Friday

UMNGOK perbodohkan Mahasiswa






Bila cerita tentang Mahasiswa berpolitik, semua tahu ada akta yang melarang tindakan Mahasiswa dari menunjukkan sokongan kepada mana-mana parti politik. Inilah kerajaan sengal dan bangang! Mahasiswa yang bijak pandai, dilarang berpolitik, dibiarkan orang-orang kampung yang hari-hari dijamu dengan media pengampu UMNGOK Be End untuk berpolitik! Mana negara nak maju! Golongan yang seharusnya diberi pendedahan, bakal pemimpin negara masa hadapan tidak dibenarkan terlibat dengan politik, apa punya akta lah ni?!!

Menteri Pengajian Tinggi Datuk Seri Khaled Nordin berkata, seksyen 15 Akta Universiti Kolej Universiti (AUKU) jelas menggariskan bahawa pelajar universiti dilarang terlibat atau menunjukkan sokongan terhadap mana-mana parti politik.


Sifirnya mudah, kalau dibiar Mahasiswa yang bijak pandai ni berpolitik, nescaya dari dulu lagi dah jahanam UMNGOK dan Be End. Orang-orang yang kurang bijak je yang boleh terpedaya dengan kerajaan pembohong! Pemimpin-pemimpin UMNGOK Be End dah nampak, kalau dibiarkan pelajar yang bijak-bijak ni berpolitik, maka Kerajaan bangang ni susah nak merompak harta negara, susah nak tipu orang kampung! Susah nak kembungkan perut diorang!

Bagaimana pula bila UMNGOK pulak yang terhegeh-hegeh menyelinap ke dalam kampus untuk kepentingan politik bongok mereka? Boleh pulak?! Inilah yang dinamakan kerajaan bangang milik orang-orang bangang! Di bawah ni bukti bagaimana UMNGOK menyelinap ke dalam Universiti Tun Hussin Onn Parit Raja. Korang klik lah baca sendiri untuk paparan yang lebih jelas.





CiLiK©: Selamat berkubur UMNGOK Be End

14 comments

Dah nama pun Kerajaan bongok (UMNGOK) memang bongok lagi membongokkan!

nak buat cam ne,kalau dah dari zaman merdeka lg diorg je memerintah..buat ape pon cam kebal lah..ada duit semua leh bikin lah..duit2...

UMNGOK BONGOK! membongokkan rakyat!!!

Aku igt Be End buat Universiti UMNGOK lg bagus, adakan subjek mcm mana nk mengipas, mcm mana nk wat rasuah x leh dikesan, subjek nk bodoh2kan org dn lain-lain yg sama waktu dgnnya.. Bukan pe, kalau nk wat tu smer, bg laa nampak pro sket, jgn laaa nk bodohkan org, tp nampak sgt diri sendiri yg lagi bodoh dan ngok..
p/s: kalu subjek fitnah tuh kena jd subjek teras..

Org yg ckp kat sini mcm sama bongok jer dgn UMNGOK. Kalo PR jd pemerintah, aku rasa benda yg sama jugak berlaku. CUba lihat PKR yg belom lg memerintah dah bg keluarga pegang. Tak kurang yg ingin jatuh menjatuhkan. Lps dpt kuasa, ntah apa-apa jer dia org akan buat. Biasa la, MELAYU MUDAH LUPA, bila dah terhantuk, baru nak terngadah.

Salah seorang Graduan Universiti Umngok telah muncul dan telah berjaya mengekalkan interpretasi bahawa UmNgok saja yg leh memerintah! - Syabas University UmNgok krn dpt melahirkan graduan2 sebegini.

xkisah la korg nak berpoiliti sampai kesudah...rasanya kalo ko amik couse yg kritikal kat u.xda masa ko nak g berlpolitik ni.bek aku study lagi elok.apala masalah nya kalo da abis study 2 ko nak berpoiti sampai mati pun xpe...xda org kisah pun.

Klu ko orang pengikut Parti Agama Songsang, patutle suka membodohkan orang. Tak baca Al Quran surah Al Baqarah bahawa Allah yang memilih sesiapa yang menjadi pemerintah.

benci kat umno, tapi guna kemudahan yang umno bagi. nak harap parti lain, semua masuk poket sendiri. bodohnya korang ni.

dah nama kerajaan.....kita kenalah kerjakan..tak gitu?

hahaha..dlu sem 1 aku amek koko Kesatria..kalau time ceramah, msti nk mengheboh2kn hebatnya BN..pdhal mcm la kteowg mahasiswa xtau tujuan sbena ceramah 2..konon nk cte sej la pulak..

Apa lar korang nie bongok sangat.. korang nak belajar ke nak berpolitik. kalo nak berpolitik x yah lar nak sambung belajar. dah tur belajar tinggi2 ader dpt biasiswa dpt ptptn ,sapa yg bg. bile dah keje dok carik keje kerajaan tpi bantai sokong pembangkang. kan bongok namanye tu. kalo x suke kerajaan dok keje sendiri jer lar. noreh getah ke.. baru bole kate dapat duit hasil keje halal.

yg pnyokong umngok nipn bdh sgt kenapa?dh skrg umngok yg mnjdi krjaan,dh mstila rakyat memerlukan bantuan dari kerajaan malaysia.takkn nk mintk kt krajaan indonesia.fikirla skit.lau kite tkar krajaan kpde PR, dh msti kite jge akn mintk bantuan kt diaorg.

student nk berpolitik xde salahnye. xde mslh kalo die ley bagi mase dengan sebaiknya. nk sokong sape pon ikot la.. jgn sampe pelajaran kemana politik kemana. Pinjaman berbelas2 ribu lom abis byr, sijil pon x tergenggam.


EmoticonEmoticon