Tentera upahan UMNO di Johor! (Gambar)

Pada malam minggu 31 Julai yang lalu, satu ceramah Pakatan Rakyat telah dijadualkan untuk diadakan di Komplek Tarbiah PAS Sungai Tongkang Rengit, di mana Datuk Seri Anwar Ibrahim telah dijemput untuk menyampaikan ceramah tentang isu-isu semasa kepada rakyat Johor yang berkesempatan untuk hadir di lokasi ceramah tersebut. Malangnya ceramah tersebut tidak dapat diadakan berikutan serbuan tentera upahan UMNGOK Be End! Datuk Seri Anwar juga dihalang untuk ke lokasi tersebut.

Sejak dari awal tengah hari lagi trak-trak tentera upahan UMNO Be End sudah kelihatan diletakkan di sebuah masjid berdekatan, iaitu di Masjid Pekan Rengit.(Lihat gambar)



ReJaM© dapat rasakan satu sejarah bakal tercatat di Johor memandangkan begitu banyak trak-trak black maria yang bakal digunakan untuk menentang kemaraan rakyat Johor. semenjak dari siang lagi, pelbagai taktik kotor UMNGOK Be End untuk menghalang ceramah dapat dihidu. Banyak mesej-mesej berantai tersebar yang mengatakan ceramah Pakatan Rakyat pada malam itu dibatalkan dan ditunda ke hari lain. Selain itu UMNGOK Be End juga telah menggunakan masjid-masjid terutama di dalam khutbah Jumaat untuk memberi amaran kepada rakyat agar jangan pergi ke ceramah tersebut.

UMNGOK Be End ingin membuktikan bahawa rakyat Johor tidak menyokong Pakatan Rakyat! Oleh itu pelbagai cara dan taktik digunakan. Namun suara rakyat gagal dikekang! Rakyat Johor kini lebih bijak! tidak lagi buta menilai! Malah ada juga kabar angin yang disebarkan kononnya Datu Seri Anwar masih di Kuala Lumpur, dan tidak jadi hadir ke Johor kerana ada urusan yang lebih penting. Namun gambar berikut menyangkal dakwaan itu. Datuk Seri Anwar awal-awal lagi sudah berada di Batu Pahat, Johor menghadiri jamuan makan bersama pemimpin Pakatan Rakyat Johor.


Berikut pula suasana di saat serangan tentera upahan UMNGOK Be End di malam kejadian. Gambar berikut diambil dengan bersusah payah kerana mereka menghalang dari gambar kejadian dirakam. Saksikan serba sedikit rakaman di malam kejadian yang menyaksikan sejarah ribuan suara rakyat dihalang oleh tentera upahan UMNGOK Be End. (sila klik untuk membesarkan image).




ReJaM©: Selamat Berkubur UMNGOK Johor!

12 Comments

  1. erm..
    Polis malaysia ke? POlis yahudi wat camtu..
    dalam hal nih, nampak jelas Polis di bayar kerja overtime utk merosakkn program pakatan rakyat..
    maklum ar pemimpin umno bacul berdebat..klu berani berdebat..
    xdenyer polis merosakkn majlis kan..erm..

    p/s- kan bagus klu Polis FRU mengempur pusat2 disco, judi & arak seluruh negara ke..dapat jugak pahala..erm..

    ReplyDelete
  2. Mak oi ramai betul polis datang semata-mata nak halang Anwar! kah kah kah... takut betul Si Bodoh Najib ye? Malam tu kalau nak merompak memang masa yang sesuai... semua polis sibuk jaga ceramah Anwar kah kah kah... lawak bangang!!!

    ReplyDelete
  3. hah..aku sokong 2 org kat atas ni..apahal diorang nk halang anwar? bodo umngok..ape la diorang ni cam bdk2..aku pun rase polis yahudi ngan amerika je buat camni

    ReplyDelete
  4. anjing2 ini lupa bahawa,.. tangan yang mereka gigit itulah yang memberi mereka makanan....semoga rejim UMGOK/APCO ini dapat disemadikan pada PRU-13 nanti,... insyaallah.... TAKBIR

    ReplyDelete
  5. 1 malaysia...umno diutamakan....PKR,PAS,DAP dihapuskan....

    ReplyDelete
  6. hahaha...LOL N LOL kat polis n fru...

    perlu kerr sampai nk tarik ken rentang...

    klu dh jd barua sruhan pemimpin yg halalkn judi....tgguglh dosa yerrr...LOL

    ReplyDelete
  7. Umno-bn celaka laknat:
    polis mesia = anjeng kurap babi turap..kah3!!

    ReplyDelete
  8. Kearah pemerintahan kuku besi. Kalau kartun Zunar pun dianggap mengancam keselamatan negara(keselamatan umngok sebenarnya) maka memang pemerintahan BN sekarang ini sudah sampai ke tahap kartun.

    Amat besar 'kemaluan' umngok jika dalam PRU13 nanti kubu kuat mereka iaitu johor ditembusi PR. Ini yang menjadikan umngok senggugut dan mengoyan sehingga dihalang semua perhimpunan PR di johor.

    Mereka tidak sedar umngok di johor hanya ada dalam jiwa org2 tua renta yang semakin pupus bilangannya. Golongan sederhana dan muda tentunya tidak berminat menyokong parti sarkis itu. Apakah umngok ingt rakyat johor itu badut2 sarkis ke yg boleh diperbodohkan. Dulu boleh lah. Sekarang tidak.

    Maka najib telah nampak semua tanda2 BN akan nazak maka dia ambil tindakan cepat mempergunakan polis yang akan menjadi ahli umngok bersekutu dan akan menggunakan kekuatan senjata dan peralatan yg rakyat bayar utk menjaga mereka dari jenayah tetapi diguna utk politik umngok.

    Kepada polis2 yg terlebih zalim itu terutama yang memukul sesuka hati dan melakukan kerja2 kejam di lokap2 tahanan, yg melaksanakan brain wash secara penyiksaan, melakukan kerja2 fasik sabotaj fitnah terhadap PR. Ingat ! Tidak ada alasan utk kamu mengatakan itu semua kewajipan kerana menurut arahan ketua. Kamu tetap akan dipersalahkan oleh Allah. Tetap akan disiksa sama mcm ketua2 kamu.

    So fikirkan lah. Takkanlah firaun seorang saja masuk neraka sedangkan tentera2 nya terlepas hanya kerana "saya yang menurut perintah". Kalau gitu luas lah neraka tu kerana hanya ketua2 saja yang masuk. Takkan PM je yg kena, JKKK takkan terlepas pula? Sudahlah di dunia ketua2 saja yang dapat nikmat, di akhirat sama2 dapat balasan.

    ReplyDelete
  9. jangan marah kan brothers polis tu...dia orang cuma di arahkan..oleh orang hutan kat atas tu.. kalau kita dok kat dia orang pun kita kena buat jugak...pikirkan anak bini kat umah..kalau harta banyak tak per ler..

    ReplyDelete
  10. JGN BERANI ORG LUAR NK MASOK JOHOR N PECAH BELAHKAN RKYT NYE...
    TIDAK PERLU BUANG DUIT TUK MERAIH RAKYAT JOHR DGN BNDA YG MENGARUT..BERSIHKAN JOHOR DR ANASIR P..,P..

    ReplyDelete
  11. bila nk buat perhimpunan demonstrasi bantah knaikan harga ke, ape-ape yg berkaitan BN, mmg ade FRu dan polis pe smua.. tp, kalo ade perhimpunan demonstrasi ahli parti PKR nak keluar parti, bantah parti , balai polis kat sebelah je,tp sorg polis pn xde.. jelas nyata polis ni tentera BN.. xblh dipaggil tegas adil dan amanah.. integriti campak kat laut.. bila pembangkang nak bersuara kat media mmg xdapat la .. lg media putar belit.. media pn sama... tunggul BN..!!

    ReplyDelete
  12. saya konfius la.....31 julai ni bila punya ? tahun lepas punya ka.

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan