Ali Ketam cabar pembangkang berdebat! Wow!




Sekali dengar macam tak percaya pulak bila Utusan Malaysia melaporkan yang Ketua Menteri Melaka, Ali Rustam mencabar pihak pembangkang terutama PAS untuk berdebat berhubung isu Sekolah Termengandung Ali Rustam (STAR). Biasanya kalau bab berdebat ni pemimpin UMNO jadi kecut telur, boleh tersimpul telur diorang bila pembangkang ajak berdebat. Kali ini kita lihat bagaimana pula reaksi dari pihak Pakatan Rakyat sama ada PAS ataupun Keadilan atau mungkin Pakatan Rakyat nak hantar DAP je untuk bagi perabis si Ali Ketam ni? Kita tunggu dan lihat.



Seperti yang tertulis di dalam Utusan Malaysia, Ali Rustam berkata seperti berikut,

"Kalau Pas Tak Suka Kita Tubuhkan Sekolah Harapan Sekali Pun, Tak Perlulah Sampai Dalam Khutbah Jumaat, Tazkirah Sepanjang Masa Termasuk Di Bulan Puasa, Menulis Dalam Blog Untuk Mengata Dan Menghina Kerajaan Melaka.

"Kalau Betul-Betul Berani, Jumpa Saya Bila-Bila Masa Pun, Kita Guna Semua Stesen Televisyen Dan Saya Akan Jelaskan Mengapa Saya Tubuhkan Sekolah Dan Rumah Harapan Di Jasin Ini," Katanya.

Tak dapat dipastikan sama ada kenyataan Ali Ketam yang bersungguh-sungguh itu diiringi dengan akal yang waras ataupun tidak. Tetapi nampaknya Ali Ketam dah bersedia zahir dan batin untuk menghadapi wakil pendebat dari Pakatan Rakyat kerana itulah dia bersungguh-sunguh sanggup berdebat bila-bila masa di mana sahaja, malah sanggup berdebat secara live di televisyen Arus Perdana.

ReJaM©: "Sebenarnya ReJaM© masih dalam keadaan terkejut lagi ni betul ke tak betul Ali Ketam ni?"
dipetik dari: http://rentapmaya.blogspot.com/2010/10/ali-rustam-cabar-pembangkang-berdebat.html

10 Comments

  1. antara pembesar umno yg tak pandai cakap..cakap pun tak reti...ada hati nak debat ngan pas...piraaaaaah.

    ReplyDelete
  2. ibarat budak umor 3 taun berbual ngn cikgu bahasa melayu.... tatabahasa pn salah, nk ajak debat.. baru ngaji alif ba ta, dh nk fight uztaz mesir.. haduss dunia

    ReplyDelete
  3. Haha lepas tu budak darjah satu tu cakap cikgu dia bodoh tak pandai ajar die.... keh keh keh...

    ReplyDelete
  4. la ape tktnya, sahut la cabaran 2..

    ReplyDelete
  5. semuga adalah anak cucu ali yg akan menjadi pelajar cemerlang sekolah buncit dia tu......hihiihihhihi

    ReplyDelete
  6. berbillion333x sokong bro ali debat ni... debat jangan tak debat ...

    ReplyDelete
  7. bila nk debat ni xsabar ni

    ReplyDelete
  8. KM menteri melaka yg dulu tentu merasa kesal mengapakah dia tidak dapat idea mcm KM melaka hari ini. If not bolehlah mangsa dia masuk sekolah dan tentu dh besar 'anak' nya pada hari ini.

    hihihhihihih

    ReplyDelete
  9. homework ali ketam dh siap..sbb tu bru skarang nak ajak berdebat...kohkohkoh...dia dh rujuk buku hadir&sunat...kohkih...lyankan je ketam tu...kasi goreng pn sodap...

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan