Blogger pro-BN akan boikot PRK Galas dan Batu Sapi?

Terdapat desas desus yang mengatakan gerombolan para blogger pro UMNGOK dan Be End akan memboikot Pilihanraya Kecil (PRK) Galas dan Batu Sapi sebagai bantahan terhadap laporan Polis oleh Rais Yatim yang dibuat terhadap blogger pro BN Ahirudin Attan atau lebih dikenali sebagai Rocky Bru.

Para Blogger pro-BN juga sudah mula menunjukkan ketidak puasan hati mereka terhadap Rais Yatim dengan melakukan serangan peribadi terhadap beliau. Malah ada blogger yang menggesa Najib agar memecat Rais Yatim kerana si budak separuh botak itu dikatakan menjadi batu penghalang kepada usaha mat monggol untuk melakukan transformasi menyeluruh kepada pentadbirannya.

Rais Yatim berisiko tinggi terhadap komitmen transformasi Kerajaan Persekutuan yang boleh menyebabkan pemilih-pemilih muda yakin bahawa UMNO dan Kerajaan Barisan Nasional tidak mungkin mampu hidup berdua mati bersama dengan rakyat yang cintakan perubahan positif di Malaysia.

Hari ini sudah ada barisan blogger-blogger memanggil supaya semua blogger memboikot Pilihanraya Kecil Galas dan Batu Sapi sebagai protes kepada tindakan tidak bermaruah Rais Yatim membuat laporan polis terhadap penulis blog Ahirudin Attan atau lebih terkenal dengan panggilan Rocky Bru.

Saya menggesa Kabinet mengeluarkan arahan serta-merta kepada Kementerian Penerangan supaya menyiarkan semua senarai syarikat-syarikat swasta yang menerima habuan sama ada didalam bentuk geran, projek atau kontrak daripada Kementerian Penerangan di bawah Rais Yatim.


Saya juga menggesa supaya satu siasatan menyeluruh dibuat terhadap Perbadanan Kemajuan Filem Nasional atau FINAS di bawah pentadbiran Rais Yatim terutama di dalam hal perlantikan Ketua Pengarah baru.

Walaupun berita ini seolah-olah kedengaran seperti cerita kartun, namun ReJaM© melihat ia sebagai satu kelebihan untuk jentera Pakatan Rakyat melakukan serangan Artileri dari dunia maya memandangkan serangan blogger memberi impak yang sangat besar di dalam mendedahkan maklumat dengan cepat, apatah lagi tanpa saingan dari Blogger Be End dan UMNGOK.

Para blogger pro Pakatan Rakyat sekalian, Rapatkan barisan (Bukan barisan nasional ar...), kita gempur habis PRK Galas dan Batu Sapi!


ReJaM© "Teringin nak sekeh kepala budak separuh botak tu keh keh keh..."

4 Comments

  1. erm..
    kenapa ar rais nak saman blogger rocky bru nih...
    klu dia nyatakan kebenaran..apa salahnyer!!
    bloger camtuh bagus utk negara apatah lagi utk Pakatan Rakyat..ehehe..

    seharusnya.. blogger mengarut karut n suka mencarut xtentu pasal seperti pisau.net dan lain2 harus diambil tindakan tegas..ini x, blogger yg menerangkan kebenran di ambil tindakan...pemimpin umno mmg ada sakit jiwa n mental kot.. ahaks..

    pendek kater..blogger umngok cam bongok ar..
    2x5 cam rais!!ekeke

    -Amri-

    ReplyDelete
  2. Betul tu amri... Rais ni melatah dan melalut tak tentu arah...

    ReplyDelete
  3. warm cherry house14 October 2010 at 13:09

    dua2 hampeh bloggers bn dgn rais yatim......

    ReplyDelete
  4. Ini namanya menyamun jual perompak keh keh keh...

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan