Friday

Seekor lagi katak telah melompat


Ahli parlimen Wangsa Maju, Wee Cho Keong hari ini mengumum keluar dari PKR dan menjadi ahli Bebas.

Dalam sidang media yang diadakan secara tergesa-gesa di pusat khidmatnya di Wangsa Maju, Kuala Lumpur, Wee berkata tindakannya itu berkuat-kuasa hari ini.

Pada 21 April lalu, Malaysiakini menyiarkan laporan khabar angin yang bertiup kencang bahawa Wee adalah pemimpin PKR yang bakal melompat tetapi beliau enggan mengulas apabila diajukan soalan berkenaan.

Beliau tidak mengesahkan ura-ura itu mahupun menafikannya tetapi sebaliknya berkata wartawan lebih mengetahui perkara berkenaan.

“Anda tahu segala-galanya. Kenapa perlu bertanya lagi? Anda lebih mengetahui, mengapa tidak anda siarkan berita itu terlebih dahulu?” katanya.

lewat semalam ketika ditanya wartawan di lobi parlimen.

Wee sehari sebelum itu berkata kepada akhbar-akhbar Cina bahawa jika beliau memilih meninggalkan PKR, beliau akan berbuat demikian dengan tempoh masanya sendiri dan bukan ditentukan oleh 'Napoleon kecil'.

Beliau kemudiannya menyerang media baru yang dilabelkannya sebagai tidak bertanggung-jawab.

“Saya akan hanya bercakap dengan media tertentu kerana sesetengah media adalah tidak bertangung-jawab,” katanya.

Menurut Wee sesetengah portal berita tidak boleh dipercayai kerana “mereka akan hanya memutar-belitkan kata-kata saya...mereka akan tukar B ke A dan A ke B”.





CiLiK©: Dah nama pun katak, kalau tak melompat bukan katak namanya.

10 comments

dpt brp juta?xnk kongsi?

pi. la kulum pak jib punya mana tau dapat jdi menteri.dia tak sedar nak kena maki lagi ada la kalau dok dalam umno.malas nak cakap dah.Nasihat pada pucuk pinpinan PKR.Lain kali cek dulu dah sunat ka belum baru ambil jadi calon atau cek tengok jenis dahi
kematu ka atau dahi lincin.silap silap boos pun di tokok

Kamen Rider Black~ delete 14 May 2010 at 22:45

kerap lagi la ujan pas nie...if u know what i mean ...

TU LAH .... LAIN KALI JGN AJAR ORG LOMPAT PARTI.. SEKARANG SUDAH KENA BATANG HIDUNG SENDIRI...WKAKAKAKAKAKKA

LOL......masa nuar berahim cakap geng2 BN nak lompat masuk PR dulu...takda pulak korang kecoh.


Hahahhaa...kelakar la korang ni.


Marah nuar tu...suka sangat ajar sangat orang main lompat.Dah lantik pun gaji rm1..apa le snagat ideanya.

HAHAHHAHHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAA....

KECOH JE LEBIH KORANG NI.MACAM HARAM.

Kita hanya mahu manusia dlm PR. Tak mau yang tidak cukup syarat sebagai pemimpin.

Ada tidak menambah, keluar lg baik.

Umngok pun tk minat dgn katak2 ni selain sebagai alat saja.

ni la parti PKR (Pakat Keluar Ramai2)..haha. rakyat akan sedar gk penipuan PKR ni. jelas PkR sedang menuju kehancuran. org PKR s'dr pun dah ilang kepercayaan. tinggal lg mereka yg setia 4 dikencing oleh anwar.

Cakap jgn pakai lutut brader..

Idea 16 Sept. adalah idea terancang yang mulia utk membuat undi tidak percaya kepada Pak Lah..

Org2 UMNO terutama Bijan takut mereka x dpt lg merasa hasil bumi Malaysia dan keringat rakyat yang lazat utk beberapa keturunan tu cepat2 menolak Pak Lah..

Bila idea 16 September tu Anwar tak laksanakan sbb kurg bermoral serta tidak mendapat perkenan YDP Agong maka ikutlah saluran PRU..

Yg UMPCO plak tiru lepas2 ejek2 ckp ini lah akibat rncgn 16 Sept.. Memang org2 UMPCO xde maruah lgsg..

Yg penting kuasa, wang dan kesenangan hidup dunia..

Pigi jalan da.. Org Cina pun taw Judi 2 Haram UMPCO oi..

hampeh betul...buat penat aku je undi dia kat P116 (wangsa maju)

Anonymous | May 14, 2010 8:51 AM
TU LAH .... LAIN KALI JGN AJAR ORG LOMPAT PARTI.. SEKARANG SUDAH KENA BATANG HIDUNG SENDIRI...WKAKAKAKAKAKKA
_______________________________________________

JAKA JAWAB :

Telah dikatakan oleh TGNA bahawa lompat masuk PR adalah betul, lompat masuk BN adalah salah...dan bertaraf katak(hamba tambah). Proses lompat2 akan terus berlaku kerana masing2 akan menentukan perjuangan masing2. Kalau rasa lemah semangat tetapi bergelora nafsu syahwat dan tk mampu bertahan dlm PR, lompatlah ke BN mudah2an tidak jadi kera sumbang melukut di tepi gantang BN.

Kalau rasa ada jiwa perjuangan utk memperbaiki bn yg luput tarikh itu, rasa nak berkorban demi kebaikan umat, maka silalah lompat ke PR.

Lompat ke PR adalah lompat seorg pejuang. Lompat ke bn...memang katak. sebab itu lompat katak akan diikuti oleh bunyi kuang2 yg bingit di tv, seorg katak kena tunjukkan diri untuk mengharap hujan emas turun menimpa dirinya.

Kita lihatlah setakat mana malu2 kataknya dia ni...mula2 jadi bebas dulu..last macamana nanti.


EmoticonEmoticon