

    Mengapa jika melawat masjid negara, wanita kafir pun disuruh tutup aurat? Bukankah tidak wajib bagi mereka tutup aurat? Apatah lagi undang2 sebuah negara Islam.

    Tidak sesuai membicara soal yang luas itu di sini. Cuma cukuplah dikatakan bahawa memang org umngok rajin dalam soal ibadah khusus tetapi lemah dalam soal menuntut ilmu Islam.

    Zaman selepas merdeka tidak ada org yg tahu cara tutup aurat yang betul. Perkataan hudud juga baru sekarang ia diketahui umum. Dan dua contoh tersebut tersebar dalam masyarakat bukan dari usaha umngok tetapi usaha kumpulan Islam yang lain seperti PAS ABIM dan Arqam.

    Apabila hudud dilaungkan oleh PAS, maka atas sentimen parti mereka membenci hudud sama macam membenci PAS. Mereka percaya malam lailaturqadar, percaya kelebihan puasa, percaya akhirat, tapi tidak percaya hudud membawa kesejahteraan.

    Mereka lebih percaya hantu jin dan syaitan hingga ada pameran besar2an di muzium negara tetapi tiada pameran hukum Islam hudud dan qisas di mana2.

    Hukum2 inilah yang menjadi kemarahan kuasa kafir dunia. Selagi tidak berhukum dengannya maka kafir akan sentiasa boleh berkawan dan bersama negara umat Islam.

    Inilah golongan yang dilabel sebagai beriman kepada setengah kitab. Berat kan....huh

    ReplyDelete
  12. Beliau di "katakan" menerima....belum sahih la maknanya berita ni??...hati2 dlm memberi perkhabaran..

    ReplyDelete
  13. ...Alasan takut orang Melayu ramai yg kena potong tangan ni dari dahulu smpai sekarang masih diguna pakai oleh orang2 UMNO....sedangkan inilah hukum Islam...wahai orang2 yg beragama Islam (tidak kira bangsa...kerana Islam untuk semua kaum)hayatilah..hukum HUDUD...mengapa kita sering takut...itu hanyalah momokan yg dibawa oleh puak UMno dulu kini dan selama nya...

    ReplyDelete
  14. bukan takut, tak sesuai di msia

    tapi jika anda terlalu inginkan hukuman hudud, sila tukar kan kewargenagaraan anda kepada arab

    kenapa org PAS takut utk tukar kewarganegaraan mereka? bukan kah mereka sanggup pertaruhkan apa sahaja demi islam tercinta, kan ku curahkan bakti penuh setia?

    negara Arab sahajalah yg perjuangkan islam sebenar.ape lg, rebutlah peluang ini, inilah satu2 nya tiket kepada melayu utk mendapat tempat di syurga firdausi

    apa kata biarkan msia ini utk org2 kafir?
    biar kafir dgn dunia mereka, kita dgn syurga kita

    ReplyDelete
  15. wahai anonymous yang budiman tiada Allah turunkan al-quran itu untuk satu kaum saja atau tempat tetapi untuk seluruh isi dunia nie..undang-undang islam nie sesuai walau kemana ceruk rantau sekali pun.berfikir sebelum..mezahirkan kata-kata..

    ReplyDelete
  16. tnya org islam mmg la dia kata undang2 islam sesuai dia ceruk2 mana2 pon

    try tnya org kristian, dia akan kata undang2 kristian sesuai dia ceruk2 mana2 pon

    try tnya org kbuddhism, dia akan kata undang2 buddha sesuai dia ceruk2 mana2 pon

    try tnya org yahudi, dia akan kata undang2 yahudism sesuai dia ceruk2 mana2 pon

    ReplyDelete
  17. aku xtau nak cakap mcm mna lagi.kerajaan nak kurangkan kadar jenayah.tapi kalau ini benar terjadi maknanya ini bukan kurangkan nama nya.ni meningkatkan jenayah

    ReplyDelete
  18. selalunya penyagak2 ni org kelantan. kalo kita nk tuding jari, mmg menteri besar la kena bertanggung jwb

    harap2 serban je puteh, tp bangang

    ReplyDelete
  19. aku pernah tnya org2 kuat PASm kalo ditubuhkan hudud, adakah kamu (pas) akan turunkan age of consent, atau kawin semuda 10 tahun

    tapi org kuat pas tu kata "err....errr....jom saya belanja awk teh tarik nak?"

    INILAH SECEBIS KESAH BENAR AKU DI TELOK KEMANG PADA 3-4 MEI HARI TU..

    ReplyDelete
  20. Anonymous | May 5, 2010 3:56 AM
    bangang gak ko eak..xblaja agama btul2 eak??..syarat2 tuk bkhwin..ko terangkn btul2??..men tabur je ko eak..

    ReplyDelete
  21. Annon..tak sesuai ko kata?!! Ko ni agama apa? Belaja Ilmu agama dah habis ke tak ni? Setakat kenal alif ba ta tak payah bicara tentang ilmu agama!! Ilmu setakat kepala lutut nak pertikai ilmu orang lain!! Allah yang ciptakan manusia dan seluruh isi alam ini.Sudah tentu Allah maha mengetahui apa yang sesuai dan apa yang tak sesuai dengan manusia dan isi alam ini.Dalam Islam, ada 6 perkara yang membatalkan iman.Antaranya nifak.Nifak ni orang yang mengaku Islam di mulut,tapi hatinya menentang Islam.Aku rasa ko ni tergolong dalam golongan tersebut.Cuba ko check balik..Aku nasihatkan ko mengucap balik la yea..takut ko tak mampu nak hadapi balasan neraka nanti.Dalam kubur pun dah kena seksa nanti..Azab kubur beb..

    ReplyDelete
  22. pejuang berhaluan kiri11 May 2010 at 23:55

    aku pn pelik dgn org2 cmni,knp x leh wt hukum hudud..
    alasan pertama, malaysia x sesuai...
    kalau cm2la jwpan die,mknenye malaysia ni x sesuai la islam jd agama rasmi...x sesuai la islam dgn diri org yg bg alasan 2...

    "TROUBLE IS PM"

    ReplyDelete
  23. ape lakorang ni soal agama sndiri nak bertekak kat agama lain korang kecut dah ler kita tk stinggi mana pn ilmu agama kita jgn nk tegak kan benang yg basah sudah2 baik menentang non muslim

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan