Wednesday

Lagi bukti Syarikat Israel di Malaysia!


Sedih dengan berita rakyat Malaysia yang terlibat di dalam misi bantuan ke palestin diserang dengan kejam oleh Israel laknatullah! Baru-baru ini 12 rakyat Malaysia disahkan berada di kapal Mavi Marmara - kapal utama flotila enam kapal yang ditugaskan menghantar bantuan kemanusiaan ke Semenanjung Gaza yang diserbu dan diserang oleh tentera rejim Israel. Mereka termasuk dua wartawan dari ASTRO AWANI. Dua wartawan Astro Awani itu telah dikenalpasti sebagai Ashwad Ismail dan jurugambar Samsul Kamal Abdul Latip.

Kita sedia maklum bangsa yang dilaknat Allah ini sememangnya tidak sekali-kali akan redha dengan umat Islam selagi kita tidak mengikut jalan hidup mereka (agama mereka). Kita juga sudah sedia maklum bahawa kerajaan Malaysia tidak pernah mengiktiraf kewujudan negara Israel yang ditubuhkan secara haram melalui rampasan tanah Palestin. Dengan kata lainnya Negara Malaysia langsung tidak mempunyai sebarang hubungan diplomatik dengan Israel! Dasar kerajaan jelas sekali boleh dilihat pada passport antarabangsa di mana rakyat Malaysia yang memegang passport antarabangsa tidak dibenarkan melawat Israel kerana negara ini tidak mempunyai hubungan diplomatik dengan negara haram itu!


Kalau dilihat pendirian Malaysia jelas sekali boleh dikatakan sebagai negara yang anti-Israel! Di mana negara ini seringkali melontarkan suara yang lantang mengutuk tindakan-tindakan Israel terutama di dalam serangan dan pencerobohan negara dilaknat Allah itu ke atas tanah Palestin!. Namun begitu nampaknya anda semua dan saya telah ditipu oleh kerajaan UMNGOK Be End. Kalau sebelum ini heboh mengenai APCO dan 1 Malaysia, kali ini anda lihatlah sendiri bagaimana hipokrit dan pembelitnya kerajaan UMNGOK dan Be End yang membenarkan syarikat IT Israel untuk beroperasi di negara ini. Klik gambar di bawah untuk membesarkan image.




Syarikat Israel tersebut beroperasi di alamat berikut.


A-G-13 SME Technopreneur Centre
Cyberjaya
2270 Jalan Usahawan 2,
63000 Cyberjaya
Selangor Darul Ehsan

Sila ke link ini dan lihat sendiri http://www.ness.com/Global/Company/locations/Pages/Location.aspx

Inilah wajah sebenar UMNO dan BN. Berpura-pura menentang Israel! Dalam masa yang sama menjalinkan hubungan luar tabie dengan Yahudi jahanam!


CiLiK©: Inikah hasil nasihat Yahudi APCO kepada Najib? Supaya membenarkan syarikat NESS technology bertapak di Malaysia? Inilah wajah UMNO BN zionist Malaysia.

56 comments

umno gilo........

UMNGOK ni memang nak mampos!!!!

pak jib yahudi..huh!

alah..dah memang dari dulu..umno ni pro yahudi..ape nak heran...


TumpangLalu

Dan apabila mereka bertemu dengan orang-orang yang beriman, mereka berkata: " Kami telah beriman ", dan manakala mereka kembali kepada syaitan-syaitan mereka, mereka berkata pula:" Sesungguhnya kami tetap bersama kamu, sebenarnya kami hanya memperolok-olok (akan orang-orang yang beriman)".
- Surah Al Baqarah[14]

Ayat diatas adalah jelas mendedahkan sikap umngok. Dan memang sikap munafik begitu, bermuka2 depan org beriman, dibelakang mereka sekongkol dgn APCO. Mereka suka buat kerja jahat belakang2...itu sebab sangat berminat dgn LIWAT.

Masih nak sokong umngok lagi ke? Nak duduk bersama2 dgn mereka dan israel di akhirat nanti? Fikir2lah.

pada pandagn aku,
Sebenarnya org2 umno yg berhati jujur dan hendakkan kebenaran akan keluar parti coz tahu siapa benar.. klu xnak keluar pun dia akan kritik parti tersebut cam KULI semata2 nak pulihkan parti dengan menghentam najib dan kroninya..

Mereka2 yg terus-menerus menyokong @ taksub adalah dari kalagn yg ada dalam hati mereka sikap sombong,angkuh, sikap jahil,kroni, ikut orang dan rasa parti umno ar yg memebela bangsa dan negara..
walhal sebagai umat islam, hidup dan mati kita kerana Allah taala.. bukan parti @ kerajaan...
Pemimpin yg kita pilih mestilah yg beriman dan bertakwa supaya negara sentiasa dalam keredhaan-Nya dan bumi m'sia selamt dari ditimpa bala bencana..erm..

Aku mendoakan agar rakyat2 yg menyokong BN menolak pemimpin yg melakukn maksiat & kemungkran..amin..


-Amri-

aku setuju ngan amri..



-black-

yahudi pon manusia gak, ape salah nya diorg cari makan kt sini
jangan lupa nabi isa yg turun akhir zaman nnt adalah dr bangsa yahudi. jgn lupa juga nabi isa yg akan turun akhir zaman nnt adalah pengasas kristian

jangan lupa
jangan lupa

ape mksud ko dgn nabi isa adalah pengasas kristian?
nabi isa menyebarkn syiar Islam
kaum nabi isa yg sesat yg mengasaskn agama kristian


jgn salah fakta
jgn salah fakta

Anonymous..kalau nak menulis tu biar la dgn ilmu y lengkap..
kalau setakat ilmu yang ciput..dah nk bhujah..baek xyah la..nanti menyesatkan org laen lg..
penghuraian biar lengkap..
apapun..dh tertulis dr dulu hingga kini..rejim zionis ni mmg kaum yang dlaknat smpai bila2..
mereka menolak ajaran2 nabi..mmg ada nabi y bbangsa yahudi tp mereka tidak terpesong dr ajaran Islam y sebenar..

belajar lagi
belajar lagi

Musuh kita zionis, bukan yahudi. Fahaman zionis ni muncul pada abad ke 19 dimana kaum yahudi semakin meninggalkan agama dan perasaan takut kepada Tuhan.

Manakala golongan yahudi anti zionis tanpa ragu-ragu menyeru semua golongan Yahudi yang beriman dan taat pada perintah Taurat, agar tidak takut untuk bersatu menegakkan keadilan. Kejahatan tidak akan bertahan lama kata mereka.

Sebenarnya ramai di kalangan orang-orang Yahudi ortodoks di serata dunia, tidak senang dengan tindakan segelintir golongan Yahudi berfahaman Zionisme , yang kebanyakkannya berkuasa dalam pemerintahan di negara Israel. Kalau ikut kitab taurat takde satu pun sebut kaum yahudi boleh menumpahkan darah.

Jadi musuh kita adalah zionis. Zionis ini adalah satu fahaman, jangan disebabkan fahaman zionis kita mengatakan setiap yahudi itu berfahaman zionis.

Kalau nak bercakap pasal produk yahudi ni berlambak la saudara, yang korang guna dok menulis kritik UMNO tu dalam pc/laptop korang tu pun produk yahudi. Jadi faham la dulu antara yahudi dengan zionis.

-Mr.Puaka-

Nabi Isa bawa ajaran tauhid la ...apala Umngok sgt ni...nanti Nabi Isa akan membunuh Dajjal di mana pengikut2 Dajjal ini adalah orang yahudi....so Anon 1/6/2010 7:56pm .....insafla, jgn jadi bongok...
baca lagi
baca lagi

nabi isa adalah yahudi
betul atau tidak?

kitab pada masa itu adalah injil/bible
betul atau tidak?

agama islam hanya wujud pada zaman nabi muhammad
buat malu org islam je kalo fakta asas ni pun korg tak tau

huhu.. aku rasa kelakar bilamana tgk puak umno berhujah...
semua org tau nabi sebelum muhammad adalah yahudi..
dan xkan korang xfaham nape Allah swt memilih Nabi Muhammad jadi Nabi terakhir dan melaknat kaum yahudi lepas tu..

Mr. Puaka,ape yg ko kate tu betul..
xsemua org yahudi jahat.. tapi dalam al-quran dah nyatakan hanya segelintir je org yahudi beriman... yg lain klu bukan zionis pun adalah kafir yg suka berbohong dan mendustakan kebenaran...

kedua,
nape ko xguna hujah2 ko tuh pertahankn Anwar 12 tahun yg lalu apabila dia difitnah oleh mahathir sebagai agen yahudi dan amerika tanpa bukti??..
adakah baru sekarang ko tahu, atau terfikir atau ko hanya pertahanankn kerajaan barisan neraka yg baru dirombak semata2 ada saham..ahaks..

-amri-

Salam Mr. Amri,

Dalam Islam tiada satu pun ayat atau hadis yang menghalang umat Islam bekerjasama dengan bangsa lain, selagi ianya tidak mengancam kepentingan umat Islam.

Menjauhi segala dan semua bentuk dan nama "Israel" akhirnya merugikan kerana segala maklumat dalaman yang penting tidak dapat diketahui dengan jelas.

Bagaimana membuat strategi kalau kelemahan dan kekurangan musuh tidak diketahui?

Anyway sebelum nak kritik UMNO bla, bla bla. Sedar sikit PGPO tu di asaskan oleh Tun M. Yang korang dok hina dok cerca. Jadi dalam isu yahudi dan palestin ni ada baiknya kamu ketepikan kepentingan politik sempit kamu. Kerana kita bercakap mengenai Umat Islam Palestin.

Jangan nak jadi juara untuk "claim" kononnya kamulah orang pertama yang kritik israel dan sebagainya. Jadi buat penulis blog, kalau kamu mampu buktikan yang syarikat yang kamu sertakan berfahaman zionis barulah adil untuk kamu menghukum atau mengkritik kerajaan dan mengatakan kerajaan pro Zionis. Sebab yahudi itu adalah kaum, dan zionis itu adalah fahaman. Rejim Israel sekarang majoriti dalam kerajaan mereka adalah berfahaman zionis.

Kalau syarikat yang dinyatakan oleh penulis hanyalah sebuah syarikat yahudi yang tidak berkaitan dengan fahaman zionis? sia-sia jer dapat dosa free. Hehehe.

Kelakar semua pihak nak jadi orang pertama "claim". Cubalah ketepikan politik sekejap dan bercakap mengenai Islam.

-Mr.Puaka-

zionist adalah golongan yang membentuk kerajaan israel yang haram.. so mostly sesiapa yang tinggal di israel adalah zionist.. tapi kita kena ingat, ZIONIST boleh jadi orang kulit hitam putih, asia, india, DENGAN syarat, DIORANG support pembentukan kerajaan haram ISRAEL

MASALAHNYA kalau diorang TAK befahaman zionist pun, jangan lupa duit diorang akan masuk ke tangan zionist.. so kita sebagai umat islam, kalau boleh elakkan la sapot diorang yang akan bagi pada diorang zionist,

syarikat ni salah satu nya la.. sebab COMFIRM duit diorang gi zionist kalau tak direct pun, grenti melalui CUKAI(dah syarikat diorang di ISRAEL, bukan di negara lain pun, ISRAEL ITU WOR, tengok ALAMAT K), kalau diorang asal di amerika, leh la kita faham sikit duit diorang gi amerika

tapi kalau even diorang di amerika ka malaysia ka, kalau diorang ZIONIST, tak leh sapot gak.. tujuan kita, kita nak boikot barang /product yang menyumbang pada rejim ZIONIST, tu yang maksudnya boikot barang israel/ZIONIST

CELAKA NAJIB!!!! CELAKA UMNO!!!! MAMPOS UMNO!!!

salam mr.puaka..

sape plak amalkan politik sempit?
bekerjasama untuk mencegah kemungkaran ade ke aku cakap xboleh?
masalah skrg nih ape yg terjadi di M'sia adalah kerjasama yg mengalakkan "Kemungkaran!! ada paham?

soalan aku berkaitan ngan anwar 12 tahun lalu nape xmboh jawab?
Aku nak ko nafikan kenyataan ini bleh??

"KUALA LUMPUR, 6 April: Kredibiliti Polis Diraja Malaysia (PDRM) dipertikai apabila Asiasoft (M) Sdn Bhd dilantik sebagai sub-kontraktor bagi pembangunan Sistem Laporan Polis (RPS) Fasa ketiga, dari sistem analog kepada sistem digital.

"Sistem Laporan Polis (PRS) fasa ketiga diserahkan pada Perunding Master Plan Sendirian Berhad (kontraktor utama) yang kemudiannya diserahkan pada sub kontraktor Asiasoft tanpa mengikut prosedur," jelas Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim (gambar) tengah hari tadi dalam suatu kenyataan media di lobi Parlimen.

Menurutnya, perlantikan firma komunikasi strategik tersebut mencurigakan kerana turut membabitkan dua programmer dari Agensi Perisikan Israel (ISA), iaitu Izhak David Naskar dan Ido Sccheschter.

Anwar yang juga Ahli Parlimen Permatang Pauh mendedahkan, Izhak merupakan pakar sistem komputer yang pernah memenangi anugerah dari Kementerian Pertahanan Israel.

