Akhbar senaraikan 100 gambar Gay dan Lesbian



Sebuah akhbar di Uganda Rolling Stones menyenaraikan gambar beserta alamat 100 golongan Gay dan Lesbian di muka hadapan akhbar berkenaan. Akhbar berkenaan memberikan isyarat kepada penggubal undang-undang Uganda untuk menjatuhkan hukuman mati kepada kesemua golongan gay dan lesbian ini. Di sebelah tajuk utama akhbar berkenaan tertera garisan kuning yang bertulis "gantung mereka".

Kisah ini timbul selepas kira-kira setahun penggubal undang-undang Uganda menetapkan hukuman mati atupun pun penjara yang lama ke atas mana-mana individu yang terlebat dengan aktiviti gay dan lesbian di negara itu.

Tindakan akhbar ini menimbulkan rasa gerun kepada golongan gay dan lesbian di negara itu. Mereka cuba membuat bantahan secara tidak langsung di atas nama hak asasi manusia. Golongan gay dan lesbian di Uganda mengecam tindakan akhbar tersebut yang disifatkan mahu "membunuh" mereka. -Agensi




ReJaM© "Ini semua geng Saiful Bukhari ni! Kalau Shy Fool kat uganda, lama dah dia kena hukuman mati kerana bersumpah melakukan liwat!"

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan