Monday

Si bodoh Mat Alwi




Ini dia si bodoh yang macam bagus tapi bangang nak mampos! Ini yang dinamakan species TOLOL, TONGONG dan BONGOK! Apahal pulak ko nak sound Tuan Guru bila dia kata tak bangga jadi orang Melayu? Hari ni aku pun nak umumkan bahawa aku pun tak bangga jadi orang Melayu! Ada apa-apa masaalah? Apahal pulak nak kena ikut cakap UMNGOK ke? Semua orang Melayu kena bangga jadi orang Melayu ke? Aku bangga dan bersyukur jadi orang Islam! Tapi aku tak bangga pun jadi orang Melayu! Noktah! Suka hati tuan guru lah nak cakap bangga ke tak bangga! Inilah pencacai UMNGOK yang dah terlalu bongok dan ketandusan idea, benda tak masuk akal pun nak politikkan. Hai lah bodoh jendol!

Ini dia ayat si bongok Mat Alwi ni, "Saya tidak tahu apa maksud dia (Nik Abdul Aziz) kata tidak bangga dengan Melayu. Memanglah kita tidak setuju kalau bangsa itu dilebihkan tetapi tidak salah (menyebut bangsa) sebab Rasulullah sendiri kata 'ana Quraisy',".

Dah engkau sendiri cakap tak tahu apa yang dimaksudkan oleh Tuan Guru Nik Aziz, yang engkau memandai-mandai bercakap ikut kepala hotak ko tu apahal?



ReJaM©: Fuh lega sikit dapat maki orang pagi-pagi ni...

5 comments

Yeps..aku setuju ngan kata2 nih..

"Hari ni aku pun nak umumkan bahawa aku pun tak bangga jadi orang Melayu! Ada apa-apa masaalah? Apahal pulak nak kena ikut cakap UMNGOK ke? Semua orang Melayu kena bangga jadi orang Melayu ke? Aku bangga dan bersyukur jadi orang Islam! Tapi aku tak bangga pun jadi orang Melayu! Noktah!

umngok mmg jahil agama... baru tahu basic dah pandai wat citer dongeng...len kali rujuk ar al-quran & sunnah..baru tahu maksud tok guru tuh!! ...


-Amri-

apa ada pada bangsa,yang teramat disoal nanti dihadapan allah swt.ialah keimanan,ketaatan kepada hukum allah semasa didunia.sebagai khalifah adakah kita telah menjalankan tanggongjawab sebagai orang yang berimankan alquran,hadiths serta sunnah nabi saw?.terbukti ramai kalangan bukan islam berkerakyatan malaysia memeluk islam diluar negara,kenapa tidak dimalaysia sendiri bukankah negara malaysia agama resminya adalah islam?tuan guru nik aziz memang tepat sekali mengatakan tidak berbangga kerana bangsa melayu.

lu bangga jadi keling pariah ka?kah kah kah

Tipu org melayu takpe?
Rosakkan anak muda melayu takpe?
Jual negara org melayu takpe?
Sekongkol dgn zionis musuh melayu/islam takpe?
Hapuskan hak istimewa yg boleh bantu melayu takpe?
Rampas kuasa raja melayu takpe?
Fitnah pemimpin hebat melayu dgn liwat takpe?
Perbodohkan fikiran org melayu takpe?
Perhina agama org melayu takpe?

Bila ulamak kata tak bangga dgn melayu kenapa marah?

Dasar umno munafik, tunjuk baik utk menutup jenayah sendiri.

Maksud TGNA ialah org tidak bangga mempunyai parti melayu bernama UMNGOOKKK..tu maksud dia.

Tak faham2 juga umngok ni.

sALAM..aku sendiri tak pernah bangga menjadi orang melayu mahupun rakyat M'sia... tapi syukur pada Allah kerana aku dilahirkan sebagai seorang muslim...


EmoticonEmoticon