Friday

Wartawan RTM yang bongok



Kah kah kah lucu pulak tengok video seorang wartawan RTM yang perasan bagus tapi merepek macam orang bongok, rakan-rakan wartawan yang lain pun tanya elok-elok, tanya sopan-sopan tapi dia pulak lebih-lebih. Konon nak bodek menteri, tapi kena gelak je dengan orang ramai kah kah kah! Stesen Radio TV RTM ni semua orang dah sedia maklum memang lidah putar belit kerajaan UMNGOK Be End. Memang sentiasa akan puji kerajaan BN walaupun BN makan Tahi! Segala kelemahan kerajaan akan ditutup, segala kebaikkan akan diperbesr-besarkan! Biasalah dah nama pun stesen TV kerajaan.

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini hilang kesabarannya apabila diasak oleh seorang wartawan bagi mendedahkan bukti berhubung dakwaannya yang beberapa ahli parlimen PKR disogok RM2 juta dan juga ditawarkan kontrak supaya berpaling tadah.

Walaupun berulang kali berkata beliau akan mendedahkan perkara itu apabila tiba masanya, wartawan dari RTM itu terus mendesak hingga Anwar mula tidak selesa.

Di
asak wartawan radio stesen kerajaan itu yang hanya dikenali sebagai Tukimin, Anwar sebaliknya berkata, pelbagai pendedahan sebelum ini dibuat oleh Pakatan Rakyat tapi siasatan hanya separuh jalan.

"Saya hendak tanya balik, saya sudah buktikan VK Lingam. Adakah ada tindakan? Saya telah buktikan video VK Lingam dan dibuktikan sah. Mengapakah tiada tindakan?

"Saya sudah buat kenyataan, saya akan keluarkan pada ketikanya," katanya.

Suasana di lobi parlimen itu hangat seketika apabila wartawan RTM itu cuba mengasak Anwar dengan alasan masyarakat luar mahu mengetahui sejauh mana kebenaran dakwaan sogokan berkenaan.

"You tanya Menteri you, mengapa tidak ambil tindakan VK Lingam dulu. Kemudian bila dia jawab, you tanya saya pula. Bila saya hendak keluarkan kerana bila saya hendak keluarkan, you kena tanya kepada menteri you, ada atau tidak hendak ambil tindakan?

Tukimin yang masih berdegil akhirnya dicabar oleh Anwar supaya mengeluarkan kenyataan beliau berhubung beberapa skandal rasuah yang masih belum selesai.

"Ya, saya cabar RTM sekarang keluarkan kenyataan saya... ya berani atau tidak, keluarkan kenyataan saya. Ini wayang mereka...keluarkan PKFZ, apa tindakan? Keluarkan PERWAJA, apa tindakan? Keluarkan skandal Eurocopter, apa tindakan? Scorpene, apa tindakan? Laporan Audit Negara, apa tindakan?"

Anwar sebelum ini dilaporkan sebagai berkata, beliau akan memberi keterangan dan mendedahkan maklumat mengenai orang perantaraan yang menyediakan berjuta- juta ringgit kepada mereka yang melompat parti apabila tiba masanya.

Berikut video yang dimaksudkan sila klik untuk menonton




53 comments

politik x sudah2, pru da lame abes da, sibuk berangan nk duduk putrajaya. dgn yg konon alim ulama pun same mimpi nk duk putrajaya, mengejar pangkat dunia fana..bagus ulama cmni, aku pun suke tgk dorg jd gile pangkat.

nway, aku nk tnye penyokong pas, nape xde sorg nk back up perwakilan yg cadang nik aziz jd ketua PR, mane slogan Kepimpinan Ulama korg? anwar n lim kit siang lebih syeikh dr nik aziz??

terbaru, pas nk letak calon bkn islam? adakah pas da ketandusan ulama?? atau mmg selame ni gune ulama celup je??

ahahahaa...
Bangang punya wartawan RTM.ahaks..
kate semua org tanya..padahal dia je nak tahu..
xphm2 bahasa melayu ke bai org dah ckp nanti akan didedahkan sibuk nak tahu jugak...huhu

Umno parti Bankrap Negara dan Bodoh Negara (BN)..
semua rasuah berkaitan PKFZ,erocupter,VK lingam dan lain tiada tindakan..

-Amri-

politik x sudah2, pru da lame abes da, sibuk berangan nk duduk putrajaya. dgn yg konon alim ulama pun same mimpi nk duk putrajaya, mengejar pangkat dunia fana..bagus ulama cmni, aku pun suke tgk dorg jd gile pangkat.

nway, aku nk tnye penyokong pas, nape xde sorg nk back up perwakilan yg cadang nik aziz jd ketua PR, mane slogan Kepimpinan Ulama korg? anwar n lim kit siang lebih syeikh dr nik aziz??

terbaru, pas nk letak calon bkn islam? adakah pas da ketandusan ulama?? atau mmg selame ni gune ulama celup je??
____________________

haish...saidina umar abdul aziz dulu jadi gabenor 8 org ulama sebagai penasihat dia dan beliau juga seorng ulama dan pemimpun yg zuhud...

bukan cam umno.. penasihat APCO!! yg halal semua haram..ahaks..

sebelum ko kate PAs ketandusan pemimpin..
tgk ar dulu dalam umno pemimpin ape yg xbodoh dlm bab2 agama..
kaji dan tgk dulu sejarah islam dan zaman rasulullah..
jangan ar jahil sangat bab2 agama wahai pengikut umno..
klu dulu kata politik xboleh dalam masjid..
padahal nabi saw dan para sahabat serta ulama sunnah berpolitik dlm masjid..

kisah paling bagus sebagai teladan.. ko cari kisah imam hanafi berdebat dgn gologn ateis (yg xpercaya tuhan) berlaku dlm masjid..

kenyataan nik aziz memeberi ruang dan peluang kepada anwar adalah kerana pengalaman luas dia semasa jadi TPM dan sudah teruji zahir dan batin... kuat dari segi fizikal dan mental menghadapi dunia luar dan dalam negara bai..

Bukan cam umno..masing2 gila kuasa dan harta..
parti "Bankrap Negara"!!


-Amri-

Bodohlah kau kalau cuma nak dengar org politik kelentong,dah tahu tanya pula ,mereka berangan2 nak duduk PJ ke apa kau sibuk,biarkan apa kau ingat BN tupai je boleh...walaupun angan2,sekurang2nya ada usaha proaktif mereka,kalau kau kata BEBAS berangan2 p.PJ logik la aku tak sokong parti mana2 aku cuma cari dan bangkang perkara yg tak baik demi rakyat mcm kau...j mrh....

Dr Amran Dakashi

kepada anon yang tak berani letak nama tu,

TG Nik Aziz sendiri yang tolak, so sebagai pemimpin Ulama tulah kezuhudan yang di tonjolkan dengan tidak gila kuasa...nak jadi PM ni bkn ketua darjah tu sbb dia sendiri cadangkan DS Anuar sbb dia berkebolehan.

Berkenaan ke Putrajaya tu adalah target atau mimpi pun boleh...tapi apa salah ngn target..skng pun dah nampak ramai memberi skngn padu pada PR...InsyaAllah kita doakan supaya PR dpat ke Putrajaya..Aminnnnnnn

huhu.
2 ar pasal.. moga2 PR dapat ke Putrajaya.. Amin..

jangan cakap anwar @ PR bermimpin n angan2 nak ke putrajaya..
semua org ada cita2..Budak tadika pun ada cita2 nak jadi Pemimpin dan perdana menteri suatu hari nanti..

pada anon,
xkan cita2 ko hanya jadi katak bawah tempurung je kot dari tadika sampai ke besor..huhu :D


-Amri-

Hahaha tak payah cuba bandingkan DS Anwar dan DS Najib pimpin keluarga, mana yang lebih berjaya? kalau najib nak bandingkan dgn nik aziz mcm bumi dengan langit! Najib nak pimpin bini dia pun gagal lah bai.... Jauh menang anwar! sebelum nak pimpin negara kita tengok bagaimana dia pimpin keluarga, keluarga pun tak pandai pimpin, sebab tu negara jadi huru hara, Najib bongok!!!!

kpd penyokng umno kt ats tu..taik ko PR gila kuasa.. kalu xde cita2 nk dk kt putrajaya,cmna nk tadbir negara..PR berjuang memg nk rmpas putrajaya tu..tp bkn sb gla kuasa..tp sb nk slmtkn pemerinthn ngra dri umno yg ga kuasa tu..so,mst gna politik, kna ad kuasa jgk..umno ni gna alasn gila kuasa je dri dulu..bongok punya pencacai umno..

kpd Anon yg x bername. mesti ko rase ko betul.... haha.
sedarla... Cita2 itu pnting! xkan nak bercita2 atau berangan2 pun boleh? Da la kebebasan bersuara pun tersekat, nie kebasan utk berangan2 pun xleh~ Tp, yg paling penting jgn ko brani2 Kutuk Ulama!! nie ar die petande kiamat!

mmg cam bab1 lah RTM ni..
gelojoh cam anjing tul RTM..
Media krajaan sudah rosak & hancur!

to anonymous:

rasanya saudara tak faham sebenarnya ucapan Tuan Guru. atau saudara memang x baca pastu buat presepsi sandiri?

sal TGNA jadi ketua PR. x jadi ketua x bmksd kepimpinan ulama x diamalkan. apa punya konsep da saudara pakai.

sal calon bukan Islam plak. selama ni sauadara ingat semua calon PAS ulama la ea?

saya sarankan, saudara balik dan baca lagi banyak bahan. belambak kat intnt ni. tngl malas or rajin je. rasa2 saudara ni yang mana 1?

kpd anon bodoh kat atas tu...
yg cakap PR gile kuase...

dah x brani ckp ke?segan la tu...sume org kutuk die...

cihh!!
padan muka anon yang paling atas tuu..
balass la weyyy!

RTM memang membosankan..keje asyik dok jadi pencacai je..cntoh yg paling jelas tgk kt wartawan yg lebih2 tu..

haha...tiap kali sbut putrajaya,aku tergelak....kerana anwar gagal tawan putrajaya dan jugak,org2 umngok telah anto pak menteri g lawatan smbil belajo di luo negara secara tb2...mmg btl2 bacul...hahahahahahah

RTM - Rancagan Temberang Menteri!!




-amri-

Hahaha.

Bukti UMNO bakar gereja sampai sekarang Azmin tak mampu nak tunjuk, bila wartawan mintak bukti pasal MP dapat rm2juta depa kata wartawan tu alat UMNO.

Inilah totok pemikiran PAS yang jumud. Wahai ahlul PAS, bila sebut pasal bukti dan janji nak dedahkan jadi rakyat tuntut la janji kamu, sama macam berhutang, bila orang berhutang, kita akan tanya bila nak bayar.? Bukan bila orang tanya kita kelentong pasal scorpene, pasal PKFZ wartawan tu tanya bila nak dedahkan? bukan soal ada bukti ke takde, dia tanya bila masa yang tepat hendak didedahkan? tu pun payah nak paham ke?

Takpe aku tak mintak bukti yang MP dpt rm2juta, kamu penyokong PR kemukakan dulu bukti UMNO bakar gereja sebagaimana didakwa Azmin, dulu cakap masa yang sesuai sudah berapa lama ni? mana bukti tu rakyat nak tau.

Lainlah kalao memang semua pemimpin korang ni cakap saje lebih tapi habuk pun tarak. Kesian bodoh-bodoh percaya Anwar cakap. Tapi aku tak heran sangat kelentong Anwar ni, cakap media kt Malaysia ni akan bebas kalau mereka memerintah, belum lg dok kerusi putrajaya wartawan tanya mcm tu di herdiknya wartawan?

Anyway sesiapa yang nak jawab aku ni, bagi sekali bukti orang UMNO bakar gereja, aku nak buat report polis. Tu pun kalo korang pencacai PR ada telor nak sahut cabaran aku ni!!

Wahaha RTM ni memang radio tiwi meroyan...akibat dipicit batu telo maka tindakan menjilat nak tk nak terpaksa dilakukan utk kelansungan hidup...samalah tiwi 3 suku...pencacai no 1 UMCO...hiak tuihh

ahaha..
kelakarnya tahap cipan pendek tul lawak ko yuseri..ahaks..
klu ape2 berkaitan umno dimahkamah boleh percaya ker?
kes rasuah,altantuya,jet pejuang, vk lingam korek3 dan mcm2 lagi kes semua senyap dan sunyi sepi ye idak?.. boleh percaya ke mahkamah disaat itu..ekeke

klu anwar n azmin nak bagitau...bila2 masa itu adalah hak dia..
sebelum anwar dedahkan video tuh.. elok ar ko fikir dulu camne MP bebas yg berhutang dan boleh dikatakan meminjam duit tetiba langsai semua hutang dan bebas dari kes rasuah???

wartawan itu adalah wartwan pak pandir.. aku harap ko xcam wartawan tuh..len kali...ade otak pakai.. ada mata pandang.. ade telinga dengar..ada mulut diam..hohoho :D


-amri-

adoi yuseri~...

anwar da jawab bila tiba waktu nye~...susah ke nk phm?...wartawan RTM tu cuba utk provok~...bkn die sorang je penemubual kt situ...ramai lg nk tye..ko kene paham kerja wartawan...wartawan 2 kene herdik?...haa~ mmg patut pon...tgk la video 2...die bertanye mcm la nk letak dalam berita je..

dats y la anwar ckp, byk bukti2 yg nyata da dikemukakan penah masuk dlm RTM ke?...adoi~ jgn la tgk sebelah mata saje...konon anda la betul...PR nih sume salah..

Wartawan 2 sendiri x jwb soklan anwar...xpk lak bende 2?...wartawan bodoh 2 nk provok keadaan pon still ade org back up...aku xtaw la ape da jd kt otak org yang back up wartawan yang terang2 xnpak profesional nye ketika bekerja...hahahaha

anyway ko kne jwb soklan aku b4 ko cabar org kt sini:-

PKFZ, Keluarkan PERWAJA, Keluarkan skandal Eurocopter, Scorpene, Laporan Audit Negara...2 sume kes da ade bukti yg jelas?...ape kes yg kluar dr bukti 2?....nih sebok2 ngn kes bakar gereja...kes yg berat siap ade bukti xde ape tindakan...bangang...

hahaha..

Newdol dan amri sahabat saya disayangi.Apa nak heran pasal PKFZ,Scorpenen,Perwaja tu semua memang BN tu kaki kelentong.

Sekarang ni aku bercakap pasal parti yang kata mereka ni transparent, telus, amanah, aku tk perdulik pasal BN tu. Aku cuma nak bukti sebagaimana didakwa Azmin, gereja yang dibakar dah siap renovate dah bukti sampai skrg takde lagi.

Aku mintak bukti pasal nak dakwa orang UMNO yang bakar gereja ni, ni kes besar boleh menimbulkan ketegangan di antara penganut agama. Jangan pandang enteng benda macam ni.

Takpe korang takleh dedahkan bukti tu sebab bkn korang yang simpan, korang mintak tulung Azmin dedahkan, lepas tu aku janji akan buat report polis. Biar orang UMNO yang terlibat meringkok dalam penjara.

Sejak bila korang marah kena provok? korang pun selalu provok UMNO. Sampai melenting-lenting UMNo korang provok, tp bila dia kena provok suruh orang "shut up" Kahkahkahkahkah.

Telur anwar terlekat dlm jubor saipol kut, soalan wartawan pun tk berani nak jawab, just jawab bila? lepas tu mudah rakyat nak tolak UMNO/BN sikit kalau didedahkan.

Setahu aku lah orang macam anwar ni kalao ada bukti jelas, terus PC diadakan utk ceritakan kepada wartawan. Soal ada tindakan ke tidak itu soal kedua, yang penting dedahkan kepada rakyat, kalau mereka tak amik tindakan rakyat lagi mudah menolak UMNO, tu pun tkleh nak pikir!

Ini tidak orang tanya dia cakap orang provok. Pedulik la mahkamah nak bertindak atau tidak yang penting buat pendedahan!
Lepas ni aku tktau anwar nak kelentong dia ada bukti apa lagi. Selagi bukti-bukti dia sebut tak didedahkan selagi tulah aku masih berat nak percaya dengan anwar dan PKR ni.

Ehh.. mahkamah tu tak adil betullah kan. Karpal cakap Tian Chua tk layak jadi MP, tapi mahkamah cakap status MP Tian Chua dikekalkan.. Hehehehe tak adil betul mahkamah, memang alat BN.


Opss.. jangan lupa mintak tulung Azmin dedahkan bukti tu. Hehehehe

huhuhu..
kpd yuseri nurseri..

OOooooOOOo... pa nak heran pasal PKFZ,Scorpenen,Perwaja tu semua memang BN tu kaki kelentong.. mudah je ko ckp camtu erk?
pasal semua menda nih ar malaysia bakal bankrap dan rakyat kena tanggung!!! xkan ko xleh nak beza ke masalah negara dan masalah peribadi bai? hohoho :D

soal dia nak dedahkan bila.. itu hak dia.. mungkin strategi PRU 13 nanti.. so, dendiam sudah ar.. nape?
pak menteri umno takut ke?
ade baiknya azmin simpan bukti umno terlibat coz xpayah nak memalukan org islam dan mengeruhkan keadaan...

ye ar, umno ape nak heran.. gambar koh tsu kon pun slamber je ketua pemudo umno koyak..isu kepala lembu.. isu natang di ganu..apatah lagi isu lain..xkan ko dah luper kot cam pak pandir?? ahaks..

Opss... jgn luper ko pk jgn cam pak pandir erk.. nanti tergadai anak bangsa dan terpengaruh dgn judi bola.. ekeke :D


-amri-

Kahkahkahkah amri,

Takkan la encik amri lupa, anwar sendiri yang cakap dulu " jangan cabar kalo tk dia dedahkan" sekarang ni Zahrain sudah cabar. Tunggu ape lagi dedahkanlah biar terlondeh seluar si Zahrain tu.

Seminggu lepas "tunggu mereka yang terlibat yakni MP yang melompat cabar saya dedahkan" kata anwar hari tu, aik.. konsesus bebas dah cabar ni. Nak tunggu apa lagi?

Hahahaha Ko dah cakap strategi PRK13 oklah aku diamlah. Tunggu la seminggu, sebulan, setahun atau selepas anwar jadi PM tunggu dan terus menunggu. Hehehehe.

Jom kita tunggu.... Isk.. tk adil betullah mahkamah ni kekalkan Tian Chua sebagai MP lagi. Iskk.. aku rasa ni mesti BN yang suruh hakim buat keputusan tu. Kuikuikuikui.

Thanks amri, saya tunggu ok.

http://www.malaysiakini.com/news/132991

Khas buat encik amri dan mereka yang lupa apa anwar cakap dalam Kongres PKR tempoh hari.

“Kami masih menunggu reaksi mereka sebelum mendedahkan maklumat kepada umum. Yang pasti, keterangan tersebut jelas menggemparkan dan akan membuktikan rasuah politik pimpinan Umno dan agen mereka.

“Maklumat tersebut akan didedahkan kepada umum dalam tempoh terdekat inshaAllah,” - Datuk Seri Anwar Ibrahim

Sekarang MP-MP yang melompat dah beri reaksi malah mencabar lagi, kenapa perlu Anwar ni spin-spin-spun lagi? Hahahahaha.

Any comment?

ahahaha...
pasal rm 2 juta sebenarnya xyah tunggu pun xper..
bulan lepas aku ada tgk perbahasan kat parlimen yang mana ahli BN dari sabah menyatakan "Mereka sudah Kenyang" pada ahli bebas nih.. aku hrap ko akan phm maksud tersirat itu..
puas gak aku cari video nih aku xjumpa plak tajuk dia..
sape2 tau sila letak erk.. utk pengetahuan yuseri..

tambahan lagi..ramai dikalgn ahli2 umno sendiri xpuas hati bilamana ahli2 bebas (anak emas) nih diberi keistimewaan lebih dari ahli umno sendri..seperti di perak terutamanya.. x gitu?

soal Tian chua tuh melibatkan umno ke bai??
klu melibatkan umno kompem jadi cam kes razak baginda, norza dan vk lingam..korek2!!
ahli umno yg muflis 2 ape citer? patutnya dah boleh bubar dun.. ekeke..
isu azmin tadi xnak ulang lagi ke? tuituituiiiieee.....

ok ar yuseri..
same2 menunggu erk..
andai ada bukti nanti jgn ko menganga sudah erk..nanti masuk lalat plak..ekeke :D


-Amri-

continue-

yeps.. semua org tahu isu itu bai...
seperti aku cakp n anwar cakp.. terpulang pada dia ar..
mase terdekat tuh mungkin boleh jadi esok.. @ mngkin boleh jadi mase PRU..

so, ahli2 bebas nih xperlu ar risau dan takut..
dan umno xperlu ar sibuk2 ambil tahu..
ni masalh anwar dgn rakyat.. ye idak? ekeke :D


-amri-

Pada yuseri...
aku sertakan bukti kenyataan "Zahrain Sudah Kenyang" dari sabah pak.. ekeke
dan kita tgk sape pembohong yg sebenar!!
terima kasih kerana sudi berdebat nga aku dan mencari kebenaran.. hehe :D

http://biaqpila.blogspot.com/2010/03/zahrain-gemuk-kenyang-selepas-jadi.html

-Amri -

bace lagi!!

http://www.agendadaily.com/cmspreview/content.jsp?id=com.tms.cms.article.Article_8aa81d1f-7f000010-1d956ad0-ad561758

-amri-

luper plak..
yuseri tolong bagitau RTM..
RTM jgn luper erk.. bagitau kat rakyat siaran bola sepak piala dunia secara langsung..bukan ulangan.. wat penat org tunggu je nanti..ekeke :D



-Amri-

gua salut DSAI... amek ko wartawan RTM banggang... tanya lebih2, tapi x siarkan dalam rtm.. x ker banggang namenya 2... hahahahaha.. PKR akan sampai ke Putrajaya..

Riz.

yuseri...
jubo ko benanah ke...?

Kepada bangang-bangang BN
Bila pemimpin PR berhasrat ke Putrajaya ko orang kata gila kuasa la, kejar pangkat la, duniawila...
Bila DSAI bercita-cita nak jadi PM ko orang kata pentingkan dirila...ITU SEMUA SALAHKAH ...Aku pun dulu bercita-cita jadi PM so.. adakah aku pentingkan diri dan berangan ke Putrajaya gila kuasakah aku...TAK SEDARKE BERAPA LAMA BN perintah negara kenapa ko orang tak rasa itu gila kuasa!!!

-pikir-

Tukimin tu bukan wartawan, mungkin agen umno. Sibuk tanya bukti rasuah RM2 juta sampai apa yg Anwar sebut mengenai berbilion2 kes penyelewengan pun tidak diendahkan lagi. Begitu butanya hati menyokong kemungkaran. Sampai tidak nampak masalah lebih besar. Mereka hanya tahu sokong membabi buta aje, tidak kira negara nak bankrup atau tidak. Yang penting PR dan Anwar mesti dihapuskan.

Kenyataan negara hampir bankrup bukan main2. Ia bukan kenyataan PR tapi idris jala sendiri dan ada asasnya. Kerakusan pemimpin BN tidak pernah surut. Lepas satu satu kerugian, penyelewengan terdedah. Tapi yang mereka tahu adalah liwat dan bagaimana Anwar hendak dijatuhkan.

Anwar dan PR bukan gila kuasa untuk ke Putrajaya. Kalau Anwar gila kuasa, Najib adalah TPM saja kepada Anwar pada hari ini. Kalau Anwar rela kotor macam mahathir, sekarang ini PM adalah Datuk Seri Anwar Ibrahim, bukan Najib.

Penyelewengan demi penyelewengan tidak dapat ditutup lagi. Tektik najib sekarang ialah menggunakan katak2 puru untuk mencari2 kelemahan PR dan mensabitkan Anwar konon kaki penipu rakyat. Cuba fikir atas kapasiti apa katak2 itu menyerang Anwar dalam media perdana? Siapa mereka dalam BN atau dalam kerajaan untuk diberi keistimewaan bercakap dalam media? Tidak lain hanyalah permainan politik kotor BN.

Penyelewengan kekayaan negara hanya berlegar dikalangan pemimpin dan kroni mereka, ini bukan rahsia lagi, sudah sampai ke tahap membahayakan negara. Apakah mereka tidak puas2 dgn kekayaan? Tidak. Selain bersifat mahatamak, mereka adalah talibarut yahudi yang menghendaki mereka memegang ekonomi dan kekayaan negara ini kerana yahudi amat takut dengan rakyat dan umat islam negara ini yang jika mereka hidup selesa mereka akan lebih kuat bersyukur dan menghayati islam. Ini amat bahaya kepada yahudi.

Penghantaran bantuan ke Gaza adalah atas sumbangan rakyat yang perihatin. Sepatutnya tidak perlu rakyat yang menyumbang kerana negara pun boleh menyumbang.

Selain itu keberhutangan budi kepada tokeh2 judi kafir negara ini perlu diganti rugikan kerana mengenang jasa mereka membantu BN setiap kali pilihanraya. Ini pun bukan rahsia lagi.

Tetapi hati gelap penyokong umngok yang telah ditutup hanya minat dgn liwat dan tidak habis2 mencabar PR dan Anwar menunjukkan bukti setiap dakwaan. Buktikan dulu jubur Saifoool itu sah dikerjakan Anwar. Bukti2 akan menjelma sendiri apabila betul2 negara akan bankrup. Ini pun tidak diendah oleh mereka kerana masih boleh makan roti canai dan minum teh tarik tiap hari.

Begitulah dangkalnya pemikiran penyokong umngok apabila hati sudah ditutup daripada menerima kebenaran.

warghhhhhhkahkahkah kelakor siot siAnuWar nih... pandai lak nak tunding jari...

Pandai lak nak putar belit kenyataan yg pernah dijawap. Sial tul lah di AnuWar.. KESIANlak yg mana yg dok pecaya di PONDAN TUTOH JOBOQ nieh.... malu aku siot.

Perwaja? Err . . wasnt Anwar the Finance Minister and DPM at that time? Maybe Anwar can answer some questions about Nalla Karuppan? Magnum? Allied Bank? Certainly we have not forgotten either.

VK Lingam? You mean Tun Dr Mahathir (who fought Maggie Thatcher, Clinton, Gore, Bush and just about everyone else) would listen to VK Lingam before deciding who to appoint as the Chief Justice? Just a small question ok. We know Maggie Thatcher. We know Clinton, Gore and Bush. But who is VK Lingam?

Yo Anwaristas listen up. Is this the fellow you call your leader? Tak ada ke yang intelligent sikit?

And why tell the reporter to shut up? Ini style apa pula? Tension ke bro?

I have a simpler question for Anwar. Bila mahu declare assets?

Buat rumah banglo baru RM7.0 juta - duit mana mari? Flying here, flying there 1st class, big car, lots of money - duit mana mari? RM7.0 Juta mungkin hasil jual rumahnya yang kat jalan Setiapuspa (Damansara) tapi masa buat rumah tu dulu sekitar pertengahan 90an, Lim Kit Siang pun tanya, mana Anwar dapat RM 2 Juta untuk buat bunglo tu.... Nak harapkan gaji YB dan Menteri boleh cukup ke....

Listen to this guy. He is spending his whole life now talking about women who appeared naked, sex videos about people who are now in his camp, fending off a sodomy charge in Court. This is your leader?

Where is his grand plan for technology? Education? Economic growth? And that most difficult yet urgent plan of all - to move the Malays and bumiputras up the learning curve and up the competition ladder minus the subsidies and the Government umbrella? What are his ideas?

Instead his party is falling apart. His best friend Zulkifli Noordin has left him, the man who physically fought with the Police in 1998 to defend Anwar. That Ezzam guy has also left Anwar, maybe he left the six boxes of documents with Anwar too.

This guy is a loser. A dimwit who is mesmerised by his own voice who does not know anything about anything - except maybe a hole (in the ground). So much time wasted by slow people who listen to him. So much energy wasted that could be more usefully used elsewhere.

isu remaja kene tembak.... kita cabar TUBUH SURUHANJAYA DIRAJA.
isu Beng Hock bubuh diri... kita cabar TUBUH SURUHANJAYA DIRAJA.

errr

isu adun tunjuk anu.. tunjuk coli... kita diam. kita syhhhh eh
isu skandal pasir selangor... hahaha kita diam jer, syhhhhh!

kalau BeEnd bangkitkan isu2 PR kita tembak balik ngan isu diorang. Yg penting ambik kebenaran yg 2-10% yg selebih kita putar belit bagi jadi real nyer... alaaa... KickDafella kan ckp... tok2 guru di kelantan siap bagi fatwa utk memfitnah, x caya? buka ler blog dia.

adooooh...takkan nak buat lawak mcm 16 september lagi???
cukup2 laa..lama2 menyampah aku dengan bos pkr nih.

Kepada Anonymous..

teruskanlah kata2 ko yg menyebabkan ko bengap dan lama2 bleh jadi parti Bengap negara (BN)..ekeke

bab fitnah memfitnah & orang munafik nih mmg mainan umno..
ape nak heran klu dah umno biasa ketepikan agama dalam kehidupan seharian.. lagi pencacai umno mahu tanya sape memfitnah sape.. ahaks.. sebelum menuduh org tgk ar akhlak dan pengetahuan dalm agama seseorng itu bai..
klu pemimpin tuh xtahu bab al-quran,hadis,fikah dan lain2..
masakn boleh sebut sesuatu menda itu haram @ halal... pak pandir sungguh kuncu2 umno !! ahaks..


-Amri-

ahaks... kalau org hamPAS bawak lari anak dara orang berakhlak lah ek? hehehehe

Kalau org kuat hamPAS kawin ngan anak dara org tampa persetujuan makbapak perempuan walau masih hidup sebagai wali sah kira x hape lah ye... woiihhh akhlak tinggi tuu kan kan kan

kalau org PR berkhalwat pastu siap ambik gambar kira OK ler tu ek? perghhhh bagus bagus

ekekekeke... ok skrg ni kira tundung jarik pulak kat org BeeEnd kasik pusing cerita... ekehkehkehkeh

hadoiiii

Sbb tu ler kickdefella ckp org PAS kalau FITNAH tu fatwa halal ye? hehehehe tu kira akhlak tinggi tu ... perghhhh. Aduyaiii

perkahwinan adalah menda yg halal... mak bapak doharuskan mengahwinkan anaknya apabila telah sampai masa.. bukan mengurung bai.. ape yg dilakukan adalah sah disisi syarak cuma putar belit politik je..

atau ko nak cabar aku tunjukkan kes2 rosak akhlak pemimpin umno wat maksiat tapi tidak didedahkan oleh media?
pemimpin umno boleh dikatakan "tiger woods".. dah ade bini tapi masih ada ramai pompuan simpanan!! kes Bung mokhtar kira bernasib baik gak coz kahwin.. yg lain2...wat maksiat ikut suka.. yg paling dahsyat ade yg kantoi ngan budak sekolah lagi wat maksiat kat hotel.. huhu

kickdefella tu sape? dia seorang ulama ke? pemimpin? @ seorang blogger yg mengarut dan pandai putar belit? ekeke :D



-Amri-

Anonymous | June 21, 2010 4:27 AM
ahaks... kalau org hamPAS bawak lari anak dara orang berakhlak lah ek? hehehehe
Kalau org kuat hamPAS kawin ngan anak dara org tampa persetujuan makbapak perempuan walau masih hidup sebagai wali sah kira x hape lah ye... woiihhh akhlak tinggi tuu kan kan kan
kalau org PR berkhalwat pastu siap ambik gambar kira OK ler tu ek? perghhhh bagus bagus
ekekekeke... ok skrg ni kira tundung jarik pulak kat org BeeEnd kasik pusing cerita... ekehkehkehkeh
hadoiiii
Sbb tu ler kickdefella ckp org PAS kalau FITNAH tu fatwa halal ye? hehehehe tu kira akhlak tinggi tu ... perghhhh. Aduyaiii

________________________________________________

JAKA JAWAB :

Kalau nak perli tu biarkan ada pertimbangan. Tidak ada satu organisasi pun yang terdiri daripada semua macam malaikat. Orang islam pun ramai yang jahat, tapi takkan kita nk murtad sebab ada org jahat.

Pemimpin umngok pernah juga bawa lari puteri raja ke siam, pernah rogol anak bangsa sendiri dan berjuta jenayah lagi.
Oleh kerana adanya PAS lah maka umngok pun sudah belajar sebut halal dan haram. Selama ini tidak ada perkataan itu dalam fikiran dan jiwa umngok.

Jenayah pemimpin BN dan PR cubalah ditimbangkan, dibandingkan. Amat memalukan kalau cuba menutup kebusukan pemimpin BN yang tersangat busuk itu dengan sedikit busuk pemimpin PR.

Kesimpulan yang nyata sekarang ialah negara ini diterajui kearah jurang kerosakan. Kalau selama ini konon BN hebat dalam mentadbir ekonomi dan soal akhlak adalah peribadi, tetapi kini negara ke arah bankrup. Selepas setengah abad memerintah akhirnya wawasan 2020 menyaksikan pencapaian negara kearah bankrup.

Bagi orang yang sihat akal kalau ada kereta lama yg dah rosak teruk, perlu diganti sebelum masuk gaung. Kalau rumah sudah uzur perlu diperbaiki. Kalau isteri sudah tidak berfungsi sebagai isteri elok diganti. Kalau kasut pun sudah haus tapaknya perlu diganti, inikan pula sebauh pemerintahan yang telah rosak dan haus...sudah tentu sangat wajib diganti.

Tidak guna sayang dan nostalgia kepada pemimpin dan parti kalau akhirnya kita sama2 akan susah samada BN atau PR. Pemimpin BN sudah kaya raya dan sudah bersedia untuk cabut ke luar negara kalau keadaan memaksa seperti taksin. Yang tinggal menanggung segala akibat adalah rakyat, samada penyokong PR atau penyokong haprak BN.

Begitulah dangkalnya pemikiran umngok, suka melihat kuman diseberang laut sedangkan badan penuh najis.

Anonymous | June 21, 2010 1:21 AM
warghhhhhhkahkahkah kelakor siot siAnuWar nih... pandai lak nak tunding jari...
Pandai lak nak putar belit kenyataan yg pernah dijawap. Sial tul lah di AnuWar.. KESIANlak yg mana yg dok pecaya di PONDAN TUTOH JOBOQ nieh.... malu aku siot.
___________________________________________________

JAKA JAWAB:

Hanya orang kosong dada saja yang ikut-ikutan percaya Anwar liwat. Sudah ternyata Liwat 1 gagal dibuktikan sehingga PakLah meminta mahkamah adil dalam kes tersebut dan Anwar bebas. Sampai mahathir dendam kat PakLah kerana mengagalkan kes Liwat 1. Kini diteruskan dengan Liwat 2 untuk cover liwat 1. Dan bagi yg sama2 menuduh akan tetap mendapat dosa percuma.

Apakah negara rugi billion (mahathir rugikan billion2) duit negara kalau Anwar liwat? Apakah negara tergadai kalau Anwar liwat? Apakah kenyataan idris jala negara akan bangkrup disebabkan kerana Anwar liwat? tidak.....negara akan hancur bukan kerana Anwar liwat tetapi kerana BN telah meliwat negara dan rakyat dulu kini dan selamanya.

Kenapa Anwar dijatuhkan oleh mahatihr dengan aib dan zalim? Kerana dia mahu jadi menteri kewangan yang baik dan beramanah. Tetapi ternyata mahathir tidak mengizinkan Anwar melaksanakan tugas dengan betul. Semua kena ikut telunjuk mahathir. Sampai musa hitam kata cara mahathir ialah dia seorang ketua(diktator) dan TPM ke bawah semuanya adalah balaci. Takkan lah lupa kot bagaimana semua pemimpin BN sangat takut dgn mahathir yang kuku besi itu. Kempen bodek 2M org umngok telah menyebabkan musa terpelanting.

Dan kes Perwaja dan banyak lagi adalah projek mahathir yang mana menteri kewangan diarah akur sahaja keputusan dia. Sehinggalah Anwar tidak boleh lagi merelakan diri menjadi tunggul kayu mahathir yang akhirnya dia dipecat dengan zalim.

Selepas dipecat, kawan2 dlm BN nak melawat Anwar pun takut, tgk apa jadi pada Zahid Hamidi. Hanya Anwar saja yang berani menyanggah mahathir.

Menyalahkan Anwar semasa dia menjadi menteri kewangan adalah dangkal kerana mahathir adalah super power yang berkuasa penuh. Tengoklah sekarang, mahathir masih berkuasa, memperbodohkan najib. Apakah Pak Lah bukan bekas PM juga?

Kajilah liwat sepuas2nya sehingga 2019 wahai penyokong liwat umngok. Hayatilah bagaimana bontot saifool itu dimasuki benda keras yang sangat nikmat sehingga disimpannya air nikmat itu 2 hari. Sayang hendak dibuang, maklumlah air nikmat pemimpin hebat. Kot2 boleh pregnant anak Anwar kan ? Saifool dah lah bodoh, menyokong saifool dua kali bodoh sebab tak dapat duit mcm saifool.

hahahahhahahahahahahahahahaa.

Aku lebih rela bersahabat dengan lembu daripada lembu yang menyamar umngok.

Politik ni bukan x boleh untuk dibincangkan tapi biarlah diulas oleh orang2 yang berilmu... Kalau dalam sesebuah parti, orang2 yg berbincang semua berpangkat tinggi tapi ilmu diorang haprak, x gune jugak. Berdampingan dengan ulamak adalah sesuatu yang baik tapi kite kene tgok same jenis ape ulamak tu... Aku xnak sebut nama ulamak sape2 or apa2 tapi sebagai contoh, ulamak yang memiliki peribadi yang mulia, dihormati atas dasar ilmu dan akhlaknya, dan taat pada perintah Allah... Ulamak tu yang kite cari.. Cume ape yang aku geram sangat, antara kite x yah la kutuk2 or maki2 x tentu pasal.. kalo x boleh nak ckap elok2, baik diam je.. Ape korang dapat kalo kutuk2??


-AlMalawie-

eh eh... bukan ker pada tahun2 1996-1997, Mat Sabu dgn bangganya didalam setiap ceramah beliau mengaikan Menteri Kewangan (anwar ketika itu) sebagai pengamal HOMOSEKSUAL siap bagi nama Anwar Aljuburi dan maka beramai2 penyokong2 hamPAS mentertawakan BN kerana ada menteri GAY.

So masa tu leh pulak penyokong2 hamPAS percaya anwar tu PONDAN eh?

Sekarang x percaya pulak ye? so kiranganya masa tu MAT SABU suka sebar fitnah lah ye? ooo cm tu yeee

eh eh ye x ye ek... kan ker kickdefella ckp, ularmak2 PAS terutamanya Tok Guru N.Ajis mengeluarkan fatwa boleh menfitnah... ye x ye ek... x caye? buka ler blog kickdefella.

