Monday

Gempar, Puteri UMNO beri rasuah RM20 di Batu Sapi! (video)



Video bukti yang menunjukkan Puteri UMNO memberikan wang rasuah sebanyak RM 20 sudah ada. Siapakah mereka ini yang diberikan RM 20? Adakah mereka merupakan pekerja untuk jentera pilihanraya UMNO di Batu Sapi? Sejak bila Puteri UMNO menerima pendaftaran ahli untuk individu selain daripada bangsa Melayu untuk menyertai Puteri UMNO? Kerana yang menerima RM 20 bukanlah bangsa Melayu!

Apa yang jelas wakil puteri UMNO memberikan wang sebanyak RM20 sebagai rasuah kepada bakal pengundi di Batu Sapi. Inilah yang telah dilakukan oleh UMNO sejak dahulu lagi untuk memancing undi di Sabah. Inilah yang dikatan budaya 'politik duit' atau 'politik rasuah' yang tidak sekali-kali akan hilang dari UMNO dan Barisan Nasional.

Sekarang kita tunggu pula apa komen dan tindakan daripada Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia, SPRM tentang bukti ini. Kita tunggu juga apa kata SPR tentang isu ini? Sebelum ini SPR dengan lantang mengatakan kononnya PAS memberi rasuah sekiranya mahu memberikan RM250 kepada pengundi. Dengan adanya bukti ini, adakah SPR akan menggerudi 'boss' nya Najib, ataupun SPR akan diam seribu bahasa macam ayam berak kapur? Biasalah kalau Be End atau UMNGOK buat SPR kata tak salah! SPR bongok!



ReJaM© "UMNO dan Rasuah bagaikan aur dengan tebing..."

19 comments

Salam

Susuah sebab dah jadi darah daging dah, Kalau tak bagi atau tak dapat rasuah jadi hidup tak lengkap. Cara menghapuskan benda ni, kena Berpegang dengan ajaran Islam yang kamil.

Salam permintaan saya, boleh tak masukkan link blog saya di link anda, permohonan ini bertujuan untuk meluaskan lagi usaha dakwah kepada semua. Segala kerjasama anda mudah-mudahan mendapat redho Allah dan dibanyakkan rezeki dari Allah, teruskan perjuangan menyampaikan maklumat yang benar. Rakyat dahargakan perubahan dan maklumat yang tepat.

http://www.ustaznoramin.com

tah la.memang mangkuk lah ini spr.xtau sampai bila nk jilat umno..
apa yg penting,umno mesti jatuh dalam pru13 nnt.badan mereka yg hancur,kita kuburkan sebelah masjid putra supaya jadi pengajaran pada anak cucu kita nanti.
BENCI UMNO!

Org tua itu sebenarnya tidak berhak berckp mengenai rasuah. Ketika Anwar mengumpul lapuran2 rasuah pemimpin atasan umngok maka selepas itu Anwar disingkir dgn aib. Salah satu sebab ialah kerana perkara tersebut menjadi kemarahan pemimpin2 umgnok ketika itu.

Kalau semata2 kerana liwat mengapa selepas Anwar disingkirkan, maka lapuran2 tersebut yg terkenal dgn panggilan '6 kotak' terpaksa dibawa lari. Mengapa org tua itu tidak meneruskan usaha murni Anwar itu utk memerangi rasuah diperingkat atasan dahulu.

Ini bukti bahawa dia pun tidak mampu memerangi rasuah dlm umngok. Paling tinggi mampu menangis saja konon sedih politik wang masih diamal dlm umngok.

Adakah logik seorg pemimpin hebat ulung bijaksana sini seperti org tua itu hanya mampu menangis terhadap rasuah dlm umngok. Dan sekarang pembelot PKR yg knon nak benteras rasuah dlm umngok pun sudah senyap membisu. Konon nk benteras rasuah tapi akhirnya membuat kerja2 fitnah liwat 2.

Memang sukar benteras rasuah dlm parti kebendaan seperti bn. Caranya ialah dgn menukar bn kepada PR. Kita tidak salahkan umgnok kerana rasuah sudah membudaya dari atas sampai ke bawah. Bukan salah ibu mengandung tetapi salah dasar parti yg tidak ada elemen pencegahan dalaman dari rasuah.

Agaknya kalau org tua itu baca komen hamba ini, mungkin menangis lagi dia tu. Tapi nangis org tua buruk laaa...

Rasuah wujud dalam mana-mana organisasi lagi2 dalam parti2 politik ni. Banyak lagi rasuah yg berlaku dlm parti2 politik yg orang ramai tak tahu.

Masalah pendedahan sebegini krg diterima kerana dilihat sebagai pihak lawan yg cuba menjatuhkan lawannya sedangkan diri dia pun lebih kurang sama.

Ahli2 politik di Malaysia perlu lebih berintegriti dan berpegang kepada ajaran agama barulah layak memimpin sesebuah negara. Tidak kira samaada beliau seorang pemimpin islam/bukan islam kerana tiada ajaran agama yang menghalalkan perkara-perakara sebegini.

kakakaakkakakakakkakakakaaaaaaa... takde benda lain nak bincang ke??

Tun madey dah nampak dah benda ni,dia tau la pasal dia pun terlibat sama... UMNO busuk hingga ke usus ya,nampaknya Tun berpandangan jauh,tapi ni bukan ke usus dah,luar dalam habis busuk,tinggal tak ngaku terang2 jer....

Assalamualaikum...

Penyokong A puji parti A,kutuk parti B.
Penyokong B puji parti B,kutuk parti A.
kita semua sama saja.Bercakaran sesama melayu dan yang penting sesama ISLAM.
apa salahnya tegur menegur secara baik dari mencaci nista orang lain..
sama-sama berdoa semoga saudara-saudara sesama ISLAM kita yang telah menyimpang jauh dari jalan yang benar diberi petunjuk oleh Allah SWT.
Jangan menambahkan lagi dosa dengan menghasut orang lain untuk turut sama mencaci orang lain.sekian ~

jarum seribu tahun
Anonymous | October 31, 2010 10:01 PM ...;p nasihat?nasihat macam maner dong?sdgkn dsai sendri pn kene usir;p cubalh hang bg nasihat huhuhuhu...xyah tgk bende lama skrg pun boleh nasihatkn kat najib jaaa...( psai kerajaan pun ckuplh=terangkn yg kerajaan ni bkn untk bn/umno punya...)tu pn klu mampulh huhuhu...sdgkn dlm hadith pun ada kitab jarhu wa takdil menberitahu seseorg pengeluar/perowi/sanad hadith tu seorg fasik kazib ntah pe mcm segala mcm kerna nk bgthu peribadi seseorg;p supaya bleh detact hadith ni sohih x xkn tu kutuk gak kot hahahaha...ni lglh pemimpin huhuhu...ko bg skit cmner nasihat tuu;p

SPR bongok! = UMNO bongok!

kalo tak suka ko jelah perintah negara bulih? hehehe..
sume bongok,abis sape yg tak bongok? ;p

Mahamamak kutik nie lah bapak segala kerasuahan di malaysia! nak cover line la tu ,skg nak kritik org lain konon..

pergi laa kemana mana dimalaysia nih...nak bezakan rupa orang umngok dengan orang lain cukup senang....diwajah mereka terpampang kekenyangan akibat dapat duit yang banyak...badan mereka montok2 sebab terlalu banyak makan duit haram...skali tengok je dah tau....diwajah mereka tak ada perasaan bersalah sikit pun...apatah lagi kata2 mereka......janji duit masuk..sebab tu mereka tak penah puas walau duit banyak mana skali pun....

rasuah ni ibarat najis umno.. mereka berak.. kemudian mereka makan.. mereka berak. mereka makan..

video ni tulen ke tak??? perut buncit ke tak???taknak check dulu ke betul ke dak???kah kah kah...masa ni taknak pakai pulak ayat dari surah Hujurat...terus main tuduh je...hahaha... islam la sangat cara korang ni...

benci umno hingga kiamat delete 14 April 2011 at 11:01

tanpa nama...

ADA aku KESAH...wahahahaha
x mau dah pangkah BN..cukupla last PRU...aku org atas pagar...hehe

aku komen beberapa perkara saja....

semasa penyerahan duit, ada tak disebut aku beri duit ini maka kamu kena undi? atau kamu undi ya?
tak ada

hanya apabila kamera diturunkan ke bawah, tak nampak muka, baru kedengaran suara2..."sudah undi?" "undi bn"....

persoalan timbul, suara siapa?

rakaman ini tak menunjukkan situasi penuh dari awal hingga akhir. apakah yang sedang berlaku, dan bilakah rakaman ini dibuat.

ritorik!

20 hengget jer, tapi kena tax sana sini situ siti melebihi dr RM20 tu. Umpan bagi Rm20, tapi nanti rakyat gak perlu bayar beribu-ribu kali ganda dari itu.. Siapa yang susah??? Family, mak bapak, anak pinak mereka yg pilih parti Rasuah gak yang susah...

Walaupun 20 ringgit, kalau terbukti inilah orang puteri umno dan aktiviti memberi duit itu tidak sepatutnya dilakukan, cukuplah untuk bubarkan puteri umno!

Betul?

murahan betul pengundi umno.. 20 ringgit sudah settle? RM20 tak cukup cover inflasi.. BODOH!


EmoticonEmoticon