Thursday

Utusan buktikan Anwar perkuda Yahudi



Kalau selama ini Be End dan Umngok sering kali menuduh Anwar sebagai agent Yahudi tetapi hari ini mereka telah mengakui bahawa Anwar dikecam oleh Yahudi kerana kempen anti yahudi Anwar di Malaysia tetapi Najib yang terlompat-lompat untuk berbaik-baik dengan Amerika dan Yahudi. Maka selepas ini zombie-zombie UMNGOK tentu sekali akan terus hilang akal dan kali ini mereka akan menjadi Pembela Yahudi Zionist pula sekiranya Yahudi Zionist diburukkan mereka akan bangkit membela kerana Kepala Taik mereka (Najib) telah bersekongkol dengan Yahudi Zionist dan Amerika.

Artikel ‘Anwar khianati kawan’ oleh Bernama disiarkan dibeberapa media milik BN dengan harapan dapat membongkar penglibatan Anwar dengan kumpulan pelobi Yahudi.

Namun selepas membaca artikel ini saya melihat misi media pro-BN gagal kerana dalam artikel berkenaan, mereka secara langsung membebaskan Anwar dari dakwaan pro-Yahudi dan kecaman hebat Rachel Motte dari akhbar Intenet The New Ledger telah melonjakan imej Anwar didunia Islam kerana berjaya memperkudakan agen-agen Yahudi yang selama ini menganggap Anwar rakan mereka.

Anwar hanya mengunakan mereka untuk mencari maklumat tentang apa yang Kerajaan BN buat sekarang. Jelas kini, pembelaan akhbar ‘The New Ledger’ ini terhadap APCO telah menunjukan bahawa siapakah rakan Yahudi-Israel yang sebenarnya. BN bermati-matian mengaitkan hubungan Anwar dengan pelobi Yahudi-Wolfowitz dan Al-Gore, namun akhirnya mereka gigit jari kerana Anwar nekad untuk menyerang Yahudi balik termasuklah mereka yang bekerjasama dengan kumpulan Yahudi ini iaitu BN.

Isu Apco menjadikan Anwar sebagai musuh baru dunia Yahudi, dimana kerana isu ini identiti Anwar yang selama ini dianggap pro-Yahudi terbongkar.

Beliau hanya mengambil peluang dan mempermainkan kumpulan-kumpulan dan individu Yahudi yang berpengaruh ini. Barat begitu hebat mengecamnya kerana serang Kerajaan BN-APCO.

Nampaknya BN yang tidak dapat menjawab isu APCO terpaksa mengunakan artikel pelobi Yahudi Amerika ini untuk serang Anwar. Mereka guna Yahudi kedua pula. Yang pasti rakyat kena tahu sekarang, siapakah kawan sejati Yahudi kini.

Pelobi Yahudi sudah istihar Anwar sebagai musuh mereka dan BN sebagai kawan mereka. Itu sudah cukup untuk memberitahu kita siapa kawan sejati Yahudi di Malaysia…BN-UMNO-APCO-Yahudi…susah sangat ker nak faham.

Mungkin kena panggil Rachel Motte atau Benjamin Netanyahu untuk peluk Najib dan umumkan BN lah wakil mereka di Malaysia baru rakyat akan faham.

59 comments

sgt pantas update blog...good..

APCO untuk bersihkan nama negara akibat isu liwat.. Isu a;tantuya tu lagi dasat ar... isk....

Anwar ni jenis manusia hipokrit. Dia nak tunjukkan watak hero dengan rakyat kononnya anti-yahudi bila menentang apco semata2 nak cover imej sebenar dia yang bersahabat dengan yahudi. jgnla mudah tertipu dgn permainan anwar. setan pn leh menangis tgk anwar menipu.

Helo Anonymous | May 6, 2010 12:20 AM...Pemimpin UMCO ko tu dari dulu kini dan selamanya tak hipokrit ker...Kenapa bangang sangat setelah perintah P.Pinang bersama GERAKAN selama 52 tahun..melayu telah hampir pupus...selepas ni negeri mano plak puak UMCO+MCA+GERAKAN nak jual tanah melayu...2 Blok minyak kat borneo nak jadi hak milik Brunei...Apo nak jadi?????

dalam article 2 siap kata najib sedia menyekat bekalan minyak kepada iran....

Najib kaki perempuan!!!!

lah....korang percaya lagi ka kat ni nuaq putar alam ni?



hahahahahaa....

blog mung ni idup lagi.. sbb ada elaun tiap2 bulan. kira ok lah tu.. jgn jadi supo pok sheikh dah la..
kalu dapat lebih tu.. bui lah ko kita sikit..
kita ni budak sekin..

najib puki mak umno

kesian ngn juak2 pembangkang ni. xabis2 kena kencing ngn anuar.

Kamen Rider Black~ delete 6 May 2010 at 17:53

"kesian ngn juak2 pembangkang ni. xabis2 kena kencing ngn anuar."

1-Nama dia anwar..bkn anuar..
2-Aku kesian gak kt korang, depan2 mate kne tipu...tp percaye kat uMNGOK lagi....kesian....

1-Parti tu UMNO..bkn uMNGOK
2-Aku kesiang gak kt korang, depan2 mate kne tipu...tp percaye ngn janji syurga parti ajaran sesat (PAS) lagi...kesian...

Kamen Rider Black~ delete 6 May 2010 at 20:02

1-Parti tu UMNO..bkn uMNGOK
2-Aku kesiang gak kt korang, depan2 mate kne tipu...tp percaye ngn janji syurga parti ajaran sesat (PAS) lagi...kesian...


1-mmg UMNGOK....
2-sokong Kerajaan yg xde usaha langsung nk tegakkan syiar, zalim, tipu sana sini, hina sunnah nabi....boley dpt saham msk syurga ka?

sokong la umno..lani dh ada usul nk luluskan judi utk piala dunia..mampos2....terang lg nyata kesesatan tu...

penyokong umno anak haram yg suka merosakkan negara sampai dua kawasan minyak boleh bagi pada brunai.jadi penyokong umno pun celaka macam bos dia.

UMNO ANAK HARAM PEROSAK NEGARA

bagi penyokong umno yg buta mata hati dan boleh dikatakan anak haram jadah sedar le umno merosak negara.

2-sokong Kerajaan yg xde usaha langsung nk tegakkan syiar, zalim, tipu sana sini, hina sunnah nabi....boley dpt saham msk syurga ka?

terbaek lah ayat hang kamen rider black~

bodo la org pembangkang ni. kerajaan dah dpt restu nk perintah negara ni. kalo korg bantah keputusan ni, sama erti korg bantah daulat sultan.

sekarang soalan aku, korg nk ikut ckp pembangkang ke atau ckp sultan? jangan lupa rukunegara kita, "kesetiaan kepada sultan dan negara"

knape ank muda undi pr??

Bukan Kesetiaan Kepada Sultan Dan Negara...tapi Kesetiaan Kepada Raja Dan Negara...apa daa,,Rukun Negara pun tak ingat..kalau dalam exam, kau dapat 1/2 markah saja..ahahahaha

Kesetiaan Kepada Raja Dan Negara -
Semua rakyat dituntut setia kepada raja dan negara. Yang di Pertuan Agong merupakan ketua negara dan Raja Melayu merupakan ketua negeri. Raja adalah simbol penyatuan rakyat dan pelindung hak istimewa peribumi. penderhakaan kepada raja juga bermaksud penderhakaan kepada negara.

raja ngn sultan sama la bangang
mcm bapak dan ayah
atau nik aziz dan nik najis

smua tu sama je

Kamen Rider Black~ delete 7 May 2010 at 01:28

terbaek lah ayat hang kamen rider black~
Zeodo, same2 lah kite berusaha utk dapatkan husnul khatimah...

bodo la org pembangkang ni. kerajaan dah dpt restu nk perintah negara ni. kalo korg bantah keputusan ni, sama erti korg bantah daulat sultan.

sekarang soalan aku, korg nk ikut ckp pembangkang ke atau ckp sultan? jangan lupa rukunegara kita, "kesetiaan kepada sultan dan negara


1-Kau rukun negara pon x hafal...ade hati nk berhujah...blah la oi...
2-Bantah kerajaan=bantah sultan...ape yg ko merepek ni...g balik skolah blaja balik....btw, bkn ke UMNGOK yg derhaka pd sultan.....sape yg pinda imuniti Raja2 Melayu?? yg pastinya bkn pembangkang.....
3-Ikut cakap sultan ke pembangkang? Sultan, Najib, Nik Aziz, Cilik, aku dang engkau same2 manusia yg diciptakan ALLAH...jd ikut le perintah ALLAH...okey?

3-Ikut cakap sultan ke pembangkang? Sultan, Najib, Nik Aziz, Cilik, aku dang engkau same2 manusia yg diciptakan ALLAH...jd ikut le perintah ALLAH...okey?

'dan' bukan 'dang'
eja pon salah nk kasi nasihat konon.
ni la dia, berkawan lg ngn pembangkang smp mengeja pon xtau

bodoh gile org umngok nih...salah eja ngan slah fakta mane lg teruk...bodoh tahap cipan ...

Mintak maaf kpd penyokong UMNO..
Sebenarnya zaman melayu menjadi LEMBU telah berakhir..( cuma ada sebahagian daripadanya yg masih lagi kekal bodoh macam LEMBU mungkin berpegang kepada slogan dulu kini dan selamanya tetap sebagai LEMBU ) melayu kini lebih ke hadapan dalam menilai setiap peristiwa dan apa yg berlaku dihadapan mata, melayu sekarang ni lebih kritis memperjuangkan agama, nasib dan ekonomi bangsanya..

Melayu sekarang lebih berani bersaing dgn bangsa lain tanpa mengharapkan kerajaan kerana selama ini pun mereka berdiri atas kaki sendiri. Bukannya seperti LEMBU2 perliharaan UMNO yang senantiasa disuap dgn segala projek dan peruntukan yg tidak seberapa tu..Melayu kini juga sudah tidak mengharapkan kepada rajanya lagi bagi membela mereka semua kerana melayu kini telah mengeri bahawa raja2 mereka juga telah dipasung dan dimandulkan kuasa pemerintahannya oleh anak didik penjajah British yg terdiri daripada pejuang2 kemerdekaan ciptaan pihak inggeris itu sendiri..

Sila Rujuk kpd sejarah negara2 islam yang pernah dijajah oleh puak kuffar ini.. baik penjajah British, belanda, sepanyol, dan italy.. bagaimana mereka ini telah memutarkan minda, pegangan serta akidah umat islam serta menciptakan pejuang2 kemerdekaan hasil didik serta jarum2 yahudi dan nasara seterusnya melantik perdana menteri atau president negara2 islam tersebut agar terus diwariskan kpd umat islam di dalam negara2 yg mereka jajah..

Siapa yg taksub diantara Puak2 PAS dan UMNO..??

1 ) PAS taksub terhadap agama kalau boleh semuanya ( termasuk politik ingin di islamkan sepenuhnya ) alasannya " islam is the way of life " mencakupi kehidupan dunia dan akhirat. bagi PAS penubuhan negara islam adalah matlamat yg tertinggi sekali dalam perjuanganya dan sanggup berkawan waima dgn Syaitan sekalipun jika ianya membantu perjuangan mendaulatkan hukum serta perundangan islam di atas muka bumi ini.. ( Dengan dalil ) mengikut sejarah ketika Rasulullah ketika berhijrah dari Mekah ke Madinah.. beginda dibantu oleh seorang Yahudi tentang laluan yg paling pantas dan paling selamat utk ke Madinah dari serangan musuh2 islam.. justeru itu berdasarkan dalil yg ditunjukkan oleh Rasullah yg dgn rendah diri menerima cadangan dan pandangan yahudi tersebut menjadikan sandaran PAS bersama dgn DAP..

Kaedahnya sama seperti ketika Rasulullah menerima panduan arah laluan ke Madinah dari seorang yahudi ( musuh islam yg nyata ) walaupun Yahudi tersebut tiada niat langsung masuk islam dan mendirikan negara islam Madinah sehingga beliau meninggal dunia.. begitulah juga halnya dgn PAS yg sanggup berkawan dgn DAP jika matlamatnya untuk membantu PAS memenangi pilihan raya dan berkuasa.. memang DAP tiada niat mendirikan negara islam pun sama seperti UMNO yg tidak mahu mendirikan negara islam sampai bila2. Bagi PAS lebih baik berkawan dgn bukan islam yang membawa kebaikan dari pada berkawan dgn org islam yg akan membawa kehancuran dan kemusnahan kepada agama dan negara- hujah ini juga berdasarkan beberapa dalil dari sirah Rasulllah dan hadith baginda s.a.w

2 ) Tidakkah UMNO juga taksub dengan pelembagaan negara yg ditulis oleh Sir Load Reid..??

Tiada seorang pun dari ahli2 UMNO yang sanggup dan berani mempertikaikan tentang Perlembagaan Negara yg telah ditulis oleh Sir Load Reid dan telah dipersetujui oleh Tunku A Bedol Raman.. Malah dalam Perlembagaan Negara semacam ada suatu kuasa atau sumpahan bagi UMNO daripada mempertikaikan segala isi kandung dalam perlembagaan tersebut.. kerana di dalam perlembagaan negara telah termatri perkataan " Sesungguhnya selepas ini tiada suatu pun dari mana2 undang-undang, hukum atau perlembagaan lain yg akan menyamai atau mengatasi segala hukum dan perundangan yg telah tercatit di dalam Perlembagaan Negara Baru malaya ( Malaysia ) ".

UMNO bermati-matian mempertahankan Perlembagaan negara kerana ianya telah dipersetujui oleh Presiden UMNO yg pertama ( Tunku A Bedol Raman )

Dalilnya Puak2 UMNO terlalu taksub dgn perlembagaan negara yg didukung sejak sekian lama walau pun ianya bertentangan dgn Hukum Allah.. kerana tiada sesuatu pun hukum atau undang2 yg terkandung di dalam Perlembagaan negara yg boleh dicabar walaupun dgn dalil2 serta nas2 dari Al-Quran.. Bukan kah itu juga namanya Taksub jika UMNO mendaulatkan Perlembagaan Negara sehingga ianya tidak boleh di atasi serta dicabar oleh Al-Quran..

Kesimpulannya PAS dan UMNO sama2 taksub terhadap apa yg diperjuangkan oleh mereka semua..

1 ) PAS taksub dgn Al-Quran Dan Hadith Rasulullah sehinggakan sanggup berkorban mengenepikan hak istimewa bumiputera seperti yg terkandung dlm perlembagaan negara Malaysia dgn menyama ratakan hak sesama manusia dan sesama bangsa kerana itu yg dituntut oleh islam.. kerana dalam islam tiada sebarang hak istimewa terhadap mana2 bangsa dalam dunia ini walau pun bangsa arab..

Hak istimewa akan hanya akan dapat dikecapi oleh manusia di sisi Allah jika mereka menjadi manusia yg benar2 taat dan patuh dgn segala perintah Allah seperti yg terkandung di dalam Al_Quran dan Hadith Rasullah serta berlaku adil sesama manusia dan makhluk lainnya dan mereka sanggup mati ke pada jalan Allah tanpa mengira jantina, warna kulit dan bangsa.

2 ) UMNO taksub dengan Perlembagaan Negara sehingga sanggup mengenepikan dan membakulsampahkan hukum Allah seperti yg terkandung di dalam Al-Quran dan hadith Rasulullah..UMNO tidak akan mengangkat hukum Allah lebih tinggi dari perlembagaan negara ( kerana Taksub ). mereka juga tidak sanggup hak istimewa org melayu disama-ratakan dengan bangsa lain.. bahkankan bangsa melayu yg tidak menyokong UMNO juga agak sukar mendapat hak2 istimewa yg dijamin oleh perlembagaan negara, sehinggakan hak istimewa ini menjadi sesuatu yg Taboo ( larangan ) jika dibahaskan secara terbuka.. mereka sanggup menolak beberapa nas al-quran dan hadith Rasullah demi mempertahankan hak istimewa yg mereka miliki seperti yg terkandung dalam perlembagaan negara.. sehinggakan mereka berkata " islam hanya akan kuat jika bangsa melayu itu kuat " seolah-olah Allah perlu bergantung kepada bangsa melayu bagi mempertahankan agamanya..

* Justeru itu sebagai manusia yg berilmu dan berakal serta mengaku beragama islam.. marilah sama2 kita fikirkan ketaksuban manakah yg akan menjamin kehidupan kita di dunia dan di akhirat..?? dan terpulanglah kepada saudara sama ada ingin mendaulatkan Perlembagaan Negara yang menjamin hak istimewa bumiputera atau mendaulatkan Hukum Allah agar ianya dapat mengatasi hukum yg di tulis oleh Load Reid ( si kafir Penjajah ).

ko ni xbelajar ke rukunegara?
keluhuran perlembagaan
kedaulatan undang2

taksub PAS pada nik aziz, apa yg si tua tu buat semua betul, smua korg ikut. dia hina allah itu samseng pon korg setuju. dia kata allah mencarut pon korg setuju

sape taksub sekarang? org2 PAS mmg sesuai kalo dijadikan bahan bakar api neraka

Terlalu ramai org2 UMNGOK yang bodoh!
inilah aset UMNGOK! selagi zombie-zombie umngok
masih ada maka UMNGOK akan terus memerintah....

JJ, sepang

UMNO x hina allah itu samseng
UMNO x kata allah itu mencarut

hanya PAS je wat bende2 jijik itu
pergi la negara arab, pastu cakap allah itu samseng. mesti korg kena potong lidah

sejahat2 UMNO, xde la diorg murtad mcm PAS

ko kata umno taksub?
siapa kata allah samseng? siapa kata allah juga mencarut?

A) UMNO
B) PAS
C) DAP
D) SNAP

dr sini kita tau sape taksub

sapa yg hina Allah...Allah paling berkuase dunia akhirat...Allah maha Agung...hukum Allah hudud korg rendahkan tarafnya berbanding hukum dunia...bodohnya org yg merendah-rendahkan hukum Allah(ini yg hina Allah)...Allah lagi berkuasa dr samseng2 kat dunia nih...Surah Al-Mursalaat ayat 15,19,24,28,34,37,40,45,47 dan 49 "Kecelakaan yang besarlah pada hari itu bagi orang-orang yang mendustakan."
Ya Allah ampunkan dosa hambamu yg lemah ini....kuatkanlah Iman kami Ya Allah....Hindarkanlah kami dr kekufuran akhir zaman...
Allahuakbar!!!!

'samseng' xtermasuk dalam asma al husna bagi Allah yang disebut dalam Al Qur'an. malangnya org tua ni begitu bangga mencerca nama Allah.

Kamen Rider Black~ delete 7 May 2010 at 07:44

bodoh gile org umngok nih...salah eja ngan slah fakta mane lg teruk...bodoh tahap cipan ...

kawan, terima kasih... :)

UMNO x hina allah itu samseng
UMNO x kata allah itu mencarut

hanya PAS je wat bende2 jijik itu
pergi la negara arab, pastu cakap allah itu samseng. mesti korg kena potong lidah

sejahat2 UMNO, xde la diorg murtad mcm PAS


Umngok x hina ALLAH?...byak bukti UMNGOK hina ALLAH...kalo dah tolak hudud,hina al-Quran tu...tu dah tunjukkan terang2 Umngok hina ALLAH dgn menolak hukum dan jalan hidup yang di tetapkan Nya...ni antara kenyataan2 yg obvious menghina Islam....

(Kenyataan Tun Dr. Mahathir kepada wartawan pada 3hb Mac 1994 di Nilam Puri, Kelantan Darul Naim): Hukum rejam kepada penzina adalah primitif

(Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, 14 Ogos 1994). “Al-Quran perlu ditafsirkan semula untuk disesuaikan dengan keadaan masa kini.”

(Dr. Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, Kelantan, 14 Ogos 1994). “Melaksanakan hukum hudud sehingga melemahkan orang Islam sehingga menjadi masyarakat kucar kacir dan ditindas oleh orang lain tidaklah secucuk dengan ajaran Islam.”

Hina Islam = hina ALLAH swt .....ada paham?

SALAM.... DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENYAYANG, SESUNGGUHNYA HUKUM HUDUD ITU MILIK ALLAH SWT.BUKAN MILIK TUAN GURU NIK AZIZ.KITA KENA YAKIN 100% DAN LEBIH.APA MAKNANYA JIKA KITA TAK YAKIN DGN HUKUMAN YANG ALLAH SWT TURUNKAN?SAMA-SAMALAH KITA FIKIR-FIKIRKAN DAN RENUNG-RENUNGKAN.WASSALAM

aku bace komen2 penyokong UMNO-APCO-YAHUDI-ZIONIST sumenye bebal bangang dan macam budak tak sekolah...kalau da presiden nye sekarang tunggang terbalik...apatah lagi pencium2 b****t nye pun lg la kucar kacir...melingkup la UMNO baru(ah) nih..lagi lame perintah negara..makin melingkup negara Malaysia nih..

p/s: Bila la KU LI nak naik jd PM nih...erm...

"bodo la org pembangkang ni. kerajaan dah dpt restu nk perintah negara ni. kalo korg bantah keputusan ni, sama erti korg bantah daulat sultan.

sekarang soalan aku, korg nk ikut ckp pembangkang ke atau ckp sultan? jangan lupa rukunegara kita, "kesetiaan kepada sultan dan negara"

>haha,kesian kat org y kuar statement ni n y sekaum ngok dengannya..sudah2 r ngok tu..da tu tlg r ati2 bila tulis komen,jgn sampai rosak aqidah n iman lak..

Allah memang samseng,xpercaya sila rujuk ayat-ayat quran yg bersifat memberi amaran dan ancaman kepada umat manusia..Allah memang berlagak,klu xpercaya cari ayat2 quran yang dok cite ttg kebesaran n kekuasaan Allah..n Allah gak cintan,xcaya tgk ayat2 quran y cite ttg kasih sayang, sifat pengasih dll..

Allah adalah TUHAN kita semua,bg y beriman kepada-Nya..Pemilik unggul segala sifat dan jauh dari segala kelemahan.

Anonymous | May 6, 2010 12:20 AM
Anwar ni jenis manusia hipokrit. Dia nak tunjukkan watak hero dengan rakyat kononnya anti-yahudi bila menentang apco semata2 nak cover imej sebenar dia yang bersahabat dengan yahudi. jgnla mudah tertipu dgn permainan anwar. setan pn leh menangis tgk anwar menipu.
______________________________________________________

JAKA JAWAB :

Kalau Anwar berlakun anti yahudi, maka umngok pun guna tektik yang sama. Umngok buat2 baik dengan yahudi, guna khidmat APCO supaya umngok dilihat berbaik2 dengan yahudi tetapi sebenarnya sangat membenci yahudi ...... hahahhahahahahha.

Macam artis2 yang bercium dalam filem lah. Bukan betul2 cuma lakunan saja. Begitulah sesat dan terbaliknya pemikiran umngok.

Umngok ni seperti seorang manusia yang berjalan guna tangan, kaki ke atas. Terbalik habis dah kesesatannya. Kesian

umno + bongok = umngok

Anonymous | May 6, 2010 8:06 PM
"bodo la org pembangkang ni. kerajaan dah dpt restu nk perintah negara ni. kalo korg bantah keputusan ni, sama erti korg bantah daulat sultan.

sekarang soalan aku, korg nk ikut ckp pembangkang ke atau ckp sultan? jangan lupa rukunegara kita, "kesetiaan kepada sultan dan negara"
________________________________

JAKA JAWAB :

Yang bodoh ialah umngok. Ketaatan mutlak hanya kepada Allah dan Rasul. Kepada lain2 selama mana taat pada Allah. Semudah itu pun tak faham.

Seorang bapa yg merogol anaknya yang diamanahkan kepadanya adalah melakukan kesalahan dan anak boleh menyelamatkan diri dan tidak perlu patuh pada suruhan bapanya. Ini tidak derhaka.

Sebuah pemerintah sedang merogol rakyatnya maka adalah tidak salah rakyat membantah dan membangkang mana2 yang dirogolnya itu. Ini adalah wajib dan tidak salah.

Seorang sultan dan YDP agung juga akan mati dan akan dipersoal Allah sama dgn seorang tukang kebun. Neraka dan syurga yang sama dengan kita juga.

Maka jika kita sayangkan sultan kita, bukan dgn cara membiar dan patuh membabi buta. Kita kena tegur dan nasihat dgn cara yang terbaik supaya sultan kita tidak sesat kerana kebodohan kita mengikut umngok yang kononnya sangat patuh setia kepada sultan.

Pada tahun 1986, Mahathir dan umngoklah yang menjadi penderhaka dan petualang yang memburukkan ramai sultan malah telah mengurangkan kuasa sultan dalam mempertahankan kedaulatan negara. Jgn jadi bodoh dgn tidak membaca sejarah.

Umngok mudah lupa sebab mereka melayu tidak berakal. Mereka sendiri derhaka, mereka kata pembangkang derhaka. Tektik umngok sekarang ialah apa yang dia buat, dia akan fitnah pembangkang. Maka dapatlah Ezzam jawatan senator ..h hahahahah

Macamlah kita tak tahu semua itu kan kan.

Anonymous | May 6, 2010 11:51 AM
UMNO x hina allah itu samseng
UMNO x kata allah itu mencarut
___________________________________

JAKA JAWAB :

Umngok tak hina Allah, tak kata Allah samseng dan mencarut.

Umngok juga tidak suka sangat hukum2 Allah ni. Umngok tidak suka lah sebab Allah ni banyak sgt haram itu dan ini. Umngok kata hukum Allah ni susah lah..nanti banyak makan sup tangan.

Umngok hanya marah jika org agama lain guna nama Allah. Hanya umngok berhak guna nama Allah utk tujuan sumpah kena liwat dalam masjid sahaja.

Dalam bab2 lain umngok tidak suka guna Allah kerana Allah hanya diguna bila perlu. Jika tidak perlu, tidak ada kena mengena dgn Allah, maka Allah tidak perlu diambil tahu.

Kesimpulan : Inilah hasil pemikiran sekular yang telah menapai dalam jiwa org umngok selama ini. Kekeliruan demi kekeliruan kepala hotak umngok. Hingga tidak tahu meletak sesuatu pada tempatnya.

Bagi umngok Allah itu Tuhan yang lemah lembut, lembik, muka toya dan pemaaf saja. Seperti seorang tua yang tidak tahu marah dan sentiasa memaafkan saja. Umngok lupa Allah juga Maha Penyiksa, Maha Sombong, Maha Pendendam dll sifat Dia lagi.

'Samseng' dalam istilah Kelantan ialah bangga diri, besar diri, bukan samseng tahi minyak macam umgnok...apalah umngok Kelantan buat senyap aje ye isu ni. Allah memang Maha Sombong dan layak bangga diri. Umngok Kelantan menyembunyikan kebenaran demi membela kaum umngok. Inilah namanya Assobiyah yang dikatakan Nabi saw bukan dari umat ku.

Bukan aku yang cakap tapi Nabi saw.

oooo samseng istilah kelantan.
kalo gitu ape istilah samseng bg terengganu?
negeri sembilan?
sabah sarawak?
johor baru?
melaka?

ko kata allah maha sombong?
nnt ko try ckp mcm tu kat kubur
kalo malaikat bwk ko kt satu tempat berapi tu. ko paham2 la maksud dia

-mas joko-

Bro wa tengah kumpul dana dari golongan muda bagi pembikinan filem " BURHANUDIN ". Film ini akan menceritakan kesah benar tentang sejarah perjuangan org2 melayu menentang penjajah serta dakyah british yang menyesatkan serta merosakkan akidah umat islam sebelum merdeka. Sejarah sebenar bagaimana UMNO bersekongkol dgn British bagi memesongkan akidah umat islam di malaya sebelum merdeka dahulu. Pihak kami akan mendapatkan serta mengutip segala fakta yg sahih dari seluruh nusantara..
Paparan bagaimana melayu di tipu oleh puak2 UMNO dan tunku bedol raman. peranan UMNO dalam kes Natrah di singapura. Mengapa Rashid Maidin serta shamsiah fakih lari masuk ke dalam hutan dam mcm2 lagilah.. tengah cari pelakun ni bagi memegang peranan watak utama ( Burhanuddin Al-Helmy ) seorang tokoh Ulama yg berjuang menentang agenda british bersama anak didiknya UMNO memesongan pemahaman org melayu tentang sistem Negara Islam..

sudah lah org2 UMNgOk..... aku rasa kalau negara kita ni di serang oleh org2 yahudi/israel..... aku harap korang2 org uMNgOk lah semuanya yg duduk di saf yg paling depan sekali utk berjuang di jalan ALLAH ni.... AMIN.... (sunguh banyak dalil2 korang yg cukup bernas yg memperjuangkan agama ALLAH di mukabumi MALAYSIA ni)ALLAH MAHA BESAR.....

sedangkan isu Murtad di Malaysia ni sungguh berleluasa..... apa tindakan dari kerajaan BN??? kalau korang x percaya setiap minggu pergi la kat mahkamah persekutuan tengok sendiri macam mana org2 melayu yg dh x nak agama islam ni nak keluar islam... nauzubillah.....

Anwar Ibrahim ditentang keras oleh Yahudi dan Kerajaan Amerika kerana Anwar menentang pencabulan Yahudi ke atas Palastine, mempertahankan hak pengunaan nuklear bagi negara Iran, membidas keras pencerobohan Amerika ke atas negara Afghanistan dan Iraq.

Pak Lah disayangi oleh yahudi kerana mengubah dasar islam yang dibawa oleh Rasulullah kepada Islam Hadari yg bersesuaian dengan kehendak Yahudi dan Amerika.

Najib disanjung oleh yahudi kerana sanggup menyekat penjualan gas kepada negara Iran serta sama-sama besekongkol dgn Yahudi dan Amerika bagi menentang kebangkitan Rakyat Palastine mempertahankan Masjidil Aqsar tanah air mereka.

Tun Mahathir mempertahankan Rakyat Palstine suatu masa dahulu hanyalah semata-mata kerana strategi ekonomi negara ( dengan mempertahankan Plastine maka banyak negara timur tengah rela memberikan Pinjaman Kewangan kepada negara Malaysia ).

Justeru itu, Selaku makhluk yg diberiakan oleh Allah akal maka kita fikir-fikirkanlah siapakah pemimpin Islam yg boleh kita harapkan di Negara kita Ini...

sekian wasalam :

hafszach

haha sesat mak kau, kau sokong umno lah sesat !

Anonymous | May 6, 2010 8:14 PM
Allah memang samseng,xpercaya sila rujuk ayat-ayat quran yg bersifat memberi amaran dan ancaman kepada umat manusia..Allah memang berlagak,klu xpercaya cari ayat2 quran yang dok cite ttg kebesaran n kekuasaan Allah..n Allah gak cintan,xcaya tgk ayat2 quran y cite ttg kasih sayang, sifat pengasih dll..

Aku setuju..org yg xmengaji quran..bukan tau benda2 ni..Allah Maha segala-galanya..

Kalo kita kata kita pemurah..Allah lagi pemurah..kita kata kita manusia paling samseng kat dunia..bleh buat suka ati kita..kita nak pukul sape2 pun bleh..Allah lagi samseng..sape2 pun dia bleh siksa..kite xde hak satu pun nak pertikaikan..gi la mahkamah mane pun..even kita bleh control hakim n undang2..kita rancang konspirasi ape pun..samseng abih la kalo kat dunia ni..tapi kat mahkamah Allah kita xde kuasa nak bukak mulut pun..bukankah Allah tu Maha 'samseng'?

aku nak gelak ....
suka tengok komen komen orang melayu kat sini - bertelagah pasal parti dan prinsip, UMNO PAS PKR tengah bertelagah, kami DAP maintan jer, kami nak tergelak, hahahahahah

cina gelak | May 10, 2010 8:14 PM
aku nak gelak ....
suka tengok komen komen orang melayu kat sini - bertelagah pasal parti dan prinsip, UMNO PAS PKR tengah bertelagah, kami DAP maintan jer, kami nak tergelak, hahahahahah
____________________________________________

JAKA JAWAB :

Orang melayu dlm proses hendak bangun tidor. Mereka sedang mamai hendak bangun. Mereka sudah mula buka minda, mula pandai berfikir dan berhujah.

Apa salah berhujah dan bertukar fikiran? Takkan nak duduk dalam tempurung jumud umngok selama2nya.

Dengan adanya formum beginilah umngok mula pandai berfikir. Selama ni otak mereka ada tersimpan kat PWTC , kat pejabat umngok dalam peti besi.

Apa seronoknya tgk cina gelak. Mereka gelak kerana hujah2 yang sangat sukar diterima umngok tapi org cina senang faham. Mereka senang faham kebanyakan isu, itu sebab tidak perlu hujah teruk2 mcmana PR terpkasa hujah untuk membetulkan otak umngok.

Contoh paling mudah : Siapa yang mulakan isu liwat? Umngok atau cina? Siapa yang hina ulamak. umngok atau cina? Siapa yang menyebabkan melayu tercicir dan lemah? Umngok atau cina?

Kalau aku cina pun, aku akan gelak besar sebab adanya umngok yang sangat ngok. Tapi kalau aku cina, aku juga respek dan sokong pemimpin PR dan Anwar kerana adanya pemimpin melayu yang hebat dan tidak seperti umngok.

Kalau kau rasa takmo digelakkan oleh org cina, sila berusaha betulkan otak umngok kerana otak umngok lah yang sangat kelakar yang menyebabkan cina gelak.

Sebagai melayu aku malu dgn umngok. Cina pun tidak guna liwat utk jatuhkan musuh politiknya, mereka ambik video Chusoilek saja yang sex normal hingga akhirnya Soilek diterima semula dengan jayanya.

Soilek pun tak liwat dgn perempuan tu, tiba2 Anwar pula liwat Saifool yang buruk tu.

Sesungguhnya cina bukan gelak pada melayu, tetapi mereka gelak kepada umngok. Haiyaaaaa...

Anonymous | May 7, 2010 4:56 AM
oooo samseng istilah kelantan.
kalo gitu ape istilah samseng bg terengganu?
negeri sembilan?
sabah sarawak?
johor baru?
melaka?
ko kata allah maha sombong?
nnt ko try ckp mcm tu kat kubur
kalo malaikat bwk ko kt satu tempat berapi tu. ko paham2 la maksud dia

-mas joko-
___________________________________________

JAKA JAWAB :

Joko, patutke kau marah kalau ada org indon sebut pantat, sedangkan makna dia berbeza dengan kefahaman orang melayu?

Cuba semak semula dan kaji sifat2 Tuhan. Buat homework dulu baru jawab.

Allah memang berhak sombong, sebab Dia Tuhan. Kau yang tidak berhak sombong sebab kau umngok..hihihihihi. Maksud aku manusia lah.

Masalahnya kau faham sombong Tuhan sama dengan manusia. Sombong atau samseng manusia berlandaskan nafsu, Tuhan tidak berlandaskan nafsu.

Rupanya umngok ni sudahlah tak faham syariat, hakikat pun tak faham juga. Yang umngok faham ialah liwat kerana itulah yang pemimpin mereka ajar siang dan malam.

Takde pulak nak cakap malaikat heret ke tempat berapi jika sokong fitnah liwat ni?

Mas joko......tidor lagi baik lah. Macam Pak Lah.

letih melayan taksub umco ni kah9..
umno mana hina Allah. dorang tolak hukum Allah je.
eh.. mana ada hina Allah, dorang halalkan judi ke..
kah999....

low nye minda org2 yg skong UMPCO.. mne ktua pmuda lulusan oxford? tlg la ddik ank2 buah ko ne.. wat mlu je lah menantu pak lah oi..

kalu koma, sedar balik pun lom tentu sedar lg mne yg hak mana yg bathil sebab mmg keras hati..

slm isu yang menarik...
cuma aku harap perbincangan begini tdk melibatkan maki hamun dari mane2 pihak..
komen jaka:
Orang melayu dlm proses hendak bangun tidor. Mereka sedang mamai hendak bangun. Mereka sudah mula buka minda, mula pandai berfikir dan berhujah

Mmb btol ape yang dia katakan..
namun ianya tidak menghalalkan kite untuk maki hamun mana2 pihak
cukuplah berbincang cara ilmiah, org bertamadun dan menggunakan fakta...
elok2 nak membuka minda.. alih2 dpt dosa berguni2..
- niat tidak akan menghalalkan cara -
sekian..
sori kalo komen x berapa berkait rapat

daulat sultan korg takut. perintah allah korang tkot? bodh x de akal, yahudi dah bina empayar kat negara nih pon x sedar lg ke bodoh...? pkir pkai kpla tutut,.. x skolah... bodoh nk mmpos Selipar_terbang

admin nampaknya sokong pembangkang secara direct.
kenapa x siarkan tentang penipuan pembangkang jgk?
asyik2 umngok..
pembangkang suma perfect ke?
tau nk komplen.try tadbir negara dlu.bru kena tekanan dh nk melenting.mcm tu ke nk tadbir negara?
dlu pembangkang kata haram bekerjasama dgn kafir.skrang ni,apa dh jd?cakap x serupa bikin.halalkan org kafir bca ayat quran.mcm tu parti islam?tolak ketuanan melayu?diorang dgn kroni2 diorang dh kaya,bleh la ckp camtu.melalui ketuanan melayu la anak2 melayu berjaya.anwar dlu naik atas dasar tu jgk.pentingkan diri.mcm mna dgn nasb anak2 melayu zaman skrang?jgn sampai anak cucu diorang pegi kencing atas kubur diorang dah.


EmoticonEmoticon