Izhak kemudiannya, menurut Anwar, bertanggungjawab membangunkan sistem perisikan berteknologi tinggi negara haram Israel beberapa dekad lalu.

Manakala, Ido pula, menurut Anwar dipercayai masih berkhidmat sebagai tentera kor risik Israel.

Kedua-dua peribadi misteri tersebut, menurut dakwaan Anwar, sedang melakukan tugas masing-masing di tingkat dua dan tiga, Ibu Pejabat Polis Bukit Aman.

Tidak cukup dengan itu, menurut Anwar, keterlibatan perisik Zionis-Israel dalam PDRM dan sistem keselamatan dalam negeri turut disahkan sendiri oleh (Unit Polis) Cawangan Khas dan Jabatan Logistik Polis Bukit Aman"..


-Amri-

Anonymous | June 1, 2010 7:56 PM
yahudi pon manusia gak, ape salah nya diorg cari makan kt sini
jangan lupa nabi isa yg turun akhir zaman nnt adalah dr bangsa yahudi. jgn lupa juga nabi isa yg akan turun akhir zaman nnt adalah pengasas kristian

jangan lupa
jangan lupa


ni sape yang tulis ni????bodoh ke ape??tak tau agama jgn komen...senyap2 dah...nabi isa tak penah mengajar agama lain selain islam..sejak dari adam sampai nabi muhammad semua rasul dan nabi membawa ajaran islam yg mengEsakan Allah..bukan Nabi isa menyuruh org menyembah dia..bangsa yahudi bangsa yang membunuh para nabi...bangsa yg terang2 dilaknat dalam Al-quran,nak kesian ape lagi... yg mencipta agama kristian org yg mempunyai kepentingan diri semata2..tiada kaitan dengan Nabi Isa..

otak amri ni dah kena brain wash ngn media massa
sbb tu la ape saja yg ade nama israel dia bangkang
tg anwar kawan ngn yahudi xpe plak
otak pengikut pkr mmg cam ni, mereka jadikan malaysian today sbg satu2 nya kitab suci mereka

Salam Mr.Amri,

Harus di ingat Anwar Ibrahim sering menimbulkan spekulasi yang Ekstream dalam menghentam pentadbiran negara terutama D.S. Najib Perdana Menteri Malaysia. Sudah bermacam macam isu yang Anwar Ibrahim ketengahkan sehinggakan ada sebilangan rakyat yang termakan dengan Fitnah jahatnya itu. Dan sekali lagi melalui Yahudi Anwar cuba memburuk burukkan pentadbiran negara dan kepimpinan D.S. Najib.

Kenyataan DS Anwar sampai ke hari ini tiada dikemukakan bukti, walhal sebanyak 85% rakyat Malaysia menyeru agar DS Anwar kemukakan bukti mengenai dakwaannya ada perisik yahudi/zionis di dalam PDRM.

Jadi untuk apa saya nafikan benda yang anwar sendiri tidak mampu buktikan sampai ke hari ini? Mengenai pengakuan SB tu saya sudah sedia maklum, SB tu mengesahkan ada keterlibatan perunding Israel melalui syarikat Asiasoft, tapi belum cukup untuk membuktikan yang banyak maklumat sulit negara telah terlepas tangan ke pada pihak Yahudi/Zionis.

Anyway APCO sebelum ini telah mengeluarkan kenyataan yang pihak atau syarikatnya lansung tiada kaitan dengan rejim Zionis.

Pasal PDRM pulak, khidmat syarikat Asiasoft telah ditamatkan selepas syarikat tersebut menjual 30% peganganya kepada syarikat singapura yg ada agen israel didalamnya. Ini telah ditamatkan 2 tahun yg lepas.

Inilah cara Anwar , bagi dia betul atau tidak sesuatu isu itu tak penting. Yang penting ialah, sekurang-kurangnya dapat menimbulkan prasangka dikalangan rakyat.

Hahaha PDRM dh tamatkan kontrak asiasoft 2 tahun lepas. Jangan terlepas pandang kat sini yer Mr.Amri.

-Mr.Puaka-

dgn kata lain yg menyebarkan agama islam bukan lah nabi muhammad tp nabi isa? mcm tu ke?

aku bersaksi tiada tuhan yg disembah melainkan allah
dan aku juga bersaksi, nabi muhammad itu pesuruh allah

pada zaman nabi isa, adakah wujud 2 kalimah syahadah ini?
masa zaman nabi isa, adakah mereka tahu, bahawa muhammad adalah nabi terakhir? benarkah "nama" ajaran nabi isa itu bernama "ISLAM" ketika itu?

Anonymous | June 2, 2010 12:07 AM

aku bersaksi tiada tuhan yg disembah melainkan allah
dan aku juga bersaksi, nabi muhammad itu pesuruh allah

pada zaman nabi isa, adakah wujud 2 kalimah syahadah ini?
masa zaman nabi isa, adakah mereka tahu, bahawa muhammad adalah nabi terakhir? benarkah "nama" ajaran nabi isa itu bernama "ISLAM" ketika itu?


> Bismillahirahmannirahim..

adakah saudara seorang Muslim? Tahukah saudara apakah maksudnya "ISLAM" dan "MUSLIM"? Islam bermaksud, berserah kepada Tuhan yang satu, dan Muslim bermaksud, Orang yang menyembah Tuhan yang satu (yakni Allah)

Sekarang, cuba saudara bayangkan situasi di mana, saudara berpeluang untuk berdialog dengan Nabi Isa a.s. Cuba saudara tanyakan soalan kepada beliau, agama apakah yang beliau sebarkan? Adakah anda sangka, Nabi Isa akan menjawab "saya menyebar ajaran Kristian"? Tidak! sudah tentu beliau tidak akan menjawab sedemikian, kerana dia tidak pernah pun mendengar perkataan Kristian itu (nama "Kristian" wujud setelah zaman Isa)

namun, cuba fikirkan secara logiknya, Isa pasti akan menjawab: "Agama yang saya sebarkan, ialah agama yang menyembah Tuhan yang satu (Allah)."

sekarang, cuba terjmahkan jawapan Isa tadi ke dalam bahasa arab. Ia hanya akan menjadi satu perkataan:

ISLAM


oleh itu, memang ajaran yang dibawa oleh Nabi Isa ialah Islam :)

Salam Mr.Puaka,

Sebelum ko cakap Anwar fitnah najib..
ko tgk dulu akhlak org yg memfitah dan orang yang kena fitnah.. klu najib bini pun xreti nak jaga.. apatah lagi negara.. semua kebajikan rakyat dan negara hancur dibuatnya..

"Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini – dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) – sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan."

85% rakyat menyeru anwar kemukan bukti? akhir kate ko boleh plak ko cakap "PDRM dh tamatkan kontrak asiasoft 2 tahun lepas?? ko nyanyuk ke ape? ahaks..

klu dakwaan anwar tuh salah erk? nape xdakwa dia je bai?
sekarang nih sape yg takut bagi bukti?
aku boleh katakan 99% rakyat mahukan najib kemukan bukti atas semua dakwaan anwar...
bukan takut berdebat dan jadi pemimpin bisu bila soalan diajukan..

Ulama2 seperti Imam hanfi,Shafie dan Ahmad diseksa dan difitnah oleh pemimpin/khalifah islam dizamannya kerana menyatakan kebenaran...mereka sanggup diseksa didunia dari di akhirat kerana menegur pemimpin yg melakukan kecurangan dan khianat pada agama dan rakyat..
Apakah ko fikir pemimpin m'sia xmelakukan kemungkaran?

_______

pada anonymous,

semua paper aku bace dan aku ada akal fikiran sendiri utk menilai mane baik dan benar.. bukan sesetengah dari korang hanya dengar cakap pemimpin yg jahil tentang agama..

kedua,aku rase elok ar ko berguru dan blajar balik agama islam dengan ustaz2.. ilmu islam ko darjah 3 je.. aku cakap serius nih..jangan disebabkan kejahilan ko, nak berdebat tentang islam..nanti terpesong akidah ko..erm..


-Amri-

Islam mmg sejak nabi adam lagi..kesian aku tgk kejahilan puak2 umno..astagfirullah a'zim..





-Amri-

Salam Mr.Amri yang bijaksana,

Terima kasih kerana sudi berbicara dengan saya.

Ada saya kata pemimpin Malaysia lansung tidak melakukan kemungkaran? Dan berani ke kamu kata anwar lansung tak melakukan kemungkaran? Tak usah terlalu yakinlah saudara kalau kita sendiri tidak rapat dengan mereka itu.

85% rakyat Malaysia ingin anwar kemukakan bukti pasal keterlibatan APCO dgn Zionis saya merujuk kepada survey yang dilakukan oleh Sinar Harian. Kamu cakap 99% tu petik dari mana? saya betulkan sikit 99% penyokong PR bukan rakyat Malaysia sebenarnya kan?

Takkan kamu taktahu yang kontrak Asiasoft sudah ditamatkan sejak tahun 2008. Selepas anggota cawagan khas PDRM mengesan wujudnya unsur perisikan yahudi/zionis dalam syarikat itu. Takkan ini pun taktahu? Pergi cek dengan PDRM kalau nak sedap.

Kalau kamu merujuk hadis yang kamu sertakan itu sudah jelas mengatakan selidiklah sesuatu berita yang sampai kepada kita. Jadi apa sahaja yang pemimpin kamu sokong bawa berita, kita yang berakal selidiklah. Jangan anwar cakap kerajaan bengong, kita ikut sama cakap kerajaan bengong tanpa kaji kesahihan kenyataan yang diungkapkan oleh pemimpin kamu.

Anyway nak tanya penulis artikel, syarikat yang dinyatakan didalam artikel mula beroperasi pada tahun berapa? Adakah selepas APCO dilantik, atau sebelum itu? Adakah ianya beroperasi semasa pemerintahan Najib atau sebelum pemerintahan Najib?

-Mr.Puaka-

Mr Puaka,

Dalam sejarah islam Nabi saw pernah berdakwah dgn yahudi tetapi Allah melarang. Apa alat yang anda hendak guna utk bezakan yahudi dgn zionis, sama susahnya nak beza penganut sekular dgn islam syumul. Luaran sama saja, semua sembahyang hari raya. Takkan nak deal bisnes dgn yahudi, dok tanya dulu, tuan hamba ni yahudi tulin atau zionis? Tentulah dia jawab, hamba yahudi ahlil kitab sebab dia tahu kita tak terima kalau dia mengaku zionis.

Macam juga kita dgn anjing dan babi. Keduanya tidak haram dipegang tetapi najis saja. Sentuh kulit wanita bkn muhrim haram, sentuh kulit anjing tak haram. Tetapi kita digalak menjauhi benda2 yang tidak elok dan najis. Kena tahi anjing tidak berdosa tetapi najis saja. Tapi kalau tiada sebab yg kuat utk sentuh anjing, mengapa nak sentuh juga? Takkan takde kambing ke utk dimanjakan? Dgn anjing babi tahu pula kita menjauhkan diri.

Begitu juga yahudi. Lebih baik dijauhi mereka itu kerana kita tidak kenal mana zionis mana yahudi ahli kitab. Dalam kes APCO sudah jelas kaitan mereka dgn israel. Ia perlu ditolak. Persoalannya mengapa perlu habis duit juta2 utk upah yahudi masuk sistem keselamatan negara(PDRM)? Apakah org kita sudah tiada pakar kalau setakat nak bangunkan sistem komputer saja? Bukannya nak buat roket. Org pakar eletronik mcm Zulkifli dulu diabaikan walhal dia eset negara.

Bukankah kita ada banyak pilihan lain lagi untuk kerjasama dalam bisnes dgn selain yahudi? Gunalah konsep deal with yahudi last.

Hujah Mr Puaka bahawa deal dgn yahudi supaya kita tahu maklumat dalaman mereka, adalah dangkal. Betul ke deal tu memang ada niat utk mendapatkan maklumat dalaman? Kalau dapat makluman dalaman pun untuk apa? Dah mampu dan kuat utk menumbangkan negara haram anak tiri USA tu ke? Atau hanya hujah dangkal Mr Puaka untuk membela umngok?

Tidak perlu maklumat dalaman sangat, Al Quran dah dedahkan sampai ke isi hati mereka, bukan setakat perangai mereka. Malah isi hati org munafik yang lain didepan org beriman dan lain didepan kafir pun didedahkan.

Hujah tu sama dgn hujah dangkal mahathir menjemput yahudi main kriket kat malaysia supaya konon mereka kagum dgn keharmonian rakyat berbilang bangsa agama negara ini. Yahudi peduli apa semua tu. Kita semua dianggap oleh mereka sebagai binatang, takde sebab mereka nk kagum dgn kita. Betulke pemain kriket yahudi tu semua dh insaf dan kagum dgn keharmonian rakyat negara ini? Porraaaahh

Itu semua hujah bodoh hendak membodohkan rakyat dan umat islam negara ini.

Konon menuduh yahudi yang 'baik'sebagai zionis tu berdosa. Banyaklah kau punya dosa. Membazir wang rakyat upah APCO tak berdosa pula? Kan negara ini ada Multimedia Super Corridor, negara IT kan, kenapa masih upah yahdui juga?

Berjumpa dan menyampaikan mesej umat islam kepada yahudi dgn tegas tidak salah, tapi tidaklah sampai sekongkol dalam perkara kepentingan negara dan rakyat. Kalau ada yahudi tidak menyokong zionis, tidaklah perlu sampai kita bersahabat dgn mereka atas alasan sama2 tidak suka zionis. Islam ada caranya sendiri.

Walhal bila Lim Guan Eng berusaha buat baik, tahu pula umngok curiga tidak sudah2 kononnya cina tetap cina dan tidak boleh dipercayai. Dgn yahudi boleh pula berlembut dan berbaik sangka. Dah sah indoktrin APCO telah masuk dalam sistem komputer kepala hotak umngok. Akhirnya bukan yahudi yang insaf tetapi umngok yang ikut yahudi. Kalau nak dakwahkan org bukan islam malaysia pun susah, tak payahlah nak cari alasan yang lunak utk deal dgn yahudi.

Nanti jadilah umngok apa yang digelar oleh arwah P Ramlee sebagai yahudi mabuk. Hahahahha

Apalah umngok ni.

Salam puaka yg setia,
same2 kembali..

aku nak tegur skit ko puaka,
samada aku rapat @ tidak ngan anwar itu bukan persoalan..
same juga aku rapat @ tidak dengan najib takut bini... Sebagai seorang pemimpin hendaklah sentiasa mengutamakan kebajikan rakyat..
segala kerosakan,kerugian dan masalh sosial adalah t/jwab pemimpin.. coz itu adalah amanah..

Lihat sajalah bilamana khalifah abu bakar diangkat jadi khalifah.. awal2 lagi dia perjuangkan amanah rakyat dan menyeru pada rakyat agar memperbaiki kesilapannya sekiranya ada.. begitu jua khalifah seterusnya sehingga khalifah umar abdul aziz melantik ramai ulama supaya boleh membuat kebajikan pada rakyat..bukannya APCO!!

Dalam perbahasan diparlimen sendiri anwar ada katakan bahawa xsemua kenyataan dia sebagai menteri dia akan pertahankan.. yang penting adalah "Istighfar" dan betulkan kesilapan...bukan dok pertahankan kenyataan walapun salah seperti ISA serta bercanggah dengah Al-quran dan sunnah..

huhu..aku dah agak..85% tuh bukan rakyat malaysia bai.. itu pembace paper tu je..ahaks..99% aku saje je suka2 taruk bagi ko panas skit...ahaks.. walhal klu ngk pada senario negara skrg rakyat lebih kepada 50%(PR)-50% (BN) je bai..

utk jawapan isu Apco..
http://www.harakahdaily.net/v2/index.php?option=com_content&view=article&id=25786:apco-negara-dalam-bahaya&catid=96:fokus-khas&Itemid=134


-Amri-

85% rakyat menyeru anwar kemukan bukti? akhir kate ko boleh plak ko cakap "PDRM dh tamatkan kontrak asiasoft 2 tahun lepas?? ko nyanyuk ke ape? ahaks..

Entah hujah sapa la ni.....
BAgilah live utk Anwar bentang pasal apco dalam parlimen. Barulah 85% rakyat akan menolak umngok lepas tu hahaahaha

nk cabar anwar bukti konon, tidak pula bagi ruang utk dia buktikan. nk cari bukti liwat pun umngok terkial2....hihihihihihihhhihi yahUMNOdi

Kamen Rider Black~ delete 2 June 2010 at 18:07

85% rakyat menyeru anwar kemukan bukti? akhir kate ko boleh plak ko cakap "PDRM dh tamatkan kontrak asiasoft 2 tahun lepas?? ko nyanyuk ke ape? ahaks..

Entah hujah sapa la ni.....
BAgilah live utk Anwar bentang pasal apco dalam parlimen. Barulah 85% rakyat akan menolak umngok lepas tu hahaahaha

nk cabar anwar bukti konon, tidak pula bagi ruang utk dia buktikan. nk cari bukti liwat pun umngok terkial2....hihihihihihihhhihi yahUMNOdi


aku sokong...

btw, kpd yg cetek pengetahuan agama tu, jgn le keluarkan hujah berdasarkan akal semata2....nampak sgt kejahilannye tu..silap2 rosak akidah... ikut le panduan yg ditinggalkan oleh Nabi Muhammad s.a.w. iaitu Al-Quran dan Hadith....

Salam En.JAKA & En.Amri,

Terima kasih diatas hujah balas yang saudara berdua berikan. Isu PDRM Asiasoft sudah ditamatkan kontraknya. Isu sekarang mengenai artikel yang dipostkan oleh Si CILIK.

Ness Malaysia Multimedia Super Corridor syarikat dengan kepakaran dalam pelaksanaan ERP, pembangunan aplikasi, data pergudangan dan Pembangunan Aplikasi (EaI). Ness Malaysia's vertical focus includes Banking, Manufacturing & Telecom. tumpuan menegak Ness Malaysia meliputi Perbankan, Pengeluaran & Telecom. - Ini adalah hasil google-

Rupanya dari tahun 2006 mungkin sebelum ni lagi Ness Malaysia ni beroperasi, jadi salahlah statment si CILIK yang mengatakan Najib membenarkan syarikat ni beroperasi selepas mendapat khidmat nasihat dari APCO.

Mudah kan nak hentam dan kritik, tanpa kemukakan maklumat yang betul, si CILIK lain kali sertakanlah sekali tahun berapa syarikat tu beroperasi sebelum menghentam kononnya Najib yang membenarkan beroperasinya syarikat-syarikat ini atas nasihat APCO.

Jelas dan nyata tuduhan si CILIK tidak berasas sama sekali. Kerana operasi syarikat ini bermula pada tahun 2006. Anyway tak perlulah nak jadi orang pertama "claim" mengkritik pasal serangan ke atas Kapal gara-gara keterlewatan Kerajaan nyatakan pendirian mereka.

-Mr.Puaka-

Khas buat En.JAKA & En. Amri,

Ketika ini Anwar sedang giat bercerita mengenai APCO dan Zionis. Dia pula menyokong dan berjumpa dengan pejuang yahudi di Malaysia.

http://danielarif.blogspot.com/2010/04/gempar-anwar-berjumpa-dengan-pejuang.html

Kalau baca link artikel saya berikan, apakah rumusan yang sesuai dibuat terhadap DSAI.?

Hendak tanya fanatik PR berapa ramai orang PAS dan PKR dalam kapal yang diserang oleh komando Zionis? Berapa banyak peruntukan yang diberikan oleh PAS untuk menaja tiga buah kapal yang sedang belayar ke Gaza sekarang ni?

Itulah kalau dalam soal palestin ni ada baiknya kita ketepikan perbezaan ideologi politik, tapi saya tidak heran sangat dengan sikap ekplotasi sesuatu isu oleh pihak PR, sebab dalam persidangan PKR baru-baru ini di Kota Bharu pun, ada perwakilan meminta agar pemimpin mereka bijak eksplotasi sesuatu isu agar menarik perhatian rakyat. Pendik kata, perwakilan tu suruh pemimpin dia "spin" sesuatu isu.

