Thursday

Bila Si Bangang jadi Polis







BANTING, 16 Sept — Suspek utama, seorang peguam bergelar “Datuk” kes pembunuhan jutawan produk kosmetik Datuk Sosilawati Lawiya dan tiga yang lain turut mempunyai kaitan dengan kes orang hilang dan pembunuhan termasuk seorang wanita serta tujuh kes jenayah komersil di daerah Kuala Langat.

Ketua Polis Selangor Datuk Khalid Abu Bakar berkata berkata suspek utama itu yang merupakan seorang peguam turut disiasat berkaitan kes kehilangan seorang lelaki warga India di sini yang didakwa hilang sejak awal tahun ini.

Bagaimanapun, Khalid berkata laporan polis mengenai ahli perniagaan warga India itu baru dibuat pada 8 September lepas.

“Jadi macam mana kita tahu jika tidak ada laporan,” katanya kepada pemberita selepas Majlis Polis Bersama Masyarakat di Ibu Pejabat Polis Daerah Kuala Langat yang dihadiri Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar dan timbalannya Datuk Hussin Ismail, di sini hari ini.

Dipetik Bernama, Khalid berkata peguam tersebut juga didapati mempunyai kaitan dengan kes pembunuhan seorang wanita di Banting tahun lepas.

Laporan akhbar menyatakan bahawa wanita itu T. Selvi, 44 isteri kepada seorang pemilik bengkel kenderaaan dipercayai dibunuh kerana perselisihan faham mengenai urus niaga pinjaman wang yang melibatkan peguam itu.

“Walaupun suami mangsa ada membuat pelbagai ulasan mengenai kes itu, saya tidak bercadang beri apa-apa komen kerana kes itu sedang disiasat,” kata Khalid.

Beliau berkata polis mendapat petunjuk-petunjuk baru mengenai kes pembunuhan wanita itu selepas siasatan dijalankan ke atas pembunuhan Sosilawati, 47, pemandunya Kamaruddin Shansuddin, 44, peguamnya Ahmad Kamil Abdul Karim, 32 dan pegawai CIMB Bank cawangan Kampung Baru, Kuala Lumpur, Noorhisham Mohamad, 38.

“Kes ini tidak pernah ditutup dan kita akan lakukan risikan bagi mendapatkan lagi maklumat,” kata Khalid.

Beliau berkata pihaknya ada menerima tujuh laporan jenayah komersial terhadap peguam itu antaranya kes pecah amanah dan penipuan jual beli tanah sejak tahun 2005 yang melibatkan kerugian RM7.1 juta.

Ditanya sama ada peguam itu telah “membeli” polis-polis di Kuala Langat, katanya, jika sesiapa mempunyai maklumat sedemikian mereka boleh melaporkan terus kepada beliau, Bukit Aman mahupun Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

“Kita tidak akan lindungi orang kita yang menyeleweng,” tegas Khalid.




CiLiK©: Inilah akibatnya bila orang bangang jadi Polis! Dah tau si malaun paria tu ada banyak kes kenapa tak dari dulu lagi tangkap? Pelik tapi benar! Kisah Polis yang bongok lagi membongokkan! Kalau tak bodoh, jawapan yang paling mudah satu je R.A.S.U.A.H!

10 comments

Akibat tak diambil tindakan.. penjenayah terus bermaharajalela.. akibatnya... 4 lg mangsa menjadi korban.. gara2... lu pikir la sendiri...

polispon macam paria gak..cakaap je lebey...kalau gerak khas tu punyala bagos....reliti cam harammm

ketua polis yg kurang pendidikan atau kurang ajar...mencabar sapa2 yg mengetahui angotanya yg dibeli supaya tampil membuat report...nanti tak pasal2 pulak kita yg masuk lokap kerana membuat laporan palsu....apa jadi dgn kes suami yg isterinya di bunuh di dpn rumah peguam bergelar datok beli tu....setelah membuat laporan dia pulak yg di lokap...huhuhu...terlalu byk kes2 yg diganggu oleh vvip...melibatkan rakyat biasa yg tiada punya darjat..dizalimi..sang penguasa yg rasuah..apa jadi dgn kes adik amirul tu....nak tunggu sampai bila...

tengok la spuluh dua puluh tahun lagi.....naik jadi KPN la si Datuk Khalid Abu Bakar ni..........banyak sumbangan dia dalam merencanakan kes2 di selangor...teoh beng hock....adik amirul....ni cik peguam yang tak lari kemana2 tapi lepas tak ditamgkap

polis natang babi memang mcm tu malah lebih jahat dari paria tu.

kalau bini dia kena bakar baru cepat dia ambil cepat tindakkan.

nk slhkn polis ni pon pyh gak sbb peguam tu mmg licik bab nk lwn undang2 ni

Apa tugas polis selama ini. Organisasi semakin besar, gaji semakin naik, jenayah semakin byk. Ini kerana polis hanya bertugas mengikut tangan2 ghaib BN untuk menghadapi pembangkang saja.

Adakalanya ketakutan kepada polis lebih dp ketakutan kepada penjenayah kerana polis buat jenayah berselindung disebalik unifom dan undang2. Dah tentu mereka betul.

Penjenayah pula semakin meningkat tahap jenayah mereka. Tpai kalau Tian Chua tergigit telinga polis bukan main cepat bertindak. Penjenayah gelap tu yang dah sampai menjadi binatang paling buas baru bertindak. Itu pun sebab melibatkan seorang datuk dan telah terdedah dalam akhbar.

Org bodoh pun akan tahu bahawa polis mesti telah melindungi penjenayah begini. Mengapa minta bukti daripada org ramai. Itu kan tugas polis. Kalau air mani dan DNA Anwar tu cukup hebat , jumpa saja walaupun dalam lubang puaka Saifool yang telah berlalu beberapa hari. Tak perlu tunggu org ramai serahkan bulu Anwar untuk polis bertindak.

Salah ke kalau rakyat nampak memang polis bertindak mengikut tangan2 ghaib syaitan dan bukan menegak kebenaran dan keadilan.

Selepas ini bila ada nama2 VIP yang akan terkait dalm kes bunuh ini, maka akan perlahanlah perbicaraan dan dihilangkan lah bukti2 dan rekod yang melibatkan nama VIP. Tak percaya tunggulah...

Ketua Polis a.k.a K.P a.k.a KEPALA PENYAMUN


EmoticonEmoticon