Wednesday

Pembunuh Sosilawati akan ke Syurga?



Biasanya kita dengar cerita lelaki ataupun wanita yang soleh dan solehah dimasukkan ke dalam Syurga Allah kerana perbuatan baik yang dilakukan oleh mereka sehingga Allah mengharamkan jasad mereka dari dijamah oleh api neraka. Dengan itu neraka Allah tidak akan menerima mereka (Lelaki dan wanita soleh) ini. Berbeza dengan situasi kali ini, nampaknya pembunuh kejam datuk Sosilawati pula dikatakan tidak akan diterima oleh neraka seperti yang dikatakan oleh Shahrizat Jalil. Kalau neraka tak terima adakah mereka akan dimasukkan ke dalam Syurga? Ataupun ada lagi tempat yang lebih dahsyat dari neraka jahanam?

9 comments

Shahrizat ni memang si bangang! cakap merepek-repek...

Aku nampak cam sharizat nk bgtau dlm bahasa bombastiknya, bahawa bertapa si pembunuh wajib dihukum seberat2nya seolah2 biarlah berat dr api neraka! Selain itu, apa yg aku nampak juga dia seolah2 ingin menonjolkan diri sebagai seorang pejuang keadilan sejagat dengan melunakkan hati keluarga mangsa terutamanya dgn melepaskan geram segerammnya. Tetapi malangnya, kaedah yg dipakai tidak berlandaskan kepada hakikat ilmu. tidak kah ini dikatakan hipokrit! Apa komen sharizat andai kata, pembunuh itu dihukum bunuh di khalayak ramai atau live dlm TV? Bg smer org tgok! Apa komen org bijak pandai smer..??

Al Quran ada menyatakan Neraka la seburok-burok tempat kembali, maka tak usah dok wat pandailah, tak ada dah tempat kembali yang paling burok selain dari Neraka!!! Tak ada yang lebih dasyat selain dari Neraka, maka kalau kedasyatan neraka masih tak leh nak masok ke hati dan jiwa tak usah la dok pikir-pikir yang leih dasyat dr neraka.

cakap tak guna akal mcm ni la.. pandai2 je jatuh hukum sendiri ckp neraka tak terima pembunuh.. masalahnye pembunuh tu pun da kafir mmg ke neraka je la tempatnye..

Mungkin maksud dia neraka akan terima org yg sokong penjualan arak yang termahal di bangsar aje kot? hihihih ehek ehek

pendidikan yg tinggi tak menjamin keperibadian manusia...

Fuhh dahsat, kalau dia sedar hakikat yang dia cakap, tak ubahlah macam ajaran Ayah Pin. Main2 cakap pasal menjaga pintu syurga n neraka.

menteri berlakon memang mcm tu.. pakai tudung pun x reti.. buat2 pandai..


EmoticonEmoticon