Tindakan yang sama dilakukan oleh Si CILIK dalam mengeksplotasi isu serangan ke atas Kapal bantuan semalam dengan menyiarkan artikel ini.

-Mr.Puaka-

malaysia patut bangga kerana duit yang disalurkan kpd syarikat israel telah digunakan sebaiknya utk menghalang kapal bantuan tersebut dan membunuh beberapa orang petugas sukarela. we make it!!!! malaysia boleh!!!!

Ya Allah, apa nak jadi la ngn melayu skrg? specially org2 yg mengejar kekayaan - dalam masa yg sama bekerjasama dengan ISRAEL JAHANAM.. Nauzubillah.. Bertaubat la kamu.. dalam erti kata lain, kamu kaya dengan segala harta, kekayaan dunia.. tapi kamu adalah miskin, papa kedana dalam erti kata miskin dengan sifat kemanusiaan kamu, akhlak2 kamu wahai orang2 yg terasa dirinya dalam golongan2 orang2 yg sebegini.... Amin...

-Hamba Allah S.W.T-

woi... jawab la kamenrider nyer soklan tu... asal umngok x nak kasi ruang kat anwar bercakap?

Semua Nabi bermula daripada Nabi Adam adalah beragama Islam !!! Kufur lah org yang mengatakan hanya Nabi Muhammad sahaja yang beragama Islam. Adakah Nabi2 sebelum Nabi Muhammad tidak mentauhidkan Allah ?

bukankah islam hanya apabila seseorg mengucap 2 kalimah syahadah:
"aku bersaksi tiada tuhan yg disembah melainkan allah
dan aku juga bersaksi, nabi muhammad itu pesuruh allah"

jika nabi2 sblm muhammad ialah islam, adakah mereka mengucap "nabi muhammad itu pesuruh allah"?

kenapa org kafir kena ucap "nabi muhammad itu pesuruh allah" jika hendak masuk islam? bukan kah nabi2 (yg dikatakan islam) juga tidak mengucap perkataan ini?

sekadar bertanya

islam bler percaye kat allah ngan rasul die..x kesah mane2 rasul tp ikot mase..time nabi isa..isa la dorang kene pecaye utusan allah..kiter pengikut muhammad sampai skunk pon kene pecaye rasul2 laen utusan allah..

*len kali klu nak tanye pasal islam jgn tanye kat public..g jumpe ustaz tanye.. bole meracuni fikiran org laen jgk..
contoh.. "aah..btol jgk anonymous tu ckp..x kan time nabi isa pon dorang kene ckp muhammad pesuruh allah.." kata alif kepade kakaknye bler membace kenyataan anonymous di internet..

siap ader senario lg..

Mungkin yg dok sembelih rakyat palestin nih, jenis yahudi zionis je kot, bukan laa yahudi yg "baik" sbgaimana geng2 APCO tuh wpun geng2 nih dr kalangan perisik. Perisik jenis baik kot! Dia org nih leh wat geng, ajak masuk umah dn ckp kat dia kat mana kita simpan duit dn parang. Malah mintak advice dia org plak cam ne nk simpan dn guna parang dgn cara yg betul.

"Anyway APCO sebelum ini telah mengeluarkan kenyataan yang pihak atau syarikatnya lansung tiada kaitan dengan rejim Zionis. - Ruj. Mr.Puaka"

Kesimpulannya, dr byk ulasan Mr.Puaka tuh, Mr.Puaka mngakui & mmg benar laaa Malaysia ada kerjasama ngan rejim Israel nih secara LANGSUNG. Cuma pemimpin malaysia pilih yg "baik-baik" je utk buat kerjasama nih, bukan dr zionis..

p/s : Korang rasa laaa, kalu Mr.Puaka berak tepi jalan, rasa2 dia nk ngaku x? Tp kalau ada org nampak dia betul2 berak, aku rasa dia akan ckp berak dia tuh sbgai baja utk rumput2 tepi jalan tuh!

AwangLuku

Mr. Puaka,

1. CiLiK©: Inikah hasil nasihat Yahudi APCO kepada Najib?

JAKA:
Artikel diatas Cilik mengutarakan persoalan bukan mengesahkan syarikat itu hasil dari APCO. Kalau bukan najib membenarkan syarikat beroperasi mulai 2006, maka PM2 sebelum inilah yang tertanggungjawab. Semua dpd BN.

2. http://danielarif.blogspot.com/2010/04/gempar-anwar-berjumpa-dengan-pejuang.html

JAKA:
Mengenai artikel diatas saya ucapkan terimakasih. Sebagai parti yg memerintah mengapa dibiarkan ianya hanya dalam blog. PR memang tidak memerintah tentulah menggunakan blog. Bukankah artikel berkenaan lebih penting dan besar dpd isu liwat. Knapa liwat saja yang disajikan kepada rakyat?

Amat pelik apabila isu sebesar itu tidak diambik tindakan oleh umngok dan tidak mendapat tempat dalam media mereka. Artikel itu memang patut dimajukan kepada PR dan Anwar sendiri dan mesti beri dia peluang untuk membuat penjelasan kepada rakyat. Mengapa ini tidak dilakukan, Anwar sentiasa tidak diberi peluang mengemukakan hujah. Ditutup habis2an daripada rakyat.

Org PR dan PAS khasnya bukan taksub melulu. Taksub hanya kepada kebenaran bukan kepada individu. Telah ku katakan rakyat perlu membongkar apa saja penyelewengan pemimpin samada dpd BN atau PR. Tapi mesti adil, jgn sabotaj, diskriminasi PR. Bagi peluang seluas2nya utk mereka berhujah dan membela diri. Apa nak takut.

Walaupun berbaik dgn yahudi sepatutnya dielakkan, tp dlm artikel tu nampaknya Anwar berbaik dgn yahudi utk sapu duit yahudi. Hebat tu. Sedangkan umngok berbaik dgn yahudi rugi duit negara. Dalam pada yahudi mengaut kekayaan dunia, Anwar seolah2 berjaya menundukkan yahudi utk meraih duit mereka. Hihihiihih

Dah .. jgn hujah bab ini panjang2 sebab ia perlukan siasatan lanjut mengenai Anwar. Baca seterusnya.....

3. Hendak tanya fanatik PR berapa ramai orang PAS dan PKR dalam kapal yang diserang oleh komando Zionis?

JAKA :
Persoalan diatas remeh sangatlah. Kita semua dalam ni pun tidak terlibat apa2 pun dlm misi kapal tu. Tp tidak bermakna kita tidak berbuat apa2 utk menentang zionis. Tak pastilah org umno ada ke pergi sana. Paling kurang hero2 dlm PAKEDA atau tok2 guru silat yg patut dihantar pergi.

Misi itu hanyalah satu dari beribu tindakan yg kita boleh pilih dan lakukan dlm menentang yahudi dari masa ke semasa. Pilih dan buatlah ikut kemampuan. Ada pejuang2 PAS yg pergi membantu mujahidin afghanistan dulu, mendapat latihan di pakistan, tapi bila balik mereka kena ISA. Apa cita ni? Malah dah ada yg shahid pun kat afghanistan dulu dari kalangan org melayu.

Kalau kerajaan benarkan sukarelawan pergi, tentu ramai yg sanggup pergi malah sanggup berjuang senjata dgn yahudi utk mati shahid. Tetapi negara umat islam dikuasai oleh pemimpin2 yang tunduk kepada kuasa besar, maka mereka yang akan lebih sudu dari kuah. Contohnya Mesirlah, dia lebih israel dari israel.

* jangan lupa doakan sekali supaya pemerintah mesir hancur bersama israel. merekalah punca misi kapal terpaksa dibuat hingga kapal diserang.

4. Berapa banyak peruntukan yang diberikan oleh PAS untuk menaja tiga buah kapal yang sedang belayar ke Gaza sekarang ni?

Sumbangan org PAS bukan utk kapal tu saja. Banyak misi sebelum inipun mereka menyumbang keperluan dan wang ringgit kepada Palestin. Menjemput pemimpin2 HAMAS ke sini. Mereka juga ada pergi kesana atas misi kemanusiaan. Tapi semua ini tidak ada dalam utusan meloya.

Takkan tak faham media dikuasai BN maka apa yg dibuat PR akan ditutup rapat2 kecuali bab Liwat. Kalau nak tau aktiviti PR kena baca media merekalah. Dan telah menjadi budaya umngok menyekat apa saja yg mereka rasa memberi kredit kepada PR.

Dan yg paling penting dlm menentang yahudi ialah membersihkan akidah dan pemikiran dpd indoktrin mereka yang menyesatkan seperti fahaman dan budaya2 yang sesat. Tidak wajar membantu memberi makan kepada org palestin tp masih berfikiran secara yahudi. Dua2 mesti betul.

Ok sambung lagi dilain masa. Wasalam

Yeps..
Aku setuju ngan JAKA perlu beri anwar menjelaskan keadaan sebenar..budak tuh hanya amik gambar dan membuat ulasan sendri @ main goreng cerita semata2 nak tabur fitnah pada anwar oleh puak2 umno.. bukan ucapan dari anwar.. samada memberi sokongan @ jemputan khas untuk memberi komen isu tersebut..

Pasal isu APCO, pun anwar sendiri memberi ruang kepada Najib untuk menjawab di Parlimen dan media Tv kerajaan..
tapi ape yg berlaku sebaliknya anwar dikenakan hukuman..
adil ke camtu?

bace kenyataan ini dimana yahudi lancar perang terhadap anwar..
http://malaysiakini.com/news/133484
http://bnaibrith.org/about_us/index.cfm

Ape yg pasti..
najib mengadakan hubungan ngan amerika dan israel semata2 nak cari pengaruh dan menjahanamkan rakyat malaysia!!

_________
Buat pengetahuan puak2 umno..
orang yg berhujah dengan akal walhal semua hukum hakam ada terdapat dalam al-quran dan sunnah boleh terjerumus kepada fahaman sesat iaitu fahaman muktazilah...mereka meletak "logik akal" lebih mulia dari al-quran..
ahli sunnah wal jamaah menentang puak2 ni sama seperti mereka menentang puak2 syiah...

kata2 dari imam hanafi :
"Beliau berkata “Aku memberi hukum berdasarkan al Quran. Sekiranya tidak terdapat dalam al Quran aku gunakan hadis. Jika tidak terdapat pada keduanya (al Quran dan hadis) aku gunakan pendapat para sahabat Rasulullah SAW. Aku berpegang pada pendapat siapa sahaja daripada mereka dan membuang mana-mana pendapat yang bertentangan dan aku berpegang pada pendapat yang benar sahaja.”

oleh itu, kalau kalian mengikut ahli sunnah wal jamaah saksikan ar pemimpin2 umno memilih 'logik akal" sebagai rujukan atau Al-quran dan hadis?? renung2kan..

-Amri-

Anonymous | June 2, 2010 11:55 AM

islam bler percaye kat allah ngan rasul die..x kesah mane2 rasul tp ikot mase..time nabi isa..isa la dorang kene pecaye utusan allah..kiter pengikut muhammad sampai skunk pon kene pecaye rasul2 laen utusan allah..

*len kali klu nak tanye pasal islam jgn tanye kat public..g jumpe ustaz tanye.. bole meracuni fikiran org laen jgk..
contoh.. "aah..btol jgk anonymous tu ckp..x kan time nabi isa pon dorang kene ckp muhammad pesuruh allah.." kata alif kepade kakaknye bler membace kenyataan anonymous di internet..

siap ader senario lg..
-------------------------------------------------------------

jika sedemikian, kalo nk tnya psl ekonomi/politik/dasar kerajaan jgn tanya kt public...g jumpe pakar ekonomi/pakar politik/pakar dlm dasar kerajaan tanye.. bole meracuni fikiran org laen jgk..
contoh.. "aah..btol jgk anonymous tu ckp..umno mengambil penasihat yahudi, eiii....mereka kafir serta murtad kakak" kata alif kepade kakaknye bler membace kenyataan anonymous di internet..

siap ader senario lg..

Anonymous, tq so much for info below :

bace kenyataan ini dimana yahudi lancar perang terhadap anwar..
http://malaysiakini.com/news/133484
http://bnaibrith.org/about_us/index.cfm

Hihihihihihhihi....think wht will Mr. Devil says....

This comment has been removed by the author.
This comment has been removed by the author.
This comment has been removed by the author.

SEJARAH MEMBUKTIKAN BAHAWA UMNO BERSEKONGKOL DGN YAHUDI SEJAK ZAMAN SEBELUM KEMERDEKAAN NEGARA LAGI...

Bila UMNO kata mereka yg memperjuangkan kemerdekaan tanah air kita ini.. maka hampir 80% golongan muda dan golongan cerdik pandai dari kalangan bangsa melayu akan bangun berdiri meminta bukti serta fakta yg kukuh siapa dia manusia2 dlm UMNO yg mempertahanankan tanah air kita dahulu..


Orang UMNO mana yg mengangkat senjata menentang penjajah..?? orang UMNO mana yg terpaksa melarikan diri ke dlm hutan dgn meninggalkan anak isteri / suami semata2 kerana diburu oleh tentera2 british kerana dituduh sbg komunis dan gerakan2 berhaluan kiri..

Tun Mahathir dan Tunku Bedol Raman Kat mana masa tu..?? dibawah naungan British bukan..?? menjadi anak emas Britishkan..!!


Knp para pemimpin melayu yg menentang British ditangkap di bawah ISA, dibunuh dan diburu sehingga ke dlm hutan..?? siapa yg menjadi dalang dan tali barut British serta pemberi maklumat risikan kpd pihak British tentang gerakan2 pejuang melayu tersebut sehinggakan mereka semua dijejaki dan ditangkap oleh british... ??


Golongan yg menjadi Baruah British inilah yg pada waktu dan ketika ini dgn tidak berasa segan silu mengatakan bahawa mereka semualah yg berjuang menuntut kemerdekaan..


Wahai sekalian Mahluk UMNO kalau kalian semua bodoh jangan pula cuba nak memperbodohkan org lain terlebih2 lagi golongan generasi muda melayu..


Semua org tahu yg UMNO ini dululah yg menjadi kakitangan serta mata telinga British dan bekerja dgn kerajaan British untuk mentadbir Malaya.. huhu.. kalau dgn Puak2 tak berpelajaran serta sengal bolehlah nak temberang... .


Semua org tahu bahawasanya,Orang2 UMNO nilah dahulunya yg mengampu pihak British serta menghasut serta merendah2kan org melayu dgn hasutan yang cukup popular pada masa itu..
" Macam mana org melayu nak perintah negara sendiri kalau nak buat Jarum sebatang pun tak tahu "

Justeru itu UMNO dgn redha menerima pakai Perlembagaan Negara ciptaan Sir Load Reid ( seorang Yahudi ) hingga ke hari ini dan membakulsampahkan hukum Allah.. - bukti nyata UMNO bersekongkol dgn musuh Allah yang nyata..

Kami merayu kepada sekelian Penyokong serta Ahli UMNO yang kononnya drpd golongan cerdik pandai melayu, silalah Tuan2 dan Puan2 senaraikan beberapa nama2 Para pejuang UMNO yg telah ditangkap serta dipenjara oleh pihak British dan telah menggadaikan nyawa mereka demi mempertahankan kesucian Agama dan Maruah bangsa Melayu..

Sila nafikan bahawa org yang merangka serta menulis Perlembagaan Negara Malaysia ( Sir Load Reid ) Bukan seorang Yahudi Laknatullah.. sehinggakan dalam frasa2 terakhir Perlembagaan Negara Yahudi sendiri menulis " Bahawasanya selepas ini tiada sebarang Undang2, akta mahupun peraturan baharu yang boleh mengatasi segala Undang2 yang telah termaktub di dalam perlembagaan Negara baru Malaysia yang merdeka lagi berdaulat.

* Dengan termatrinya frasa2 terakhir tersebut maka segala hukum Allah telah dipijak2 serta diinjak2 di bawah telapak kaki yahudi Laknatulullah hanya dgn kita berpegang kepada Perlembagaan Negara ciptaan yahudi tersebut.

ceritanya senang je, penjajah takleh lama menjajah sebb tk tahan menerima tentangan rakyat dn umat islam. sebelum diaorg belah, mesti cari proxy utk perintah negara ikut cara mereka. maka calon yg sesuai ialah umnooo laa. sepanjang dijajah byk darah mengalir kerana melawan penjajah, tiba2 umno settle kat meja rundingan je...hihih senangnya.

haha..dunia da nk kiamat beb..aku pn xtau ape2 sal korang ckp ni bek diam je kn..tp aku org islam.ilmu mmg xbyk..mati pn 6t kne seksa jgk..tp bia r kite mati dlm iman kn..jgn jdi mcm puak2 yg brsekngkol dgn israel 2..last ngara pn kene rmpas..ckp senan r rkyat ddhulukn ape la.yg d bwh ttp d bwh.yg datas ttp dgn kuase2 mreka.p0lis pn boleh beli.duit juta2.suap ckit ape nk hal.jnji lepas..satu lg aku beci tgk brite tv3.lau ckp psl pas.muke msam je.ble ckp psl umn0 snyum smpai telinge...bkn ape...psl p0litik mlayu dgn mlayu hancur.fitnah sane sini...aku pn xtau mane btol tp tgk r bbrapa ta0n akn dtg.ngara akn dijajah blik..haha..mati2..-hamba ALLAH..

yahudi terkenal kerana sikap degil mereka yg suka ingkar dgn perintah Allah dan kufur nikamatNya...disebababkan keras kepala n degillah kaum yahudi telah diutuskan oleh Allah dgn jumlah nabi yg paling ramai...ramai juga nabi2 yg diutuskan dibunuh oleh bangsa yahudi laknatullah...bangsa yahudi xpernah bersyukur dan sbb tulah mereka menjadi bangsa yg dilaknat..yg beriman hanya sedikit sahaja...darah mereka halal bg kita org ISlam kerana mereka sgt2 memusuhi Islam dan akan menjadi pegikut dajal...

sengal kepale ak tgk org yg x paham agama.. btol la.. blajar agama tahap darjah tige..
Pelik tgk org islam skrg.. agama sendri pon xtau ape-ape..
lepas ni memang tinggal islam pada name and ic ..

-umat akhir zaman-

memang betul nabi ISA dan ramai lagi nabi bangsa yahudi...
tapi dalam al-quran org yahudi telah dilaknat ALLAH...
nabi isa dan lain2 sebelum kedatangan AL-QURAN...
masih nak bagi org yahudi CARI REZEKI Dibumi ALLAH yg penuh org islam macam MALAYSIA KEW???
nie xrujuk QURAN nie....

rujuk lah quran
rujuk lah quran
rujuk lah quran

sedih bc artikel
maken sedih bce komen

come on la, ngra islam kot
basic things mcm ni pn nk btekak?
sile bukak kitab balek dn study.

no wonder umat islam xpenah nk maju.
asyek ditindas, sbb sume btekak bnde basic mcm ni
NABI ISA pun xkenal
bgsa YAHUDI pun xkenal
keturunan BANI ISRAEL? Isra= Abdu (hamba) Eel=Allah
Israel= hamba allah.merujuk kpd anak2 nabi ya'kub yg 12
12 anak, 12 kabilah
wujud bgsa yahudi laknatullah.

xkisah dah puak umno puak xumno
sume same je
sile berdiri teguh atas asas-asas islam.

Allahu Ahad. Takhaf Allah Faqad!
maka semua akn menjadi aman
sume buat jahat sbb xtakut allah
xrse allah ade.

kenapa najib tak pernah ajak rosmah men daun terup???

Renung-renungkan dan selamat beramal...kah..kah..kah


EmoticonEmoticon