Friday

Fakta-fakta penting isu air Kedah



Berikut senarai fakta-fakta penting yang perlu diketahui berhubung penyelarasan tarif air Kedah yang dikeluarkan oleh Urusetia Kerajaan Negeri Kedah.
  1. Penyelarasan takrif air adalah arahan kerajaan pusat
  2. Hutang air Negeri Kedah kepada kerajaan pusat adalah sebanyak 1.7 Billion
  3. Punca hutang terlalu besar
  4. Harga projek yang tidak munasabah
  5. Perjanjian dahulu yang merugikan kerajaan
  6. Tidak pernah nai sejak 17 tahun lalu
  7. Tarif air masih tidak membebankan rakyat
Berikut dokumen penjelasan yang dikeluarkan oleh kerajaan negeri sila klik untuk membesarkan image,






ReJaM©

6 comments

dah mcm alasan bn masa naik kan harga gula la pulak..hehehhe

tapi alasan ni munasabah dan berfakta....

Alasan lunak utk menaikkan apa saja perkhidmatan kepada rakyat ialah 'sudah lama tidak naik'. begitu jugalah alasan ketika kenaikan cukai jalan dulu dan banyak lagi.

Sekiranya anda sudah muak dengan alasan membadutkan rakyat seperti itu maka marilah kita pula berkata kepada umno dan BN bahawa Kerajaan Pusat yang ada sekarang 'SUDAH LAMA TIDAK TUKAR'....semenjak sebelum merdeka. Ingat akan kata2 Tun Mahathir hari itu...."dah lamaaaaa dah"...

standet r tu.. bn wat taik pr yg kene busuknyer.. bn utang bnyk2 pr yg mcm nAk mampos membayarnye.. pastu kuar mke dpn utusan.. pr x pndai perintah negeri... sbb utang bnyk

ni semua disebabkan oleh pemerintahan bn yg lpas...
fakta pn ada ckp 17 thun air xnaik n projek yg munasabah...
pr baru 3 tahun memerintah,bkn salah pr...nmpak sangat bn ni amal taktik kotor...
pastu nt org kdah pn terhasut la dgn kata2 bn 2...
pastu bila pru ada lg bn takluk balik...
ntah pape ntaah taktik bn ni...mcm bdak2...
pr mmprjuangkan hak yg bnar...n kotakan janji...
pr kata nk trunkn gula,mnyak air...
sume 2 trun...
air dh free kt kbnyakan selangor,mnyak dari 2.20 dah kurang 1.85.gula dari 2.50 jd 1.75...pr mmg tpati jnjy...bn ni auta je lbih...jnjy 2 jnjy ni...tp haprak...xboleh pkai...
kesimpulannya pr ada msalah sekarang kerna pemerintahan bn yg xbgus waktu dulu...

from : bob202

Kenapa setengah manusia tak takut sangat dengan amaran Allah tentang hari sesudah mati? Dahlah buat dosa menyamun, fitnah pulak tu... Itulah kalau iman tak ada..


Siti


EmoticonEmoticon