Keshwindar melompat tak masuk akal


Sehari dua ini heboh tentang cerita seekor lagi katak yang melompat, kali ini katak dari DAP! Kalau dilihat, semenjak dua menjak ni banyak betul katak yang suka melompat. Bila ditanya kenapa melompat? Jawapan si katak ini senang sahaja, kerana sudah hilang kepercayaan kepada pimpinan parti. Wah - wah senang betul ye ko nak melompat wahai katak! Bagi jelah apa-apa alasan bodoh janji boleh melompat!

Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham, Bercakap pada sidang media di lobi Parlimen, mendedahkan bahawa Adun Titi Serong, Drs. Khalil Idham Lim pernah meminjamkan sebanyak lebih RM3,500 kepada si katak Keshvinder pada musim pilihan raya kecil Sibu yang lalu.

"Sebelum ini, selepas Pilihan Raya Kecil Sibu, Keshvinder ada memberitahu bahawa keretanya telah ditarik oleh institusi kewangan," jelas beliau yang juga Adun Setiawan.

Pejabat guaman tempat Keshvinder bekerja turut menghadapi masalah kewangan ekoran pecah amanah sebanyak RM45,000 yang kononnya dilakukan oleh keraninya.

Keshwinder juga, menurut beliau, turut gagal membayar yuran Kelab Diraja Perak sejak beberapa bulan yang lalu.

Beliau juga berkata, Keshwindar serta seorang lagi Adun DAP yang bertindak keluar parti bakal menghadapi penalti RM5 juta setiap orang.

"Masa dia serta seorang bekas Adun DAP (Bebas) nak jadi calon dulu, setiap calon telah menandatangani satu perjanjian atau kontrak dan jika keluar parti, mereka mesti membayar RM5 juta kepada DAP sebagai pampasan," ujarnya.

Katanya, penalti itu sebagai membayar balik kos seorang calon DAP pada pilihan raya umum lalu.

"Bagi mereka yang telah mengkhianati perjanjian, kedua-dua Adun DAP yang lompat parti sebelum ini akan dikenakan tindakan undang-undang,” katanya.



CiLiK©: korang tengok sendirilah si katak bodoh ni! Dalam keadaan kesempitan duit boleh pulak buat keputusan nak lompat parti dengan alasan bodoh dia? Dahlah kereta kena tarik, yuran kelab tak mampu bayar, hutang orang lagi, syarikat tempat kerja dia dah nak lingkup, bila lompat parti kena bayar lagi Rm 5 Juta! Kena hina orang lagi! Bayi pun tak nak buat keputusan bodoh macam si katak bongok ni lah! Apa pendapat korang? Kalau jadi katak boleh untung, boleh setel utang, boleh bayar pampasan Rm 5 Juta ada baki lagi untung barulah boleh melompat! Barulah masuk akal dia ambil jalan melompat jadi katak betul tak? haha bodoh bodoh bodoh bodoh... Najib si perompak separuh botak tu macam biasalah buat-buat tak tahu kenapa katak ni melompat ha ha ha... gila gila gila...

15 Comments

  1. Ha ha ha ha katak yang bodoh lagi bangang!!

    ReplyDelete
  2. semakin banyak katak2 beranak pinak.. katak yg bernilai 20juta..

    ReplyDelete
  3. kite kire dlu..
    2juta-5juta(pnalti)=15juta
    tolak hutang byar krete cash bli umah bru kateknla 5juta ade lg 10 juta...
    10 juta bkak kompeni bru dh lebey dr ckup..

    ReplyDelete
  4. ini menunjukkn wakil rakyat pembangkang suke terima rasuah dan mata duitan.. kalau korg nk bantah jgk xtau la..da ramai katak lompat sbb duit katenye, maka benarlah wakil2 PR ni suka duit dr nk berkhidmat kpd rakyat..

    adakah kempen Selamatkan Malaysia ada persamaan dgn laungan God Save America?

    ReplyDelete
  5. Adakah wakil rakyat itu orang atau sebalik nya..
    Kenapa panggil katak...klu dia katak kenapa org pilih dia..
    Siapa yang bersalah, pengundi atau calon katak itu..
    Fikir2 kan lah....

    Berpolitik biar lah bertempat, mengutuk biarlah berakal...

    ReplyDelete
  6. Tahniah kepada YB Malim Nawar kerana meninggalkan parti perosak..

    PKR dan DAP dipenuhi oleh pemimpin yang penipu dan pembelot.

    berhijrah lebih baik daripada duduk bersubahat dengan YB-yb lain yang kaki penipu dan membodohkan penyokong mereka sendiri.

    PR takkan kemana...cukup setakat PRU-12 sahaja.

    ReplyDelete
  7. PKR,PAS dan DAP pembelot ke..
    atau UMNO geng porno (BN) yg pembelot & pengkhianat Agama,bangsa dan negara bersengkongkol dengan israel (APCO) & amerika?? ahaks..

    yang tinggal dalam umno adalah pemimpin perosak negara..
    nak bankrapkan negara kate sape????




    -amri-

    ReplyDelete
  8. Sebelum kes ni rancak PKR Perak mengeluarkan kenyataan ADUN BN akan lompat masuk PR, tiada satu kecaman pun dibuat oleh pemimpin PR. Malah tiada pun usul supaya akta melompat di gubal untuk membendung masalah ini.

    Tapi psywar oleh PKR Perak memakan diri, yang melompat tidak memihak kepada mereka, maka bertempik la para pemimpin PR cakap haram, salah, kena sogok dan sebagainya, skrip biasa digunakan oleh pembangkang.

    Bila dicabar oleh Zahrain untuk mengemukakan yang MP-MP sebelum melompat dapat rm2juta, Anwar cakap dia lupa dokumen tu letak mana kat mana. Hahahaha masih nak percaya para pemimpin PR lagi?

    Anyway alang-alang menuduh rm5juta, rm10juta bagi la bukti sekali wahai si CILIK. Baru la kuat sikit artikel ko tu.

    Hehehehe anwar harus bertaubat!

    ReplyDelete
  9. Aku LeSingh baru tau18 June 2010 at 00:00

    singh ni very unpredictable..
    Bagus DAP buat agreement saman 5 juta keluar parti..
    kenapa PKR xbuat kontrak saman mcm DAP??????
    aduhai ruginya PKR..

    ReplyDelete
  10. dan,dan je lepas pengumuman 3 adun bn nak lompat parti terus si kesvinder ni nak jadi adun bebas.. hahaha,, lawak lawak.. rasa2 sbb pe yek???

    ReplyDelete
  11. "Sebelum kes ni rancak PKR Perak mengeluarkan kenyataan ADUN BN akan lompat masuk PR, tiada satu kecaman pun dibuat oleh pemimpin PR. Malah tiada pun usul supaya akta melompat di gubal untuk membendung masalah ini.

    Tapi psywar oleh PKR Perak memakan diri, yang melompat tidak memihak kepada mereka, maka bertempik la para pemimpin PR cakap haram, salah, kena sogok dan sebagainya, skrip biasa digunakan oleh pembangkang.

    Bila dicabar oleh Zahrain untuk mengemukakan yang MP-MP sebelum melompat dapat rm2juta, Anwar cakap dia lupa dokumen tu letak mana kat mana. Hahahaha masih nak percaya para pemimpin PR lagi?

    Anyway alang-alang menuduh rm5juta, rm10juta bagi la bukti sekali wahai si CILIK. Baru la kuat sikit artikel ko tu.

    Hehehehe anwar harus bertaubat!"

    anon yg bodoh!!!...ckp x reti nk pk dlu...pk la elok2...npe YB 2 lompat...sbb tgh ade rumors yg 3 adun BN nk lompat...so bile 3 blik dtg x ke BN jatuh kerusi?...adoi~...msti la BN rancang nk bwak 1 kerusi extra sbgai backup~...bangan...aku bkn fitnah or memandai...nih je pemikiran aku la...yela kn~...dan2 je ade rumors nk lompat...trus YB dr PR lompat?...xlwak ke?...hahahahhahahahha...bedekah2 aku gelak dlu...nway~ aku pasrah je...ikot jela flow BN nih dlu...biar la diorang berkuasa utk kali yang terakhir~...kang kempunan...biar la rakyat sensara dlu...nti selesa...wassalam

    ReplyDelete
  12. allo juak2 umno-upco..

    tolong r jawap solan sedare hafszach kat atas tu,takan wat2 tanampak lak..hehe..

    kome kan terer bab sejarah nih..

    ReplyDelete
  13. faizal | June 16, 2010 11:47 PM
    Tahniah kepada YB Malim Nawar kerana meninggalkan parti perosak..
    PKR dan DAP dipenuhi oleh pemimpin yang penipu dan pembelot.
    berhijrah lebih baik daripada duduk bersubahat dengan YB-yb lain yang kaki penipu dan membodohkan penyokong mereka sendiri.
    PR takkan kemana...cukup setakat PRU-12 sahaja.
    ______________________________________________________

    JAKA JAWAB :

    Tahniah singh kerana keluar PR. Biarlah PR dipenuhi oleh mereka yang betul2 sanggup berkorban dan susah payah untuk rakyat sehingga satu masa tidak akan ada lagi perebutan dalam jawatan seperti BN. Akhirnya hanya mereka yang betul2 berjiwa pemimpin yang akan memimpin. Sedangkan dalam BN hanya mereka yang kotor saja yang layak memimpin.

    Kalau pemimpin PR menipu rakyat pun, negara tidak kehilangan berbilion ringgit sebagaimana BN memerintah. Apakah isu APCO, Scorpene, Perwaja, PKFZ, rompakan royalti Kelantan dan berjuta2 isu lagi itu penipuan dan rekaan pemimpin PR? Apakah harga barangan naik itu penipuan PR? Apakah pembunuhan Beng Hock itu rekaan PR?

    Apakah hujah bodoh bahawa subsidi adalah tidak baik untuk rakyat itu rekaan dan keluar dr mulut PR? Selama ini kenapa diberi subsidi kalau ianya tidak baik untuk rakyat? Apakah kehilangan Batu Putih kerana kecuaian(disengajakan?)BN itu rekaan PR? Apakah kehilangan dua padang minyak kepada Brunei itu rekaan dan penipuan PR? Apakah pembunuhan Altantuya itu rekaan PR? Apakah

    Apakah PR yang tidak diberi hak dalam media perdana, disekat sana sini, ditutup dan sabotaj media mereka, masih dianggap menipu rakyat? Mengapakah mereka masih boleh menipu rakyat sedangkan BN menguasai segala jentera kerajaan terutama media? Mengapa PR masih dianggap berjaya menipu rakyat sedangkan tiap hari media mereka kempen untuk BN? Apakah rakyat malaysia ini bodoh kerana dianggap tertipu oleh PR dan yang pandai hanyalah penyokong BN kerana tidak sedar mereka ditipu?

    Bohonglah kalau katak2 yang melompat daripada PR yang tiada kuasa dan kewangan kepada menyokong BN tidak dapat ganjaran. Bohonglah kalau hari itu mereka menyokong PR atas prinsip dan kini jadi katak kerana prinsip. Bermakna ahari itu menyokong PR kerana prinsip Bn tidak disukai. Tetapi mengapa lompat jadi bebas yang pro BN sedangkan BN tidak pernah bertukar prinsip yang mereka tentang dulu?....Faham ke apa yang aku tulis ni, wahai penyokong umngok?

    Pengalaman aku untuk memberi penjelasan kepada umngok ini lebih susah daripada memberi arahan kepada ayam itik di belakang rumah.

    ReplyDelete
  14. kalo korg nk tau Osman Jailu (chgkt jering) yg lompat parti tu, dulu wktu berkempen pinjam duit org smpi 8 riban..

    lepas lompat parti die beli tanah dan siap buat rumah besar yg cun ngan cermin yg kaw2 mahal kt taiping... (dkt pknp larut tin, x caye bleh dtg taiping)
    nk aku post gambo pn bleh

    aku x nk tuduh ape2, tp dah ade otak bleh pikir kan???

    ReplyDelete
  15. to Anonymous | June 22, 2010 5:07 AM aku pecayo cakap ko...tapi tolong confirm yg nih betul ke si jailu nih ade bisness kt ipoh (peraktourism)? atau org len? tapi pe pun ada sedara kerja kat situ kawan kpd anak sikatak ni...yg bestnye anak katak ni cite bapak die dpt berjuta hasil dri lompat ari tuh...anak katak ni nk beli merce tp bapak katak tak kasi sebab nt org musykil...jadi dapat le perdana je...

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan