Wednesday

Saiful Bukhari celaka menyusahkan orang!


Hari ini CiLiK© nak umumkan si dubur busuk bernama Saiful Bukhari A/P Azlan sebagai antara manusia paling celaka di Malaysia. Sudahlah memalukan Malaysia dengan isu bodoh tak masuk akal, sehingga Malaysia pernah dimalukan di dalam satu persidangan dunia, rujuk di sini, Dubur Saiful malukan Malaysia di persidangan dunia baru baru ini si celaka ini telah mengakibatkan seorang hamba Allah ditahan selama 5 hari hanya kerana menegurnya di facebook, tak ke celaka namanya tu?! Menyusahkan orang! Namun begitu Hamba Allah itu bernasib baik kerana dibebaskan hari ini.

"DE, Wa nak tanya lu, pasti ke lu boleh hidup esok....jgn aibkan orang, monyet pun jangan."


Dan gara-gara ayat itu Badrul Hisham Abdul Jalal terpaksa merengkok lima hari di penjara.

Lelaki berusia 40 tahun yang mengakui beliau adalah ahli PAS berkata 'kata-kata' itu diletakkan di Facebook halaman perbicaraan kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Pengadu kes berkenaan, Saiful Bukhari Azlan bagaimanapun mendakwa kata-kata itu sebagai ugutan untuk membunuhnya.

Menceritakan bagaimana isu berkenaan timbul, Badrul memberitahu wartawan bahawa beliau tergerak untuk memuatkan kata-kata itu ketika bekerja pada Rabu lalu.

"Sebagai orang Islam, saya cuma mengingatkan Saiful supaya tidak mengaibkan orang. Lagipun, kita tidak tahu sama ada kita akan hidup atau mati pada hari esok.

"Ia bukan satu ancaman,” katanya pada sidang media di ibu pejabat PKR di Kuala Lumpur hari ini.


Badrul, yang jelas ketakutan selepas lima hari ditahan berkata beliau hanya menyedari bahawa Saiful membuat laporan polis selepas membacanya di internet pada keesokan harinya.

"Saya berpendapat yang saya tidak melakukan apa-apa kesalahan dan pergi ke balai polis Klang pada Jumaat.

"Sarjan yang bertugas berkata dia perlu menyemak sebuah fail berhubung kes itu. Dia kemudiannya memberitahu bahawa saya ditahan,” kata Badrul.


Dia bagaimanapun mengakui bahawa polis melayannya dengan baik sepanjang penahanan itu tetapi tidak faham mengapa masa yang begitu panjang diperlukan bagi merakamkan kenyataannya itu.

Badrul dibebaskan petang semalam.

Menurutnya, keluarganya juga tidak diberitahu berhubung penahanannya sepanjang lima hari itu.


Berikut Laporan Polis yang telah menyebabkan
Badrul Hisham Abdul Jalal ditahan selama 5 hari. Sila klik untuk membesarkan image.




22 comments

This comment has been removed by the author.

Org yg menuntut kepada jalan kebenaran biasanya akan menempuhi jalan yg berliku..
Bersabarlah sebagai pejuang..
Kemenangan anda adalah perjuangan yang iklas.

kehkehkeh.. aku nak suh die pegi mampus sorang2 la.. camtu pon kire ugut bunuh ke? lol

Memang celaka say Fool pukimak bapak kaulah!!!
Tak habis-habis menyusahkan orang natang nih!!!!

gile ke sayfool ni..
org bg nasihat dia ckp ugut..
mmg menyusahkan..pondan!

barua sial punya sayfool,setakat jubur hang layak bagi kat babi hutan ja suruh mainkan.Pengotor punya budak tak cuci jubur dua hari pas tu sembahyang pula.Menjatuhkan martabat islam ja malula sikit kat makluk dimuka bumi ni kalau hang tak tau malu kat allah.Tobat nasuha la mana tau kot kot tuhan bagi azab kat hang jubur menanah ka,berulat ka,Orang macam hang ni sayfool lebih baik pi kawan ngan gay mat saleh lgi baik.Boleh main jubur hari hari,Batang mat saleh lgi besar lagi sedap.DSAI apala sangat batang kecik ja.Power pun tak ada kurus kering pulak tu.

"setiap yang hidup pasti akan merasai mati"..... ayat ni selalu ada masa baca talkin..... ni pun kira ugut jugak ke.... ni terjemahan ayat al-quran ni..... gila tul si sialpol ni....

Kamen Rider Black~ delete 19 May 2010 at 20:49

Cepol....selamat di dunia...di akhirat, seksaan yg amat pedih menantie...

Bad Bad Bad .. Alhamdulillah.. nasib baik abg Bad keluar.. pening pala duk cari jalan nk bebaskan beliau.. Mujur bantuan peguam Latifah Koya dan abg aku ketua skuad AMK Khalid Assar yang memberi tekanan kepada pihak polis. Mlm tadi duk bercerita mengalir air mata.. mujur lah selamat.. semoga abg Bad tak putus asa berjuang. Amin

-Bain-

Lepas ni siap ler Ustaz x boleh beri ceramah dah soal mati...
Bengong patut ler kena kick dr uniten

Alhamdulillah.

Baguslah kalau kita semua saling ingat mengingati serta nasihat menasihati antara satu sama lain. Lebih bagus dan cantik sekiranya nasihat itu disampaikan dengan gaya bahasa yang sopan. Bak kata encik badrul,

'Sebagai org islam, saya cuma mengingatkan saiful supaya tidak mengaibkan orang. Lagipun kita tidak tahu samada kita akan hidup atau mati pada hari esok'

Hmm, cukup manis didengar dan mungkin dengan izin Allah, org yang dinasihati (saiful) akan terbuka hatinya menerima nasihat encik badrul versi kedua ini.

Insya-Allah, kebenaran akan dapat ditegakkan akhirnya,

aku rase die mmg takut mati kot.....die igt die bley idop lame2 sbb tu nasihat tu die rase ugutan...yela...kalo dh fitnah org mne nk tenteram jiwa die....suh blaja xnk kan dh jd bodo smpi grad awal dri UNITEN...pas2 nyushkn org lak....

betul2 sial lah bangsat sekor ni.. Sialpool ni sampah masyarakat.. Saypool d dahulukan bontot d utamakan.. -joe cheras-

Seypol...selagi ko hidup selagi ko diberi peluang tuk bertaubat...ingat 5 perkara sebelum 5 perkara.

SirSyaiMuse.

sayfool ni ngalah vip pulak.....sape belakang sayfool????
kalau bukan Barisan Neraka!!!

Hummm nak tahu n nak tanya
yang ugut bunuh TGNA tu lagi sah dan nyata
apa cerita..takde dengar berita pun sapa sapa yang tahu tolong update hamba dok jauh.

org yg menegur untuk kebaikan dipenjarakan 5 hari......org yg mengajak rakyat malaysia berjudi senang lenang.....kepada saiful sepandai-pandai tupai melompat akan jatuh jua....sepandai-pandai ko menghafal skrip mesti ko terlupa satu dua ayat....tak caya....ko tunggu ajela

si SB ni monyet

semoga Allah memberi hidayah kepada dia dan kepada kita semua....amin......

Akan diturunkan bala pada Saiful ni tidak lama lagi setelah kami berdoa dan buat solat hajat 40 hari berturut-turut. Insya-Allah!

padan muka.. ayat x leh blah.. ckp mcm taik.. last2 kata sebagai islam.. saya menegur.. awt x letak ja kt fb elok3..

Setuju! Ayat tu bukan berbunyi ugutan malah berasal daripada ayat di dalam al-Quran.
Kita kena faham bagi mereka yang membaca tafsir Quran akan tahu bahawasanya al-Quran diantaranya dijadikan sebagai (mengikut keutamaan):-
1- AMARAN
2- PERINGATAN
3- NASIHAH (atau janji-janji Allah Taala kepada mereka yang beriman)

Setiap hari kita baca al-Fatihah, tapi tidak tahu maksudnya. Dari awal lagi ayatnya adalah AMARAN kepada manusia yang tidak beriman kepada Allah. Jadinya, dalam kontex artikel yang kononnya ancaman kepada Saiful Bukhari, boleh disimpulkan bahawa, orang yang merasakan itu adalah ancaman, secara tidak langsung tidak bersetuju dengan al-Quran bahawa, kematian itu boleh berlaku dan paling dekat dengan kita, dengan kehendak Illahi.

Jadinya, betullah saudara itu bercakap. Itu adalah AMARAN dan PERINGATAN. Kalau anggap itu ancaman, maka, dimanakah IMAN anda kalian? Jika BENAR beriman kepada al-Quran, maka kita juga WAJIB beriman kepada surah2nya bahawa, kata2 Allah itu BENAR.


EmoticonEmoticon