Kalau nk senarai salah laku menteri2 BN... senarai ler, sbb nyer ada yg dh mengaku, ada yg dah menjalani denda. Tapi dlm PR apa dah jadi? Cthnyr dah sah2 dia menunjukkan anu kat BF dia, tp apa dah jadi? pemimpin hamPAS siap berpeluk menangis ngan dia konon dia mangsa fitnah. Persoalannya siapa yg ambil gambar? jawapan nya BF dia ler... lak tu dlm umah... berkunci, berdua-duaan.. aduyaiii

huhu..
kesian anon nih dah ketingaln zaman..
tahun 1996-1997 ramai org pas percaya ape yg diperkatakan oleh mahathir bai!! bila siasat2 tiada bukti dan semer org tahu konspirasi oleh mahtahir.. dan lepas itu juga ar mat sabu dan lain2 menyokong anwar...klu x, masakan ade reformasi 1998 bai..

ko jgn luper plak mat sabu pun samer terkena fitnah kononya ditangkap khalwat.. biasa ar puak2 umno menjatuhkan org dgn mengaibkan tanpa segan silu pada agama islam..

ek elee.. kes eli tuh ko nak jadikan citer..
ko tau sape bf dia? org melayu dan agama islam kan?
xkan ko xtau Bf eli tuh anak saper? klu bukan dikalngan pemimpin2 umno yg sengaja merancang masuk dan menyebarkan fitnah..wat malu kaum dan agama je!!

tup tap tup tap.. keluar citer porno chua soi lek.. huhu :D
tapi klu setakat bayar denda tak bertaubat ape citer bai??
seratus kali buat mampu bayar lagi bung mokhtar tuh..ahaks..

blog kickdefella tuh same je ngan otak cam penyagak2 umno.. berhujah dan mengoreng cerita ikut akal!!
dia ingat dia ulama @ ustaz ker.. asalkan mufti perak pun tercungap2 nak jawab sesuatu isu.. inikan plak budak hingusan cam kickjela dak nih..ahaks..

sebagai seorang ulama mestilah nik aziz tau berdasarkan hadis2,al-quran dan kitab2 karangan dari imam2 tersohor..
memfitnah dan mengutuk mestilah bersebab bai...
same juga ulama pas kate Tuhan samseng yg dijadikan isu..
sedap2 je org2 jahil dalam umno goreng cerita.. walhal penjelasan dari ulama ditokok tambah sendiri..


-amri-

Wahai anak2 seislamku,paklong tahu perihal kamu semua taksub mengenai politik krn benda ni semuanya adalah sebahagian dr perundangan Islam.tp harus diingat yg kamu semua solat 5 waktu seharis semalam dan mengucap dua kalimah syahadah,dan disitu termaterailah yg kamu adalah org Islam.kamu bole mengeluarkan pendapat tetapi jgn memfitnah dan menzalimi org islam lain tidak kira PAS,UMNO,PKR dan mana2 parti lain.akibat dari mendengar satu cerita boleh sampai seribu makna.

Sabda Nabi s.a.w : Sesungguhnya seorang lelaki yg berckp dgn percakapan yg dibenci oleh Allah,maka percakapannya menyebabkan ia dihumban ke dalam neraka selama 70 tahun,dan seorang lelaki yg brckp dgn percakapan yg diredhai Allah,maka percakapannya boleh membawanya ke syurga Illiyin.

Nabi s.a.w juga pernah berpolitik tetapi anak2 ade ke ciri2 politik yg pernah diamalkan Baginda.segala yg baik itu dari Allah dan yg lemah itu adalah dari manusia sendiri,tetapi jgnlah kamu berbangga dgn kelemahan diri.wallahu a'lam..

-Paklong Jali-

paklong tengokla budak2 umno ni paklong, entah apa2 komen bengong...paklong tolongla nasihat diaorang sikit....kan paklong kan

Bodoh punya barua RTM,betape bengapnya orang-orang RTM.Kaki ampu.hahahah kelako gila,ckp kalah menteri ilmu kalu cetek tu wat care cetek la kan dah kena,padan muka ko,bengap sangat,cakap lain kali pakai kepala otak der,jangn guna kepala lutut.Dasar kaki ampu,sial toi.UMNGOK PUNGKOK,

salam u olss..terkejut sku membaca post pengikut2 pakatan rakyat ni..semuanya kurang ajar..siannye..patutla x maju2..klu mcm tu bila a nak maju..yg pengikut pas plak pandai je bercakap buat entah ape2..x serup bikin..sian sgt2 la..ish2..balik la ke pangkal jln..byk tol pengikut2 kat sini dpt dosa free eh..kutuk sana kutuk sini..mcm diri tu betul sgt..ni la dia melayu mudah lupe..agama campur dgn politik..ape nak jd..sokong pas masuk syurga. .fatwa mana ntah..PR x kn berjaya klu bersikap mcm ntah ape2 la..da muak da PR ni..yg melayu pulak x sedar2..sibuk nak pecahkn org melayu contohnye anwar..pelik org mcm ni..suka sgt sokong parti keluarga..ape ntah objektif dia..Semua parti PR x bole harap la..x yah la nak sokong parti2 mcm ni..rosak negara..sekian..salam satu malaysia..haha..best x..heeee

anon 3:22..ko yang patut pegi blajar balik,dalam islam mana ada ajar agama dan politik dipisahkan..politik perlu berlandaskan agama.nak cakap orang konon,ada apa dengan melayu?kat akhirat esok malaikat tanya ke ko bangsa ape?jangan jadi bodoh macam umngok,dah jahil xnak mengaku.

ayat last dlm video tu terbaik !

"orang tak tengok RTM lah !"

Ni hasil didikan Umngok.. agama xleh campor ngan politik... jadilah macam kobau... main redah jer... anu 7:22 macam lah ko tu maju sgt... siap mengaku lagi tu melayu mudah lupa...xtahu lah kalo ko indon dapat ic free sbb nak pangkah dacing.... hahahha. mcm ni ke org maju???


EmoticonEmoticon